Може ли да се разбере от къде харчи масло двигател 1CD D4D ?
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 05 Фев 2021 20:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота авенсис т 25 д4д
Може ли да се разбере от къде харчи масло двигател 1CD D4D ?
Може ли да се разбере от къде харчи масло d4d 116ks
Последно промяна от Akima на 07 Май 2024 16:24, променено общо 1 път.
Причина: Променено заглавие.
Причина: Променено заглавие.
- veso_hds
- Мнения: 1476
- Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 39 пъти
турбо или сегменти
Колега,изби рибата с този въпрос.Отговарям ти възможно наай-кратко и ясно- може!
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 05 Фев 2021 20:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота авенсис т 25 д4д
турбо или сегменти
Всеки казва различно. Имам в предвид без да се разтваря двигателя или турбото. Някаква диагностика ли се прави как се определя тази мъка
- veso_hds
- Мнения: 1476
- Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 39 пъти
турбо или сегменти
Огледай я първо да няма теч.На моята(същия двигател) два пъти сменях гарнитурата на капака на двигателя.Оттам се просмукваше масълце и капеше малко.Ако няма теч,остава двигателя.Тези двигатели са стари и обикновено са на много километри,което ще рече сериозен ремонт.
Какъв е разхода на маслото?
Какъв е разхода на маслото?
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.
турбо или сегменти
Колегата Baruta,
Общо казано ако не е теч навън от двигателя ще е изгаряне на това губещо се масло в норма или не или не пълно изгаряне .Диагностиката се прави най-добре от добър механик на живо при оглед и други проверки.Дистанционно от форум се налага много повече подробности да се споделят ,ако въобще са ви известни.Може и досадно да ви се стори но се опитайте преди конкретния въпрос да дадете инфо за пробег и поддръжка .Сменени части и консумативи и начин на експлоатация .
Общо казано ако не е теч навън от двигателя ще е изгаряне на това губещо се масло в норма или не или не пълно изгаряне .Диагностиката се прави най-добре от добър механик на живо при оглед и други проверки.Дистанционно от форум се налага много повече подробности да се споделят ,ако въобще са ви известни.Може и досадно да ви се стори но се опитайте преди конкретния въпрос да дадете инфо за пробег и поддръжка .Сменени части и консумативи и начин на експлоатация .
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 05 Фев 2021 20:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота авенсис т 25 д4д
турбо или сегменти
Колега то пробег е едно, а показание на километража съвсем друго(не се знае реално). На 2000км гори 1л масло, в кножката пише до1л на 1000км което нещо ама хич не ми се вярва. Та за туй ми е питането, ако може някои да ме насочи към някой специалист.
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 05 Фев 2021 20:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота авенсис т 25 д4д
турбо или сегменти
Колега,
Тъй като имате съмнения в турбокомпресора и това е оправдано като се ива предвид възрастта на автомобила и в общия случай става въпрос за пробег от не по-малко от 300К км без интервенция по двигател освен въпросните уплътнения ,то прочетете следното .:
За разлика от другите части на двигателя, турбокомпресорите нямат радиални маслени уплътнения от еластомерен материал. Това се дължи на високите температури и високите обороти на двигателя (до 330 000 об / мин), на които са подложени.
Лабиринтно уплътнение е разположено зад турбината и работното колело на компресора, което не само инхибира изтичането на двигателното масло, но също така и навлизането на сгъстен въздух и горещи отработени газове в корпуса на лагера. Налягането на газа в работното колело на турбината и на работното колело на компресора предотвратява изтичането на моторното масло. Шайбите на вала на турбокомпресора имат ефект на изтласкване на двигателното масло, излизащо от лагерните позиции извън вала чрез центробежна сила. Двигателното масло, излизащо от радиалните лагери, както и всмукателните и изгорелите газове, които попадат във вътрешността на турбокомпресора, се връщат обратно в масления съд през връщащата тръба.
Ако турбокомпресорът губи моторно масло през входа за всмукване или отработени газове, това обикновено означава, че равновесието на налягането е нарушено поради проблеми с връщащата линия масло /газ
Причини за изтичане на масло:
Блокирана, извита, стеснена или карбонизирана връщаща линия
Нивото на маслото е твърде високо
Вътрешното налягане в картера е твърде високо поради прекомерно износване на буталата, буталните пръстени и отворите на цилиндрите (прекомерно издухване на газове)
Вътрешното налягане в картера е твърде високо поради неизправност на вентилацията на картера
Тъй като имате съмнения в турбокомпресора и това е оправдано като се ива предвид възрастта на автомобила и в общия случай става въпрос за пробег от не по-малко от 300К км без интервенция по двигател освен въпросните уплътнения ,то прочетете следното .:
За разлика от другите части на двигателя, турбокомпресорите нямат радиални маслени уплътнения от еластомерен материал. Това се дължи на високите температури и високите обороти на двигателя (до 330 000 об / мин), на които са подложени.
Лабиринтно уплътнение е разположено зад турбината и работното колело на компресора, което не само инхибира изтичането на двигателното масло, но също така и навлизането на сгъстен въздух и горещи отработени газове в корпуса на лагера. Налягането на газа в работното колело на турбината и на работното колело на компресора предотвратява изтичането на моторното масло. Шайбите на вала на турбокомпресора имат ефект на изтласкване на двигателното масло, излизащо от лагерните позиции извън вала чрез центробежна сила. Двигателното масло, излизащо от радиалните лагери, както и всмукателните и изгорелите газове, които попадат във вътрешността на турбокомпресора, се връщат обратно в масления съд през връщащата тръба.
Ако турбокомпресорът губи моторно масло през входа за всмукване или отработени газове, това обикновено означава, че равновесието на налягането е нарушено поради проблеми с връщащата линия масло /газ
Причини за изтичане на масло:
Блокирана, извита, стеснена или карбонизирана връщаща линия
Нивото на маслото е твърде високо
Вътрешното налягане в картера е твърде високо поради прекомерно износване на буталата, буталните пръстени и отворите на цилиндрите (прекомерно издухване на газове)
Вътрешното налягане в картера е твърде високо поради неизправност на вентилацията на картера
- urb
- Мнения: 563
- Регистриран на: 12 Май 2016 15:03
- Местоположение: Стара Загора
- Получена благодарност: 2 пъти
турбо или сегменти
Сипваш масло в цилиндрите и ако вдигне компресия - сегменти. Но може маслото да заминава и от гумички. Там сутринта припушва.
Toyota Corolla E12 4ZZ-FE LPG
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 05 Фев 2021 20:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота авенсис т 25 д4д
турбо или сегменти
Как се проверява тази връщаща система, и тази картера вентилация. Трябва ли да надува от капачка та на маслото.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта