Странен шум при Приус 2011!
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 22 Авг 2020 16:12
- Местоположение: Ямбол
- Автомобил: Тойота Приус 30 - 2009
Странен шум при Приус 2011!
Причината за металния отскок при стартиране може да е необходимостта от инициализация ISL. Извинете, но прикаченият файл е на руски език.vlekov написа: ↑17 Окт 2020 00:24 Съжалявам, че ще се получи малко "Holy thread resurrection" ама да използвам на колегата темата. Имам Приус тройка и при стартиране на ДВГ-то се получава някакво метално дрънчене (дрррррррррр...), като от дрънчащо гърне или тръба, или някакъв ламаринен щит, който се е откачил, обаче привидно всичко по изпускателната система е здраво закрепено. Влияе се от оборотите на ДВГ и не е постоянно, но не мога да го хвана точно в какви условия се появява/какво го предизвиква. Със сигурност се чува при първо палене, тогава е и най-отчетливо, но го забелязвам и при ускорение. Звукът не е ритмично повтарящ се (дрън-дрън-дрън-дрън), а си е точно дрънчене/ръмжене, като от някаква ламарина, която резонира. Много ме дразни. Някой ако се досеща какво би могло да бъде или за какво да гледаме с майстора, ако може да даде идеи
Благодаря предварително!
Странен шум при Приус 2011!
Да допълня темата с отговор на собствения си въпрос - колегата IVOtuning беше най-близо до истината, оказа се, че наистина дрънчи около въпросната клапа, само че не е стержена на термостата отвън, който задейства клапата, а е нещо вътре в топлообменника, вероятно самата клапа. Това май няма как да се излекува без да се влезе по някакъв деструктивен начин в топлообменника (рязане/отваряне на резонатора и т.н.), но все пак смятам да попитам и в ТМ Ауто
Благодаря на отзовалите се!

Need a pro?
www.vlekov.pro
www.vlekov.pro
Странен шум при Приус 2011!
И още една доста закъсняла поправка - проблемът беше отстранен окончателно в близък сервиз за ауспуси чрез добавянето на една малка шайба. В действителност нямаше нищо повредено във вътрешноста на топлообменника. Въпросния топлообменник служи най-общо казано да затопля антифриза на двигателя по-бързо. Така двигателят влиза в оптимален температурен режим по-бързо. От там вредните емисии намаляват с някакъв процент, но и парното стопля по-бързо
Топлообменникът представлява най-общо казано цилиндрично тяло с няколко обема един в друг - тръба, през която минават изгорелите газове, камера с водна риза около тръбата и тяло, което облича всичко това и играе ролята и на резонатор. Тръбата за изгорелите газове е затапена от една клапа, чиято роля е да пренасочва горещите газове към камерата с водната риза. Тази клапа се командва външно от едно бутало, което върти ексцентрик върху оста на клапата. В единия край на буталото е поставен топлочувствителен елемент, който разширява обема си с температурата - нещо като термостатичния вентил на радиатора ви вкъщи. Съответно когато температурата се вдигне, буталото, пардон, щръква
и клапата се отваря, като така изгорели газовете престават да циркулират през тялото с водна риза и излитат директно към атмосферата през останалата част от изпускателната система. Тази клапа е на пружина и когато температурата падне, се затваря обратно и така цикълът се повтаря. Веднъж загряла, колата поддържа достатъчна температура, че клапата да стои през по-голямата част от времето отворена. Също е предвидено клапата да може да се отваря свободно от напора на изгорелите газове ако се наложи рязко да ускорите например. Та след това протяжно въведение ето и в какво се корени проблемът - между буталото и ексцентрика, който върти клапата, поне при моята кола, имаше няколко милиметра луфт, съответно контактът между буталото и ексцентрика не беше добър и се получаваше това характерно дрънчене, което изчезваше на по-високите обороти. Заваряването на шайба там обра въпросния луфт и дрънчене вече няма. Прилагам и няколко снимки за илюстрация (не са от моята кола).


Need a pro?
www.vlekov.pro
www.vlekov.pro
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: kanazuchy и 4 госта