
[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 11 Сеп 2019 05:59
- Местоположение: София
- Автомобил: Авенсис, d4d, 2.0
[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик
Здравейте, имам същия проблем с това моторче от шофьорската страна.Колата е Авенсис 25Т, 2008г. След появата на онзи типичен "миши" шум го свалих и разнесох наличната му грес. Шумът изчезна и изглежда всичко работеше, докато един ден не забелязах, че в лявата част духа само студено. Имах температура, тресеше ме и ми трябваше топло, иначе нямаше да ми трябва отоплени при 25 градуса навън
. След известно време започна да духа само горещо и то на макс. Понякога духа и на спрян климатик. Свалих го пак, хупих грес и го намазах. Сега духа само студено. На теста ми дава грешка 46, която е свързана именно с това моторче. Още първия път направих грешката да не запомня позицията на крачето и предполагам, че това е в основата на проблема. Другият вариант е панелът за управление да е дал фира, но тогава и пасажерската част щеше да работи некоректно, а това не е така. Така че: има ли някакъв начин да се ресетне паметта, така че крачето да се върне в някаква изходна позиция или трябва да отворя и пасажерската страна и да ги поставя в еднаква позиция? Благодаря предварително!

- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик
В сервизното ръководство има процедура как да нулираш позицията му.
Или
В общи линии:
разкачаш рамото на клапата
Забиваш климатика на или на максимално топло, или на максимално студено, със насочена струя в краката.
Откачаш и закачаш буксата на това моторче за да му спре захранването. При подаване на захранване трябва да се нулира и да отиде на същата позиция като пасажерското.
Сверяваш позициите и ги уеднаквяваш. Вероятно ще се наложи да разглобиш отново моторчето и да му наместиш позицията на оста със рамото.
Приготви се за доста нерви докато го подкараш. Трябвало е да си отбележиш позициите на оста на рамото и на лоста на клапата.
Или
В общи линии:
разкачаш рамото на клапата
Забиваш климатика на или на максимално топло, или на максимално студено, със насочена струя в краката.
Откачаш и закачаш буксата на това моторче за да му спре захранването. При подаване на захранване трябва да се нулира и да отиде на същата позиция като пасажерското.
Сверяваш позициите и ги уеднаквяваш. Вероятно ще се наложи да разглобиш отново моторчето и да му наместиш позицията на оста със рамото.
Приготви се за доста нерви докато го подкараш. Трябвало е да си отбележиш позициите на оста на рамото и на лоста на клапата.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 11 Сеп 2019 05:59
- Местоположение: София
- Автомобил: Авенсис, d4d, 2.0
[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик
Благодаря! Да, тъпо направих, сега ще се помъча!
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 11 Сеп 2019 05:59
- Местоположение: София
- Автомобил: Авенсис, d4d, 2.0
[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик
Пиша, защото явно е често срещан проблем и може и моя опит да е от полза някому. След първото сваляне на моторчето, вече може и насън
Изпълних стъпките на mapamop и мисля, че се получи. Още веднъж, благодаря! В позиция най-топло след откачване и закачване на захранването, крачето се позиционира нагоре или по друг начин казано точно в средата на най-късата страна на машинката. При тест продължава да дава грешка 46, но пък днес го пробвах и на 23 градуса духа топло, а при включване на климатика студено, и от двете страни с видимо еднаква температура. Не съм сменял градусите, защото вече ми писна да клеча по паркингите на супермаркетите с краката отвън и глава под педалите
На третото сваляне и монтиране на моторчето изпуснах винтчетата и не ги намерих. Нацелих размерът и им на око 4.2х16, ако на някого му се наложи.


- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик
Погледна ли в сервизното ръководство на кои пинове на буксата се подават 12 волта за да се нулира позицията на моторчето? Има я процедурата още в началото. Ръководството се сваля от съответната тема тук. Търсиш: toyotaSIL.iso или файл с подобно име. Хвърли ми едно съобщение ако удариш твърде много греди, да не тъпчем тук темата с глупости.
Виж намери темата която бях описал летните ми премеждия и с трите моторчета отдясно. Позициите им са тези на снимките мисля са на LO - не помня, но са на едната от двете крайни, и по спомен на позиция средата+краката.
Грешката може да ти я дава и от грес - ако наистина не си я сменил е доста лепкава. Аз успях да извадя повече на брой грешки от теб и ги оправих всичките.....
Тук някъде на втора страница е лятната ми драма с тези моторчета:
viewtopic.php?f=26&t=30017&start=30
Виж намери темата която бях описал летните ми премеждия и с трите моторчета отдясно. Позициите им са тези на снимките мисля са на LO - не помня, но са на едната от двете крайни, и по спомен на позиция средата+краката.
Грешката може да ти я дава и от грес - ако наистина не си я сменил е доста лепкава. Аз успях да извадя повече на брой грешки от теб и ги оправих всичките.....
Тук някъде на втора страница е лятната ми драма с тези моторчета:
viewtopic.php?f=26&t=30017&start=30
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- Akima
- Мнения: 7442
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик
16 години и 210 000 км общо и моторът на климатика с марка Bosch се предаде - четкодържачите се вкопаха в колектора: Беше подменен с вентилатор-заместител.
- _HristO_
- Мнения: 14
- Регистриран на: 23 Апр 2020 17:56
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Corolla Verso 2007 2.2D
- Благодарил/а: 1 път
[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик
Здравейте,
Реших да пусна парното на топло и се оказа, че не топли. Проблема е в моторчето за клапата топъл/студен въздух (denso 063700-8930).
Беше блокирало в средно положение.
Почистих го и смазах по описаният начин. След като го закачих или не мърда или отива в крайна позиция и спира.
Няколко пъти го разглобявях и всичко изглежда добре.
При свалено моторче завътрях от крайно ляво до крайно дясно положение и измерих съпротивлението между краче 2 и 3 варира между 0 - 5,42 Килоома и съответно между краче 1 и 3 между 5,42 - 0 Килоома. Крачета 4 и 5 са за захранване. Като му пусках 12 волта се върти.
Не намирам линк за сваляне на ръководството за което е писано в темата как се нулира моторчето.
Не знам какво пропускам но не сработва.
Реших да пусна парното на топло и се оказа, че не топли. Проблема е в моторчето за клапата топъл/студен въздух (denso 063700-8930).
Беше блокирало в средно положение.
Почистих го и смазах по описаният начин. След като го закачих или не мърда или отива в крайна позиция и спира.
Няколко пъти го разглобявях и всичко изглежда добре.
При свалено моторче завътрях от крайно ляво до крайно дясно положение и измерих съпротивлението между краче 2 и 3 варира между 0 - 5,42 Килоома и съответно между краче 1 и 3 между 5,42 - 0 Килоома. Крачета 4 и 5 са за захранване. Като му пусках 12 волта се върти.
Не намирам линк за сваляне на ръководството за което е писано в темата как се нулира моторчето.
Не знам какво пропускам но не сработва.
Последно промяна от _HristO_ на 15 Авг 2022 22:18, променено общо 1 път.
Corolla Verso SOL 2007 2.2D 2ADFTV 136 к.с.
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик
Отбелязахте ли позицията на оста на зъбното колело спрямо корпуса преди да го разкостите това моторче?
Това са процедурите за тестване на клапите на Авенсис. Адаптирайте ги по снимките от форума и вашите.
Това са процедурите за тестване на клапите на Авенсис. Адаптирайте ги по снимките от форума и вашите.
- Прикачени файлове
-
- Screenshot 2022-08-15 211733.png (91.07 KiB) Преглеждано 20338 пъти
-
- Screenshot 2022-08-15 211702.png (90.83 KiB) Преглеждано 20338 пъти
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- _HristO_
- Мнения: 14
- Регистриран на: 23 Апр 2020 17:56
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Corolla Verso 2007 2.2D
- Благодарил/а: 1 път
[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик
Благодаря за схемите моето е от втория вариант с 5 извода.
Редактирах си номерата на схемата и описанието да отговарят на истинската схема.
Не си отбелязах позицията защото има зъб и няма как да се постави по друг начин извития накрайник към оста.
А както и да се зацепи позицията трябва да се управлява от стойностите на потенциометъра.
На схемата е описано как да се провери дали правилно е поставено моторчето (дали не са обърнати изводите)
Тествах и върти в описаните посоки.
При закачане на буксата в колата не мърда или отива в крайно положение (по спомен към топло) утре пак ще пробвам...
Незнам дали имам проблем с управлението или трябва с диагностика на тойота да се изчисти грешката и тогава да заработи правилно?
При теста описан в темата ми дава грешка на екрана 41.
Проблем със студеното не съм усетил преди това защото явно позицията на която е било заседнало е близка до тази на охлаждане а като се качих на Белмекен и стана студено реших да пусна топло и разбрах че не работи
Може и да е съвпадение и скоро да е заседнало в тази позиция...
Редактирах си номерата на схемата и описанието да отговарят на истинската схема.
Не си отбелязах позицията защото има зъб и няма как да се постави по друг начин извития накрайник към оста.
А както и да се зацепи позицията трябва да се управлява от стойностите на потенциометъра.
На схемата е описано как да се провери дали правилно е поставено моторчето (дали не са обърнати изводите)
Тествах и върти в описаните посоки.
При закачане на буксата в колата не мърда или отива в крайно положение (по спомен към топло) утре пак ще пробвам...
Незнам дали имам проблем с управлението или трябва с диагностика на тойота да се изчисти грешката и тогава да заработи правилно?
При теста описан в темата ми дава грешка на екрана 41.
Проблем със студеното не съм усетил преди това защото явно позицията на която е било заседнало е близка до тази на охлаждане а като се качих на Белмекен и стана студено реших да пусна топло и разбрах че не работи

Corolla Verso SOL 2007 2.2D 2ADFTV 136 к.с.
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик
Греста трябва да е съвсем тънко нанесена. 41 имах преди почти 2 години, когато бях прекалил с греста, и може би не бях зацепил средната клапа правилно че е с три палеца.
Разкопчейте рамото и вижте какво прави моторчето, без да засяда заради рамото. Представете си къде ще е рамото и колко да изместите колелото. При захранване на крачетата ще ви прати оста на максимално студено или топло. Картинките са да се ориентирате какво трябва да стане при подаване на напрежение. Сверете крачетата дали са същите като на Авенсиса като предназначение.
В тая тема има снимки на разкостени моторчета на Авенсис:
viewtopic.php?t=30017&start=30
Разкопчейте рамото и вижте какво прави моторчето, без да засяда заради рамото. Представете си къде ще е рамото и колко да изместите колелото. При захранване на крачетата ще ви прати оста на максимално студено или топло. Картинките са да се ориентирате какво трябва да стане при подаване на напрежение. Сверете крачетата дали са същите като на Авенсиса като предназначение.
В тая тема има снимки на разкостени моторчета на Авенсис:
viewtopic.php?t=30017&start=30
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- _HristO_
- Мнения: 14
- Регистриран на: 23 Апр 2020 17:56
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Corolla Verso 2007 2.2D
- Благодарил/а: 1 път
[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик
Днес гледах едно клипче за тестване на моторчето и видях къде бъркам. Вече работи и всичко е наред.
Последователноста е следната.
Климатика трябва да е изключен и колата да не е на контакт.
Закача се буксата към моторчето.
Дава се на контакт и се включва климатика.
При включване на климатика моторчето се завърта заема позиция и всичко е наред.
Това го правих без да е монтирано а само виси на кабела. След това го монтирах с двата винта и работи без проблем.
Това което съм пропуснал е, че климатика беше винаги включен когата откачах и закачах буксата дори и при загасен двигател.
Това има значение. Там ми е била грешката.
Последователноста е следната.
Климатика трябва да е изключен и колата да не е на контакт.
Закача се буксата към моторчето.
Дава се на контакт и се включва климатика.
При включване на климатика моторчето се завърта заема позиция и всичко е наред.
Това го правих без да е монтирано а само виси на кабела. След това го монтирах с двата винта и работи без проблем.
Това което съм пропуснал е, че климатика беше винаги включен когата откачах и закачах буксата дори и при загасен двигател.
Това има значение. Там ми е била грешката.
Corolla Verso SOL 2007 2.2D 2ADFTV 136 к.с.
- _HristO_
- Мнения: 14
- Регистриран на: 23 Апр 2020 17:56
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Corolla Verso 2007 2.2D
- Благодарил/а: 1 път
[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик
След като мина известно време се оказа, че моторчето пак е блокирало.
Забелязах, че когато му подам 12 волта за да се размърда в началото се движи доста по-бавно.
Това вероятно е причината за грешка 41 (отчита, че не се движи и спира да го управлява)
Разглобих го и извадих електромоторчето. Пуснах продължително 12 волта за да се развърти в двете посоки.
След това го сложих на мястото му и работи доста по-дълго време, но един ден пак спря.
Проблема мисля, че е в самото електромоторче. Не съм се опитвал да го отварям.
Предполагам пластинките които опират в колектора са замърсени или захабени.
След няколко неуспешни опита да си купя втора употреба поръчах от китайски сайт.
Намерих моторче с номер 87106-35120 без накрайник. Цената му е доста ниска и реших да рискувам.
На външен вид са еднакви. Накрайника от старото пасна идеално.
Сега съм с него и няма проблем.
Забелязах, че когато му подам 12 волта за да се размърда в началото се движи доста по-бавно.
Това вероятно е причината за грешка 41 (отчита, че не се движи и спира да го управлява)
Разглобих го и извадих електромоторчето. Пуснах продължително 12 волта за да се развърти в двете посоки.
След това го сложих на мястото му и работи доста по-дълго време, но един ден пак спря.
Проблема мисля, че е в самото електромоторче. Не съм се опитвал да го отварям.
Предполагам пластинките които опират в колектора са замърсени или захабени.
След няколко неуспешни опита да си купя втора употреба поръчах от китайски сайт.
Намерих моторче с номер 87106-35120 без накрайник. Цената му е доста ниска и реших да рискувам.
На външен вид са еднакви. Накрайника от старото пасна идеално.
Сега съм с него и няма проблем.
- Прикачени файлове
-
- Pic_0001.jpg (478.96 KiB) Преглеждано 18176 пъти
-
- Pic_0002.jpg (574.94 KiB) Преглеждано 18176 пъти
-
- Pic_0003.jpg (374.58 KiB) Преглеждано 18176 пъти
-
- Pic_0004.JPG (53.83 KiB) Преглеждано 18176 пъти
Corolla Verso SOL 2007 2.2D 2ADFTV 136 к.с.
- Akima
- Мнения: 7442
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик
Докладвайте и колко ще изкара китайчето, че аз имам лош опит с тестове на такива...
-
- Мнения: 536
- Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
- Местоположение: София
- Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
- Получена благодарност: 5 пъти
[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик
Оригиналното е скъпо, но разглобяваш един път (ако нещо друго не замине, де). Лично мое мнение, колкото и да са отвратителни цените.
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe
- Akima
- Мнения: 7442
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик
Понеже съм разглобявал и моторчето в "моторчето" - в момента, в който се поизносят контактните пластини /"четките"/, заминава и колектора.
Всичко вътре в моторчето е на пределния минимум от гледна точка на размер...
Всичко вътре в моторчето е на пределния минимум от гледна точка на размер...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта