Превъртяни шлици между полуоската и вътрешното каре.
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Превъртяни шлици между полуоската и вътрешното каре.
Накратко, колата е Карина Е, потеглям нормално на кръстовище и се чу звук като че се опитваш да включиш на скорост без да си натиснал съединителя. След това, съвсем леко успях да се добера до канал и видях маншона на вътрешното каре усукан, като бутна леко назад превърта зъб, а полуоската аксиално си е на място, до колкото се вижда по позицията на маншоните.
Ще се прави в по-топло време.
Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем?
Според мен има вероятност зегерката, която държи трипода на вътрешното каре да не излезе от полуоската е паднала и трипода е потънал навътре (има доста място в чашата).
Или зегерката си е на място, а шлиците са изронени. Ако са изронени, кое е по-здраво-полуоската или трипода или без значение, вече сглобката е компрометирана?
Искам да се подготвя с части преди ремонта, но не се намират лесно, а от новите неоригинални полуоски не знам читав производител.
Ще се прави в по-топло време.
Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем?
Според мен има вероятност зегерката, която държи трипода на вътрешното каре да не излезе от полуоската е паднала и трипода е потънал навътре (има доста място в чашата).
Или зегерката си е на място, а шлиците са изронени. Ако са изронени, кое е по-здраво-полуоската или трипода или без значение, вече сглобката е компрометирана?
Искам да се подготвя с части преди ремонта, но не се намират лесно, а от новите неоригинални полуоски не знам читав производител.
Carina E 4AFE LB 1992
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Превъртяни шлици между полуоската и вътрешното каре.
Предисторията, която намери най-слабото място на задвижването е следната: два дни преди това интензивно спиране на втора предавка от 80 до 30 км/ч по мокър път с наклон надолу. Нямах време да натисна съединителя и блокирах колелата 3 пъти със съответното отпускане леко, колкото да превъртят гумите.
Carina E 4AFE LB 1992
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Превъртяни шлици между полуоската и вътрешното каре.
Наистина има много място. Аз преди 2 месеца сменях маншон на вътрешно каре, но при тази смяна се прави почти пълна разглобка. Имам доста снимков материал, ако искаш мога да ти пратя, но може би не е добре да чакаш топло време, защото понякога стават и по-големи бели...
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Превъртяни шлици между полуоската и вътрешното каре.
Да, аз също съм сменял два пъти външен маншон през вътрешното каре и си спомням, че има голям ход трипода в чашата.
Няма да се кара колата, докато не се оправи.
Няма да се кара колата, докато не се оправи.
Carina E 4AFE LB 1992
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Превъртяни шлици между полуоската и вътрешното каре.
Не знам при твоята кола дали външното и вътрешното каре са еднакви (т.е. триподи). При мен външното е класическо - със сачмени лагери, а вътрешното с иглени (трипод). Между другото имах проблем да намеря подходяща грес, защото иглените лагери са по-особени, но накрая единствената, която открих, беше една руска и я сложих. Засега няма проблеми! 

- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Превъртяни шлици между полуоската и вътрешното каре.
Само вътрешното е трипод. Няма като оригиналната грес за него-бежова и много по-течлива от класическите греси. Замествам я с HP2 от известни производители. Също може да се направи смес от грес и трансмисионно масло, но трябва да е свалено от скоростите, иначе изтича от чашата. Слага се 100-120 грама на каре. Много монтьори само намазват с пръста карето, за да не се спука маншона от тежестта на греста при въртене
Carina E 4AFE LB 1992
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Превъртяни шлици между полуоската и вътрешното каре.
При мен се слага на вътр. каре 212-222 г, а на външното - 120-130 г. Честно казано, надявам се при повишаване на температурата греста леко да се втечнява, защото в магазина такава информация нямат. Иначе монтьорите може и да са прави, но при мен няма никакъв дебаланс или спукване на маншона (засега до 180 км/ч) от руската грес, която производителят уж е сертифицирал за иглени лагери. Опитах се да намеря оригинална или съвместима грес при англичаните, но те покрай тоя брекзит не успяха да отреагират... 

- urb
- Мнения: 563
- Регистриран на: 12 Май 2016 15:03
- Местоположение: Стара Загора
- Получена благодарност: 2 пъти
Превъртяни шлици между полуоската и вътрешното каре.
Може да ти трябва и нова полуоска, може и само да се е извадила. За пръв път чувам подобно нещо. Ако имаш канал сваляй и така. А това за греста - каквато и да сложиш все ще държи. Иначе с маншоните винаги продават грес. Ако ти се наложи да го смениш грес ще има в комплекта.
Toyota Corolla E12 4ZZ-FE LPG
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Превъртяни шлици между полуоската и вътрешното каре.
Греста е много интересна тема. Аз доста се порових. Обикновено греста в комплекта е за сачмени лагери (външни карета) и тя по време на работа остава по-гъста. При иглените лагери има специфика и ако купиш оригинален маншон, може и да бъде окомплектован с подходящата грес, но ако е афтърмаркет, не е сигурно. Греста за иглените лагери при трипода има способността при загряване да се втечнява леко. По този начин тя прониква при тях равномерно. Освен това повърхностите вътре в триподната връзка са доста големи и леко втечнената грес се разпределя също равномерно (вж. снимка по-горе: Shafts). Отделно от това, ако греста остава твърда, може някоя бучка при по-високи обороти да предизвика дебаланс вътре в маншона при оста или дори да го нарани, особено зимата. А тези механици, които не слагат нужното количество грес, а само намазват трипода, явно се опитват да си подсигурят клиент за в бъдеще, когато е много вероятно да се сменя цялата полуоска, а тя е доста скъпа. Малкото количество грес сравнително бързо ще се разсъхне и триподът ще се върти на сухо. Последствията всеки може да си представи... 

- TATI
- Мнения: 3028
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
Превъртяни шлици между полуоската и вътрешното каре.
Е ли възможно, за граста да си отворите друга тема и да не се цапа тази?
Благодаря!
Благодаря!
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Превъртяни шлици между полуоската и вътрешното каре.
От моя страна няма проблем и няма да цапам повече темата, но греста все пак е важна за тези карета и това е във връзка с темата...
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Превъртяни шлици между полуоската и вътрешното каре.
Днес стана ясно какво е счупено. Трипода е сцепен. Ще трябва друга или нова полуоска.
Carina E 4AFE LB 1992
-
- Мнения: 532
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 102 пъти
Превъртяни шлици между полуоската и вътрешното каре.
Интересно
Вероятно лош късмет. Каретата от тези години на тези коли са доста истински. Да се случи това е просто лош късмет. Подобен трипод обикновено издържа над 400 нютона на колелата. Вероятно просто отливката не се е получила като хората и се е крепило на повърхностната циментация през всички тези години. Следих темата с интерес понеже ми беше много любопитно какъв точно е проблема. Радвам се че споделихте снимков материал.

- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Превъртяни шлици между полуоската и вътрешното каре.
Да, здрави са и не оцветяват смазката от износване. Може би е добър вариант да купя използвана полуоска.
Carina E 4AFE LB 1992
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Превъртяни шлици между полуоската и вътрешното каре.
Наистина лош късмет. Запази си иглените лагери и 3-те ролки, че човек никога на знае...
Шлиците изглеждат добре и ако случайно полуоската не е изкривена от удар, може да потърсиш само здрав трипод. При тези дупки у нас, не е изключено и един такъв камшичест удар да е спукал трипода. А в какво състояние е главината на трипода (пукнатина)? Ако има по-сериозно износване на трите повърхности, може да се чуе леко почукване при по-рязко потегляне или отнемане и след това подаване на газ. Но тя е доста дълбока и позволява свободен хоризонтален ход на трипода заедно с полуоската в зависимост от натоварването и може би някои други условия. Този ход вероятно не е много голям, може би 1-2 мм, но няма как да надникнем вътре... 


Последно промяна от ufer на 08 Фев 2021 12:56, променено общо 2 пъти.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта