Първи впечатления от Avensis T27 Facelift 2017 1,8 Valvematic МТ
- Airfan
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Първи впечатления от Avensis T27 Facelift 2017 1,8 Valvematic МТ
Авенсиса Т27 го продадох на 50 000 км и износването на предни и задни накладки беше с много малка разлика. Предните бяха по-износени и така на око имаха още 10-15 000 км максимум преди да изтънеят притеснително. Колата спираше повече от добре за моя вкус. Ръчната рядко я ползвах.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Първи впечатления от Avensis T27 Facelift 2017 1,8 Valvematic МТ
Не става въпрос за философстване, а за прости физични закони... Загледай се в 'баланса' на спирачките например при преминаване на ГТП... А относно 'блокирането' на задните гуми - замисли се как действа EBD и сам ще си отговориш на въпроса... Вероятно на Авенсиса баланса е в долната граница - около 60% към предните, което води до ефекта... Колкото 'по-уличен/градски' е автомобила, с по-голям 'стандартен' товар на задната ос, толкова по-'равен' е баланса на предни/задни. Ама задницата на авенсиса си е лекичка, ако не си го натоварил с чували цимент

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Първи впечатления от Avensis T27 Facelift 2017 1,8 Valvematic МТ
Слоу, имаш ли данни, какъв е балансът при МР2? 

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Първи впечатления от Avensis T27 Facelift 2017 1,8 Valvematic МТ
Не, нямам реални данни... Само косвени
При Ф1 се вижда на дисплея като го пипат, ама при леките автомобили можеш да направиш оценка за статичният баланс като си видиш спирачните усилия при ГТП...
И да - динамичният баланс зависи и от други фактори - център на тежестта, окачване, натоварване и т.н...

И да - динамичният баланс зависи и от други фактори - център на тежестта, окачване, натоварване и т.н...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Първи впечатления от Avensis T27 Facelift 2017 1,8 Valvematic МТ
Да, септември бях на преглед и ги гледах, но наесен ще си направя и снимки, че нашите юнаци нещо спряха да ми дават текстови отпечатък... 

- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Първи впечатления от Avensis T27 Facelift 2017 1,8 Valvematic МТ
С една идея по-ориентиращо е кантара. Нали по време на ГТП-то минаваш на кантар на оста преди спирачките, за да може след това да се оцени дали въпросната ос има необходимото спирачно усилие.slowtraveler написа: ↑11 Яну 2021 20:15 ама при леките автомобили можеш да направиш оценка за статичният баланс като си видиш спирачните усилия при ГТП...
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Първи впечатления от Avensis T27 Facelift 2017 1,8 Valvematic МТ
Boz, комплексно е - ако центърът на тежестта е по-висок и окачването - по-меко, вероятността при спиране да прехвърли доста по-напред тежестта и нужда от промяна на 'идеалния баланс' е налице(просто виж векторите на силите) -..
Масата ще покаже само 'статичния' масов баланс, но не и спирачния...
Масата ще покаже само 'статичния' масов баланс, но не и спирачния...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Първи впечатления от Avensis T27 Facelift 2017 1,8 Valvematic МТ
Комплексно е ако искаш да го направиш такова. Можем да влезем в разсъждения на вектори, усукващи моменти на окачването, тежестта и още хиляди неща, за да си пипаме клавиатурата.
Реално на ГТП-то нещата са много по-опростени. Там нямаш почти никакви динамични сили, които динамично да променят баланса на масата на осите по време на теста върху валците, като той остава почти изцяло статичен. Ако колата ти има разпределение на масата 50:50 (предна:задна ос) и усилието на спирачната система ще даде приблизително това съотношение.
Запиши си следващия път масата и силовите моменти на спиране по оси и сподели след това.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Първи впечатления от Avensis T27 Facelift 2017 1,8 Valvematic МТ
Ако това се отнася до мен, септември ще си запиша данните. Моята машинка страшно върти задницата, но съм и свикнал и не ми пречи. Пък едно комшийче-състезател иска да му я дам, за да си прави дрифтове, но има да чака... 

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Първи впечатления от Avensis T27 Facelift 2017 1,8 Valvematic МТ
Боз, май чешеш клавиатурата - в случая говорим за нуждата от доста по-голямо спирачно усилие на предната ос (дори при автомобили с развесовка 50/50), защо по принцип повечето автомобили износват по-активно предни спирачки, и защо поведението на Авенсиса при спиране (поне по мои впечатления), не ми харесва..
При тестовете на ГТП при развесовка близка до 50/50 обикновено се наблюдава много по-малко спирачно усилие на задния мост. Може дори да видите, че гумата не блокира, така, както обикновено се случва с предните спирачки, и въпреки това е 'в зеления сектор'...
При тестовете на ГТП при развесовка близка до 50/50 обикновено се наблюдава много по-малко спирачно усилие на задния мост. Може дори да видите, че гумата не блокира, така, както обикновено се случва с предните спирачки, и въпреки това е 'в зеления сектор'...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Първи впечатления от Avensis T27 Facelift 2017 1,8 Valvematic МТ
Това не е вярно.slowtraveler написа: ↑13 Яну 2021 10:57 При тестовете на ГТП при развесовка близка до 50/50 обикновено се наблюдава много по-малко спирачно усилие на задния мост.
Примерно БМВ-то ми беше в почти 50:50 съотношение и на ГТП това съотношение се запазваше и по време на теста на валяците.
Това е свързано и с други неща - като ефект за намаляване на "гмуркането", по-балансирано спиране и т.н. Точно тук идва и въпросното нещо, което спомена - ЕБД-то. И го инкорпорират в АБС модула, защото е много по-лесно да променяш баланса на спиране динамично, спрямо условията на пътя, промяна в масата на автомобила и т.н.. Защото е много по-ефективно да дадеш първоначално спирачна сила върху 4-те колела еднакво, вместо с превез на предната ос по презумпция. И ако задната ос загуби сцепление, всяка съвременна централа за АБС първоначално влиза в условие на ЕБД, а по-късно в условие на АБС.
Ама започваме да чешаме клавиатурата излишно. За това ти казах - виж разпределението на масата, след това на спирачното усилие и сподели. Ще се учудя ако има някакво кой знае какво разминаване между двете съотношения. А да не може да блокираш задните гуми по време на ГТП при автомобил с електронно ЕБД, ами сори, ама си прегледай спирачките.
Хибридите са малко по-различни, ама няма смисъл да задълбаваме, както казах.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Първи впечатления от Avensis T27 Facelift 2017 1,8 Valvematic МТ
Дали причината не може да е в твърде активна VSC система. До колкото знам - въздейства предимно на задните спирачки, най-вече когато не е необходима значителна намеса.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 1435
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Първи впечатления от Avensis T27 Facelift 2017 1,8 Valvematic МТ
VSC е наистина доста чувствителна (което е добре, държи колата доста точно в траекторията ѝ). Но това се случва само на сняг, т.е. 3-4 дни в годината и не може да довежда до износване на накладките.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Първи впечатления от Avensis T27 Facelift 2017 1,8 Valvematic МТ
Лампата на таблото, може би се включва само при ограничение на мощността към двигателни колела (за предотвратяване или ограничаване на прибуксуването). Като гледам по-тестовете (за много модели), дори след изключване на системата за управление на динамичната устойчивост - тестващите споделят, че системата се намесвала, без индикация.
Последно промяна от Hursa на 14 Яну 2021 13:53, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 1435
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Първи впечатления от Avensis T27 Facelift 2017 1,8 Valvematic МТ
Това е възможно. Но имайки предвид, че миналата зима тук нямаше сняг (1 ден 3см... ако се брои), то означава, че колата е износила комплект накладки що годе на сухо (пролет-лято-есен) и мокро (въпросната зима), но не хлъзгаво.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта