MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
- WoLF
- Мнения: 2675
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 281 пъти
- Получена благодарност: 127 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Слабите тоци правят най-разнообразни проблеми. При странности в работата на електронни системи първо акумулатора се проверява, че често спестява много чесаници по главата
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 13 Дек 2020 13:19
- Местоположение: гр.Елхово
- Автомобил: Тойота Корола Е12
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Здравейте на всички колеги от форума!
Започнаха и моите неволи с ММТ на Тойота Корола 1.4 D4D 90 ps 2005 година. Колата се караше основно в градски условия, докато почна да спира по кръстовищата познатата ситуация с червения символ "зъбно колело" и грешка Р0810 при компютърна диагностика и две инициализации в два различни сервиза в Стара Загора. Диагнозата беше необходимост от подмяна на съединителя. Колата беще избрана и закупена от мен с доста компромиси от моя страна предвид скромните ми технически познания в областта на предлаганите автомобили втора употреба на българския пазар. Поисканата сума за тази интервенция в сервиз в Стара Загора беше 1800 лева без труда. Понеже колата се намираше в Стара Загора и се ползваше основно от сестра ми, я транспортирах до Елхово и собственоръчно смених комплект съединител на Aisin отговарящ по номера, параментрите и чисто визуално на този който демонтирах от автомобила.
Грешка №1:
При демонтажа на актуатора не го поставих в сервизен режим с цел последващ монтаж, но въпреки всичко когато го монтирах наново, позицията му дойде в крайно ляво положение на раздвижените отвори и едва доловим луфт между оста на актуатора и вилката на съединителя.
Грешка №2:
Поради липса на диагностичен софтуер за японски автомобили и липса на хора с познания в тази област в града ни, реших да направя примерна инициализация по метода на "кламера", с цел да приведа автомобила в някакво движение и последваща компетентна намеса за донастройване на електрониката и механиката на ММТ.
Последстията от тази манипулация са основната причина да потърся помощ тук.
В следствие на кламерната инициализация символа " N " изчезна от дисплея изцяло, като автомобила пали но работи само на празен ход, и педала на газта изобщо не реагира при натискане. От прочетеното тук в темата ме навежда на мисълта, че вероятно от неправилни команди съм блокирал блока за управлението на ММТ.
Молбата ми е към Вас колеги и най вече към колегата "mfandakov", за вероятни решения за отстраняване на допуснатите грешки от моя страна и последствията от тях.
Благодаря Ви предварително !!!
Започнаха и моите неволи с ММТ на Тойота Корола 1.4 D4D 90 ps 2005 година. Колата се караше основно в градски условия, докато почна да спира по кръстовищата познатата ситуация с червения символ "зъбно колело" и грешка Р0810 при компютърна диагностика и две инициализации в два различни сервиза в Стара Загора. Диагнозата беше необходимост от подмяна на съединителя. Колата беще избрана и закупена от мен с доста компромиси от моя страна предвид скромните ми технически познания в областта на предлаганите автомобили втора употреба на българския пазар. Поисканата сума за тази интервенция в сервиз в Стара Загора беше 1800 лева без труда. Понеже колата се намираше в Стара Загора и се ползваше основно от сестра ми, я транспортирах до Елхово и собственоръчно смених комплект съединител на Aisin отговарящ по номера, параментрите и чисто визуално на този който демонтирах от автомобила.
Грешка №1:
При демонтажа на актуатора не го поставих в сервизен режим с цел последващ монтаж, но въпреки всичко когато го монтирах наново, позицията му дойде в крайно ляво положение на раздвижените отвори и едва доловим луфт между оста на актуатора и вилката на съединителя.
Грешка №2:
Поради липса на диагностичен софтуер за японски автомобили и липса на хора с познания в тази област в града ни, реших да направя примерна инициализация по метода на "кламера", с цел да приведа автомобила в някакво движение и последваща компетентна намеса за донастройване на електрониката и механиката на ММТ.
Последстията от тази манипулация са основната причина да потърся помощ тук.
В следствие на кламерната инициализация символа " N " изчезна от дисплея изцяло, като автомобила пали но работи само на празен ход, и педала на газта изобщо не реагира при натискане. От прочетеното тук в темата ме навежда на мисълта, че вероятно от неправилни команди съм блокирал блока за управлението на ММТ.
Молбата ми е към Вас колеги и най вече към колегата "mfandakov", за вероятни решения за отстраняване на допуснатите грешки от моя страна и последствията от тях.
Благодаря Ви предварително !!!
- mfandakov
- Мнения: 3369
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 20 пъти
- Получена благодарност: 50 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Здравей,
Изпрати ми блока да ти го отключа на моята кола,и си намери Техстрийм за да направиш инициализациите.
Но не казваш нищо за състоянието на актуатора.дали му е направена профилактика.
На Л.С ще ти пратя адрес,ако решиш.
П.П И с кламера стават инициализациите,нооо там иска много внимаване.
Изпрати ми блока да ти го отключа на моята кола,и си намери Техстрийм за да направиш инициализациите.
Но не казваш нищо за състоянието на актуатора.дали му е направена профилактика.
На Л.С ще ти пратя адрес,ако решиш.
П.П И с кламера стават инициализациите,нооо там иска много внимаване.
И дойдоха времена нелепи,
в които
крадци.....управляват слепи.
Радой Ралин.
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 13 Дек 2020 13:19
- Местоположение: гр.Елхово
- Автомобил: Тойота Корола Е12
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Благодаря на колегата mfandakov за бързия отговор!!!
Актуатора не е профилактиран понеже тук в региона не мога да намеря подходящ човек а и моите технически познания не стигат предвид материята с която за пръв път се зблъсвам.
Колега mfandakov ще Ви бъда не само благодарен да ми изпратите на ЛС вашите координати за изпращане на електронния блок и при възможност на обменим информация за последваща инициализация.
Благодаря Ви предварително и респект към колегиалността!
Актуатора не е профилактиран понеже тук в региона не мога да намеря подходящ човек а и моите технически познания не стигат предвид материята с която за пръв път се зблъсвам.
Колега mfandakov ще Ви бъда не само благодарен да ми изпратите на ЛС вашите координати за изпращане на електронния блок и при възможност на обменим информация за последваща инициализация.
Благодаря Ви предварително и респект към колегиалността!
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: 20 Авг 2020 11:20
- Местоположение: Frankfurt
- Автомобил: Toyota corolla verso
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Здравей Иван 72. Преди около два месеца смених съединителя и ремонтирах актуатора. След като извърших всичко, стигнах до позната ти история-колата работи на малки обороти и не мърда. Направих набързо актуализация с кламер, но не би. Тогава си свалих от руски сайт ръководство за пълна актуализация с кламер, ивървях целия път и колата стана като нова. За информация - колата беше на 225000 км. И до сега не беше пипана. Феродовият диск беше останал 5.5 мм.
- Kiki
- Мнения: 8205
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 13 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Ами дай линк!
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: 20 Авг 2020 11:20
- Местоположение: Frankfurt
- Автомобил: Toyota corolla verso
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Ето тук е написано всичко. Единствено , не видях да е описана процедурата по първоначалната калибровка на актуатора на съединителя, но за нея има достатъчно клипове в Ютуб.
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: 13 Яну 2021 06:04
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Тойота Ярис 1.3 бензин
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Здравейте на всички и успешна нова 2021.
С новата година съм “горд” собственик на Тойота Ярис 1.3 бензин с ММТ скоростна кутия. Тази трансмисия е нова за мен и не съм експерт, но според мен има проблем. При включване на скорост, колата не потегля изобщо докато не и подадеш газ, и дори след подаването на газта има удар, преди да тръгне автомобилът. Същото нещо го прави и когато включа на задна скорост. Също така забелязах, че понякога и при смяната на по-висока предавка отново има удър. Може ли някой да помогне, каква може да в причината за това и как по “безболезнено” да се отстрани проблема.
Забелязах, че колегата Petar555 има солиден опит по тази тема и ще съм благодарен ако може да съдействате.
Благодаря Ви предварително.
С новата година съм “горд” собственик на Тойота Ярис 1.3 бензин с ММТ скоростна кутия. Тази трансмисия е нова за мен и не съм експерт, но според мен има проблем. При включване на скорост, колата не потегля изобщо докато не и подадеш газ, и дори след подаването на газта има удар, преди да тръгне автомобилът. Същото нещо го прави и когато включа на задна скорост. Също така забелязах, че понякога и при смяната на по-висока предавка отново има удър. Може ли някой да помогне, каква може да в причината за това и как по “безболезнено” да се отстрани проблема.
Забелязах, че колегата Petar555 има солиден опит по тази тема и ще съм благодарен ако може да съдействате.
Благодаря Ви предварително.
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Здравейте. Развали ми се компютъра на скоростната кутия ММт Toyota Yaris 1.3 VVTi 2006. Исках да попитам, тъй като в Тойота не предлагат същия като този който реално се е развалил, може ли да се замести с друг ?
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Колеги, реставрирах актуатора, нови втулки, лагери и четки, но ви се струва голям тока има кратки пикове до 19-20А, знаете ли дали това е нормално?
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Ето как се държи актуатора в движение и на място, има големи пикове, който на място са значително по-малки, това нормално ли е?
Първата снимка е на място.
Първата снимка е на място.
► Виж съдържание
-
- Мнения: 538
- Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
- Благодарил/а: 10 пъти
- Получена благодарност: 26 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Здравейте колега.
Не е нормално при Active test на колата. Максимално до 15-16 ампера при успешен ремонт и нормално износване на зъбния сектор.
Не е нормално при Active test на колата. Максимално до 15-16 ампера при успешен ремонт и нормално износване на зъбния сектор.
Хората с малко акъл и с малки пи...ки си приличат по това, че не смеят да си ги показват.
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Благодаря за отговора, пиковете са единични 2-3 над 15-19А за 10мин. Нормално около 8-12А. Съмнявам се и в съединителя, пробвах за приплъзване на 5та няма, на втора с ръчна вдига обороти и после задната леко придържа, но на тези кутии май си е нормално.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта