Авенсис Т22 - вибрации при движение
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Авенсис Т22 - вибрации при движение
Ами да. С увеличаване на скоростта зачестяват, но и отслабват сякаш и при 80 и нагоре не се усещат толкова...като че ли отслабват и се губят на фона на останалото...
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Авенсис Т22 - вибрации при движение
В този случай аз бих взел под лупа всичко около задната ос. Сериозна проверка за всеки случай, не безразборна подмяна на части. Под всичко имам предвид всичко: окачването, амортисьорите, лагерите, дисковете... Не знам твоята кола предлага ли регулиране на задната ос, но понякога и там има изненади. И ще се върна пак на гумите! Дори и нови те могат да имат скрити дефекти, които почти не се виждат или могат да се получат след някоя дупка. Понякога се къса металната оплетка (някои марки предлагат и текстилна) толкова фино, че не може да се види като бабуна. Ако скъсана оплетка се намира под профила (грайфера), това може да се отрази на аксиалното му поведение, т.е. започва да бяга, да лъкатуши леко само на това място и при определени обороти да предизвика вибрации. Това се диагностицира единствено на балансиращата машина, като се наблюдават най-вече основните канали на грайфера и монтьорът трябва да залегне отдолу. В България съм виждал само едно момче да го прави... Вчера бях писал и за динамичното балансиране! То се прави, за да бъдат отчетени всички гранични луфтове по окачването и предавките, които биха повлияли за появата на вибрации. Прави се само за предната ос и ако колата е с предно предаване, трябва да е с ръчна скоростна кутия. Автоматичните са табу за такова балансиране... Хайде лека вечер. 

Авенсис Т22 - вибрации при движение
Здравейте! Как мога да разбера какво означават грешки на АВS 31,41 и 58 ? За Тойота Авенсис Т22 бензин 2000 кубически сантиметра 128 конски сили. Колата няма книжка /manual/ .Благодаря!
Авенсис Т22 - вибрации при движение
Сменява ли чашката когато си сменявал вътрешното каре ?
Червена Toyota Avensis T27 126hp
Авенсис Т22 - вибрации при движение
Да, смених всичко... че то смяна само на трипода не е ремонт. Иначе тия дни се прибрах и покарах малко колата... Ще я гледам пак утре, но от това което усещам 100% НЕ Е гуми или задница. Поведението е следното: при движение между 30 до 60км се появяват тия вибрации, като най-силно са при ускорение на 2,3,4 предавка от 30 до 50. На 1-ва не се усещат, а на 5-та е трудно да карам с 30
, но определено на 2-ра и 3-та предавка, когато и въртящия момент е по-висок в тоя диапазон си тресе ама си тресе цялата кола... Утре ще почна обстоен преглед на полуоски и тн, няма какво друго да е, според мен.

- mimo_741
- Мнения: 36
- Регистриран на: 24 Фев 2019 16:25
- Местоположение: Силистра
- Автомобил: Тойота Авенсис
Авенсис Т22 - вибрации при движение
Баланс на гумете се усеща над 80км,. щом се усеща на ниска скорост е само крива гума или джанта, а ако има допълнително сложени втулки или фланци на джантите може и от тях. Джантите ако не са точно за този автомобил и най малкото разместване е проблем
Авенсис Т22 - вибрации при движение
Джантите са тенекиени, оригиналните, без видими проблеми както визуално така и на баланс машината...
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Авенсис Т22 - вибрации при движение
На мен малко ми омръзна да говоря за гуми, джанти, предници и задници... Усещането невинаги е диагностика. Погледни това пусто окачване, ама всичко без изключение - до последния тампон или кривина на гумите и това е евтиният вариант, защото, когато стигнеш до скоростната кутия, ще се разплачеш истински... 

- Bat Jorko
- Мнения: 90
- Регистриран на: 29 Апр 2012 14:28
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 1.8, 2005
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Авенсис Т22 - вибрации при движение
Привет,
Честита Коледа на всички!
Дотук в темата не видях отговор на въпроса, или съм пропуснал: вибрацията усеща ли се освен в/през колата и във волана? При движение по инерция случва ли се пак?
Малко поглед в друга посока. На моята кола Авенсис Т25 1.8 бензин имам следната вибрация, или да го наречем резонанс, свързан с оборотите - при набиране на скорост при преминаване през 1800 +/- оборота и през 2400 +/- оборота двигателя претриса осезателно, но не може да се нарече и дразнещо. При равномерно движение на тези обороти няма проблем. Претрисането не е постоянно. Има периоди в които винаги се случва, има и периоди в които го няма. Не съм намерил досега явна връзка с околни фактори, освен може би при зареждане с бензин, което обикновено е цял резервоар на едно зареждане. Нямам записани грешки в компътъра.
Очевидно има причина или обяснение за това претрисане при преминаване през тези обороти. Възможно ли е същата причина да играе роля и в този случай? С тази разлика, че се проявява при други обороти и много по-осезаемо?
Поздрави,
Георги
П.П. М-да, колегата споменава за вибрация и при движение по инерция, теорията описана по-горе най-вероятно не е същия случай.
Честита Коледа на всички!
Дотук в темата не видях отговор на въпроса, или съм пропуснал: вибрацията усеща ли се освен в/през колата и във волана? При движение по инерция случва ли се пак?
Малко поглед в друга посока. На моята кола Авенсис Т25 1.8 бензин имам следната вибрация, или да го наречем резонанс, свързан с оборотите - при набиране на скорост при преминаване през 1800 +/- оборота и през 2400 +/- оборота двигателя претриса осезателно, но не може да се нарече и дразнещо. При равномерно движение на тези обороти няма проблем. Претрисането не е постоянно. Има периоди в които винаги се случва, има и периоди в които го няма. Не съм намерил досега явна връзка с околни фактори, освен може би при зареждане с бензин, което обикновено е цял резервоар на едно зареждане. Нямам записани грешки в компътъра.
Очевидно има причина или обяснение за това претрисане при преминаване през тези обороти. Възможно ли е същата причина да играе роля и в този случай? С тази разлика, че се проявява при други обороти и много по-осезаемо?
Поздрави,
Георги
П.П. М-да, колегата споменава за вибрация и при движение по инерция, теорията описана по-горе най-вероятно не е същия случай.

Авенсис Т22 - вибрации при движение
Виж, към твоите съвети се отнасям много сериозно. Може би трябваше по-рано да поясня, че допреди два месеца двигателя ми беше на земята. Докато го оправя и преди да монтирам частите които съм махнал, съм ревизирал всичко - така или иначе двигател и кутия ги няма на място...всичко си правя сам, държа да отбележа. Единствено имам разбит десен вътрешен накрайник, но понеже така или иначе разглобявам - ще сменя всички накрайнициufer написа: ↑27 Дек 2020 15:44 На мен малко ми омръзна да говоря за гуми, джанти, предници и задници... Усещането невинаги е диагностика. Погледни това пусто окачване, ама всичко без изключение - до последния тампон или кривина на гумите и това е евтиният вариант, защото, когато стигнеш до скоростната кутия, ще се разплачеш истински...![]()






- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Авенсис Т22 - вибрации при движение
Не, не те плаша в никакъв случай...
Освен това явно си приличаме - и аз това лято правих моя мотор точно заради разход на масло с нови бутала и т.н. Така че респект към твоите умения. Аз акцентувах към дребните фактори, които за съжаление много хора подценяват и като изразявам това мнение, искам да насоча колегите с проблеми към по-евтините решения, защото този, който има пари не пише много-много по форумите, а си плаща, където трябва. А по-бедните тук си чешем езиците и от време на време се заяждаме с цел да си помогнем...
А преди 2 години и аз дадох 1000 лв. само за оригиналните части на 5-та скорост... А при теб може да е нещо много дребно, като например едно тампонче, недобре работещ амортисьор, нещо износено по окачването, но гранично и затова да се проявява само при скоростта, която си описал. Това наистина си е за ядосване, но така е с техниката: някои щракат с пръсти, други си ги гризат... 



-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Авенсис Т22 - вибрации при движение
На първа не се усещат - както при ускорение, така и при поддържане на скоростта? А на празен ход ги има?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Авенсис Т22 - вибрации при движение
Да, на първа не се усещат, но го отдавам на това, че тя е прекалено къса... "По инерция" вибрациите се усещат, но много слабо, ако не ги търсиш може и да не ги забележиш изобщо. Най-силно тресе на 2-ра или 3-та при ускорение и максимално подадена газ т.е. усилието от двигателя дава сериозно отражение.
-
- Мнения: 713
- Регистриран на: 23 Ное 2020 19:21
- Местоположение: Кюстендил
- Автомобил: Corolla ts
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 18 пъти
Авенсис Т22 - вибрации при движение
Тогава проблема е в някой тампон, най вероятно при скоростната кутия. Но е възможно и на двигателя.Миксера написа: ↑28 Дек 2020 00:48 Да, на първа не се усещат, но го отдавам на това, че тя е прекалено къса... "По инерция" вибрациите се усещат, но много слабо, ако не ги търсиш може и да не ги забележиш изобщо. Най-силно тресе на 2-ра или 3-та при ускорение и максимално подадена газ т.е. усилието от двигателя дава сериозно отражение.
Corolla ts 1.8 hybrid 2020
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта