Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
- nicktodorov
- Мнения: 363
- Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
- Местоположение: София
- Автомобил: велосипед
- Получена благодарност: 1 път
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
И моята Корола 2.0 на магистрала хич не е икономична.
Аз рядко карам над 130 даже, но дори и използвайки круиза на 120-130, разхода на Королата е доста сходен с предишната ми кола - Леон 1.8 ТСИ 180кс...
С такива скорости батерията и електромоторите са почти неисползваеми по мое наблюдение и реално се кара все едно бензинов автомобил с по-малко от сумарната мощност на хибрида...
Отделно много зависи и какъв е релефа през който минава магистралата. Има ли по-дълго изкачване (примерно на Хемус качването към Витиня посока София, планината между Серес и Солун, в Сърбия изкачването преди да стигнеш Калотина и т.н.) и да си с круиз или да не искаш да намалиш скоростта, оборотите са 4-5000. Какъв да е разхода при такива обороти и с такова съпротивление на вятъра заради високата скорост?
От водените ми абсолютно педантично статистики за тези два автомобила в Sritmonitor, се вижда, че са с "еднакъв" разход извънградско и само из София хибрида успява да го свали почти наполовина.
Ако и аз трябваше да карам предимно извънградско (моето извънграско е винаги поне 70-80% магистрала), ползата от хибрида щеше да е толкова мижава, че да не си заслужава покупката.
ПС. ако ти е любопитно, от линка в подписа ми можеш да разгледаш статистиката в Sritmonitor за разхода от ден първи. Може да е моят частен случай, но поне са реални данни от калкулации при зареждане пълно-пълно, вместо само показания по БК.
Аз рядко карам над 130 даже, но дори и използвайки круиза на 120-130, разхода на Королата е доста сходен с предишната ми кола - Леон 1.8 ТСИ 180кс...
С такива скорости батерията и електромоторите са почти неисползваеми по мое наблюдение и реално се кара все едно бензинов автомобил с по-малко от сумарната мощност на хибрида...
Отделно много зависи и какъв е релефа през който минава магистралата. Има ли по-дълго изкачване (примерно на Хемус качването към Витиня посока София, планината между Серес и Солун, в Сърбия изкачването преди да стигнеш Калотина и т.н.) и да си с круиз или да не искаш да намалиш скоростта, оборотите са 4-5000. Какъв да е разхода при такива обороти и с такова съпротивление на вятъра заради високата скорост?
От водените ми абсолютно педантично статистики за тези два автомобила в Sritmonitor, се вижда, че са с "еднакъв" разход извънградско и само из София хибрида успява да го свали почти наполовина.
Ако и аз трябваше да карам предимно извънградско (моето извънграско е винаги поне 70-80% магистрала), ползата от хибрида щеше да е толкова мижава, че да не си заслужава покупката.
ПС. ако ти е любопитно, от линка в подписа ми можеш да разгледаш статистиката в Sritmonitor за разхода от ден първи. Може да е моят частен случай, но поне са реални данни от калкулации при зареждане пълно-пълно, вместо само показания по БК.
-
- Мнения: 1435
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Реално ще видим как ще дойде. Когато си купя хибрид ще пиша с по-достоверна информация от ежедневното му използване 

Последно промяна от dracunculus на 19 Ное 2020 14:30, променено общо 1 път.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
-
- Мнения: 179
- Регистриран на: 19 Мар 2017 22:18
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 7 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Съгласен съм, че разхода е първото нещо, което сравняваме, но ми е любопитно колеги каращи от няколко години хибрид, каква е разликата в останалото обслужване - колко по-рядко сменят накладки/дискове примерно? Изключвам обслужването на двг и съединител..
P.s. аз пак си минавам същите км с един резервоар, само дето на хибрида е наполовина по обем.
P.s. аз пак си минавам същите км с един резервоар, само дето на хибрида е наполовина по обем.
Corolla 2005 1.6 VVTi 3zz-fe | hatch, SOL
Corolla 2020 Sedan 1.8 Hybrid
Corolla 2020 Sedan 1.8 Hybrid
-
- Мнения: 1036
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 42 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Не зная как е при всички модели и всички поколения, но при Yaris ако не обръщаш особено внимание на задните спирачки, то може да се наложи да ги сменяш на всеки две години.

Един от многото примери на автомобил на 2г и около 18 000км.
С предишния ми автомобил изминах 180 000км без да сменям накладки, само стандартните ТО с течности и ремъци. Сегашния е с верига и за 140 000км само ТО с течности. И двата не са хибриди.
Спрямо всичко прочетено и видяно, считам че хибрида от подписа ще се нуждае от задни дискове и накладки до 100 000км, като към момента е на около 43 000км и всичко все още изглежда добре.
Сравнение в разходи между автомобили се правят доста трудно, в зависимост от много фактори:
- нов/употребяван (с неясна предходна поддръжка) автомобил
- предимно градско/извънградско шофиране
- начин на употреба - плавно ускорение и спиране/дигитално шофиране
и т.н.

Един от многото примери на автомобил на 2г и около 18 000км.
С предишния ми автомобил изминах 180 000км без да сменям накладки, само стандартните ТО с течности и ремъци. Сегашния е с верига и за 140 000км само ТО с течности. И двата не са хибриди.
Спрямо всичко прочетено и видяно, считам че хибрида от подписа ще се нуждае от задни дискове и накладки до 100 000км, като към момента е на около 43 000км и всичко все още изглежда добре.
Сравнение в разходи между автомобили се правят доста трудно, в зависимост от много фактори:
- нов/употребяван (с неясна предходна поддръжка) автомобил
- предимно градско/извънградско шофиране
- начин на употреба - плавно ускорение и спиране/дигитално шофиране
и т.н.
Преди светът се управляваше от умните. И това беше много жестоко. Умните принуждаваха простите да учат. На простите им беше тежко..
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Колко да се сменят, все пак колата ги ползва само под 15км/ч




-
- Мнения: 1036
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 42 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Това така написано, не е съвсем коректно.
При някои модели е под 8км/ч. А при всички модели, при екстемно спиране механичните спирачки се задействат при много по-висока скорост. Кога и с какво съотношение се задействат електрическте и механичните спирачки се решава от ECU-то, като се вземат няколко сигнала от различни сензори.
При някои модели е под 8км/ч. А при всички модели, при екстемно спиране механичните спирачки се задействат при много по-висока скорост. Кога и с какво съотношение се задействат електрическте и механичните спирачки се решава от ECU-то, като се вземат няколко сигнала от различни сензори.
Преди светът се управляваше от умните. И това беше много жестоко. Умните принуждаваха простите да учат. На простите им беше тежко..
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Така е, но това не променя идеята на мението ми, нали 




- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Разбира се, че хибрида не ползва накладки само под 15км/ч
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
-
- Мнения: 179
- Регистриран на: 19 Мар 2017 22:18
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 7 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
To e ясно, че се ползват когато трябва, но при оптимално каране моментите в които потрябват са много по-малко. За това ми е и любопитно дали се налага по-рядко да се обслужват (или са проектирани така че да влязат в същият период на обслужване
). При мен се ползват основно докато маневрирам в паркинга, в останалото време само им простъргвам образуваната ръжда.

Corolla 2005 1.6 VVTi 3zz-fe | hatch, SOL
Corolla 2020 Sedan 1.8 Hybrid
Corolla 2020 Sedan 1.8 Hybrid
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
За Корола хибрид ли говориш 8.5???dracunculus написа: ↑19 Ное 2020 09:02за по 2 дни. Надявам се догодина да мога да се похваля с някоя от изброените коли. Тогава ще дам по-точно инфо от продължителен тест.
ПС....van, как Королата ти дава 8,5 при 145-150, при положение, че Авенсисът ми дава при 160 на темпомат 8,9-9 (бях поствал едни снимки в темата за разход на 8,9 при средна скорост по моята описана отсечка 129кмч)?![]()
Засичане на САМО магистрала,каране 140км/ч на темпомат, със ускорения тук там при изпреварване. Зимата е 6 лятото 5 na 100
1,8 двигателя HSD
-
- Мнения: 1435
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Да, на колегата, който спомена разход 8,5 при 145-150, Королата е 2,0л (според подписа му). Разбира се, по мое мнение, разходът може много да се различава при различните шофьори според стила на каране/ускорение (нищо ново, също така важи и за не-хибридни коли). Изумен съм и по немските форуми колко различни числа чета за разход. Срещал съм разлика до над 2л при едни и същи коли, карани с приблизително еднаква скорост при сходни условия (според изказването на конкретните колеги - все достоверни източници!).
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Лятото се прибирах по Тракия и карах доста айдушки... то и трафика си беше плътен. Но под 150 не падах от Сливен до София... в противен случай трябваше да се прибирам в дясна лента. За моя голяма изненада разхода беше 5,7 на 100. За това ми се вижда супер много 8.. вярно 2ката двигател не съм тествал но...
Всички разходи за които говоря са засичани винаги на колонка от пълно до пълно... припокриват се с показанията на компютъра, ако има разлика е под 0.100 литра
П.П. Круз контрола между другото изобщо не кара икономично. Не говоря за особености на релефа, че няма как да предвиди. А за това че когато някой се включи пред тебе и е в рейнджа на радара и съответно дистанцията която трябва да спазва, редовно намалява, след което трябва да ускоряваш наново.
Всички разходи за които говоря са засичани винаги на колонка от пълно до пълно... припокриват се с показанията на компютъра, ако има разлика е под 0.100 литра
П.П. Круз контрола между другото изобщо не кара икономично. Не говоря за особености на релефа, че няма как да предвиди. А за това че когато някой се включи пред тебе и е в рейнджа на радара и съответно дистанцията която трябва да спазва, редовно намалява, след което трябва да ускоряваш наново.
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Точно затова и бях споменавал, че на магистралата включвах само обикновения темпомат...

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
5.7/100 само магистрално при постоянно 140км/ч е мираж. Вероятно имаш и извънградско/градско в тоя разход.
Моята дава разход над 8-9 при нулиране на БК от стъпването на магистрала, но не съм критерий понеже е с по-високо челно съпротивление от корола.
Друго забелязах - на колонка до горе дава невероятно нисък разход ако заредиш веднага след пътуването и резервоара не е празен. Това се получава поради нагряване на горивото в резервоара и увеличаване на обема му.
При пътуване 234км със зареден резервоар на тръгване и отново напълнен при връщане ми показа разход по колонка 3.46l/100км а БК показа 4.3.
Подобен тест направих при 60км пътуване и разход пълно-пълно 2.9l/100. БК показа 4.1/100.
Моята дава разход над 8-9 при нулиране на БК от стъпването на магистрала, но не съм критерий понеже е с по-високо челно съпротивление от корола.
Друго забелязах - на колонка до горе дава невероятно нисък разход ако заредиш веднага след пътуването и резервоара не е празен. Това се получава поради нагряване на горивото в резервоара и увеличаване на обема му.
При пътуване 234км със зареден резервоар на тръгване и отново напълнен при връщане ми показа разход по колонка 3.46l/100км а БК показа 4.3.
Подобен тест направих при 60км пътуване и разход пълно-пълно 2.9l/100. БК показа 4.1/100.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мираж не е. Както казах с летни гуми магистрала САМО магистрала. ми дава 5.. Засечено по БК и по колонка, Сипано до горе на ОМВ на цариградско срещу МОЛа, след което сипано на ОМВ на Сливен на магистралата 280км.
Същия начин засечено с зимни гуми е точно 6.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Myro и 1 гост