Как се обезвъздушава Карина 2.0 ТД
Как се обезвъздушава Карина 2.0 ТД
Мнение от Krasiko » 25 Авг 2007 19:14
Здравейте колеги, интересува ме дали някой знае как се обезвъздушава охладителната система на Карина 2.0 ТД . Сменяхме гарнитура на главата и покарах малко с вода за проба беше си добре, сега наляхме антифриз и не можем да обезвъздушим системата, парното не работи и започва да загрява явно има въздух и не излиза . Някой има ли идея как най лесно се извършва операцията че не намирам клапани за обезвъздушаване. Благодаря предварително.
Колата не прави човека, човека прави колата през ден !
Krasiko
- slowtraveler
- Мнения: 6208
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 345 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Мнение от slowtraveler » 26 Авг 2007 11:17
Не знам точно как е на Карината, но защо не пробваш по най-стария метод:
1. качваш предницата на много стръмен баир (колата да е по наклон с вдигната предница)
2. отваряш радиатора (внимавай колата да не е загряла да се опариш)
3. при отворена капачка на радиатора следиш нивото, изчакваш колата да загрее до нормална температура (за да отвори термостата), пускаш парното (ако е с кранче на парното, а не с промяна положение на въздуховодите).
4.Форсираш рязко колата до по-високи обороти няколко пъти, като следиш нивото на охл.течност и доливаш винаги да е до максимума...
Повтаряш действието, докато спре да изхвърля въздух...
Дано помогне...

1. качваш предницата на много стръмен баир (колата да е по наклон с вдигната предница)
2. отваряш радиатора (внимавай колата да не е загряла да се опариш)
3. при отворена капачка на радиатора следиш нивото, изчакваш колата да загрее до нормална температура (за да отвори термостата), пускаш парното (ако е с кранче на парното, а не с промяна положение на въздуховодите).
4.Форсираш рязко колата до по-високи обороти няколко пъти, като следиш нивото на охл.течност и доливаш винаги да е до максимума...
Повтаряш действието, докато спре да изхвърля въздух...
Дано помогне...

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Krasiko
jamie
diver
- slowtraveler
- Мнения: 6208
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 345 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Мнение от slowtraveler » 26 Авг 2007 18:00
Ами системата така се изчислява, че водната помпа да е на ниско място(за да може винаги да работи в антифриза, а не във въздушна среда, а местата, на които може да се задържи въздух да могат да се продухат с антифриз само със силата на помпата.
Въздуха отива в радиатора и/или директно в разширителния съд (в зависимост от системата).
А засмукването на нужния антифриз при спадане на нивото или при вакуума от охлаждането става от по-ниска точка, където винаги има антифриз.
Всички системи на автомобилите са херметични, но на някои има нужда да се развие болтче в някоя висока точка за да изхвърли от там въздуха за да не се получава въздушна 'тапа' (място, където течността само сгъстява въздуха, но не успява да го изхвърли, например ако трябва да го избута много надолу по тръба, защото въздуха успява да 'изплува' въпреки потока от антифриз. По този начин антифриза или циркулира съвсем слабо или въобще не циркулира в тази част от системата)....
Въздуха отива в радиатора и/или директно в разширителния съд (в зависимост от системата).
А засмукването на нужния антифриз при спадане на нивото или при вакуума от охлаждането става от по-ниска точка, където винаги има антифриз.
Всички системи на автомобилите са херметични, но на някои има нужда да се развие болтче в някоя висока точка за да изхвърли от там въздуха за да не се получава въздушна 'тапа' (място, където течността само сгъстява въздуха, но не успява да го изхвърли, например ако трябва да го избута много надолу по тръба, защото въздуха успява да 'изплува' въпреки потока от антифриз. По този начин антифриза или циркулира съвсем слабо или въобще не циркулира в тази част от системата)....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Мнение от jamie » 26 Авг 2007 19:25
Бих. За разлика от френските например дето маркучите са като змии на поза 69 (цитат) тук нещата са опростени. Ако караш кола с въздух в системата - след спиране и изстиване може просто да долееш антифриз в радиатора и нещата са наред. Единствения по-различен момент е когато на някои водни помпи има пробка - тогава оттам се обезвъздушава допълнително. Но дори и да я пропуснеш точно тази - пак е ОК.diver написа:Без да се заяждам, при затворена система как става това би ли обяснил? Благодаря предварително.jamie написа:японките по принцип се самообезвъздушават.
...
ПП: В интерес на истината и италианката дето сега ми е градска кола е така - не се нуждае от специално обезвъздушаване.
jamie
nojarq
Krasiko
Обратно към “Общи технически въпроси”
Иди на
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 2 госта