Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE
- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE
За Хурса: Да, започнаха едновременно, но засега само теоретизирам и не бих искал да разводнявам темата. Още повече, че и механникът може да е прав. Преди години имах подобен проблем със стартер на друга кола, но казвам само подобен, а не точно същия... Така че предстоят проверки!
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE
Прекрасен клип, колега - в тъмницата и защо веднага угаси двигателя?
Ако ще правиш клип, айде да е през деня на отворен преден капак, докато някой друг стартира.
Оборотите на студ. двигател се повишават от повече въздух, а не повече гориво.
Според мен не е трябвало да минаваш на 10W40, особено зимата. Карай си го на пълна синтетика, както до сега. А това за Диона Супер ще се направя, че не съм го прочел. Ако е по-гъсто маслото, особено зимата има много голяма предпоставка за странни звуци, отколкото, ако караш с хубаво 5W30, 0W30 или 0W40 масло. Когато маслото е гъсто и не може да се движи бързо пак може да се получи ниско налягане. Също така по-гъстото масло по-трудно достига до разп. валове при студен старт.
Като си го карал със синтетика издавал ли е такива звуци двигателя? Кога започна да ги издава? С какъв филтър караш? Сменян ли е скоро?
Мисля, че трябва да се вслушаш какво ти казва мехаННила.
Ако ще правиш клип, айде да е през деня на отворен преден капак, докато някой друг стартира.
Оборотите на студ. двигател се повишават от повече въздух, а не повече гориво.
Според мен не е трябвало да минаваш на 10W40, особено зимата. Карай си го на пълна синтетика, както до сега. А това за Диона Супер ще се направя, че не съм го прочел. Ако е по-гъсто маслото, особено зимата има много голяма предпоставка за странни звуци, отколкото, ако караш с хубаво 5W30, 0W30 или 0W40 масло. Когато маслото е гъсто и не може да се движи бързо пак може да се получи ниско налягане. Също така по-гъстото масло по-трудно достига до разп. валове при студен старт.
Като си го карал със синтетика издавал ли е такива звуци двигателя? Кога започна да ги издава? С какъв филтър караш? Сменян ли е скоро?
Мисля, че трябва да се вслушаш какво ти казва мехаННила.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE
Колега JF, от доста години ти следя публикациите и уважавам твоето мнение, тъй като те смятам за доста компетентен. Но мисля, че някои неща не си прочел внимателно и се впускаш в много теоретични обяснения, от които лично аз нямам голяма нужда. Това, което пишеш за маслата е общо известно и не ми се слуша за 100-ен път. Дори знам твоето мнение за маслата 15W40 и 10W40. Много ясно съм написал с какви масла съм карал, какво е последното (филтърът е Тойота) и не се случва само зимата. Както и да е! Няколко пъти написах и че съм съгласен с механика, но кой да чете? Освен това и ти трябва да прочетеш малко повече, тъй като много внимателно съм описал как се повишават оборотите. Това, че става с повече въздух е азбучна истина, но аз умишлено съм акцентирал върху 2 други метода, които според моите информационни източници японците прилагат най-малкото при този двигател и естествено, това се комбинира с подаването на допълнителен въздух. Друг е въпросът в каква степен се разпределя това влияние върху оборотите. Дори всичко това да не е на 100% вярно, все пак носи техническа логика и затова пледирам за по-внимателно отношение. За черния клип си прав - тръгвам по тъмно на работа и нямам втори човек рано сутрин да пали колата, пък аз да снимам. Просто стечение на обстоятелствата. И не съм гасил двигателя веднага, а спрях клипа, че работата не чака, а и моторът иначе е тих
. Този хубав звук го имам от няколко години и лете, и зиме; и със синтетика, и с полусинтетика, само още не съм опитвал минерално масло. А и механикът може да е прав за бендикса. Аз ползвам предимно английски, американски и немски източници и там някои колеги доста коментират дали наистина понякога, повтарям "понякога", не е по-добре да се покара с минерално масло. Възможно е да съм достигнал някакво гранично износване и проблемът да се проявява само при студен старт, или някой от двата маслени клапана да е поизносен, може пък и въобще да няма проблем, защото обичам да давам повече газ и досега да съм стопил всичките лагери... А и нещо много важно - при МР2 двигателят е отзад и вдигането на предния капак няма да помогне много.
Така че имай малко търпение да проверя някои неща през зимата, така и не я карам тогава по принцип и после ще коментирам пак. Все пак Весела Нова година и наздраве на всички! 



- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE
Най-после след толкова години разреших проблема. Направих основен ремонт (частичен - бутала, сегменти, гарнитури), без да сменям лагери, повдигачи и т.н. Смених обаче клапаните с пружинките на маслената помпа и на конзолата при масления филтър. И двата клапана бяха добре, пропадаха много плавно в гнездата, но въпреки това ги смених. Но пружините се оказаха интересни - и двете бяха доста омекнали в сравнение с новите. Сега вече с тези сменени детайли го няма неприятният стържещ звук при студен старт след дълъг престой (1 седмица). Така че за мен този проблем е разрешен на около 90%! Запазвам си правото на наблюдение, като паднат температурите през зимата... Но при сегашните температури и дълъг престой не стърже, а преди го правеше и през лятото. Моят извод е, че поне едното от двете клапанчета с пружинката си (relief valve) влияе върху оттичането на маслото надолу в картера и при дълъг престой разпределителните валове първоначално нямаха добро смазване. Между другото луфтовете на разпределителните валове са отлични, мерих ги с plastigauge и са в стандартните норми. Корава машина е Тойота...
Надявам се, че ако някой има подобен проблем, тази информация може да помогне... 


- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Функция на маслените предпазни клапани при 4AGE
Между другото бях пропуснал да напиша, че още тогава свалих стартера и го дадох на добър майстор. Дори сменихме едното лагерче, защото ни се видя съмнително. Въпреки това проблемът продължи при студен старт, но забравих да напиша, че ме бяха налегнали други грижи... 

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта