[Rav 4 XA30]Подмяна на ECU с цел премахване на DPF (фап филтър)
[Rav 4 XA30]Подмяна на ECU с цел премахване на DPF (фап филтър)
Автомобили:
Rav 4 XE30
Установих че има фабрично коли с DPF (фап филтър) като моята и такива без DPF (фап филтър).
Визуално може да се установи и това като погледнеш двигателя и установиш има или няма датчик за диференциално налягане
Ето и линк за проверка по VIN
линк клик тук
Компонент/агрегат:
Компютър на двигателят
Цел:
Вер1: Смяна на компютър на двигателят с друг от кола която фабрично няма DPF
Вер2: Ходене по майстори с неясен характер и способности за програмиране на оригиналния компютър на колата
Проблем:
Наченки на запушване на DPF (фап филтър) повишен разход на гориво , липса на мощност не много голяма
Процедура по монтаж /демонтаж:
Компщтъра се държи на две планки а те от своя страна с 3 болта . Единия от който е достъпен след махане на кутията на въздушния филтър
Процедура по синхронизиране на новия компютър:(процедура с кламер)
Монтира се новия компютър, свързват се куплунгите. След което се взима кламер и телче и се окъсяват пин 4 и пин 13 на OBD буксата . Оставят се така и се дава на контакт . Всички лампи по таблото започват да мигат което е нормално и колата се оставя така в продължение на 35 до 40 минути. След това се изгася контакта , премахва се телчето от OBD буксата и колата запалва с вече новия компютър.
След успехната промяна на компщтъра или софтуера предстой физическото премахване на DPF (фап филтър) от мястото му.
Rav 4 XE30
Установих че има фабрично коли с DPF (фап филтър) като моята и такива без DPF (фап филтър).
Визуално може да се установи и това като погледнеш двигателя и установиш има или няма датчик за диференциално налягане
Ето и линк за проверка по VIN
линк клик тук
Компонент/агрегат:
Компютър на двигателят
Цел:
Вер1: Смяна на компютър на двигателят с друг от кола която фабрично няма DPF
Вер2: Ходене по майстори с неясен характер и способности за програмиране на оригиналния компютър на колата
Проблем:
Наченки на запушване на DPF (фап филтър) повишен разход на гориво , липса на мощност не много голяма
Процедура по монтаж /демонтаж:
Компщтъра се държи на две планки а те от своя страна с 3 болта . Единия от който е достъпен след махане на кутията на въздушния филтър
Процедура по синхронизиране на новия компютър:(процедура с кламер)
Монтира се новия компютър, свързват се куплунгите. След което се взима кламер и телче и се окъсяват пин 4 и пин 13 на OBD буксата . Оставят се така и се дава на контакт . Всички лампи по таблото започват да мигат което е нормално и колата се оставя така в продължение на 35 до 40 минути. След това се изгася контакта , премахва се телчето от OBD буксата и колата запалва с вече новия компютър.
След успехната промяна на компщтъра или софтуера предстой физическото премахване на DPF (фап филтър) от мястото му.
Последно промяна от Akima на 13 Ное 2024 12:01, променено общо 1 път.
Причина: Променено заглавие.
Причина: Променено заглавие.
-
- Мнения: 312
- Регистриран на: 17 Авг 2014 08:38
- Местоположение: Асеновград
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 8 пъти
[Rav 4 XE30]Подмяна на ECU с цел премахване на DPF (фап филтър))
Колега, тази операция си я правил, или даваш информация как се прави?
Така написано много добре изглежда, но никъде не споменаваш дюзата, която трябва да се изолира.Как става тази интервенция не е много ясно!
Така написано много добре изглежда, но никъде не споменаваш дюзата, която трябва да се изолира.Как става тази интервенция не е много ясно!
Toyota Rav4 XA30 2008, 2.2 D4D 136hp /No DPF и Toyota Yaris 1.5 Hybrid 2013
[Rav 4 XE30]Подмяна на ECU с цел премахване на DPF (фап филтър))
Тази операция съм я направил. Започнах софтуерно след което ще продължа с аспусите и дюзата. При проверка откачане на температурните датчици и датчика за диференциално налягане не дава грешки на таблото.
Не съм сигурен за моя модел дали дюзата е отделна или използва щатните дюзите . Също моля ако някой е наясно да каже къде се намира ако е 5-та дюза.
Не съм сигурен за моя модел дали дюзата е отделна или използва щатните дюзите . Също моля ако някой е наясно да каже къде се намира ако е 5-та дюза.
-
- Мнения: 312
- Регистриран на: 17 Авг 2014 08:38
- Местоположение: Асеновград
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 8 пъти
[Rav 4 XE30]Подмяна на ECU с цел премахване на DPF (фап филтър))
Колега в заглавието си писал ХЕ30, предполагама е ХА30, като моята рав-ка.
По тръбата за нафтата от рейла към 5-тата дюза можеш да се ориентираш къде се намира дюзата, ориентировъчно е под ГНП-то вдясно на ДВГ.
По тръбата за нафтата от рейла към 5-тата дюза можеш да се ориентираш къде се намира дюзата, ориентировъчно е под ГНП-то вдясно на ДВГ.
Toyota Rav4 XA30 2008, 2.2 D4D 136hp /No DPF и Toyota Yaris 1.5 Hybrid 2013
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
[Rav 4 XE30]Подмяна на ECU с цел премахване на DPF (фап филтър))
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
[Rav 4 XE30]Подмяна на ECU с цел премахване на DPF (фап филтър))
Глупава правописна грешка ХА30
Качвам също няколко снимки но не виждам 5-та дюза.
Качвам също няколко снимки но не виждам 5-та дюза.
- Прикачени файлове
-
- 0-02-05-c294d17a72747298622b2625222954b5f4db327dfd02a77a38959f1d7ccdece7_c8e477c8.jpg (263.85 KiB) Преглеждано 3782 пъти
-
- 0-02-05-88065a077d62b4cc5a890fdbd5f2db60297f0aea66986c941fa8236310dc6e75_92c9a3d8.jpg (217.65 KiB) Преглеждано 3782 пъти
-
- 0-02-05-96480ef75ecf99c380fee6fbd60b801d04caea2959c9985a9766e6d80a326463_9eb71414.jpg (235.99 KiB) Преглеждано 3782 пъти
-
- 0-02-05-2990e610bae7989d338dd417d5ca853811e650b769d3393ec4af9838fc9daff7_c4ed459b.jpg (234.28 KiB) Преглеждано 3782 пъти
-
- Мнения: 312
- Регистриран на: 17 Авг 2014 08:38
- Местоположение: Асеновград
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 8 пъти
[Rav 4 XE30]Подмяна на ECU с цел премахване на DPF (фап филтър))
Тръбата към дюзата тръгва от гнп-то заблудил съм се, че е от рейла.
- Прикачени файлове
-
- Screenshot_20200911-094829~2.png (1.9 MiB) Преглеждано 3774 пъти
Toyota Rav4 XA30 2008, 2.2 D4D 136hp /No DPF и Toyota Yaris 1.5 Hybrid 2013
[Rav 4 XE30]Подмяна на ECU с цел премахване на DPF (фап филтър))
Благодаря колега
Направих сравнение с кола която фабрично няма фап прилагам и снимка по-долу. Оказва се че 5-тата дюза взима директно от ГНП. На снимката се вижда че липсва този болт и малкуч от горния ъгъл на ГНП. Тука изникват следните питания за възможностите за затапване:
1) тази линия захранваща с гориво дали е с високо налягане като останалите или е с ниско
2) ако я запуша и тя се окаже с високо налягане ще наруша ли работата на ГНП
3) ако е с ниско налягане мога ли да я свържа към обратното гориво
Продължавам с проучването и също ако някой има схема вътрешно на ГНП да я качи
Направих сравнение с кола която фабрично няма фап прилагам и снимка по-долу. Оказва се че 5-тата дюза взима директно от ГНП. На снимката се вижда че липсва този болт и малкуч от горния ъгъл на ГНП. Тука изникват следните питания за възможностите за затапване:
1) тази линия захранваща с гориво дали е с високо налягане като останалите или е с ниско
2) ако я запуша и тя се окаже с високо налягане ще наруша ли работата на ГНП
3) ако е с ниско налягане мога ли да я свържа към обратното гориво
Продължавам с проучването и също ако някой има схема вътрешно на ГНП да я качи
- Прикачени файлове
-
- 0-02-05-f4ef3.jpg (222.46 KiB) Преглеждано 3683 пъти
-
- Мнения: 312
- Регистриран на: 17 Авг 2014 08:38
- Местоположение: Асеновград
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 8 пъти
[Rav 4 XE30]Подмяна на ECU с цел премахване на DPF (фап филтър))
Може да запушваш смело, петата дюза е много различна от основните за цилиндрите.Тя работи на ниско налягане и може да се запуши изхода на помпата с подходящ болт.Не знам само където е дюзата как ще се запуши, ще се остави дюзата да запушава "дупката", или ще се прави болт.
Toyota Rav4 XA30 2008, 2.2 D4D 136hp /No DPF и Toyota Yaris 1.5 Hybrid 2013
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта