Спирачни дискове + накладки
-
- Мнения: 604
- Регистриран на: 13 Юли 2010 15:57
- Местоположение: София
- Автомобил: Ford Kuga 2.5 hybrid, 2025
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
Спирачни дискове + накладки
Мнение от chukich » 09 Сеп 2020 11:34
Видимо и накладките са на края на живота си и са определено за смяна.
Колеги, някой от вас слагал ли е дискове и накладки, производител АТЕ? С какви впечатления сте?
Един приятел ми ги хвали много, а скоро ще се наложи да ги сменям. 10х
chukich
- nikentce
- Мнения: 27
- Регистриран на: 28 Яну 2013 15:20
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4, 2007, 2.0 бензин
Спирачни дискове + накладки
Мнение от nikentce » 09 Сеп 2020 13:48
На твое място бих го пилнал тоя ръб преди да сложа новите накладки - вече в много сервизи имат машини и го правят без да свалят дисковете и става много бързо.
nikentce
-
- Мнения: 604
- Регистриран на: 13 Юли 2010 15:57
- Местоположение: София
- Автомобил: Ford Kuga 2.5 hybrid, 2025
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
Спирачни дискове + накладки
Мнение от chukich » 09 Сеп 2020 15:13
По принцип ръбът не е проблем. Като нови дисковете са с дебелина 28мм, като ги дават с мин. дебелина 25мм, а моите са 24.nikentce написа: ↑09 Сеп 2020 13:48ATE и TRW е може би най-читавото, което можеш да си сложиш на колата като дискове и накладкиchukich написа: ↑09 Сеп 2020 11:34 От скоро се усеща едно скърцане при спиране. С шублера измерих диска. Оказа се, че е 24мм при ръб от 2мм. Според вас има ли живот за още до 1 мм износване?
Видимо и накладките са на края на живота си и са определено за смяна.
Колеги, някой от вас слагал ли е дискове и накладки, производител АТЕ? С какви впечатления сте?
Един приятел ми ги хвали много, а скоро ще се наложи да ги сменям. 10х
То в България вече е доста трудно да се намери каквато и да била качествена стока. Питах дистрибуторите какво им е производството, защото се съмнявам да са немски, но така и не ми отговориха.... трябвало да видят на кутийката

chukich
-
- Мнения: 1027
- Регистриран на: 22 Яну 2016 11:37
- Местоположение: Ст. Загора
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Спирачни дискове + накладки
Мнение от tora » 09 Сеп 2020 15:27
tora
- slowtraveler
- Мнения: 6209
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 345 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Спирачни дискове + накладки
Мнение от slowtraveler » 09 Сеп 2020 15:47
Останах доволен - след разработването си спираше много добре...
А дали е време за смяна - разбира се, че е време за смяна на дисковете...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
nikentce
- nikentce
- Мнения: 27
- Регистриран на: 28 Яну 2013 15:20
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4, 2007, 2.0 бензин
Спирачни дискове + накладки
Мнение от nikentce » 09 Сеп 2020 20:58
В ТМ Ауто така наречените "оригинални Японски" са всъщност TRW произведени в Германия, а алтернативните им на половин цена са Textar произведени във Франция. И двата вида идват в кутийка Toyota.
nikentce
-
- Мнения: 604
- Регистриран на: 13 Юли 2010 15:57
- Местоположение: София
- Автомобил: Ford Kuga 2.5 hybrid, 2025
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
Спирачни дискове + накладки
Мнение от chukich » 09 Сеп 2020 21:11
Да, да, оригиналните-фабрични накладки, с които дойде колата бяха Textar.
chukich
- nikentce
- Мнения: 27
- Регистриран на: 28 Яну 2013 15:20
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4, 2007, 2.0 бензин
Спирачни дискове + накладки
Мнение от nikentce » 09 Сеп 2020 22:21
Ами нормално - европейско производство с японски части ли да е. Не би било икономически обосновано. Тъпото е обаче как ТМ Ауто лъжат клиентите си. На мен ми се е налагало да се карам с тях и да настоявам да присъствам на смяна на консумативите ми. ТRW и Textar са почти на една цена на пазара, а те набутват TRW-то на двойна цена, лъжейки, че са японски.
nikentce
Спирачни дискове + накладки
Мнение от aleandro » 09 Сеп 2020 23:25
aleandro
- slowtraveler
- Мнения: 6209
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 345 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Спирачни дискове + накладки
Мнение от slowtraveler » 10 Сеп 2020 09:47
По принцип съм имал многократно проблем с 'ръба'....
1. За да се види ръб, значи дискът вече е износен и е в края на живота си (обикновено 1-1.5мм на страна е максималният допуск на масовите автомобилни дискове)... В случая на колегата - дискът е износен над допустимият праг и задължително трябва да се смени...
2. Просвирването на новите накладки няма връзка с ръба - те работят на мястото, където са работили старите, но разбира се напасването на нова накладка върху стар диск е по-бавно и може да има странични ефекти независимо от това дали има ръб или не...
3. Ръбът ми е създавал проблем при края на живота на накладките... При проверка на накладките - феродо над 3мм, но част от накладката бе започнала да опира в стърчащият ръб на диска (поразрошен заради ръждата)...
При всички случаи - на мястото на колегата незабавно бих сменил дисковете..
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- nikentce
- Мнения: 27
- Регистриран на: 28 Яну 2013 15:20
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4, 2007, 2.0 бензин
Спирачни дискове + накладки
Мнение от nikentce » 10 Сеп 2020 12:32
Коментарът ми беше за ръб в допустимите граници разбира се и не съм съгласен, че като се види ръб дискът е в края на живота си. Зависи от ръба, допустимите милиметри зависят от дебелината на диска. Дори при лек ръб(т.е. леко "потъване" на накладката в диска), вътрешната част на ръба се допира на момента в страницата на накладката и това причинява просвирване понякога. Случвало ми се е неведнъж и при шлайфане на ръба просвирването изчезва. Това до колко можеш да експлоатираш диска зависи и от начина на каране. Ако си спокоен шофьор и не се мяташ на спирачката с всичка сила на всеки светофар - можеш да си позволиш и малко по-голямо износване. Ако шофираш нервно е хубаво да се спазват стриктно сервизните ръководства, където цифрите за допустими милиметри са преднамерено презапасени.slowtraveler написа: ↑10 Сеп 2020 09:47
По принцип съм имал многократно проблем с 'ръба'....
1. За да се види ръб, значи дискът вече е износен и е в края на живота си (обикновено 1-1.5мм на страна е максималният допуск на масовите автомобилни дискове)... В случая на колегата - дискът е износен над допустимият праг и задължително трябва да се смени...
2. Просвирването на новите накладки няма връзка с ръба - те работят на мястото, където са работили старите, но разбира се напасването на нова накладка върху стар диск е по-бавно и може да има странични ефекти независимо от това дали има ръб или не...
3. Ръбът ми е създавал проблем при края на живота на накладките... При проверка на накладките - феродо над 3мм, но част от накладката бе започнала да опира в стърчащият ръб на диска (поразрошен заради ръждата)...
При всички случаи - на мястото на колегата незабавно бих сменил дисковете..
nikentce
- batececo
- Мнения: 620
- Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 372 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Спирачни дискове + накладки
Мнение от batececo » 10 Сеп 2020 14:28
С това не съм съгласен, защото може да ти се наложи инцидентно рязко спиране, колкото и да си спокоен и да си планираш действията.
За марката накладки нямам кой знае какъв опит, но като сложих АТЕ отпред и отзад, почуствах разлика спрямо ОЕМ накладките, направо хапят дисковете, с ОЕМ-а, който така и не се износваше (отпред), не износваше и дисковете, не правеше прах и не спираше толкова добре. Задните дискове също са ми АТЕ, бяха с покритие, нямат ръжда след 3 години употреба.
batececo
chukich
- nikentce
- Мнения: 27
- Регистриран на: 28 Яну 2013 15:20
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4, 2007, 2.0 бензин
Спирачни дискове + накладки
Мнение от nikentce » 10 Сеп 2020 14:59
Разбира се, че може да се случи, и то много вероятно, но има голяма разлика да попаднеш в такава ситуация с примерно износен на 23 мм диск от спокойно каране, т.е. такъв на който са му липсвали прегрявания, и пак с 23 мм същия на дебелина, но системно прегряван от резки спирания. Вероятността за спукване(счупване) във втория случай е доста по-голяма, защото материалът губи от здравината си.
Това исках да кажа по-горе, че само милиметрите не са еднозначни. Това разбира се си го знае шофоьрът. Механикът в сервиза не ти знае как си карал и за него си е ориентир само каталогът.
nikentce
Обратно към “Спирачна система”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост