Катализатор - премахване и поставяне на дистанционна втулка
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Катализатор - премахване и поставяне на дистанционна втулка
Ако оставиш само обвивката ще имаш известно увеличение в шумовете от двигателя. Хората, които и махат знаят тея неща...



-
- Мнения: 25
- Регистриран на: 10 Авг 2019 08:41
- Местоположение: България
- Автомобил: Avensis T25 2.0 VVT-I
- Получена благодарност: 5 пъти
Катализатор - премахване и поставяне на дистанционна втулка
Какво ще рече известно увеличение?
В момента в автомобила се чува съвсем лек звук при ускорение и става осезаем при над 3 к обороти.
Катализатор - премахване и поставяне на дистанционна втулка
Някой чел ли е за чип тунинг. Пише 10кс + и най вече- премахване на втора ламбда сонди- Евро 2
https://fapremove.com/programirane-na-d ... ota-lexus/
https://fapremove.com/programirane-na-d ... ota-lexus/
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Катализатор - премахване и поставяне на дистанционна втулка
Субективно е, но ако не теи пречи е пренебрежимо




- skydiver
- Мнения: 652
- Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4.2
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Катализатор - премахване и поставяне на дистанционна втулка
Стана ми интересно....optimo написа: ↑24 Авг 2020 18:25 Някой чел ли е за чип тунинг. Пише 10кс + и най вече- премахване на втора ламбда сонди- Евро 2
https://fapremove.com/programirane-na-d ... ota-lexus/
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...
Катализатор - премахване и поставяне на дистанционна втулка
Това за сондата е добре. Иначе след покупка ми казаха, че катализатора е махнат. Монтирах такава втулка и вече нямам P0420
Но ми се появиха две грешки за сондата - p0136 Sensor Circuit Malfunction и p0138 O2 Sensor Circuit High Voltage и чека свети.
Но е възможно и да е пострадала при ваденето защото едвам излезе
Като моята втулка ли си взе?VeniR91 написа: ↑20 Авг 2020 23:26 Всъщност проблема ми е оправен, отдавна чека не свети вече чрез втулка (залъгалка) едните казваха че катализатор без да се свалил и отрежел не можело да се разбере дали е задръстен, така или иначе провериха го на един канал едни майстори както е на колата и казаха че вътре е празен няма нищо тоест преди да я купя са го (изтърбушили) и са го заварили обратно, че за това свети чека, сега след 1000 километра вече не свети,
Катализатор - премахване и поставяне на дистанционна втулка
не знам точно модела на втулката какъв е от самия сервиз зареждали редовно такива явно ги слагат и на други коли и така защото майсторите я слагаха на канала отдолу а пък и бях горе някъде и чаках, като свършиха работата казаха че е готово и това е казаха, че ще работи и така иначе този сервиз се намира във Варна, ако случайно някой го интересува няма проблем да кажа.
Катализатор - премахване и поставяне на дистанционна втулка
И така край на мъките.
При по старите модели дистанционите втулки в които се навъртат вторите ламбдасонди горе долу вършеха работа но по новите въобще не.
Аз премахнах катализатор на моята opel tigra twintop 1.8 z18xe и показа грешка p0420 автомобила сравнява параметрите на двете сонди ,които на torgue дават еднакви графики след премахване на катализатор.
И така монтирах въпросната дистанционна втулка на втората ламбдасонда но грешката излиза отново,проверих графиките и напреженията на двете сонди и втората дава почти същата графика и напрежение и със втулката.
Тогава прецених че пулсациите в изпускателната траба са циклични,а катализатора ги убива и изравнява,и поставих в отвора на дистанционната втулка многожичен кабел,за предпочитане неръждавейки да са тънките жички от кабела който ще се използва.
Одзад ги навих около 1 сантиметър за да не се разплетът и излезът и направих с тоя край цял кръг колкото до влезе в отвора до дъното на дистанционата втулка а изхода на жичките минава през малкия отвор на дистанционната втулка и излиза през нея към газовете в трабата около 1 сантиметър за да се загряват силно и служат за доизгаряне на газовете ввтре във втулката.
Снопа жички не трябва да е много плътен в отвора но не и хлабав а жичкита да са подвижни в отвора и от газовете се движат и почистват отвора да не се запуши,за това и трябва около сантиметър да излизат и отпред да не са уплетени а хубаво разплетени и подвижни.
След процедурата о чудооо torgue показа графика почти равна 0.7 и напрежение като на чисто нов катализатор и няма грешка.
Живеййй народе избавих те от още една мъка!!!
При по старите модели дистанционите втулки в които се навъртат вторите ламбдасонди горе долу вършеха работа но по новите въобще не.
Аз премахнах катализатор на моята opel tigra twintop 1.8 z18xe и показа грешка p0420 автомобила сравнява параметрите на двете сонди ,които на torgue дават еднакви графики след премахване на катализатор.
И така монтирах въпросната дистанционна втулка на втората ламбдасонда но грешката излиза отново,проверих графиките и напреженията на двете сонди и втората дава почти същата графика и напрежение и със втулката.
Тогава прецених че пулсациите в изпускателната траба са циклични,а катализатора ги убива и изравнява,и поставих в отвора на дистанционната втулка многожичен кабел,за предпочитане неръждавейки да са тънките жички от кабела който ще се използва.
Одзад ги навих около 1 сантиметър за да не се разплетът и излезът и направих с тоя край цял кръг колкото до влезе в отвора до дъното на дистанционата втулка а изхода на жичките минава през малкия отвор на дистанционната втулка и излиза през нея към газовете в трабата около 1 сантиметър за да се загряват силно и служат за доизгаряне на газовете ввтре във втулката.
Снопа жички не трябва да е много плътен в отвора но не и хлабав а жичкита да са подвижни в отвора и от газовете се движат и почистват отвора да не се запуши,за това и трябва около сантиметър да излизат и отпред да не са уплетени а хубаво разплетени и подвижни.
След процедурата о чудооо torgue показа графика почти равна 0.7 и напрежение като на чисто нов катализатор и няма грешка.
Живеййй народе избавих те от още една мъка!!!
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: 07 Май 2017 12:00
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis t25, 1.8 ZZ-FE 2003 г.
Катализатор - премахване и поставяне на дистанционна втулка
Колеги, дайте инфо за размерите на дистанционна втулка за Авенсис т25, 1.8, zz-fe 2003 г. Или сервиз където мога да сложа такава - грешката е p420 . Става въпрос за София. Благодаря предварително
Катализатор - премахване и поставяне на дистанционна втулка
Отдавна не съм писал във форума но май е добре разкажа и за моите проблеми с катализатора и решението, понеже си блъсках много главата.
Взех тойота аурис 2009та, 1.33литра двигател 101 коня със запушен катализатор (не можеше да ускори над 80км/ч и тн. проблеми с мощността). Свалих катализатора който е част от изпускателния колектор, през отворите с една дълга отвертка и чук изтърбуших всичко вътре и след това го върнах на колата. Както се очаква след първото каране се появи грешка Р0420 която значи недостатъчно ефективен катализатор. В интернет има доста лесни решения с RC (резистор кондензатор) схема подобни на low pass филтрите които се използват при високоговорители. Сложих ги на сензора но се оказа че е модел на Denso при който явно номера не работи или стойностите на кондензатора и резистора трябва да са различни спрямо при сензори на Bosch. Мързеше ме да си играя с осцилоскопа за това се звързах с един "газаджия" който ми продаде дистанционна втулка твърдейки, че това решава проблема и до сега никой не е имал проблеми след монтажа на такава.... да ама не, отново се появи същата грешка щом излязох на околовръстното. За това поръчах още няколко различни видове и накрая намерих една която реши напълно проблема при мен - тествах дълго каране извън града няколко пъти и проверявах на диагностика за грешки които се появяват само след определен брой пъти наличен проблем както е и Р0420.
Дистанционната втулка която проработи е една от най-евтини в ибей англия (поръчах през ГГБГ, те се занимават с митницата) и крайната цена с доставката ми излезе под 20лв. Втулката на вид е тази на снимката долу. Като мрежата която се вижда отпред е запоена, не се развърта като на по-скъпите и вътре няма абсолютно нищо като парче катализатор или подобно.
Взех тойота аурис 2009та, 1.33литра двигател 101 коня със запушен катализатор (не можеше да ускори над 80км/ч и тн. проблеми с мощността). Свалих катализатора който е част от изпускателния колектор, през отворите с една дълга отвертка и чук изтърбуших всичко вътре и след това го върнах на колата. Както се очаква след първото каране се появи грешка Р0420 която значи недостатъчно ефективен катализатор. В интернет има доста лесни решения с RC (резистор кондензатор) схема подобни на low pass филтрите които се използват при високоговорители. Сложих ги на сензора но се оказа че е модел на Denso при който явно номера не работи или стойностите на кондензатора и резистора трябва да са различни спрямо при сензори на Bosch. Мързеше ме да си играя с осцилоскопа за това се звързах с един "газаджия" който ми продаде дистанционна втулка твърдейки, че това решава проблема и до сега никой не е имал проблеми след монтажа на такава.... да ама не, отново се появи същата грешка щом излязох на околовръстното. За това поръчах още няколко различни видове и накрая намерих една която реши напълно проблема при мен - тествах дълго каране извън града няколко пъти и проверявах на диагностика за грешки които се появяват само след определен брой пъти наличен проблем както е и Р0420.
Дистанционната втулка която проработи е една от най-евтини в ибей англия (поръчах през ГГБГ, те се занимават с митницата) и крайната цена с доставката ми излезе под 20лв. Втулката на вид е тази на снимката долу. Като мрежата която се вижда отпред е запоена, не се развърта като на по-скъпите и вътре няма абсолютно нищо като парче катализатор или подобно.
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 29 Окт 2016 08:52
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Avensis T25 20041.8vvti
Катализатор - премахване и поставяне на дистанционна втулка
Здравейте!Пращам снимка на моя катализатор.Моля за мнения за изтърбушване ли е или не?Моята Тотка Авенсис Т25 1.8vvti заби муцуна на магистралата и не иска повече от 120 км/ч с много мъка.Няма ряз,няма мощност,няма и грешка при диагностициране,няма и лампа”Check engine””Проверени дебитомер,гориво,vvti клапан,бубини,свещи,филтри,дросел.Снимал съм задната страна на катализатора,отпред сигурно е по-зле.Идеи?
- Прикачени файлове
-
- C6C13233-B600-49BE-BFD1-E21AD16875D3.jpeg (1.97 MiB) Преглеждано 16249 пъти
-
- 881D8AC7-57BA-4392-A978-778D35A491E7.jpeg (1.97 MiB) Преглеждано 16249 пъти
-
- Мнения: 536
- Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
- Местоположение: София
- Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
- Получена благодарност: 5 пъти
Катализатор - премахване и поставяне на дистанционна втулка
Има ли газова? Харчи ли нещо? Иначе казано - катализатор принципно не се топи току така.
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Катализатор - премахване и поставяне на дистанционна втулка
Закачете я на Техстрийм, във раздела за двигателя има Monitors. Проверете стойността Catalyst Monitor да НЕ е Incomplете. Ако е Complete, мисля в Active tests (третия бутон вляво по спомен) има стойност в проценти за ефективността на катализатора. От там индиректно ще си прецените дали е за изтърбушване и втулка.
Вижте тия които предлагат миене/почистване какво ще ви кажат. Аз лично съм против премахването му, премахването му създава други ядове по горивния процес, отделно и екологията.
В Ало.БГ имаше обява за подмяна на питата, има и разни афтърмаркет аналози, които пак ще са по-добра идея от премахването. Другия път е да си намерите здрав от донор.
При всички положения обаче трябва да си адресирате причината за запушването - лош горивен процес, неподходящ вискозитет и спецификация на маслото, разход на масло. Произволна комбинация от трите.
Вижте тия които предлагат миене/почистване какво ще ви кажат. Аз лично съм против премахването му, премахването му създава други ядове по горивния процес, отделно и екологията.
В Ало.БГ имаше обява за подмяна на питата, има и разни афтърмаркет аналози, които пак ще са по-добра идея от премахването. Другия път е да си намерите здрав от донор.
При всички положения обаче трябва да си адресирате причината за запушването - лош горивен процес, неподходящ вискозитет и спецификация на маслото, разход на масло. Произволна комбинация от трите.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 29 Окт 2016 08:52
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Avensis T25 20041.8vvti
Катализатор - премахване и поставяне на дистанционна втулка
Благодаря!Ще я прочета отново с точната диагностика.Вече се появи и грешка P0420.Мисля ,че е запушен защото колата гори масло.
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Катализатор - премахване и поставяне на дистанционна втулка
Адресирайте разхода на масло. Идея нямам какво да ви подам под това изречение, защото елементарните и нескъпи варианти са да смените марката и вискозитета на маслото, според това което е в книжката, маслен филтър от друга марка.
Но това няма да ви оправи вече позаминалия катализатор. И ще изисква втора диагностика след време, да се прецени ефекта.
Другото варира от профилактика на разни маркучи за картерна и клапанна вентилация, плюс клапана за картерните газове, до отваряне и цялостна ревизия на мотора. Вие си преценете доколко си струва филма във вашите очи.
Знам че най-лесния и евтин вариант е да избиете питата и да сложите втулка на втората сонда, но няма да е толкова ефективен откъм разход на гориво, масло и експлоатационно време на двигателя.
Това с втулката, в моите очи е като да сложите найлон и тиксо, в рамката на прозореца, вместо стъкло и/или стъклопакет. Работещо решение е за кратко време, но откъм отопление/охлаждане не е. Рано или късно пак стигате до възстановяване на "заводският вид на изделието", но имате съпътстващи по-високи разходи във времето на изчакване.
*Попълнете си в профила Марка, модел, двигател и година за автомобила - ще е по-лесно за колегите да се ориентират, за какъв автомобил става дума.
Но това няма да ви оправи вече позаминалия катализатор. И ще изисква втора диагностика след време, да се прецени ефекта.
Другото варира от профилактика на разни маркучи за картерна и клапанна вентилация, плюс клапана за картерните газове, до отваряне и цялостна ревизия на мотора. Вие си преценете доколко си струва филма във вашите очи.
Знам че най-лесния и евтин вариант е да избиете питата и да сложите втулка на втората сонда, но няма да е толкова ефективен откъм разход на гориво, масло и експлоатационно време на двигателя.
Това с втулката, в моите очи е като да сложите найлон и тиксо, в рамката на прозореца, вместо стъкло и/или стъклопакет. Работещо решение е за кратко време, но откъм отопление/охлаждане не е. Рано или късно пак стигате до възстановяване на "заводският вид на изделието", но имате съпътстващи по-високи разходи във времето на изчакване.
*Попълнете си в профила Марка, модел, двигател и година за автомобила - ще е по-лесно за колегите да се ориентират, за какъв автомобил става дума.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot], Scrim и 9 госта