Това как го определяш, на каква база? Защото тръгнеш ли да правиш товар на ДВГ-то чрез МГ1, за да генерираш ток, това носи автоматично въртящ момент към колелата => ДВГ-то движи колата.
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Това го прави колата първата минута след стартиране при определени условия. Усещането е че караш електричка. Двигателя държи 1000-1300 оборота, но не участва в задвижването на колелата.

- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Това е друго. ДВГ-то не се товари, за да произвежда ток, а се държи в минимален товарен режим, докато загрява.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Общо взето - така е, само дето си 'оплел' оборотите и мощността - при хибрида няма чак такава пряка зависимост.. 'Играейки' си между подходящи обороти на МГ1 и МГ2 се постига подбиране на правилни обороти на ДВГ... И обратно - играейки с оборотите на ДВГ (не задължително - мощността) - се подбират подходящи обороти за МГ1..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Долу-горе това съм написалslowtraveler написа: ↑19 Авг 2020 22:47 при хибрида няма чак такава пряка зависимост.. 'Играейки' си между подходящи обороти на МГ1 и МГ2 се постига подбиране на правилни обороти на ДВГ...

С това не съм много съгласен. Съпротивителния момент на МГ1 - работещ като генератор, зависи от товара му, от товара зависи мощността, която генерира. Но чрез него (МГ1) до голяма степен се "управлява" системата (според мен). И би трябвало по такъв "алгоритъм" да се прави, че или да се минимизира разхода на гориво от ДВГ (като цяло, дори когато трябва да се зарежда батерията), или да се оптимизира "отговора" на системата - при нужда от голяма мощност, например, при различни скоростни режими. Така, че неговите обороти (на МГ1) зависят от тази му функция. Изключение е само когато оборотите на МГ1 се доближават до критично високите за него (и когато оборотите на МГ1 се налага да са под зададен минимум, при работата му в генераторен режим).slowtraveler написа: ↑19 Авг 2020 22:47 И обратно - играейки с оборотите на ДВГ (не задължително - мощността) - се подбират подходящи обороти за МГ1..
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- nicktodorov
- Мнения: 363
- Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
- Местоположение: София
- Автомобил: велосипед
- Получена благодарност: 1 път
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мен основно ме дразни случая когато колата се задвижва и от двата двигателя и го брои за EV.
Най-лесно можете да го видите това в MyT ако обърнете на спортен режим и ускорявате достатъчно динамично, за да добави и МГ2 към двигателя - тогава в приложението тази отсечка ще бъде пак синя...
Най-лесно можете да го видите това в MyT ако обърнете на спортен режим и ускорявате достатъчно динамично, за да добави и МГ2 към двигателя - тогава в приложението тази отсечка ще бъде пак синя...
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Горе-долу и двамата сте прави.
Реално системата почти винаги държи ДВГ-то да е около 80% натоварен, защото тогава се изсмуква най-голямо КПД от него.
И системата управлява това му състояние чрез оборотите, но пък пряко свързано с въртящия момент при съответните обороти и товар, която иска да изкара от него. До сега не съм забелязал умишлено да му вдига оборотите, но пък да го държи в нисък товарен режим (изключвам първоначалния подгрев). Това би било загуба на енергия. Тук е заложена една от основните концепции на хибрида за неговата икономичност.
Най-общо казано ако в този момент системата има нужда от 16 кВ енергия от ДВГ-то, по карта на 80% товар се знае, че се постигат да кажем при 2000 оборота, системата го вкарва в този работен режим, МГ1 му "удря" контра "спирачка", за да го натовари, започва да произвежда въпросните 16 кВ енергия и всички са доволни. И това се усеща, защото поне на П2, оборотите много ясно се усещат, че с "стъпаловидни". Явно резолюцията за управление на мощност е по-ниска.
От друга страна виж мнението и наблюдението на VAN, който е показал, че въпреки основното движение на автомобила да идва пак от батерията, то на неговата карта е изобразена отсечката като не електрическа. Така, че във вашите 2 твърдения има разминаване. Което може да е сигнал, че логиката на цифрите от МуТ в някои случай/режим е сбъркана. Трябва сигнал за нередност.
Може ли да направиш и ти този експеримент, който казваш и да постнеш снимка? Да ускоряваш и с ДВГ-то на точна отсечка и да поставиш резултата.
Реално системата почти винаги държи ДВГ-то да е около 80% натоварен, защото тогава се изсмуква най-голямо КПД от него.
И системата управлява това му състояние чрез оборотите, но пък пряко свързано с въртящия момент при съответните обороти и товар, която иска да изкара от него. До сега не съм забелязал умишлено да му вдига оборотите, но пък да го държи в нисък товарен режим (изключвам първоначалния подгрев). Това би било загуба на енергия. Тук е заложена една от основните концепции на хибрида за неговата икономичност.
Най-общо казано ако в този момент системата има нужда от 16 кВ енергия от ДВГ-то, по карта на 80% товар се знае, че се постигат да кажем при 2000 оборота, системата го вкарва в този работен режим, МГ1 му "удря" контра "спирачка", за да го натовари, започва да произвежда въпросните 16 кВ енергия и всички са доволни. И това се усеща, защото поне на П2, оборотите много ясно се усещат, че с "стъпаловидни". Явно резолюцията за управление на мощност е по-ниска.

Ако това е така, значи софта счита за "ЕВ" режима, когато МГ2 ползва ток от батерията, за да движи автомобила, което няма логика и е откровена лъжа.nicktodorov написа: ↑20 Авг 2020 09:49 Най-лесно можете да го видите това в MyT ако обърнете на спортен режим и ускорявате достатъчно динамично, за да добави и МГ2 към двигателя - тогава в приложението тази отсечка ще бъде пак синя...
От друга страна виж мнението и наблюдението на VAN, който е показал, че въпреки основното движение на автомобила да идва пак от батерията, то на неговата карта е изобразена отсечката като не електрическа. Така, че във вашите 2 твърдения има разминаване. Което може да е сигнал, че логиката на цифрите от МуТ в някои случай/режим е сбъркана. Трябва сигнал за нередност.

Може ли да направиш и ти този експеримент, който казваш и да постнеш снимка? Да ускоряваш и с ДВГ-то на точна отсечка и да поставиш резултата.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Честно казано нямам идея какво си написал. Може би, че при кик даун въртящия момент не е 80%, а е 100% от възможното. Ако е така, логично е да си прав. 

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Не само. Вдига и оборотите до тези, при които двигателя достига максималната си мощност. Но не и при ниска скорост - системата не може да обработи тази "пълна мощност" на двигателя - поради ограниченията на сцеплението на гумите с пътя или/и поради ограничената на МГ1.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Това не е вярно.До сега не съм имал случай, в който двигателя да работи и да го брои за движение на ток.nicktodorov написа: ↑20 Авг 2020 09:49 Мен основно ме дразни случая когато колата се задвижва и от двата двигателя и го брои за EV.
Най-лесно можете да го видите това в MyT ако обърнете на спортен режим и ускорявате достатъчно динамично, за да добави и МГ2 към двигателя - тогава в приложението тази отсечка ще бъде пак синя...
Подозирам, че е възможно да го отчете, ако се движиш на ток, а двигателя работи за да поддържа оптимална темперетура.Това лесно се хваща... ако се движиш със 70-80 км/ч на ток и двигателя се включи и седи в минимални обороти.
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Добър разход постигате с хибридите. За градско шофиране разход под 5 е супер.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
- nicktodorov
- Мнения: 363
- Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
- Местоположение: София
- Автомобил: велосипед
- Получена благодарност: 1 път
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Ето ти доказателство. Сега не знам при всички ли е така, или само на мен ми е сбъркано, но е факт това, което описах.Krachunov написа: ↑24 Авг 2020 07:38Това не е вярно.До сега не съм имал случай, в който двигателя да работи и да го брои за движение на ток.nicktodorov написа: ↑20 Авг 2020 09:49 Мен основно ме дразни случая когато колата се задвижва и от двата двигателя и го брои за EV.
Най-лесно можете да го видите това в MyT ако обърнете на спортен режим и ускорявате достатъчно динамично, за да добави и МГ2 към двигателя - тогава в приложението тази отсечка ще бъде пак синя...
Подозирам, че е възможно да го отчете, ако се движиш на ток, а двигателя работи за да поддържа оптимална темперетура.Това лесно се хваща... ако се движиш със 70-80 км/ч на ток и двигателя се включи и седи в минимални обороти.
Понеже от над месец не съм си вкъщи и колата не се кара, инструктирах роднина да я припали. Той по телефона се оплака че в гаража на място не иска да държи двигателя повече от няколко минути и го гаси. Затова му казах да обиколи из квартала с по-динамично натискане на газта, за да не се движи на ток само.
И ето го резултата:
Човека е правил всичко възможно (доколкото познава хибридите) да не допуска движение само на ток... Както се вижда от снимките, няма логика основно син трак и в същото време двигателя работил и разход от 14л/100...
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
nicktodorov, като гледам роднината е направил няколко обиколки на махалата. Има наслагване на EV линията върху NON-EV като на някои места прозира на други е покрита и не се вижда. Само по карта с отсечки които са преминати повторно е доста трудно да се определи дали процентите са коректни. Ако искаш двигателя да работи през цялото време, просто преминаваш на S позицията на скоростния лост и сменяш ръчно "предавките". Ето и пример за това. 5% идват от каране на 6-та където двигателя спира да работи.
Последно промяна от van на 24 Авг 2020 16:28, променено общо 2 пъти.

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост