Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
- Filbor
- Мнения: 1142
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Мнение от Filbor » 22 Авг 2020 14:32
https://asia.nikkei.com/Business/Techno ... EV-battery
Пробег 1000 км за един цикъл на батерията и може да задържа 7 пъти повече енергия за единица тегло от сегашните литиево-йонни.
- Прикачени файлове
-
- Battery.jpg (39.44 KiB) Преглеждано 9750 пъти
Filbor
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Мнение от Hursa » 25 Авг 2020 12:17
А може би производителите не виждат особени шансове пред ел автомобилите, не виждат „бъдеще” пред тях (поне за сега). (Кой би заложил много при конни състезания на видимо губещ (куцunder написа: ↑21 Авг 2020 13:39 ...В ситуацията в която са в момента обаче могат единствено да си посволят да показват подобни прототипи и да обявяват дати като 2025(само за пример преди 5 години всички големи автопроизводители показваха електрически прототипи които ще бъдат на пазара 2020, после промениха датите на 2022 а сега модерната дата е 2025...) Всички се надяват че ще излязат прословутите батерии с твърд електолит, които ще намалят цената на батериите драстично. Такива батерии отдавна са създадени, но основния проблем е производството им и по-точно производството в особено големи размери(large scale production)...
...Ето един интересен пример идващ от китай, за подмяна на батерията, вместо зареждането й и чакането 30/60 минути да се зареди...

„Прословутите батерии с твърд електролит” – наистина отдавна са „открити”, от 30те години на 19 век. И от тогава – не е постигната особено „голяма крачка” в развитието им. Пишете, че производството на такива ще „намали цената на батериите драстично”, а всъщност те са на порядъци по-скъпи. Трудни за масово производство, а това е ключово за „масовото им навлизане на пазара”, това допълнително и значително ги оскъпява. Разработките на такъв тип батерии са (също), предимно на основата на лития – скъп и дефицитен материал, и все по-дефицитен и все по-скъп.
Не е решен въпроса с голямата им чувствителност към температурите (и високата им работна температура), както и голямата им чувствителност към налягането (големите притискащи усилия между електродите и твърдия електролит) – а това допълнително и силно повишава чувствителността им към температурните разширения. Съвсем не е решен въпроса с "дендрито образуването" при „разреждане” и зареждане. (И това съвсем не са всичките им недостатъци.) Тези проблеми силно затрудняват вграждането им в автомобили – където режимите, при които ще се експлоатират ще бъдат постоянно променливи и то вариращи в много широк диапазон. Постоянно ще бъдат включвани и изключвани, постоянно ще преминават от режим на отдаване на мощност към зареждане при регенерация, ще бъдат евентуално зареждани с големи мощности на зарядните станции за да се съкрати времето.
Да бъдат подменяни батериите – това, евентуално може значително да съкрати времето за „презареждане” на ел автомобилите. Но за да е перспективно, автопроизводителите трябва да се договорят и да приемат единен стандарт за батериите. Това силно ще затрудни (и оскъпи) оптималното им вграждане в конструкциите на автомобилите. Подмяната на батериите - меко казано - силно ще оскъпи „презареждането”. Но най-вече – за да стане масово, количеството на батериите трябва да е няколко, дори десетки пъти повече от количеството на ел автомобилите. Но в днешно време (а както се очертава и в далечното бъдеще) цената на батериите са огромна част от много високата цена на ел автомобилите. Така, че това силно, многократно – може би стотици пъти ще оскъпи използването на такива автомобили.
Hursa
- Filbor
- Мнения: 1142
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Мнение от Filbor » 26 Авг 2020 09:22
Според тази статия в текущите батерии на Тесла литият е към 2%. По-скоро техните батерии са никело-графитни. Като според Мъск новото "злато" щяло да бъде никела.
https://evannex.com/blogs/news/accordin ... e-new-gold
Filbor
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Мнение от Hursa » 26 Авг 2020 10:02

Hursa
- slowtraveler
- Мнения: 6199
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Мнение от slowtraveler » 09 Сеп 2020 13:47
Един и същ тип автомобил. Маршрут Стокхолм - Ница.
14 зареждания на електромобила, цена на тока (672кВтч): 5571 DKK.
3 зареждания с дизеловият автомобил. Цена за дизел (156л): 2034 DKK.
- s1.jpg (120.83 KiB) Преглеждано 9419 пъти
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- Filbor
- Мнения: 1142
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Мнение от Filbor » 09 Сеп 2020 17:35


Filbor
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 20 Авг 2020 12:02
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Toyota Corolla 1.6 vvti 2009
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Мнение от under » 17 Окт 2020 22:29
under
- slowtraveler
- Мнения: 6199
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Мнение от slowtraveler » 18 Окт 2020 08:27
Както се вижда - горната батерия има 'мното пъти по-голям капацитет' и т.н. Но защо? Защото е по-голяма (т.е. и по-скъпа)... Иначе плътността на енергия - същата...
А щом е на същата материална база, то разходите (и замърсяването) в сравнение с аналогичните като материали батерии, ще са същите...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 20 Авг 2020 12:02
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Toyota Corolla 1.6 vvti 2009
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Мнение от under » 21 Окт 2020 08:18
under
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Мнение от Hursa » 21 Окт 2020 19:55
Hursa
-
- Мнения: 1437
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Мнение от dracunculus » 14 Ное 2020 18:45
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
dracunculus
- Filbor
- Мнения: 1142
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Мнение от Filbor » 10 Дек 2020 15:49
https://automedia.investor.bg/a/2-novin ... e-kazva-bz
- Прикачени файлове
-
- 8fea456d7a2fda712641d9e99ec245e3-04-1.jpg (71.22 KiB) Преглеждано 8095 пъти
-
- 01a7366f74a56802b30b8082734c32b0-04-2.jpg (85.34 KiB) Преглеждано 8095 пъти
Filbor
Kiki
- Filbor
- Мнения: 1142
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Мнение от Filbor » 11 Дек 2020 10:32

Ама тези обещения трябва да се изпълняват:
https://www.investor.bg/energetika/472/ ... od-308140/
иДо края на годината София ще има собствена зарядна станция на водород
Вече сме края на годината, а дали някой знае дали е направено?след София водородна станция ще има и в град Мизия. Тя ще се зарежда с гориво, произведено от АЕЦ „Козлодуй“.
Иначе ще си остане фантастика.
И като споменах тази дума, то ето това, ако е истина направо ти "свива шайбата":

https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D0 ... _%D0%B8_S4
...който използва за гориво московий (Елемент 115)...
Filbor
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Мнение от Hursa » 11 Дек 2020 13:24
Може би трябва да подбираме - какво да четем. Как ви звучи това:
"Той съобщи, че на 1 юли експертният съвет на АЕЦ „Козлодуй“ е приел и разработката „Автономен изравнителен комплекс на водород“ за огромно съоръжение, което предстои да се изгради. Там ще има възможност водородът да се превръща в електричество, в случай че атомната централа няма възможност да покрие необходимото количество електроенергия."
Hursa
Обратно към “Електрически автомобили Тойота”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта