Катализатор и втора (диагностична) сонда
-
- Мнения: 25
- Регистриран на: 10 Авг 2019 08:41
- Местоположение: България
- Автомобил: Avensis T25 2.0 VVT-I
- Получена благодарност: 5 пъти
Катализатор и втора (диагностична) сонда
Здравейте,
Имам запитване относно проблемите свързани с вторите сонди при Авенсис т25. 2.0 бензин 147 КС (директно впръскване).
Откакто притежавам автомобила имам проблем с грешка при вторите сонди. Гледана е при няколко техника и грешката е sensor 1 bank2 и sensor 2 bank 2. Обясниха ми и че двете сонди колебаят стойността, а трябвало да работят с непроменливо напрежение (каквото и да означава това) и предполагат че катализаторът е изчерпан.
Какво е направено до момента - катализаторът е машинно почистен на уред за целта и са поставяни всякакъв тип отдалечаващи втулки и прочие, защото се предполагаше,че катализаторът е запушен. Нямаше никакъв ефект. Предложиха ми и софтуерно изключване, което те не правели, ако някой знае колко струва, моля да сподели.
Въпросът ми е струва ли си да закупя две нови сонди и да рискувам (около 200лв), тъй като никой не може да ми потвърди дали са сондите или катализатора.
Бих желал да споделя че автомобилът се движи добре и не мирише на газове или бензин отзад, което ме навежда на мисълта че катализатора работи.
Благодаря на всички, които биха предложили решение.
Имам запитване относно проблемите свързани с вторите сонди при Авенсис т25. 2.0 бензин 147 КС (директно впръскване).
Откакто притежавам автомобила имам проблем с грешка при вторите сонди. Гледана е при няколко техника и грешката е sensor 1 bank2 и sensor 2 bank 2. Обясниха ми и че двете сонди колебаят стойността, а трябвало да работят с непроменливо напрежение (каквото и да означава това) и предполагат че катализаторът е изчерпан.
Какво е направено до момента - катализаторът е машинно почистен на уред за целта и са поставяни всякакъв тип отдалечаващи втулки и прочие, защото се предполагаше,че катализаторът е запушен. Нямаше никакъв ефект. Предложиха ми и софтуерно изключване, което те не правели, ако някой знае колко струва, моля да сподели.
Въпросът ми е струва ли си да закупя две нови сонди и да рискувам (около 200лв), тъй като никой не може да ми потвърди дали са сондите или катализатора.
Бих желал да споделя че автомобилът се движи добре и не мирише на газове или бензин отзад, което ме навежда на мисълта че катализатора работи.
Благодаря на всички, които биха предложили решение.
- jacob12
- Мнения: 113
- Регистриран на: 29 Дек 2018 15:55
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Toyota Rav 4 2.0 petrol engine
Катализатор и втора (диагностична) сонда
Здравей
Интересен казус. Едно съм разбрал:
Напише ли катализатора е фолти, значи той химически е наситен, платината е станала олово и не става за нищо. Сменяш катализатор.
Напише ли ламбда сонда бля, бля, то тя е за подмяна. Разбира се може да е влязла вода в буксата и с почистване да стане, но това е в много редки случаи. Сондите са различни видове, човек може да напише цял труд, но това не нашата цел. Първите бяха еднопроводни- само сигнал от 0,1-0,9 волта, с честота около 1 HZ. После добавиха подгрев, станаха 3 проводни, за да спазят Евро 1 нормите
и сондата да влезе в действие след 40 секунди, после измислиха такива с 4 - добавиха маса за по сигурно, после някои решиха да изместят сигнала с 1 волт, за да може компютъра по лесно да ги диагностицира, сигнала стана от 1,2 волта-2 волта, пак променлив на 1 HZ, после минаха на по интересни- широколентови ( твоята ще да е такава). Имат разновидности, но принципа е един- Компютеро управлява т.н. помпен елемент с ток с различна големина ( управляема помпа) , така че изходящия сигнал на ламбда сондата да е винаги 1 волт( за разлика от всички досега). Няма да учим теория сега, тук сондите станаха вече 6 проводни- 2 за помпата и 4 за сондата ( всичко в 1 корпус отново).
Вариантите ти са установиш дали сондите ти са превилните по каталог, и ако е така да ги замениш. Живота на катализатора е около 150-200 000 км. Машинно почистване - изненада ме- няма какво да се чисти, това е керамика с платина, като спре химията и наситиш молекулите, какво ще им чистиш, трябват химикали, и то от химици, а то читави не останаха вече.
При директно пръскане се позапушват отворите на инжекторите, не е зле да се третират с добавка в горивото, читава. Има добавки за третиране при много лоши инжектори и такива за профилактика. Не прекалявай, сложи по слаба, да не ядеш хурката
Успех
Интересен казус. Едно съм разбрал:
Напише ли катализатора е фолти, значи той химически е наситен, платината е станала олово и не става за нищо. Сменяш катализатор.
Напише ли ламбда сонда бля, бля, то тя е за подмяна. Разбира се може да е влязла вода в буксата и с почистване да стане, но това е в много редки случаи. Сондите са различни видове, човек може да напише цял труд, но това не нашата цел. Първите бяха еднопроводни- само сигнал от 0,1-0,9 волта, с честота около 1 HZ. После добавиха подгрев, станаха 3 проводни, за да спазят Евро 1 нормите

Вариантите ти са установиш дали сондите ти са превилните по каталог, и ако е така да ги замениш. Живота на катализатора е около 150-200 000 км. Машинно почистване - изненада ме- няма какво да се чисти, това е керамика с платина, като спре химията и наситиш молекулите, какво ще им чистиш, трябват химикали, и то от химици, а то читави не останаха вече.
При директно пръскане се позапушват отворите на инжекторите, не е зле да се третират с добавка в горивото, читава. Има добавки за третиране при много лоши инжектори и такива за профилактика. Не прекалявай, сложи по слаба, да не ядеш хурката
Успех
-
- Мнения: 25
- Регистриран на: 10 Авг 2019 08:41
- Местоположение: България
- Автомобил: Avensis T25 2.0 VVT-I
- Получена благодарност: 5 пъти
Катализатор и втора (диагностична) сонда
Здравейте,
Инжекторите са чистени преди година в Пловдив от специализирана фирма (не искам да правя реклама, може и да се досещате кои са). Казаха ми, че всички дюзи работят добре. И все пак може ли да ме насочите към конкретен продукт на личен, или в случай че не е проблем и публично,за да може да помогнем и на други. ( Става дума за добавки)
Благодаря!
Инжекторите са чистени преди година в Пловдив от специализирана фирма (не искам да правя реклама, може и да се досещате кои са). Казаха ми, че всички дюзи работят добре. И все пак може ли да ме насочите към конкретен продукт на личен, или в случай че не е проблем и публично,за да може да помогнем и на други. ( Става дума за добавки)
Благодаря!
- jacob12
- Мнения: 113
- Регистриран на: 29 Дек 2018 15:55
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Toyota Rav 4 2.0 petrol engine
Катализатор и втора (диагностична) сонда
Аз лично ползвам TUNAP 974 за профилактика и TUNAP 979 за първоначално почистване. Трябва да се спазва препоръчката - на 1/2 резервоар и т.н.
-
- Мнения: 25
- Регистриран на: 10 Авг 2019 08:41
- Местоположение: България
- Автомобил: Avensis T25 2.0 VVT-I
- Получена благодарност: 5 пъти
Катализатор и втора (диагностична) сонда
Здравейте.
Днес ходих на диагностика в Тойота и мии дадоха този документ.
https://i.postimg.cc/DZycLyD1/IMG-20200821-150151.jpg
Може ли да ме посъветвате какво може да се направи и колко е зле положението?
Благодаря
Днес ходих на диагностика в Тойота и мии дадоха този документ.
https://i.postimg.cc/DZycLyD1/IMG-20200821-150151.jpg
Може ли да ме посъветвате какво може да се направи и колко е зле положението?
Благодаря
- jacob12
- Мнения: 113
- Регистриран на: 29 Дек 2018 15:55
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Toyota Rav 4 2.0 petrol engine
Катализатор и втора (диагностична) сонда
Е, те са ти предложили 3 неща- катализатор, втора сонда на банк 2 и стоп машинка. Между другото от стоп машинката трябва да имаш малко намалена мощност ( особено при автоматична кутия).
Аз се дърпах за 2-3 000 км и си купих катализатор. Вече 18000 км не е светвал чек. Е, дадох 500 лева, ама не искам да съм като Пасати, Орели и т.н. маслояди, зад които като карам давам газ и прелитам или изоставам на 200 метрам, а който иска да се пъха непосредствено зад тях. Още ли се чудиш? Колко струваше диагностиката и какво ти предложиха?
Аз се дърпах за 2-3 000 км и си купих катализатор. Вече 18000 км не е светвал чек. Е, дадох 500 лева, ама не искам да съм като Пасати, Орели и т.н. маслояди, зад които като карам давам газ и прелитам или изоставам на 200 метрам, а който иска да се пъха непосредствено зад тях. Още ли се чудиш? Колко струваше диагностиката и какво ти предложиха?
-
- Мнения: 25
- Регистриран на: 10 Авг 2019 08:41
- Местоположение: България
- Автомобил: Avensis T25 2.0 VVT-I
- Получена благодарност: 5 пъти
Катализатор и втора (диагностична) сонда
Здравейте, диагностиката е 25лв. И предложиха ми да започнем със смяна на двете сонди, което е 500 лв. И в случай че не реши проблема - с нов катализатор, който е 1000лв - нагоре. Започвам все повече да клоня към софтуерно изключване и премахване на катализатора. Не смятам че си заслужава на автомобил за 5000 лв такива ремонти. То така или иначе не е останало нищо от него освен керамични пити, които събират боклуци. А каква е тази стоп машинка? Автомобилът е ръчна кутия и не съм забелязал загуба на мощност.
Последно промяна от IvanDin на 22 Авг 2020 14:36, променено общо 1 път.
- jacob12
- Мнения: 113
- Регистриран на: 29 Дек 2018 15:55
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Toyota Rav 4 2.0 petrol engine
Катализатор и втора (диагностична) сонда
Грешка 0504. Корелация на стоп машинката. Аз си купих алтернативен катализатор за 460 лева. И моята кола струва 6000 бона.
-
- Мнения: 25
- Регистриран на: 10 Авг 2019 08:41
- Местоположение: България
- Автомобил: Avensis T25 2.0 VVT-I
- Получена благодарност: 5 пъти
- jacob12
- Мнения: 113
- Регистриран на: 29 Дек 2018 15:55
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Toyota Rav 4 2.0 petrol engine
Катализатор и втора (диагностична) сонда
Подава сигнал и към други блокове- на двигател и автоматична кутия
Катализатор и втора (диагностична) сонда
Аз също имам грешки за втората ламбда - Circuit malfunction and Circuit high voltage, макар и на друга кола. Посъветваха ме да сваля сондата и да огледам добре кабелите за протъркване или скъсано. Ако сондата е тръгнала, трябва да даде Slow Response или No Activity Detected ако е приключила.IvanDin написа: ↑21 Авг 2020 15:31 Здравейте.
Днес ходих на диагностика в Тойота и мии дадоха този документ.
https://i.postimg.cc/DZycLyD1/IMG-20200821-150151.jpg
Може ли да ме посъветвате какво може да се направи и колко е зле положението?
Благодаря
-
- Мнения: 25
- Регистриран на: 10 Авг 2019 08:41
- Местоположение: България
- Автомобил: Avensis T25 2.0 VVT-I
- Получена благодарност: 5 пъти
Катализатор и втора (диагностична) сонда
Реших да пробвам нещо ново със сондите. В момента чакам софтуер и кабел за диагностика, за да имам възможност за по-обстойна проверка. В случай, че проработи ще споделя ефекта и ще изпратя снимки.
Благодаря на всички които се отзоваха.
Поздрави!
Благодаря на всички които се отзоваха.
Поздрави!
-
- Мнения: 534
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 104 пъти
Катализатор и втора (диагностична) сонда
Грешките за сондите са в следствие на грешки P0420 и P0430. Нови сонди няма да помогнат, нов оригинален катализатор на тази кола е несериозно, афтърмаркет няма да помогне
. Мислете други решения...... емулатор е вариант. Като този например. https://www.ebay.com/itm/TOYOTA-P0420-O ... 2675854045
Има едни момчета в България , които тестват нов емулатор за Тойота, Лексъс. Техния е по-евтин , но е още в бета стадии. Ако ви интересува , на лично.

Има едни момчета в България , които тестват нов емулатор за Тойота, Лексъс. Техния е по-евтин , но е още в бета стадии. Ако ви интересува , на лично.
- jacob12
- Мнения: 113
- Регистриран на: 29 Дек 2018 15:55
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Toyota Rav 4 2.0 petrol engine
Катализатор и втора (диагностична) сонда
Аз съм с афтър маркет катализатор вече 20 000 км. Няма проблем с него. Излезе ми 465 лева без труд за смяна. Експерименти според мен са безмислени, правил съм много проби, сменял съм и много сонди и катализатори. Загуба на време и пари
Катализатор и втора (диагностична) сонда
Евентуално дистанционна втулка да отдалечи сондите. В другата тема сме двама, които така сме решили проблемаvfr800 написа: ↑01 Сеп 2020 23:11 Грешките за сондите са в следствие на грешки P0420 и P0430. Нови сонди няма да помогнат, нов оригинален катализатор на тази кола е несериозно, афтърмаркет няма да помогне. Мислете други решения...... емулатор е вариант. Като този например. https://www.ebay.com/itm/TOYOTA-P0420-O ... 2675854045
Има едни момчета в България , които тестват нов емулатор за Тойота, Лексъс. Техния е по-евтин , но е още в бета стадии. Ако ви интересува , на лично.

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 8 госта