[Дискусия]Двигателите D-CAT в RAV4 XA30/XA40 и не само
[Дискусия]Двигателите D-CAT в RAV4 XA30/XA40 и не само
Здр.,
реших да отворя нова тема за D-CAT модификацията на РАВ 4, тъй като предполагам, че независимо, че ТМ А. официално не я предлага в БГ, тя ще става все по-популярна, защото:
1) Е най-модерният дизелов двигател, продаван от Toyota;
2) Е 177кс. и 400 N.m. въртящ момент;
3) Вносът на нов автомобил от Германия може да излезе по-евтин от D4-D версията, купена в БГ.
4) Серийно за модела са включени някои 'екстри' като хромирана решетка, 'вежди' на калниците, темпомат и др., които (особено веждите, които разширяват стъпката и позволяват монтаж гуми 235x18, че дори и 245x18) придават доста спортен и ексклузивен характер на автомобила.
Собствениците на Avensis и Lexus D-CAT също са поканени да пишат впечатления, а естествено темата е отворена за всички, които се интересуват!
реших да отворя нова тема за D-CAT модификацията на РАВ 4, тъй като предполагам, че независимо, че ТМ А. официално не я предлага в БГ, тя ще става все по-популярна, защото:
1) Е най-модерният дизелов двигател, продаван от Toyota;
2) Е 177кс. и 400 N.m. въртящ момент;
3) Вносът на нов автомобил от Германия може да излезе по-евтин от D4-D версията, купена в БГ.
4) Серийно за модела са включени някои 'екстри' като хромирана решетка, 'вежди' на калниците, темпомат и др., които (особено веждите, които разширяват стъпката и позволяват монтаж гуми 235x18, че дори и 245x18) придават доста спортен и ексклузивен характер на автомобила.
Собствениците на Avensis и Lexus D-CAT също са поканени да пишат впечатления, а естествено темата е отворена за всички, които се интересуват!
Последно промяна от Akima на 13 Юли 2015 11:31, променено общо 1 път.
Причина: Променено заглавие.
Причина: Променено заглавие.
Toyota RAV 4 D-Cat Sol 177 k.s.
Re: D-CAT РАВ 4 и не само
Имаше тема, в която беше разискван точно Рав4 Д-Кат.
Много модерен дизелов двигател, но неподходящ за нашата родина поради ниско качествения дизел със значително завишени нива на сяра...
Та в тоя ред на мисли - с каква нафта го храниш?
Много модерен дизелов двигател, но неподходящ за нашата родина поради ниско качествения дизел със значително завишени нива на сяра...
Та в тоя ред на мисли - с каква нафта го храниш?
Последно промяна от Toyoda на 16 Авг 2007 10:54, променено общо 1 път.
чип тунинг Рав 4 D-CAT
Порових се из немския форум на Рав 4 и ми попаднаха някои интересни мнения на хора, които са 'напомпали' 177-те коня на D-CATа. Та впечатленията им бяха положителни - над 200к.с., 480N.m. и същият или леко снижен разход. Даже 1н пич се беше тествал с X3 3.0d (шестак и ок. 218 к.с.) и го беше резнал!
Единственият проблем, за мен не маловажен е, че за момента предлаганите чип-тунинги не са официално одобрени от Toyota и анулират гаранцията на автомобилите.
Някой да е попадал или да е чел из форумите за чип-тунинг Kit за Д-CAT, предлаган или одобрен от Toyota?
Единственият проблем, за мен не маловажен е, че за момента предлаганите чип-тунинги не са официално одобрени от Toyota и анулират гаранцията на автомобилите.
Някой да е попадал или да е чел из форумите за чип-тунинг Kit за Д-CAT, предлаган или одобрен от Toyota?
Toyota RAV 4 D-Cat Sol 177 k.s.
качестео на дизела в БГ
Здравейте!
Малко инфо за дизела, относно стандарти (явно има нужда, като гледам какви щуротии чета):
Евро 4 - съдържание на сяра до 50ppm;
води се с ниско съдържание и такова в момента произвежда Лукойл и предлага от тях, OMV, Shell и т.н., стандарт е за ЕС и отговаря на изискванията minimum на D-CATa.
Евро 5 - съдържание на сяра до 10ppm;
Води се 'без сяра' и такова ще произвежда Лукойл от 2009г., когато ще влезе в сила стандарта в ЕС. В момента се предлага от OMV - Premium Diesel
Малко инфо за дизела, относно стандарти (явно има нужда, като гледам какви щуротии чета):
Евро 4 - съдържание на сяра до 50ppm;
води се с ниско съдържание и такова в момента произвежда Лукойл и предлага от тях, OMV, Shell и т.н., стандарт е за ЕС и отговаря на изискванията minimum на D-CATa.
Евро 5 - съдържание на сяра до 10ppm;
Води се 'без сяра' и такова ще произвежда Лукойл от 2009г., когато ще влезе в сила стандарта в ЕС. В момента се предлага от OMV - Premium Diesel
Toyota RAV 4 D-Cat Sol 177 k.s.
Дано нямаш проблеми с българсия дизел.
В което силно се съмнявам.
Ходих при един майстор на помпи, и ми показа шишенца с дизелово гориво, което е събирал от различни помпи - имаше 15-20 шишета и всичките с различен цвят,мирис, различно съдържание на примеси.
Просто не можах да повярвам на очите си.
Трудно ще обравят дизеловото гориво в бг
за съжаление
В което силно се съмнявам.
Ходих при един майстор на помпи, и ми показа шишенца с дизелово гориво, което е събирал от различни помпи - имаше 15-20 шишета и всичките с различен цвят,мирис, различно съдържание на примеси.
Просто не можах да повярвам на очите си.
Трудно ще обравят дизеловото гориво в бг

Проблемът наистина не е в това дали има производство на отговаряща на Евро-4 нафта... а в типичния български тарикатлък, който за съжаление лесно и бързо прихваща и коректните компании. Имам предвид, че с горивото се въртят далавери и на големите вериги бензиностанции.
А относно чип-тунинг. Да има за Рав4, но зная за Д4-Д.
Иначе ето ти и линк към Тойота Моторспорт/ но няма нищо за Д-Кат/:
http://www.tte.de/
А относно чип-тунинг. Да има за Рав4, но зная за Д4-Д.
Иначе ето ти и линк към Тойота Моторспорт/ но няма нищо за Д-Кат/:
http://www.tte.de/
- Me4oKyX
- Мнения: 2201
- Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Единственото решение при повечето дизели, особено D-CAT е да сложиш PowerBox
Купи какъвто ти душа иска, но имай предвид, че има много боклуци, които са наистина опасни. За твоя двигател мисля, че имам PowerBox. Ако имаш желание, може да направим един тест драйв(без да си длъжен да купуваш!) и след това ти си решаваш
Но ЧИП, като истинското значение на думата, няма ...... А и много хора казват, че не просто са малко, ами няма хора в БГ и принципно не сам тук, които могат да чипосват японци
Порови се из темите тука за РАВ4 и ще разбереш какво имам предвид под PowerBox, а колко е ефективен - най-лесно ще разбереш след тест
Аз ти гарантирам, че при теста няма да има никакви проблеми колата. Нашия Рав4 му сложих PowerBox и от 136к.с. гони вече 163к.с. и ~370Нм
Ако имаш интерес кажи 






алхимици/тунинг
Toyoda, абсолютно си прав за таркатлъка, за съжаление..Въобще дори и по големите вериги няма гаранция, че няма да му спретнат на човек някой номер, особено ако е по-разсеян. Ето какво му се случи на мой прияте на една от веригите бензиностанции:Toyoda написа:Проблемът наистина не е в това дали има производство на отговаряща на Евро-4 нафта... а в типичния български тарикатлък, който за съжаление лесно и бързо прихваща и коректните компании. Имам предвид, че с горивото се въртят далавери и на големите вериги бензиностанции.
А относно чип-тунинг. Да има за Рав4, но зная за Д4-Д.
Иначе ето ти и линк към Тойота Моторспорт/ но няма нищо за Д-Кат/:
http://www.tte.de/
Казва на момчето да му сипе бензин за еди-колко си лева и влиза в комплекса. Плаща, а на излизане вижда 1на лейка за вода и пътьом я нарамва, за да си долее за чистачките. Сипва и по едно време му засмаъдява на бензин, когато гледа-лейката пълна с бензин. Т.е., юнаците като ги оставиш да ти наливат, точнат 2-3 литра в лейката и след това продължават в резервоара. И като се усетил моя човек, че като се разбеснял, до шефа на веригата беше стигнал да му се извиняват, ама на..
Така че и най-сложната система за сигурност да се инсталира, явно българина все ще измисли някой гениално прост начин да 'хакне' системата и да открадне..


И тнх за линка, има полезни неща и вече му е време да пусакат китове и за D-CAT. М/у другото освен на Рав и Лексус, този двигател вече го слагат и на Авенсис, че и на Версото (в Германия, ест.)
Toyota RAV 4 D-Cat Sol 177 k.s.
Power Box/Digital Tuning
На Пбокса имате сериозна конкуренция от www.digitaltuning.bg. Ето малко данни:Me4oKyX написа:Единственото решение при повечето дизели, особено D-CAT е да сложиш PowerBox
Мощност в [HP] при 3600 min-1 177 Мощност в [HP] при 3690 min-1 207
Въртящ момент в [Nm] при
2000 min-1 400 В. м. в [Nm] при 1900 min-1 500
Максимална скорост [Km/h] 200 Максимална скорост [Km/h] 208
Ускорение 0-100Km/h 9.3 Ускорение 0-100Km/h 8.6
Разход на гориво [l/100Km] 7.0 Разход на гориво [l/100Km] 6.7
Увеличение на мощноста с 30 [HP], на в.м. с 100 Nm
Съответно PBoxa от 177 на 212к.с. и от 400 на 452 Nm въртящия.
Но пък и цената е наполовина..

Аз мисля да поизчакам да видя самата Toyota какво ще предложи, все пак не ми се ще да си скапвам гаранцията, още повече, че и частите за двигателя за моя модел по-трудно ще се доставят ако нещо вземе, че не издържи.
В Германия гледам масово слагат Hopa Kit http://www.hopa-automotive.com/index.ph ... etail_id=8, със сходни показтели на Power Boxa и засега са доволни

Toyota RAV 4 D-Cat Sol 177 k.s.
- Me4oKyX
- Мнения: 2201
- Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Вярно е, че Digital Tuning предлагат качествени неща, но пък цените им не са нормални....... Иначе SteinBauer са също много добро качество
И все пак - и двете постигат едно и също, но цената е различна. Немския ми е много чужд, иначе бих го разгледал да вида що е то biggrin.gif
P.S. Не мога да разбера какво е това НОРА, но вдига по-малко от бокса
(уж на EN дадох страницата, ама 90% си е пак на швабски) 

P.S. Не мога да разбера какво е това НОРА, но вдига по-малко от бокса


Разход D-CAT
Малко инфо за разхода на Rav4-та D-CAT, с уточнението че е отчитан на ок. 5000км и очаквам още да падне след 10хил. км.
Градско-дава ок. 8 - 8.5, при нормално каране и малко задръствания.
Извънградско ок. 7 - 7.5, скорост не повече от 140-150км/ч. Може да се свали и под 7л/100, но не трява да се кара над 100км/ч в тоя случай.
Смесен цикъл се връзва ок. 7.7л/100.
Въобще много зависи как се кара-ако се 'реже' човек на светофарите и натиска яко по магистралата, и 9л/100 може да докара.
Най-икономично върви на Темпомата, тогава на 6 предавка може да се кара между 60 и 200км/ч и във всеки момент си поема без проблем..
Някой да даде впечатления от D4-D?
Градско-дава ок. 8 - 8.5, при нормално каране и малко задръствания.
Извънградско ок. 7 - 7.5, скорост не повече от 140-150км/ч. Може да се свали и под 7л/100, но не трява да се кара над 100км/ч в тоя случай.
Смесен цикъл се връзва ок. 7.7л/100.
Въобще много зависи как се кара-ако се 'реже' човек на светофарите и натиска яко по магистралата, и 9л/100 може да докара.
Най-икономично върви на Темпомата, тогава на 6 предавка може да се кара между 60 и 200км/ч и във всеки момент си поема без проблем..
Някой да даде впечатления от D4-D?
Toyota RAV 4 D-Cat Sol 177 k.s.
- Superchief
- Мнения: 50
- Регистриран на: 26 Юни 2007 23:11
- Местоположение: Шумен
- Обратна връзка:
Прегледай тази тема:
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t=3285
и ще получиш отговор на въпросите които те интересуват:[/url]
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t=3285
и ще получиш отговор на въпросите които те интересуват:[/url]
Be a beauty..Be a beast.. TL be!
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Re: Разход D-CAT
аз карам 100kw модела и при здрава ръчка на аутобана съм стигал до 10.въобще не вземай на сериозно показанието на bc.колата е висока и има голямо въздушно съпротивление,подът също не е равен и дава големи завихряния.D-CATa може да ти даде и 15л на аутобана,пробвай с над 200 и ще видиш.ivan_g написа:...
Въобще много зависи как се кара-ако се 'реже' човек на светофарите и натиска яко по магистралата, и 9л/100 може да докара....
Някой да даде впечатления от D4-D?
аутобана е смърт за разхода,над 130 почва да гълта здраво.
средно досега имам реален разход малко под 8.ако нямам аутобан ще се закрепя на 7-7.5.ако говорим само за междуградско до 120 км/h може да слезе дори под 7.това е реалността след почти 15000 км.
реален разход =до капачката и после пак дотам и смяташ.

ps: в скандинавските страни ги карат с 6-6,5 разход защото е разрешена Vмах 80км/h.

Re: Разход D-CAT
Jim_beam, по-важното е, че хората ги спазват ограниченията, зашото уж и при нас има, но кой ли ти кара с 90 на междуградския път..Но пък и как да спазваш, като е пълно с безсмислени ограничения за щяло и нещяло?!jim_beam написа:ivan_g написа:...
ps: в скандинавските страни ги карат с 6-6,5 разход защото е разрешена Vмах 80км/h.
Btw., в Toyota ми казаха, че смяна на масло и филтър на Rav-а правят на всеки 15 хил.км, има ли разлика за първата смяна, т.е. да не е изтеглена на 10хил. км. примерно?
Toyota RAV 4 D-Cat Sol 177 k.s.
Rav 4 с 18-ки 235/55/18
Да ви се похваля,
успях да се сдобия с джанти на Тойота 18 цола за Рав 4 и от една седмица се развозвам, обул съм ги с гуми Conti Cross Contact 235/55. Определено по-стабилно и безшумно върви Рава, а и над 160 стои доста стабилно.
И му паснаха идеално тоя размер (в Германия D-CAT топ модела го предлагат точно с такива джанти и има вежди на калниците заради по-широката стъпка). Въобще дано зимата се позабави да се порадвам още малко на тая возия..
Ето 1на снимка на този модел с такива джанти.
И btw. продавам оригиналните Yokohama Geolandar G91, пуснал съм оферта във форума който се интересува!
успях да се сдобия с джанти на Тойота 18 цола за Рав 4 и от една седмица се развозвам, обул съм ги с гуми Conti Cross Contact 235/55. Определено по-стабилно и безшумно върви Рава, а и над 160 стои доста стабилно.
И му паснаха идеално тоя размер (в Германия D-CAT топ модела го предлагат точно с такива джанти и има вежди на калниците заради по-широката стъпка). Въобще дано зимата се позабави да се порадвам още малко на тая возия..
Ето 1на снимка на този модел с такива джанти.
И btw. продавам оригиналните Yokohama Geolandar G91, пуснал съм оферта във форума който се интересува!
- Прикачени файлове
-
- 2.JPG (206.53 KiB) Преглеждано 8707 пъти
Toyota RAV 4 D-Cat Sol 177 k.s.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта