Всяка конструкция се огъва... И при автомобилите битката е между здравина и комфорт/видимост... Идеалният вариант е здрава конструкция без прозорци

Е да, ама хората искат големи прозорци, че и стъклен покрив - хубаво, ама това си има и негативи... Ако ламарината понася безпроблемно и еластично такава деформация, то за стъклен покрив трябва да премахнеш част от силовите елементи на покрива (разпорките) за да осигуриш място за този голям стъклен покрив... Което като цяло го ослабва на чисто проектно ниво. Да, можеш да усилиш останалите разпорки, ама все пак - конструкцията не е идеална...
Пък стъклото не понася такива деформации както ламарината...
И затова поставят ограничения...
На джипа с големия стъклен покрив и здрава конструкция, позволяваща спокойно увисване 'на кантар' също в част от света се оплакваха от гръмнали стъклени покриви... Вероятно по същата причина...
И яката джипка, теглеща 3.5 тона ремарке, и със собствена маса до 3 тона, и с яките релинги по дължината на покрива имаше ограничение 50кг (петдесет кг) за покривен товар...