Въпрос за Prius
Въпрос за Prius
Мнение от M5kov » 16 Яну 2019 11:56
Моята беше стояла повече от половин година, без това да се отрази на батериите, поне за сега.
По обявите има няколко, които стоят повече от година и съм ги запомнил още от когато си търсех моята. Ако искаш, пиши какво си харесал на лични или тук в темата, принципно новообявените бързо ги отнасят, ако са читави.
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
M5kov
- BOz
- Мнения: 4540
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Въпрос за Prius
Мнение от BOz » 16 Яну 2019 12:38
Не може.krasimir77 написа: ↑16 Яну 2019 11:19 Някой има ли идея /или опит/ дали е възможно от диагностика на Приус да се види по дати кога и колко е карана? Идеята ми е може ли да се прочете колко е стояла без да се пали - най-вече за по автокъщите ми е мисълта.
Четвърта генерация има подобна статистика, но тя е насочена към разход на колата като гориво пари и от този род.
И защо ти е това? Да не би да се притесняваш да не е стояла 2 години без да се кара? И да е така, то най-важния елемент при тази ситуация - батерията или ще работи, или няма да работи.


Разход на дизелов автоматик ->

BOz
-
- Мнения: 131
- Регистриран на: 07 Дек 2018 12:38
- Местоположение: Sofia
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
Въпрос за Prius
Мнение от krasimir77 » 16 Яну 2019 12:46
п.п. Още не съм набелязал конкретен екземпляр, но като се спра ще ти пиша /M5kov/.
krasimir77
- BOz
- Мнения: 4540
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Въпрос за Prius
Мнение от BOz » 16 Яну 2019 15:56
Както казах или ще работи, или няма да работи. От стоене заряда на батерията може да падне под определен праг, при който системата просто няма да стартира. Ако някоя клетка даде фира, системата ще те предупреди. Да разкостиш батерията, за да мериш напрежение на всяка клетка е безсмислено, защото нищо няма да направиш така, освен ако клетката не е умряла напълно. Но при този вариант отиваш отново в изходна точка, че системата ще ти сигнализира за този проблем.
Една диагностика на място е много по-показателна от това да стигнеш физически до самата батерия.

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
-
- Мнения: 536
- Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
- Местоположение: София
- Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
- Получена благодарност: 5 пъти
Въпрос за Prius
Мнение от Lwerewolf » 18 Яну 2019 20:04
Както каза BOz, никаква файда от отварянето на батерията, освен ако не ти се мери капацитет модул по модул, а това ще ти отнеме дни, освен ако нямаш 28 зареждачки... и дори тогава. Диагностика на място - кога последно е чистен хибридния компютър от DTC-та, дали има някакви pending (p0a80 най-вероятно :P), test drive. Караш на EV mode докато не падне на примерно 3 черти, пълна газ докато не падне на една, и така още газ. Ако има клетка пред фал е доста вероятно да се засече по този начин - ще запише pending p0a80 и ще влезе в limp mode (напрактика без electric assist, доста мудно реагиращ на газ ако не използваш B-mode), при повторно включване и появяване на същия проблем записва p0a80 като current и ти дава freeze frame на който най-вероятно се вижда някой блок със 1.2волта надолу волтаж от другите. Ако на live data блока изглежда като другите, значи имаш клетка с много по-нисък капацитет, от другите в блока, а ако е с по-нисък волтаж - окъсена клетка.krasimir77 написа: ↑16 Яну 2019 12:46 Притесненията са ми, че може и да поработи докато я тествам /карам/, но скоро след това да даде дефект в някоя клетка, тъй като не вярвам някой да ми разреши да разкостя кутията на батерията и да меря клетка по клетка състоянието им.
п.п. Още не съм набелязал конкретен екземпляр, но като се спра ще ти пиша /M5kov/.
Иначе, понеже е станало дума за тройка срещу двойка, по отношение на здравина - тройката и дават основен минус EGR-а на двигателя и запушването му. Превентативно почистване, качествено масло, oil catch can, проверка и замяна на PCV... От друга гледна точка - cooled EGR, та би трябвало доста по-бързо да затопля. Имаше някакви промени по трансмисията, но не бих казал че са слаби части в която и да е от генерациите.
Друго трошещо се нещо при всички тойота хибриди (и не само хибриди) - акумулатора на електронните спирачки, май ~1500$ ново. Предотвратяване - като сменяш дискове/накладки/течност го прави както пише в книжката, без пишман майстор изпълнения. Това последното важи и за маслото на трансмисията и г/д за 100% от нещата при всеки автомобил, ама...

Lwerewolf
mirror
- scooby doo
- Мнения: 159
- Регистриран на: 20 Сеп 2010 03:33
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота Ярис XP13 1,33 CVT 2012
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
Въпрос за Prius
Мнение от scooby doo » 25 Апр 2019 23:55
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 2891331566
Нямам нищо общо с обявата,просто са ми интересни разни багажници,тегличи,ремаркета и т.н.
scooby doo
Въпрос за Prius
Мнение от mirror » 26 Апр 2019 12:54



https://www.ebay.co.uk/itm/Toyota-Prius ... ctupt=true ето в тази обява се вижда на едната снимка разликата във височината на подложките но е указано че е за приус 3 и за това питам дали някой няма инфо по въпроса

mirror
mirror
- Чо :)
- Мнения: 113
- Регистриран на: 11 Юни 2011 18:57
- Местоположение: София, Ямбол
- Автомобил: Prius 4
- Обратна връзка:
Въпрос за Prius
Мнение от Чо :) » 19 Юни 2019 14:11
6 години карах Prius 2 с 205/55/16 (само първите ми бяха 195), без забележки нито лятото, нито зимата. Всички бяха Michelin (лятото: energy green, след 3 години Primacy, а зимните: Alpin и след 3 години пак същите, но ZP (с твърд борд), малко по-твърдо возеше), не е поднасяла или завъртала, стабилна на пътя.
Два пъти на по-дълбок сняг не можеше да излезе от образувала се вечерта пряспа и втория път на един баир, защото се включваше tranction-a, а при този модел изключването му е с малко повече стъпки, които е добре да си пази човек на "пищовче" в жабката:
off, power, power, gas, gas, break+N, gas, gas, P, gas, gas, break+power
(светва малък триъгълник с удувителна в горния ляв ъгъл на MFD)
За да се включи отново traction-a, "рестартирате" колата




Чо :)
mirror
Hursa
- Чо :)
- Мнения: 113
- Регистриран на: 11 Юни 2011 18:57
- Местоположение: София, Ямбол
- Автомобил: Prius 4
- Обратна връзка:
Въпрос за Prius
Мнение от Чо :) » 23 Юли 2020 23:21
Не, нямал съм възможност към момента да познавам някой с corolla hybrid, много впечаления имам от Prius 2 и 4, малко от Prius 3 почти идентично с Auris 2013, и няколко Lexus RX.



Чо :)
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Въпрос за Prius
Мнение от Hursa » 23 Юли 2020 23:55
Hursa
- Чо :)
- Мнения: 113
- Регистриран на: 11 Юни 2011 18:57
- Местоположение: София, Ямбол
- Автомобил: Prius 4
- Обратна връзка:
Въпрос за Prius
Мнение от Чо :) » 24 Юли 2020 15:09
От моя страна мога да ти предложа придобиване на лични впечатления в Prius 4 на място в София (всъшност следващите две седмици ще съм в Ямбол и Китен).



Чо :)
Обратно към “Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост