Съскане при развиване на капачката на резервоара
Съскане при развиване на капачката на резервоара
Здравейте колеги,може да е малко глупав въпрос ми ,но забелязах че при развиване на капачката на резервоара се чува едно съскане, интересува ме дали е нормално това,при другите ми коли не бях обърнал внимание на това.Автомобила ми е Авенсис 1,8 бензин 2007 гд
Авенсис 1,8 2007 гд
-
- Мнения: 1132
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Съскане при развиване на капачката на резервоара
Означава, че капачката е плътна.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
Съскане при развиване на капачката на резервоара
Ясно,но това проблем ли е или е нормално
Авенсис 1,8 2007 гд
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Съскане при развиване на капачката на резервоара
Не. Иначе има възможност за разливи на гориво. Бензина има и летливи съставки, които си се изпаряват в резервоара. Тези газове съскат.
И моята съска, ако това ще те успокои.
И моята съска, ако това ще те успокои.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
Съскане при развиване на капачката на резервоара
Благодаря, просто за първи път карам Тойота и не съм запознат с някои особености
Авенсис 1,8 2007 гд
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Съскане при развиване на капачката на резервоара
Принципно и на старата ми дизелова Астра си съскаше леко. Учудвам се че не си забелязал преди. При Зафирата беше спряла да съска и се наложи смяна на капачката, защото нафтата се връщаше обратно в резервоара, и горивната помпа оставаше на сухо. За излишните газове няма драма, защото резервоара или капачката си имат клапан, и над някакво налягане се освобождават през него.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
Съскане при развиване на капачката на резервоара
Ами преди имах Рено Гранд Сценик и при нямаше такова съскане, явно при него е имало проблем и сега си обяснявам някои работи които се случваха при него
Авенсис 1,8 2007 гд
- batececo
- Мнения: 619
- Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 365 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Съскане при развиване на капачката на резервоара
Навремето карах Рено Сценик, след ремонт на двигател започна да се проявява следното: След дълъг път започна да се образува много силен вакуум в резервоара, направо пукаше, буквално. Беше невъзможно да отвориш капачката на резервоара след дълъг път, ако не изчакаш известно време
На газ започна много повече да върви и бензина започна много, много бързо да свършва при работа на газ 
Наредихме 2 коли като тогавашната ми кола 1 до друга и забелязахме, че 2 маркуча за вакуум около двигателя бяха разменени при мен
Разменихме маркучите да са както при другата кола и проблемът изчезна
Явно в сервиза като са сглобявали са ги разменили.
Иначе ако става дума за обикновено леко изсъскване, при мен също го има на бензинов Аурис и е нормално, както споменаха по-горе.


Наредихме 2 коли като тогавашната ми кола 1 до друга и забелязахме, че 2 маркуча за вакуум около двигателя бяха разменени при мен

Разменихме маркучите да са както при другата кола и проблемът изчезна

Иначе ако става дума за обикновено леко изсъскване, при мен също го има на бензинов Аурис и е нормално, както споменаха по-горе.
-
- Мнения: 1026
- Регистриран на: 22 Яну 2016 11:37
- Местоположение: Ст. Загора
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Съскане при развиване на капачката на резервоара
Да, правят налягане, за мен не е нормално, на никоя кола, която съм имал е нямало такова повишаване на налягането, за тойотските спецове е нормално, защото пишат и в упътването, дори капачката е с някакви сложни маневри за завиването...
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Съскане при развиване на капачката на резервоара
Преди време бях чел че е за пожарна безопасност и екология. Не съм сигурен.
В общи линии и много лаишки казано, газовете от горивото се задържат в резервоара до някакво налягане за да не мирише на гориво около колата и да трови въздуха, да няма възможност за запалване и да не се събират газове ако автомобила е в гараж/затворено помещение. При пределно налягане тези газове се отвеждат или през отдушник с клапан навън и/или през клапан на капачката. Другият начин беше тези газове да се вкарват в двигателя от отдушника и да изгарят там.
Като цяло клапана на капачката мисля че беше последната инстанция за предпазване от свръхналягане и авария. Налягането на което отварят клапаните са по преценка на производителя на автомобила.
Зафирата по спомен имаше клапан на капачката който се беше прецакал и горивната система се изпразваше обратно в резервоара, защото дърпаше въздух от там.
При желание може да се опитам да си спомня къде го четох това и да изровя статията. В момента говоря по спомени и много наизуст.
В общи линии и много лаишки казано, газовете от горивото се задържат в резервоара до някакво налягане за да не мирише на гориво около колата и да трови въздуха, да няма възможност за запалване и да не се събират газове ако автомобила е в гараж/затворено помещение. При пределно налягане тези газове се отвеждат или през отдушник с клапан навън и/или през клапан на капачката. Другият начин беше тези газове да се вкарват в двигателя от отдушника и да изгарят там.
Като цяло клапана на капачката мисля че беше последната инстанция за предпазване от свръхналягане и авария. Налягането на което отварят клапаните са по преценка на производителя на автомобила.
Зафирата по спомен имаше клапан на капачката който се беше прецакал и горивната система се изпразваше обратно в резервоара, защото дърпаше въздух от там.
При желание може да се опитам да си спомня къде го четох това и да изровя статията. В момента говоря по спомени и много наизуст.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Съскане при развиване на капачката на резервоара
Къде е написано? Според мен не е нормално и свидетелства за замърсяване на адсорбера. Но ако е написано в упътването, явно съм в грешка. Нека и други да споделят, аз не отварям резервоара и не знам как е при мен.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Съскане при развиване на капачката на резервоара
В книжката на Avensis T25, страница 57. Скрийншот:
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Съскане при развиване на капачката на резервоара
"Слаб съскащ звук" - може би е нормално, поради съпротивлението на клапана (свръхналягането, преди сработване, зависи от клапана), а и на адсорбера. Но тогава как да определим - колко е това "слаб". И зависи колко време е минало след спиране на автомобила, както и от температурата (в резервоара), количеството бензин и свободния обем. И би трябвало да е в сила за всеки автомобил с подобна система на вентилация на резервоара.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Съскане при развиване на капачката на резервоара
Повечето съвременни автомобили имат система за изгаряне на бензинови пари, и за вкарване на 'свеж въздух' в резервоара (за избягване еко-замърсяването от изпарение и т.н.)..... Филтри с активен въглен и т.н... Че и се сърдят (излиза чек) ако капачката не е затворена както трябва и ЕКУ-то не може да усети разлика в налягането в резервоара...
Факт е, че при Тойотата и при Маздата започнах да забелязвам по-сериозно съскане (наддув) в резервоара - възможно е това да е свързано с начина на конструиране на горивната система- циркулацията и загряването на горивото...
Например при предходните шкодички реално нямаше никаква циркулация на бензин до двигателя (където да се загрее и разшири) и да се върне обратно в резервоара - регулаторът на налягане бе до бензиновата помпа на изхода на резервоара - 'върнатото' гориво не напускаше резервоара, което логично би ограничило всякакво термично разширение при работа...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 7 госта