Благодаря за инфото. А има ли значение колко трябва да е навито/затегнато. Или навивам докрай? Или чрез проба/грешка установявам колко трябва да е завито?
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
-
- Мнения: 77
- Регистриран на: 13 Ное 2012 15:45
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 2 пъти
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Ако е навито докрай ЕГР- а няма да може да затвори изцяло и ще влоши работата на мотора, особено в натоварен режим.
-
- Мнения: 312
- Регистриран на: 17 Авг 2014 08:38
- Местоположение: Асеновград
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 8 пъти
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Имам въпрос относно ЕГР клапана на 2AD-FTV на РАВ4 2008г.Понякога колата леко придърпва като се опитвам да давам лекичко газ за да набира плавно.Ако я настъпя повече и мине 2к оборота и се изстрелва изведнъж, но понякога и в този момент се замисля.ЕГР-а имаше дост отлагания явно не е бил чистен скоро, предполагам, че и в колектора има, но като огледах видях, че е много трудно да го демонтирам за чистене, иначе имам много мерак.Както и да е минах само с почистване на ЕГР, но това което забелязах е, че оста на ЕГР има доста радиален луфт и понякога пружината не може да го върне в затворено положение.Предната ми Тойота беше 116кс, като ЕГР-а беше друг конструктивно, като при него нямаше никакъв луфт в оста.Мисля си, че точно като давам леко газ и ЕГР заклинва и почва да души мотора, тъй като не е затворил напълно.Чудя се дали да взема един втора употреба за проба, но от моргатаа не искат да го връщат после след пробата.Колата има ДПФ, всичко е оригинал, изкарах я на магистрала и 40мин я пържих на 3000об да прочисти, имаше някакъв минимален напредък.Свалих после ЕГР няма никакви сажди, смазах го с WD40 и 1-2дни нямаше проблем или поне не съм усетил.
Въпросът ми е дали някой е забелязал дали има нормално радиален луфт, който да позволява ЕГР клапана да заклинва понякога?
Въпросът ми е дали някой е забелязал дали има нормално радиален луфт, който да позволява ЕГР клапана да заклинва понякога?
Toyota Rav4 XA30 2008, 2.2 D4D 136hp /No DPF и Toyota Yaris 1.5 Hybrid 2013
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Радиален луфт при мен няма, а и самата е пружина е доста мощна, тъй като трудо се отваря клапана ръчно. Иначе е хубаво да се свалят и колекторите. При мен основният нагар беше на входа на ЕГР- а, където са по- тесни отворите и на отворите на главата. 20к км по- късно отново го свалих за почистване и по него нагара не беше много, но пак където се свързва с колектора имаше. Имай предвид, че ако не затваря коректно ще имаш ядове с ДПФ, поради повишено саждообразуване и особено при натоварен мотор, когато се предполага, че саждите трябва да изгарят в него, а не да се тъпче с нови количества.
-
- Мнения: 57
- Регистриран на: 16 Авг 2015 15:15
- Местоположение: гр.София, Редута
- Получена благодарност: 5 пъти
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Направи ми впечатление, че след почистването на EGR клапана при тест изписва Pass, а след поработи малко вече е Fail. Каква може да е причината за това?
Auris E15 2.0 1AD-FTV D4D 126HP 2007
-
- Мнения: 77
- Регистриран на: 13 Ное 2012 15:45
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 2 пъти
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Колеги, с извинение да задам въпрос, който е обсъждан вече, но няма (поне за мен) ясен отговор: след почистване на EGR на 1AD-FTV (имаше си доста сажди за 160 к км), след като покарах около 100 км извънградско се появи грешка Р0400. Изтрих я с Torque, но при следващо палене пак излиза. Стартирал съмм двигателя поне 20 пъти след грешката и не изчезва. Мисля че при обратния монтаж след почистването нищо не съм объркал, колата си върви нормално, не пуши, само тази лампа за двигателя ме притеснява.
- Filbor
- Мнения: 1142
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
1) https://www.samarins.com/diagnose/p0400.html
2) search.php?keywords=P0400
Например:
viewtopic.php?f=23&t=32022&p=319641&hilit=P0400#p319641
2) search.php?keywords=P0400
Например:
viewtopic.php?f=23&t=32022&p=319641&hilit=P0400#p319641
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
-
- Мнения: 77
- Регистриран на: 13 Ное 2012 15:45
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 2 пъти
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Благодаря за съветите колега. Бях сигурен, че всички букси са добре щракнати, но въпреки това го изключих и включих пак за всеки случай, изчистих грешката и 300 км не се е появявала отново, така че още веднъж благодаря.
-
- Мнения: 312
- Регистриран на: 17 Авг 2014 08:38
- Местоположение: Асеновград
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 8 пъти
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Реших да запуша временно ЕГР клапана с пластина, поради придърпване понякога в натоварен режим.След запушването колата върви много добре, няма придърпване, малко повече тракат дюзите, дотук добре.НО се повиши разхода с 2литра по борд компютър.Грешки не излизат никакви, но ме притесняват разхода и дългосрочния ефект върху ДВГ, ДПФ и катализатор.Всичко е налично и работещо, затапих егр-а заради придърпването понякога.Моля за мнение.
Toyota Rav4 XA30 2008, 2.2 D4D 136hp /No DPF и Toyota Yaris 1.5 Hybrid 2013
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Някой задавал ли си е въпроса - що аджеба се зацапва? От скромния ми опит с дизели, установих че оная чисто българска черта за икономията и галене на газта има 70% вина за дзвера! ако си караш на форца италия, сипваш нафта квато тря или добавка задължително сякаш ще е по добре ситуацията?
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Не е сигурно. Тези ЕГР-и се пълнят със сажди, а на евро5 двигателите не. Аз карам колата само извънградско и на всеки 15-20 000км го чистя, винаги има малко насъбрано. За първи път го чистих на 150к км, беше стабилно задръстен, а тези километри ги бях направил предимно по магистрали.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
сажди се получават при незадоволително изгаряне... мерака за икономия съсипва колите ни. Евро 5-6 пък като се лигавиш за икономия те вкарва в режим регенерация на дпф или ти казва да караш 20 мин с 2-3000 оборота. Оттам и огън и изгаряне на саждите
мисля просто
мисля просто
-
- Мнения: 56
- Регистриран на: 15 Окт 2020 06:21
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota RAV-4 2.2 D2D 136 hp
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Здравейте! Цял уикенд се мъча да сваля EGR на XA30 D2D 2007. Тръбата в горната си част има два болта. Долния и най-неудобния не мога да развъртя. Опитах на студен и горещ двигател.... Някакъв съвет? Благодаря!
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Здравейте! Ще почиствам ЕГР-ра и имам едно питане относно разглобяването свързано с махането на двата маркуча за охлаждането. Въпроса ми е как да ги махна без да протече антифриз? Прилагам линк към едно видео където разглобяват ЕГР и на 10:40 минута при сваляне на маркучите му протича антифриз и по някакъв начин го спира, но не мога да разбера как.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 7 госта