Здравейте, не намерих подобен въпрос в темите, извинявам се, ако все пак такъв има. Имам следния лаишки въпрос за маслото и филтрите.
Имам една бензинка, атмосферен ДВГ, която почти не се кара. Ама много рядко! На 93 к. км, 9 годишна. Досега що-годе редовно е сервизирана - къде по-късно, но всяка година. Не е гаражна, вали я дъжд, сняг, общо взето седи и прашлясва.. Т.е. условия на експоатация не са много добри. Климатът е този от нашите ширини - умерено континентален. Миналата година Май месец, последно обслужена. Сипано масло 5W30 и филтри - всичко оригинално. От тогава я са минати 1500 км, я не. Някакви проблеми по системите няма.
Струва ли си да ходя да се ръся сега за смяна на масло и филтри? Някои казват, че на маслото му се разказва играта от влага, от окис, дори и да не се кара. Затова били интервалите - веднъж годишно, не само на километри, но според тези дето имат интерес - сервизите и производителите. Ще съм благодарен обаче за откровени мнения от разбирачите. Това доколко е вярно? Колко пък влага влиза в тоя картер, само от стоене/колко процента от вискозитета си губи? Каква ще е разликата например ако ги сменя догодина... Ако има разлика изобщо.
Ако пък трябва да сменям някой от тези консумативи по-скоро, кое е най-належащо? Ако има такова.
Смяна на масло и филтри - критерий време или километри тежи повече
-
- Мнения: 1026
- Регистриран на: 22 Яну 2016 11:37
- Местоположение: Ст. Загора
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Смяна на масло и филтри - критерий време или километри тежи повече
Е, кое е рядко, 10000 км на година? Ако си решил - и без чуждо мнение, сменяй на 2 години, нищо не му се случва на мотора, стига да не е на сухо. Масления през смяна е опция за много модели.
-
- Мнения: 106
- Регистриран на: 08 Сеп 2016 12:40
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
Смяна на масло и филтри - критерий време или километри тежи повече
- не разбрах.. 10 хил. ако ги бях навъртял за 1 година щеше да е добре и нямаше да питам. Казвам, че я съм навъртял 1500 я не. Това е въпросът - че напоследък като цяло не се кара и това няма да се промени поне още година.
Трябва ми чуждо мнение, така че мерси!
Смяна на масло и филтри - критерий време или километри тежи повече
Така както е описан автомобила според мен няма повод за притеснение да се отложи смяната на тези консумативи.
-
- Мнения: 106
- Регистриран на: 08 Сеп 2016 12:40
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
Смяна на масло и филтри - критерий време или километри тежи повече
Казваш "да не е на сухо" - точно това е тънкия момент. Като стои му няма нищо, но какво ще стане когато запали и се покара за малко (това се случва с тая кола - веднъж на 2 седмици или месец). Доколко мога да съм сигурен, че маслото е сравнително ефективно, за да си свърши работата? И за колко време след указаната 1 година. При експлотационните условия, които описах, при двигател и мазилна уредба, които поне засега не създават никакъв проблем.
Въпросът е чисто практически и е свързан най-вече с хората с опит. Иначе какво пише по книжките за експлотация е ясно.
Чувал съм и другата теза - някои казват че едно масло за да си "свърши работата" трябва да е експлоатирано поне 8-10к км, и няма смисъл да се сменя на едни 1000 км. Предполагам, че честата смяна води до това, че отлаганията, които трябва да обере, не могат да се отложат напълно и почистващата му функция се по-обезмисля.
Въпросът е чисто практически и е свързан най-вече с хората с опит. Иначе какво пише по книжките за експлотация е ясно.
Чувал съм и другата теза - някои казват че едно масло за да си "свърши работата" трябва да е експлоатирано поне 8-10к км, и няма смисъл да се сменя на едни 1000 км. Предполагам, че честата смяна води до това, че отлаганията, които трябва да обере, не могат да се отложат напълно и почистващата му функция се по-обезмисля.
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Смяна на масло и филтри - критерий време или километри тежи повече
Моето мнение е 2 години интервал е ОК, при положение, че са минати само 3000 км. Без да се кара екстремно на високи обороти. Съвременните синтетични масла са по-стабилни на окисление от старите минерални. Доста нови автомобили са с интервал 2 год/30000км., което лично аз не одобрявам особено за дизелите, пак от опит.
Carina E 4AFE LB 1992
-
- Мнения: 1132
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Смяна на масло и филтри - критерий време или километри тежи повече
Аз мисля, че при тоз пробег повече грижа би имал за акумулатора отколкото за маслото. И с 5/30 при такъв пробег бих изкарал едни поне 3 г. да мине 5 х.км. за да го пусна в кофата. Едната година дето се прокламира навсякъде да се смени маслото независимо от пробега според мен е чиста проба търговска полюция. Това са рафинерии, производители на филтри, поне 2 нива магазини, сервизи... цял конгломерат от бизнес. Ако ти не сменяш и не купуваш- те какво ще правят... Знаеш ли как се интересуват от това, че колата ти едва ли не стои на трупчета.
Сега съм заредил едно масло, за което е позволен пробег до 25 х. мили- това в километри е към 40 х. а колата минава годишно около 7-9 х. Познай от първия път дали ще го сменя като мине година...
През неработещ мотор не минава нищо- нито въздух, нито гориво, нито температурата му е работна, от къде отлагания и каква влага го е тресла тоз /икономически зависим/дето ти ги е наговорил, където и да стои колата- ако ще да е на някой остров в Средиземно море, стига да не е потопена в него. Въздуха, който е влязъл с последния цикъл не може да повлияе на частите по никакъв начин за седмица-две престой.
Това е само моето лично мнение. Хвърлял съм мотор, стоял 7 г. без да се пали и проблема беше, че не свалих картера и маслоподемника да издялам маслото с шпакла и нож и измия преди да го запаля. Но маслото беше М10Д от едновремешните бъркочи. Твоето 5/30 няма нищо общо с него още повече, че все пак се сещаш да палиш мотора отвреме навреме.
Бих се возил на такси. Много безгрижно е и няма никакви проблеми с паркиране.
Сега съм заредил едно масло, за което е позволен пробег до 25 х. мили- това в километри е към 40 х. а колата минава годишно около 7-9 х. Познай от първия път дали ще го сменя като мине година...

През неработещ мотор не минава нищо- нито въздух, нито гориво, нито температурата му е работна, от къде отлагания и каква влага го е тресла тоз /икономически зависим/дето ти ги е наговорил, където и да стои колата- ако ще да е на някой остров в Средиземно море, стига да не е потопена в него. Въздуха, който е влязъл с последния цикъл не може да повлияе на частите по никакъв начин за седмица-две престой.
Това е само моето лично мнение. Хвърлял съм мотор, стоял 7 г. без да се пали и проблема беше, че не свалих картера и маслоподемника да издялам маслото с шпакла и нож и измия преди да го запаля. Но маслото беше М10Д от едновремешните бъркочи. Твоето 5/30 няма нищо общо с него още повече, че все пак се сещаш да палиш мотора отвреме навреме.
Бих се возил на такси. Много безгрижно е и няма никакви проблеми с паркиране.

Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта