Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела
-
- Мнения: 5672
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Toyota Yaris 2020
Мнение от Hursa » 05 Юни 2020 09:10
The 1.5L engine is a strong piece of advanced engineering. This 3-cylinder gasoline unit with variable camshaft timing, working in an Atkinson cycle with up to 40% thermal efficiency, helps to reduce consumption and CO2 emissions by 20% compared to the previous Yaris generation, whilst increasing its performance by 15%. This engine can be installed in both conventional as well as hybrid electric vehicles."
Зле съм с английския, може би затова - това ми звучи, меко казано, извънредно пресилено. Гола рекламна писаница. А някакво изпитание или поне теоретична обосновка, дали има публикувана. (Тези две изпълнения на двигателя, дали ще бъдат еднакво ефективни.)
И 40% максимално термично КПД (което евентуално може да бъде достигната в някой режими) все пак не означава автоматично висока ефективност по отношение на потреблението на гориво.
Hursa
- slowtraveler
- Мнения: 6209
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Toyota Yaris 2020
Мнение от slowtraveler » 05 Юни 2020 13:15
Подобни съмнения имах и за кутията на Джипа - хвалеха я навсякъде и звучеше точно така 'рекламно' - с КПД над 99% на някои предавки, и над 95% на другите..
И го бях приел за рекламен трик, докато не покарах - същият джип (купе/двигател и т.н.) но със старата кутия даваха по-висок разход с 3-4л/100км... А рекламата май бе, че кутията е само с 8% по-икономична от старата...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- BOz
- Мнения: 4543
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 205 пъти
Toyota Yaris 2020
Мнение от BOz » 05 Юни 2020 13:24
За мен основната икономия идва от логиката на управление, не толкова от самия ДВГ като такъв.
Това става чрез статистика, която съм сигурен, че събират здраво при всяко обслужване и оптимизация на енергийния поток.
След толкова прекарани години и километри, дори с моето икономично каране, мога да твърдя, че само с промяна на логиката в някои режими на Приус-2, то могат да смъкнат още някой друг процент без никакъв проблем. И това го казвам, защото знам системата как ще реагира при съответната моя реакция/команда, а всичко може да става автоматично, без намесата на шофьора, за да "принуди" системата да мине в по-оптимален работен режим.
Ама тук един процент, там два и се събират.
Иначе спрямо ЦО-то, което дават на Яриса, това го отпраща да харчи около 2.7/100.


Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
-
- Мнения: 5672
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Toyota Yaris 2020
Мнение от Hursa » 05 Юни 2020 14:21
ηt = At/Q1 = (Q1 – Q2)/Q1
Изчислено за идеален цикъл по който работи двигателя за еденица маса работно тяло.
(Не присъства разход на гориво. Не присъства качество на изгаряне на това гориво и колко от него се изхвърля неизгоряло с изгорелите газове. В идеален цикъл не присъстват и маса други загуби - необратими загуби от триене (в газовете, в лагерите, от възвратно постъпателното движение на буталата), от охладителна система, от протечки, от задвижване на спомагателните системи на двигателя и това съвсем не е всичко, което не се отчита. Не се отчитат обороти - всичко е за един "преход" на цикъла, не се отчитат частични режими или претоварване, всичко "протича" равновесно и обратимо.)
Получава се с изчисления и то не обемни.
Hursa
-
- Мнения: 1036
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 42 пъти
Toyota Yaris 2020
Мнение от centil » 07 Юни 2020 20:16
На 6 юли стартира производството на Yaris 4 .
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
centil
-
- Мнения: 1036
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 42 пъти
Toyota Yaris 2020
Мнение от centil » 13 Юни 2020 17:40
Toyota Yaris hybrid MXPH10 2WD
Engine M15A-FXE + 1NM (1.5ih)
Lubrication (w filter): 3.6l (API SM..SN+ / ILSAC GF-5 / JASO GLV-1)
Cooling: 5.1 + 1.6 l (engine + inverter)
Hybrid transmission: 2.6l (Toyota ATF WS)
Washer tank: 1.8 / 2.3 l (standard / cold area)
Fuel tank (RON): 36l ( Regular (91))
Вискозитет на двигателното масло:

Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
centil
-
- Мнения: 1036
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 42 пъти
Toyota Yaris 2020
Мнение от centil » 14 Юни 2020 23:50
Разход съгласно WLTP:
3.8l/100km за 15" желязни джанти с тасове
3.9l/100km за 15" алуминиеви джанти
4.1l/100km за 16" алуминиеви джанти
4.3l/100km за 17" алуминиеви джанти
За сравнние данните от Honda Швейцария за Jazz 2020, отново съгласно WLTP:
Jazz Comfort - 4,6l/100km желязни джанти 185/60R15
Jazz Elegane - 4,6l/100km алуминиеви джанти 185/60R15
Jazz Exekutive - 4,6l/100km алуминиеви джанти 185/55R16
Jazz Crossstar Exekutive - 4,8l/100km алуминиеви джанти 185/60R16
И първото рекламно видео от Toyota Германия:
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
centil
-
- Мнения: 1036
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 42 пъти
Toyota Yaris 2020
Мнение от centil » 08 Юли 2020 13:25




Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
centil
LEXUS
-
- Мнения: 1036
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 42 пъти
Toyota Yaris 2020
Мнение от centil » 21 Юли 2020 11:05
Basis Hybrid - 19.486,05 € (17.262,98 €)
Comfort Hybrid - 20.948,24 € (18.545,25 €)
Business Hybrid - 22.069,24 € (18.972,16 €)
Club Hybrid - 22.410,42 € (19.827,14 €)
Style Hybrid - 24.457,48 € (21.623,27 €)
Elegant Hybrid - 24.749,92 € (21.880,01 €)
Premiere Hybrid - 25.139,83 € (22.223,34 €)
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
centil
-
- Мнения: 1036
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 42 пъти
Toyota Yaris 2020
Мнение от centil » 11 Авг 2020 14:56

https://newsroom.toyota.eu/the-all-new-toyota-yaris/1.5-litre Hybrid Dynamic Force Engine
The all-new 1.5-litre Hybrid Dynamic Force engine is from the same TNGA engine family as the 2.0-litre four-cylinder unit featured in the Toyota Corolla and C-HR. It has a long stroke, 14.0:1 compression ratio and high-speed combustion with better temperature and pressure control. This contributes to the its exceptionally high thermal efficiency – 40% – ensuring that more of the energy potential of every drop of fuel is captured.
In common with all Toyota’s hybrid engines, it uses the Atkinson cycle, which keeps the intake valves open for longer, delaying the compression stroke. This improves efficiency and fuel economy, but reduces power output. Nonetheless, the new engine has a maximum output of 93 DIN hp/68 kW with a peak 120 Nm of delivered at lower revs (3,600 rpm).
The three-cylinder configuration also bring benefits in terms of noise levels. When running at 4,000 rpm, its performance is like a four-cylinder unit operating at 3,000 rpm, thus delivering more power and torque, but generating less noise.
Motor/generators
The hybrid system in the new Yaris has two motor/generators – MG1 and MG2. MG2 is linked to the front wheels and can be used as the power source to drive the vehicle. The motor rpm at which power can be directed to the wheels determines the maximum speed at which the car can be driven in EV (electric vehicle) mode, making MG2 critical to the car’s drivability on electric power.
MG1 is deployed to start the engine and to generate power to charge the battery.
Lithium-ion Hybrid Battery
The new Yaris adopts a lithium-ion hybrid battery, with voltage rising from 144 to 177.6 V. The number of cells has been reduced, from 120 to 48. The current flow is significantly improved: by 100% into the battery and 50% out.
With a significantly higher power density, the battery is both smaller and lighter, by 12 kg. Its compact dimensions allow it to be located beneath the rear passenger seat, together with the auxiliary battery, avoiding intrusion in the load space.
Lithium-ion battery technology is better able to supply current flow, which is key to the new Yaris having powerful EV performance in urban driving.
Hybrid Transaxle
The all-new hybrid transaxle is more compact and lightweight, with the two motor generators placed on multiple shafts instead of being placed one behind the other, reducing the unit’s width by around 37 mm. Motor/Generator 2 benefits from new segment-type coils on the stator, which makes the unit more compact. It can deliver 59 kW of power and 141 Nm of torque to the front wheels at a maximum 17,000 rpm. The key benefit is a major improvement in performance, so that the engine can be turned off and the vehicle run in all-electric EV mode at speeds up to 130 km/h.
The transaxle also has a new oil pump, driven by the ring gear, which provides lubrication for both the gears and motor/generator 2.
Power Control Unit
The Power Control Unit has the capacity to handle 100 A of current, boosting the 177 V from the battery to 580 V and using transistor control in the inverter to change the current from direct to alternating. The transistors’ efficiency is affected by heat control inside the unit; by arranging them vertically, they can be cooled on both sides, allowing for more accurate heat control and thereby a higher frequency of current switching – up to 10,000 times a second. This makes a significant contribution to the system’s efficiency and transfer of power to the motor.
The converter in the power control unit converts the 177 V from the hybrid battery to 12V to power the car’s auxiliary components.
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
centil
-
- Мнения: 5672
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Toyota Yaris 2020
Мнение от Hursa » 11 Авг 2020 18:44
"Motor/Generator 2 benefits from new segment-type coils on the stator, which makes the unit more compact. It can deliver 59 kW of power and 141 Nm of torque to the front wheels at a maximum 17,000 rpm. The key benefit is a major improvement in performance, so that the engine can be turned off and the vehicle run in all-electric EV mode at speeds up to 130 km/h."
Това какво означава?
"and is the first Toyota to be equipped with centre airbags. These help prevent driver and passenger colliding with each other in a side impact."
Hursa
- Filbor
- Мнения: 1144
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 16 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
Toyota Yaris 2020
Мнение от Filbor » 11 Авг 2020 20:23
- Прикачени файлове
-
- center-mounted-airbags-1.jpg (14.26 KiB) Преглеждано 4630 пъти
Filbor
-
- Мнения: 5672
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Toyota Yaris 2020
Мнение от Hursa » 11 Авг 2020 20:25

"continuously variable transmission (W-CVT) with a wide range – W – in first gear." - има ли го на "картинка"?
The new Yaris is the only model in the B-segment to offer the option of a 10-inch colour head-up display. This projects key information onto the base of the windscreen, in the driver’s line of sight, true to the car’s “hands on the wheel, eyes on the road” concept. The data includes vehicle speed, safety warnings (linked to the Toyota Safety Sense systems), navigation support and multimedia information. The driver can select which information to view using a menu setting on the multi-information display."
Дали ще е включено в най високото ниво оборудване?
Hursa
- Filbor
- Мнения: 1144
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 16 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
Toyota Yaris 2020
Мнение от Filbor » 11 Авг 2020 21:20
CVT:
https://en.wikipedia.org/wiki/Continuou ... ansmission
W-CVT: (за преобразуване на вятърна енергия обаче

(PDF файл за смъкване)
https://www.researchgate.net/publicatio ... 0/download
- Прикачени файлове
-
- W-CVT_1.PNG (75.2 KiB) Преглеждано 4611 пъти
-
- W-CVT_2.PNG (91.57 KiB) Преглеждано 4611 пъти
-
- Head Up.PNG (764.37 KiB) Преглеждано 4598 пъти
Filbor
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 5 госта