Какъв трябва да е ъгълът на запалване и кога е за смяна веригата Corolla Verso1,6VVTI
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: 10 Авг 2019 22:23
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Toyota Corolla Verso 1.6 VVTI
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Какъв трябва да е ъгълът на запалване и кога е за смяна веригата Corolla Verso1,6VVTI
Здравейте,
Изчетох доста във форума, но не срещнах задоволителен отговор на въпроса от заглавието.
Имам Corolla Verso1,6VVTI (бензин) 2004.
195 000 км. по километраж. Втори собственик съм, докарана е от Милано.
Гледана е добре колицата и аз също си я гледам добре.
Диагностиката показва ъгъл 7 градуса при загрял двигател и при тихи обороти (650 оборота).
Ако не се подава газ, ъгълът си стои на 7 градуса.
Ако обаче подам газ, ъгълът варира , като рядко пада под 7 градуса (6,5 - 6 градуса, но за кратко, докато се установят отново тихите обороти).
Как е редно да се гледа ъгълът на запалване (при какви условия и при какви обороти) и какъв трябва да е той при нормална (неразтегната верига), понеже прочетох, че той е единствения индиректен показател, по който може да се съди за състоянието на веригата.
Директните показатели, като тракане, шум при определени обороти и признаци на променена центровка на двигателя не се наблюдават при моя мотор.
Всъщност нямам никакви оплаквания, просто искам да съм наясно как точно да разбера, че веригата започва да си заминава и да реагирам своевременно, преди да са се появили шумове и риск за мотора.
Има ли метод, който недвусмислено да ми покаже, че веригата си заминава?
Предварително Ви благодаря за вниманието!
Приятен ден!
Изчетох доста във форума, но не срещнах задоволителен отговор на въпроса от заглавието.
Имам Corolla Verso1,6VVTI (бензин) 2004.
195 000 км. по километраж. Втори собственик съм, докарана е от Милано.
Гледана е добре колицата и аз също си я гледам добре.
Диагностиката показва ъгъл 7 градуса при загрял двигател и при тихи обороти (650 оборота).
Ако не се подава газ, ъгълът си стои на 7 градуса.
Ако обаче подам газ, ъгълът варира , като рядко пада под 7 градуса (6,5 - 6 градуса, но за кратко, докато се установят отново тихите обороти).
Как е редно да се гледа ъгълът на запалване (при какви условия и при какви обороти) и какъв трябва да е той при нормална (неразтегната верига), понеже прочетох, че той е единствения индиректен показател, по който може да се съди за състоянието на веригата.
Директните показатели, като тракане, шум при определени обороти и признаци на променена центровка на двигателя не се наблюдават при моя мотор.
Всъщност нямам никакви оплаквания, просто искам да съм наясно как точно да разбера, че веригата започва да си заминава и да реагирам своевременно, преди да са се появили шумове и риск за мотора.
Има ли метод, който недвусмислено да ми покаже, че веригата си заминава?
Предварително Ви благодаря за вниманието!
Приятен ден!
- Revenger
- Мнения: 829
- Регистриран на: 27 Яну 2020 21:25
- Местоположение: In the middle of nowhere
- Автомобил: Toyota Aygo, 2017
Какъв трябва да е ъгълът на запалване и кога е за смяна веригата Corolla Verso1,6VVTI
Като започне да трака.
- Akima
- Мнения: 7443
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Какъв трябва да е ъгълът на запалване и кога е за смяна веригата Corolla Verso1,6VVTI
Аз понеже не чувам отлично - меря:Automatic Transaxle:
9 to 19 degrees BTDC
Manual Transaxle:
3 to 13 degrees BTDC
- Revenger
- Мнения: 829
- Регистриран на: 27 Яну 2020 21:25
- Местоположение: In the middle of nowhere
- Автомобил: Toyota Aygo, 2017
Какъв трябва да е ъгълът на запалване и кога е за смяна веригата Corolla Verso1,6VVTI
Кога е препоръчително да се правят тези замервания?
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: 10 Авг 2019 22:23
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Toyota Corolla Verso 1.6 VVTI
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Какъв трябва да е ъгълът на запалване и кога е за смяна веригата Corolla Verso1,6VVTI
Лично аз повдигам въпроса, понеже коментирахме с един колега,че на веригите им дават най-много 200 000 км. и е препоръчително да се сменят.
Имайки предвид как се процедира в автокъщите в БГ, имам пълно основание да вярвам, че показанията на километража на моята Тойота може да са манипулирани.
Аз я купих на 187 000. За година е на 195 000. Дори и да не връщан километража, то пак доближавам 200 000. Затова и питам.
Благодаря за полезната информация!
Измерването е най-показателно, но е инвазивен метод

Аз бих предпочел да не свалям веригата само за да я премеря, та затова питам и за ъгъла на запалване.
С един таксиметров шофьор си говорихме и той ми каза, че се занимава и с ремонти, та при VVTI моторите трябвало ъгъла на запалване да не пада под 7 градуса.
Ако пада под 7, значи веригата е разтегната и е за смяна. Приех казаното от него за полезна информация, но не го разпитах по-подробно за това при какви условия трябва да се гледа ъгъла.
Та затова питам, щом тази стойност е показател за състоянието на веригата, бих искал да знам как да я гледам.
Разбира се, ако има и друг начин да се разбере без разглобяване, а чрез параметър, който да наблюдавам чрез диагностиката, то моля да споделите.
Приятен ден!
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: 10 Авг 2019 22:23
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Toyota Corolla Verso 1.6 VVTI
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Какъв трябва да е ъгълът на запалване и кога е за смяна веригата Corolla Verso1,6VVTI
Akima написа: ↑28 Май 2020 19:50Колега Akima,Automatic Transaxle:
9 to 19 degrees BTDC
Manual Transaxle:
3 to 13 degrees BTDC
Аз не схващам връзката между ъгъла на запалване и типа на трансмисията, но това вероятно е поради оскъдните ми знания в тази посока
Моята Тойота е с ръчна трансмисия и е в посочените граници 3-13 градуса.
Бих искал да помоля обаче да ми кажете при какви обороти трябва да се гледа ъгъла. Аз го гледам на свободна и на тихи обороти. Така ли трябва?
- slowtraveler
- Мнения: 6180
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Какъв трябва да е ъгълът на запалване и кога е за смяна веригата Corolla Verso1,6VVTI
Веригата може да не се сваля за да я измериш (разбира се - трябва да си осигуриш достъп до нея, което също не винаги е лесно).... А относно ъгъла на запалване - компютърът си го смята и адаптира според условията, горивото и т.н.... Така, че не бих разчитал на такъв косвен метод..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 28 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Какъв трябва да е ъгълът на запалване и кога е за смяна веригата Corolla Verso1,6VVTI
Ъгъла на запалване е променлив и е право пропорционален на оборотите. Това е за всеки мотор. Ако не е така - веднага при вдигане на оборотите ще се появят детонации. Не знам какво общо може да има с веригата понеже ъгъла се управлява от компютъра посредством 2-3 датчика. А самата верига служи са нещо, което няма нищо общо с ъгъла на палене. На Тойота моторите от поне 7-8 г. преди твоята нямат делко за да се търси евентуално промяна в ъгъла на палене в следствие от механично износване на части от разпределителния вал или ангренажа.
Спи спокойно и дишай чист въздух. Като стане шумна веригата ще я смениш. Това се случва като му дойде времето. Пробега и при нормални условия е огромен, но зависи и дали не са и пържили маслото в Италия след което да са я карали примерно едни сто хиляди километра без да го сменят.
Спи спокойно и дишай чист въздух. Като стане шумна веригата ще я смениш. Това се случва като му дойде времето. Пробега и при нормални условия е огромен, но зависи и дали не са и пържили маслото в Италия след което да са я карали примерно едни сто хиляди километра без да го сменят.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
- slowtraveler
- Мнения: 6180
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Какъв трябва да е ъгълът на запалване и кога е за смяна веригата Corolla Verso1,6VVTI
Не е точно така... Предварението зависи от доста фактори. Включително моментната горивна смес, натоварването и параметрите на горивото...... (дори на времето с механичните чукчета и наковални, имаха вакуум-компенсатор освен центробежният, а и някои имаха превключвател за октановото число на горивото)...
При вдигане на обороти ако не се увеличи предварението нямаш никакви детонации - детонациите се получават при прекалено голямо предварение... P.S. но не се ли увеличи при установено натоварване - горенето няма да е ефективно.. Затова и компютърът обикновено има и датчик на детонации - да държи предварението на границата на детонациите..
За другото

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Revenger
- Мнения: 829
- Регистриран на: 27 Яну 2020 21:25
- Местоположение: In the middle of nowhere
- Автомобил: Toyota Aygo, 2017
Какъв трябва да е ъгълът на запалване и кога е за смяна веригата Corolla Verso1,6VVTI
Действително има логика да е по-голям с увеличаване оборотите на коляновия вал. Тогава буталата също се движат по-бързо в цилиндрите и е логично ъгълът на запалване да бъде по-голям, за да може запалването на горивната смес да стане в оптималния момент.
- Revenger
- Мнения: 829
- Регистриран на: 27 Яну 2020 21:25
- Местоположение: In the middle of nowhere
- Автомобил: Toyota Aygo, 2017
Какъв трябва да е ъгълът на запалване и кога е за смяна веригата Corolla Verso1,6VVTI
Още малко и за веригата. Това не е ремък да се сменя на определени километри или време. Сменя се, когато започне да трака, както съм написал в първия си пост в тази тема. Това може да стане по всяко време - и на 10 км, и на 100 000 км, средно на около 300 000 км, а има немалко случаи, когато агренажни вериги работят безотказно и на повече от един милион километра.
-
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 28 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Какъв трябва да е ъгълът на запалване и кога е за смяна веригата Corolla Verso1,6VVTI
Колегата е гледал с диагностиката нещо, което не знаел какво е. Затова възможно по-просто се опитах да го разсея. Ясно е че при натоварване на мотора ъгъла на изпреварване на паленето се задържа, но какво натоварване може да има в празния ход е друг въпрос.
В случая ъгъла е променлив затова, че оборотите са променливи, което предполага променлива ъглова скорост на коляновия вал а в това време скоростта на горене на съответното гориво е константа. /Не говорим за различни горива/. Затова на горивото му трябва определено време за да екпсплодира и упражни тлъсък с максимална сила върху челото на буталото приближавайки се до ГМТ, дори съвсем малко след нея за да бъдат постигнати максимална мощност и КПД, вследствие от тях и икономичност. А тласъка е налице след като горивото е запалено и е минало времето на горенето, а края му се доближил до ГМТ. Един сегмент от окръжност, който компютъра си го разтяга, а края му е винаги при горната част на вертикалната ос. Представлява време на горене.
Обикновено ъгъла е в граници между 5 и 15 гр. преди ГМТ, логично в празния ход е около 5, а във високите обороти към 15. Това са груби числа и при някои мотори може да се различават. При минимални 600 об.мин. каквито се поддържат от някои мотори на Тойота ъгъла може да е и под 5 гр.- нямам представа точно колко е в този момент.
Нещо подобно се случва и при дизелите с разлика, че сместа не се пали от свещ, а се впръсква в цилиндъра под високо налягане в среда с двойно по-висока от бензиновия мотор компресия и самозапалва.
В случая ъгъла е променлив затова, че оборотите са променливи, което предполага променлива ъглова скорост на коляновия вал а в това време скоростта на горене на съответното гориво е константа. /Не говорим за различни горива/. Затова на горивото му трябва определено време за да екпсплодира и упражни тлъсък с максимална сила върху челото на буталото приближавайки се до ГМТ, дори съвсем малко след нея за да бъдат постигнати максимална мощност и КПД, вследствие от тях и икономичност. А тласъка е налице след като горивото е запалено и е минало времето на горенето, а края му се доближил до ГМТ. Един сегмент от окръжност, който компютъра си го разтяга, а края му е винаги при горната част на вертикалната ос. Представлява време на горене.
Обикновено ъгъла е в граници между 5 и 15 гр. преди ГМТ, логично в празния ход е около 5, а във високите обороти към 15. Това са груби числа и при някои мотори може да се различават. При минимални 600 об.мин. каквито се поддържат от някои мотори на Тойота ъгъла може да е и под 5 гр.- нямам представа точно колко е в този момент.
Нещо подобно се случва и при дизелите с разлика, че сместа не се пали от свещ, а се впръсква в цилиндъра под високо налягане в среда с двойно по-висока от бензиновия мотор компресия и самозапалва.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
Какъв трябва да е ъгълът на запалване и кога е за смяна веригата Corolla Verso1,6VVTI
Споделеното от последните двама колеги е някаква "иновация" в сферата на ДВГ за която света не е чувал.
- Revenger
- Мнения: 829
- Регистриран на: 27 Яну 2020 21:25
- Местоположение: In the middle of nowhere
- Автомобил: Toyota Aygo, 2017
Какъв трябва да е ъгълът на запалване и кога е за смяна веригата Corolla Verso1,6VVTI
Напротив, май не си чувал само ти... 

Какъв трябва да е ъгълът на запалване и кога е за смяна веригата Corolla Verso1,6VVTI

По предписание е задължително при японските.Защото са го сметнали .Японските.
За други да не говорим ако се чака да "затрака "може и да се получи "бау" .
За предварението да се изказвам ли?

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 9 госта