Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Toyota Yaris 2020
Беше ставало въпрос, но не помня - какви проблеми може да има, ако се купи автомобил от Германия, но да се регистрира и ползва в България.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Toyota Yaris 2020
Какви са тия отстъпки и на всеки ли раздават 20% отстъпка от цената? Странно. Ние като купувахме Королата преди години, получихме точно 5% отстъпка,защото сключихме договора на авто-салона. Аз мисля,че повечето хора плащат цена точно по каталога, иначе за какво е този каталог? И трябва да има някаква причина,за да правят отстъпки на всеки клиент. Изключвам колите на склад,които са оборудвани с опредлени екстри и с опредлен цвят. Королата я избрах точно каквато аз харесвам, беше с поръчка и я чакахме до средата на Септември мисля,като я поръчахме на летния авто салон,който беше юни или юли не помня. А летите джанти,които поръчах с колата дойдоха даже след това


TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Toyota Yaris 2020
Само плъг-ин хибриди,които много оскъпяват колата. Нямат ефективен и не толкова скъп хибрид като Тойота. Тойота е законодателят в тези модерни технологии и съумява да ги пакетира на по-разумна цена, като има репутацията на най-добрия производител на хибриди, които са много здрави и ефективни.
Последно промяна от LEXUS на 28 Май 2020 21:52, променено общо 1 път.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Toyota Yaris 2020
Интересен коментар. Ще започна с двигателя, на прима виста. Всички нови двигатели с директно впръскване им монтират филтър за твърди частици, заради фините частици,които отделят. Предполагам и новият 1.5 двигател на Тойота е с директно впръскване и голяма компресия/степен на сгъстяване- не знам кое е правилното да се каже.Hursa написа: ↑28 Май 2020 10:54 Оливат се с цените. Едно е 20% отстъпка от 15 20 хиляди и друго същия процент от 30 хиляди. Така, че цената си е цена и е прекалено висока за този клас.
И на базата на какво такава цена? Твърд мост с барабанни спирачки отзад - това в автомобил от 21 век за около 25 хиляди евро. Явно и изрязания 1.5 двигател не е много удачен, вероятно няма добро смесообразуване и изгаряне, след като се налага инсталиране на филтър за твърди частици.
По отношение на цената - най-новите модели серийно се оборудват с много неща - като започнем от датчици за налягането в гумите, минем през автоматични дълги светлини, задължителни системи за сигурност ,много възд.възглавници, висока пасивна сигурност и якост на купетата и други екстри и цената се вдига. Просто в ЕС вече са стандарт много екстри,които се доплащаха в миналото.
Твърд мост с барабанни спирачки наистина звучи като Опел Кадет от 86-та, но японските инженери и конструктори предпочетоха по подобие на германските си колеги да заложат на най-евтиното и изпитано решение с твърдия мост, не одобрявам да се пести от ходова част, но в този клас да не се лъжем не знам кой предлага многозвенно задно окачване. Та Аурис е с твърд мост отзад, това е по-укоримото. Иначе барабанните спирачки според мен не са абсолютно никакъв проблем. Според мен като средностатистически шофъор разликата между барабанни задни и дискови задни спирачки е малка,ако изобщо някой я разбере.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
-
- Мнения: 1036
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 42 пъти
Toyota Yaris 2020
Нямам представа. Аз изпратих запитване към три дилъра. При първия, който ми отговори бяхме на следващия ден и направихме няколкочасово пробно шофиране. Шофьорката каза, че колата й допада. Върнахме се и поискахме оферта, която да включва исканите от нас екстри.
После дойде и отговор от втория дилър. От там получихме кола за цял уикенд. Отново карахме, гледахе, мислихме.. поискахме и от този дилър оферта със същите условия.
Третия дилър отговори няколко дни по-късно. Вече бяхме карали и други коли от сегмента, но избора беше ясен. Отказахме трето пробно шофиране и поискахме директно оферта за познатата конфигурация.
И така се оказа, че втория дилър ни предлага най-добра цена, а и е най-удобен като местоположение на жена ми. Отидохме сключихме предварителен договор. Казаха ни, че колата ще дойде след около 8 седмици. Дойде след 6 седмици.
Каталожната цена се използва в Германия главно, когато служител получи служебен автомобил, който може да ползва и за лични цели. Тъй като това се води скрит финансов приход, то трябва да се плащат данъци на този приход. И тези данъци се изчилсяват на базата на цената от ценовата листа. В Германия 60-65% от регистрираните нови автомобили са със собственик фирма. Само 35-40% се регистрират на частни лица. Пример: за 2018г в Германия са регистрирани 3 435 778 нови автомобила, като само 1 249 011 (36%) са на частни лица.
Пример за Corolla Team Deutschland Hybrid 1,8-l:
Каталожна цена : 28.380,00 €
Цена при дилър: 23.724,51€
Преди светът се управляваше от умните. И това беше много жестоко. Умните принуждаваха простите да учат. На простите им беше тежко..
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Toyota Yaris 2020
Колко от тях са новост в новия ярис?
като решиха, да ни го продават скъпо.
Сравнете разликите и ще видите, че съвсем не е малка, не напразно от години производителите се отказаха от барабанните (при "леките" автомобили).
Само, че не е с директно впръскване, тази орязана версия на новия им двулитров двигател с "двойно впръскване".
Въпреки, че е с впръскване, пред смукателни клапани, което значително увеличава времето за изпарение на горивото. И би трябвало впуска да е така конфигуриран, че смесообразуването да е много по-добро, поради завихрянията при входа в цилиндъра на горивната смес и поради обтичането на впускните клапани (с относително висока температура). Конструкторите (май единствено на тойота) явно не са се справили и въпреки предимствата в това отношение на по-евтиното решение на впръск пред смукателни клапани - се налага инсталацията на филтър за твърди частици. (Компресията не е по-висока, при двигателите на хибридите (както и на много други съвременни двигатели, но не в такава степен) е реализиран така наречения "цикъл на Милър", с относително късно затваряне на смукателни клапани, след началото на такта на компресиране - което допълнително, би трябвало да подобри смесообразуването).
Не съм шофирал такъв, но характеристиките на хибрида фолксваген/шкода са по-привлекателни. И поне "по документи" има по-добри показатели, от същите на тойота. Плъгин хибрида си има своите предимства и поне при супърб не изглежда скъп, ако се сравнява с камри.
Тойота беше "законодателя", поне при хибридите, но вече се "влачи" след конкурентите.

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Toyota Yaris 2020
Ами така е като имате няколко дилъра, тук в София дилърът е един. А най-интересното е ,че на изложението по случайност взехме колата от старозагорски дилър, но условията бяха идентични.centil написа: ↑28 Май 2020 22:13Нямам представа. Аз изпратих запитване към три дилъра. При първия, който ми отговори бяхме на следващия ден и направихме няколкочасово пробно шофиране. Шофьорката каза, че колата й допада. Върнахме се и поискахме оферта, която да включва исканите от нас екстри.
После дойде и отговор от втория дилър. От там получихме кола за цял уикенд. Отново карахме, гледахе, мислихме.. поискахме и от този дилър оферта със същите условия.
Третия дилър отговори няколко дни по-късно. Вече бяхме карали и други коли от сегмента, но избора беше ясен. Отказахме трето пробно шофиране и поискахме директно оферта за познатата конфигурация.
И така се оказа, че втория дилър ни предлага най-добра цена, а и е най-удобен като местоположение на жена ми. Отидохме сключихме предварителен договор. Казаха ни, че колата ще дойде след около 8 седмици. Дойде след 6 седмици.
По принцип конкуренцията поражда качество и изгодни условия за клиента, като изключим конкуренцията при доставичиците на горива - бензиностанциите в България, където всички сме убедени, че работят картелно,само Комисията за защита на конкуренцията не може да докаже това обосновано предположение. Имам приятел работи там ,казвал съм му,че нямат ефективност

TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Toyota Yaris 2020
Като изключим датчиците за наляггане, всичко друго е подобрено и добавено. Мисля,че е по-добре оборудван от предишния Ярис.Hursa написа: ↑28 Май 2020 22:32 LEXUS написа: ↑чет май 28, 2020 8:51 pm
като започнем от датчици за налягането в гумите, минем през автоматични дълги светлини, задължителни системи за сигурност ,много възд.възглавници, висока пасивна сигурност и якост на купетата и други екстри и цената се вдига.
Колко от тях са новост в новия ярис?
Как да ги сравня като аз карам с 50-60км./ч в София, 70 км./ч. по бул. България и Ботевградско шосе и 80 км./ч. по Цариградско шосе, като наистина спазвам ограниченията на скоростта, карам плавно и предвидливо спрямо светофарите, използвам и зелената вълна,където я има. Като карам магистрално със 130 км./ч. и епизодично със 170-180 км./ч. не съм забелязал толкова голяма разлика между Королата с барабанни спирачки отзад и тази с дискови отзад, и двете спират чудесно. Изглежда съм такъв шофъор. Ясно че,че за да се предпочитат дисковите , значи осигуряват по-добро и бързо спиране и това може да се забележи при по-екстремно шофиране.
Хубаво казано

Между другото новото Пежо 208 е уникално. Не знам за цените.
Аз мисля,че точно двигателят на Приус примерно е с доста висока степен на компресия. Имай предвид,че хибридните двигатели на Тойота имат най-добра термична ефективност, при новия Приус тя е над 40%.
Избързваш с отговораHursa написа: ↑28 Май 2020 22:32 Не съм шофирал такъв, но характеристиките на хибрида фолксваген/шкода са по-привлекателни. И поне "по документи" има по-добри показатели, от същите на тойота. Плъгин хибрида си има своите предимства и поне при супърб не изглежда скъп, ако се сравнява с камри.
Тойота беше "законодателя", поне при хибридите, но вече се "влачи" след конкурентите.

И и това как Тойота са изпипали хибридното задвижване, безпроблемната му работа и това,че не се усещат придърппвания и кога кой агрегат работи,кога двата и т.н., това е направено съвършено, поне според думите в Ауто Билд на журналистите,които тестват хибридите. Не съм карал хибрид. Но поне германските журналисти твърдят,че хибридите на Тойота и Лексус са ненадминати като усъвършенстваност и синхрон на работата.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Toyota Yaris 2020
Явно плъгин хибридите са по-перспективни. Почти всички "излязли" в последните години хибриди са все плъгин. Та и поради това - тойота изостава. Може би затова мислят да предложат рав 4 плъгинхибрид, нещо по-интересно, но зависи след колко време ще го предложат. Говореше се и за ярис плъгин хибрид, но да е истински такъв, а не като плъгин приуса - нещо, което има далечно, бегло сходство с тази технология. За съжаление "разговорите" за плъгин яриса май бяха само сред фенове на хибридите на тойота. 

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- nicktodorov
- Мнения: 363
- Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
- Местоположение: София
- Автомобил: велосипед
- Получена благодарност: 1 път
Toyota Yaris 2020
Дилемата изцяло електрически/плъгин/пълен хибрид я минах още преди да купя Королата. Отписах Кона electric лесно, но бях на косъм да взема Ioniq Плъгин. Но не ми хареса колко е немощен. Не може да рекламираш нещо как минава ХХ км само на ток, но при всяко по-нормално ускорение или леко изкачване да трябва да си пали двигателя...
Е за какво ми е тогава да я разхождам тая по-голяма и тежка батерия, след като реално тази кола се държи като пълния хибрид и постоянно комбинира двете задвижвания?
От всичките ми проучвания из нета, клипове, ревюта и т.н., за мен до сега е имало само един истински (както аз го разбирам) плъгин хибрид - Шеви Волт. Там няма палене на мотора при каквото и да е ускорение и можеш наистина да си направиш километрите само на батерия. А ускорението в хибриден режим е дори една идея по-бавно от само на ток
Жалко, че го спряха. Това би бил перфектният за мен автомобил ако се продаваше още нов. (Е, може би да имаше и комби версия).
С него бих имал наистина 0/100 разход в града и някакъв извънградско. Обаче след като така или иначе повечето ми каране е градско, дори и по-голям от сега на Королата да е, пак ще ми е много по-изгодно от "стандартен пъгин" или сегашния пълен хибрид. Да не говорим за удоволствието от истинско пълно EV придвижване с нормално ускорение из града.
Е за какво ми е тогава да я разхождам тая по-голяма и тежка батерия, след като реално тази кола се държи като пълния хибрид и постоянно комбинира двете задвижвания?
От всичките ми проучвания из нета, клипове, ревюта и т.н., за мен до сега е имало само един истински (както аз го разбирам) плъгин хибрид - Шеви Волт. Там няма палене на мотора при каквото и да е ускорение и можеш наистина да си направиш километрите само на батерия. А ускорението в хибриден режим е дори една идея по-бавно от само на ток

Жалко, че го спряха. Това би бил перфектният за мен автомобил ако се продаваше още нов. (Е, може би да имаше и комби версия).
С него бих имал наистина 0/100 разход в града и някакъв извънградско. Обаче след като така или иначе повечето ми каране е градско, дори и по-голям от сега на Королата да е, пак ще ми е много по-изгодно от "стандартен пъгин" или сегашния пълен хибрид. Да не говорим за удоволствието от истинско пълно EV придвижване с нормално ускорение из града.
-
- Мнения: 1036
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 42 пъти
Toyota Yaris 2020
Или аз нещо не разбирам, или си в огромна грешка..Hursa написа: ↑29 Май 2020 11:47 Явно плъгин хибридите са по-перспективни. Почти всички "излязли" в последните години хибриди са все плъгин. Та и поради това - тойота изостава. Може би затова мислят да предложат рав 4 плъгинхибрид, нещо по-интересно, но зависи след колко време ще го предложат. Говореше се и за ярис плъгин хибрид, но да е истински такъв, а не като плъгин приуса - нещо, което има далечно, бегло сходство с тази технология. За съжаление "разговорите" за плъгин яриса май бяха само сред фенове на хибридите на тойота.![]()
Как Тойота ще изостава в Plug-in Hybrid след като от 2010 предлага Prius Plug-in Hybrid.
Какво за теб е истински PHEV (Plug-In Hybrid Electric Vehicles)?
Yaris e Hybrid Electric Vehicle (HEV).
Prius се предлага както HEV, така и PHEV.
Преди светът се управляваше от умните. И това беше много жестоко. Умните принуждаваха простите да учат. На простите им беше тежко..
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Toyota Yaris 2020
И какво, като предлагат плъгин хибриди от 2010? Това правили ли автоматично предложението им удачно. Всъщност толкова по-зле - разработват концепцията 10 години и толкова неудачен модел. Как се шофира в електрически режим в съвременния трафик със сравнително тежък автомобил (дори не от компактния клас, малко по-тежък от стандартния приус) при мощност 24 кс (като дори тази мощност може да не е достъпна изцяло).

Темата за волт/ампера моделите е доста интересна. "Маркетолозите" на производителите ги представяха, като "ел автомобили с удължен пробег", а не като хибриди (и според мен сгрешиха). Но "топикстартера" може да се възмути, че отклоняваме темата.nicktodorov написа: ↑29 Май 2020 12:37 От всичките ми проучвания из нета, клипове, ревюта и т.н., за мен до сега е имало само един истински (както аз го разбирам) плъгин хибрид - Шеви Волт.

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 1036
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 42 пъти
Toyota Yaris 2020
Офтопик
За кой Prius Plug-in пишеш?
Актуалната 4-та генерация започна с ел. мотор с мощност 53 kW (72 PS) и в момента е с 68 kW (92 PS) и се движи до 135км/ч напълно електрически. Батерията е 8.8 kWh и ако не се лъжа аз успях да измина 47км в извънградски условия - темпомат настроен на 100км/ч, няколко километра с ограничение на скоростта от 70км/ч и спирания до 0км/ч на три кръстовища.
Прехвалената от теб Skoda Octavia 4 Plug-in Hybrid 1,4 TSI е с батерия от 13 kWh, ел. двигател с 75 kW (102 PS) и спрямо един от прочетените от мен тестове е изминала 52км напълно електрически. С други думи само 5км повече от актуалния Prius Plug-in. Толкова е и разликата при данните на производителя - Тойота е написала 50км, а Шкода - 55км. Prius-а е от 2016, а Octavia-та от 2020.
Как по-точно "се влачи" Тойота след конкурентите?
Актуалната 4-та генерация започна с ел. мотор с мощност 53 kW (72 PS) и в момента е с 68 kW (92 PS) и се движи до 135км/ч напълно електрически. Батерията е 8.8 kWh и ако не се лъжа аз успях да измина 47км в извънградски условия - темпомат настроен на 100км/ч, няколко километра с ограничение на скоростта от 70км/ч и спирания до 0км/ч на три кръстовища.
Прехвалената от теб Skoda Octavia 4 Plug-in Hybrid 1,4 TSI е с батерия от 13 kWh, ел. двигател с 75 kW (102 PS) и спрямо един от прочетените от мен тестове е изминала 52км напълно електрически. С други думи само 5км повече от актуалния Prius Plug-in. Толкова е и разликата при данните на производителя - Тойота е написала 50км, а Шкода - 55км. Prius-а е от 2016, а Octavia-та от 2020.
Как по-точно "се влачи" Тойота след конкурентите?
Преди светът се управляваше от умните. И това беше много жестоко. Умните принуждаваха простите да учат. На простите им беше тежко..
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Toyota Yaris 2020
Мощността на МГ2 е 72 кс, но батерията е ограничена да отдава мощност до 24 кс. И поне според данните в ценовата листа (на местния дилър) не се е изменило нищо.
(И нали разбирате, че от тест до тест има разлика. Ако бяхте тествали и октавията или пасата, може би щеше да е обективно сравнението. При ел задвижването много по съществени за разхода са както скоростта така и ускоренията в теста, отколкото при тестове на разход на ДВГ.)
(И нали разбирате, че от тест до тест има разлика. Ако бяхте тествали и октавията или пасата, може би щеше да е обективно сравнението. При ел задвижването много по съществени за разхода са както скоростта така и ускоренията в теста, отколкото при тестове на разход на ДВГ.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 1036
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 42 пъти
Toyota Yaris 2020
Може ли линк или снимка?
Преди светът се управляваше от умните. И това беше много жестоко. Умните принуждаваха простите да учат. На простите им беше тежко..
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 3 госта