Притракващ шум при рязко ускорение между 2000-3500 оборота
- beefeater
- Мнения: 49
- Регистриран на: 15 Дек 2010 14:49
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Toyota Auris Hybrid 2018
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
Притракващ шум при рязко ускорение между 2000-3500 оборота
Мнение от beefeater » 12 Май 2020 18:25
От известно време забелязах притракващ шум при рязко ускорение/подаване на газ.
Шумът може да се чуе от 4-та до 7-ма секунда и от 26-та секунда до към 43-та секунда.
Какви са ми впечатленията досега:
- Шумът се наблюдава при загрята кола. На студен двигател не мога да го "хвана"
- Шумът се наблюдава при рязко ускорение между 2000-3500 оборота, както и при рязко подаване на газ, когато е натоварен (примерно на наклон и по-висока предавка). Извън тези обороти не се проявява.
- Много трудно се долавя при форсиране на място/изключена от скорост.
- Прави го на бензин основно. На газ едва доловимо и то при рязко подаване на газ (ГИ е настроен да впръсква и малко бензин след 4000 оборота). Възможен проблем с някоя от дюзите?
- Шумът сякаш най-силно се чува откъм жабката. За мен е изключено да има нещо общо, но е важно да го спомена - вентилаторът на парното има нужда от смазване - от време на време издава притракващ шум леко.
Никога досега не съм имал каквито и да е било проблеми с двигателя. Откакто забелязах шума карам само на бензин (100-на км досега) и поведението ѝ е нормално - ускорява добре, стабилни обороти, нормален разход (поне по бордови компютър)
Съжалявам за постното описание, както и за лаишките обяснения, ще се радвам на всякакви идеи и насоки. Мога да пробвам да взема някакви живи данни от TechStream и да ги кача, ако мислите, че ще е полезно.
beefeater
- beefeater
- Мнения: 49
- Регистриран на: 15 Дек 2010 14:49
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Toyota Auris Hybrid 2018
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
Притракващ шум при рязко ускорение между 2000-3500 оборота
Мнение от beefeater » 19 Май 2020 18:12
Закарах я в ТМ Ауто за диагностика и те измериха ниска компресия на първите два цилидъра - 6, 5.5, 8.5 и 9. Притракването било резултат от детонации в някой от двата цилиндъра.
Според тях или има изгоряла гарнитура, или прегорели клапани, но трябвало да се отвори двигателят.
Маслото е на има-няма 1000 км и изглежда бистро, не се губи антифриз. Грешки също няма регистрирани на ECU.
Със сигурност ще потърся още едно мнение и тепърва ще умувам какво да правя...
beefeater
max-2
ufer
- beefeater
- Мнения: 49
- Регистриран на: 15 Дек 2010 14:49
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Toyota Auris Hybrid 2018
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
Притракващ шум при рязко ускорение между 2000-3500 оборота
Мнение от beefeater » 20 Май 2020 08:43
Да, ремонтът е неизбежен и при мен

beefeater
- ufer
- Мнения: 2822
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Притракващ шум при рязко ускорение между 2000-3500 оборота
Мнение от ufer » 20 Май 2020 16:20

ufer
- v_shopov
- Мнения: 105
- Регистриран на: 29 Май 2013 16:31
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 2 пъти
Притракващ шум при рязко ускорение между 2000-3500 оборота
Мнение от v_shopov » 20 Май 2020 16:45
Нямам газова уредба, колата беше на около 180 000 км.
След ремонта, съм изминал около 15-20 000км. и до момента всичко е наред.
v_shopov
- beefeater
- Мнения: 49
- Регистриран на: 15 Дек 2010 14:49
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Toyota Auris Hybrid 2018
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
Притракващ шум при рязко ускорение между 2000-3500 оборота
Мнение от beefeater » 16 Юни 2020 19:47
В крайна сметка реших да извърша ремонта в официално представителство (Спекта Ауто Бургас). Оказа се наистина неприятен и скъп. Гарнитурата беше издухана между първи и втори цилиндър, което е довело до деформиране на повърхностите на блока, съответно трябваше да се сваля и блокът за шлайф.

Цялата процедура излезе малко над 2400 лв - шлайф на глава и блок, оригнинални гарнитури (о-пръстени, семиринги, гарнтура на главата, гумички на клапаните), сегменти, масло, антифриз + труд. Ремонтът отне 10 работни дни. Дават 1 година гаранция.
За жалост все още остава въпросът защо е стигнало дотук - прегряване (не е имало, откакто притежавам автомобила), лоша настройка на ГИ (синхронзирани са горивните карти на бензин и газ, а не съм имал грешки за бедна/богата горивна смес) или просто некачествен материал - аналогичният случай на колегата v_shopov по-горе по-скоро ме кара да мисля това...
beefeater
- ufer
- Мнения: 2822
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Притракващ шум при рязко ускорение между 2000-3500 оборота
Мнение от ufer » 17 Юни 2020 08:16
ufer
- slowtraveler
- Мнения: 6336
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 365 пъти
- Получена благодарност: 399 пъти
Притракващ шум при рязко ускорение между 2000-3500 оборота
Мнение от slowtraveler » 17 Юни 2020 09:32
Газта също може да е спомогнала, а особено пробивът между два цилиндъра (а не с някои водна или маслена магистрала) увеличава ерозията - горещият газов поток 'издухва' като оксижен материала и то в двете посоки и двойно по-активно отколкото ако е пробив цилиндър/магистрала...
Да, обикновено първо започват пораженията върху главата (като по-мек материал), и чак след това блока, но за да се избегне шлайфа на блока трябва да го усетиш в първият момент...
Ако шлайфът е взел повече материал - и не е компенсиран с по-висока гарнитура, е възможно по-рано започване на детонации..
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- beefeater
- Мнения: 49
- Регистриран на: 15 Дек 2010 14:49
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Toyota Auris Hybrid 2018
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
Притракващ шум при рязко ускорение между 2000-3500 оборота
Мнение от beefeater » 17 Юни 2020 12:39
Казаха, че има леко нарушена циментация точно там, където е скъсана гарнитурата. Ето снимка и на блока, но май не се вижда много добре.

Не знам колко материал е изяден при шлайфането. Не ми предоставиха протокола от шлайфистите, моя е грешката, че не го изисках.slowtraveler написа: ↑17 Юни 2020 09:32 Да, обикновено първо започват пораженията върху главата (като по-мек материал), и чак след това блока, но за да се избегне шлайфа на блока трябва да го усетиш в първият момент...
Ако шлайфът е взел повече материал - и не е компенсиран с по-висока гарнитура, е възможно по-рано започване на детонации..
Държи се доста добре засега, но минах едва 200 км и е рано да правя заключения. Като навъртя повече километри, живот и здраве, ще дам повече впечатления. Силно се надявам ремонтът да си е заслужавал и да е бил качествен, защото си харесвам автомобила и имам намерение да го карам още дълго време.
Иначе съм благодарен на форума, защото покрай този проблем понаучих доста неща и от други теми.
beefeater
- beefeater
- Мнения: 49
- Регистриран на: 15 Дек 2010 14:49
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Toyota Auris Hybrid 2018
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
Притракващ шум при рязко ускорение между 2000-3500 оборота
Мнение от beefeater » 17 Сеп 2020 21:18
Колата върви супер. Първите 1500 км карах само на бензин и галех доста педала на газта. Разходът на гориво ме изненада приятно (5.8-6.1л/100), но причината е, че карах като баба :-)
Останалите 8500 км ги навъртях на газ, като почти не съм вдигал над 4000 оборота (120км/ч), освен при изпреварвания.
За тези 10к км отидоха между 1л-1.5л масло. Кажи-речи като преди ремонта. На 4000 км маслото падна на минимума на щеката. В Спекта Ауто невинно вдигнаха рамене. Огледаха за течове (нямаше) и доляха масло.
След още 5000 км маслото пак беше на минимума, долях към 300 мл. Сега ще сменям най-вероятно от варела в ТМ Ауто и ще наблюдавам есента/зимата. Не знам какво да правя. След сменени гумички на клапаните и сегменти + хонинг не е нормално за мен да има такъв харч. Първите няколко хиляди км може би да, докато се напаснат новите сегменти, но не и след това.
Иначе се бях ровил по време на и след ремонта из руските форуми и се оказа, че това е сравнително често срещан проблем при 1ZR-FE двигателите. Симптомите при повечето са били същите като моите, а и на колегата v_shopov
При някои се проявява на около 180 хил. км, при други на 300 хил. км, а трети си карат безпроблемно дори повече. Явно при определени условия и натоварвания на двигателя издухва гарнитурата и без прегряване на двигателя. Случва се и на автобили с ГИ, както и на такива без.
За мен беше голяма изненада доста по-ниската цена на труд в Русия (дори в официално представителство е 3-4 пъти по-ниска), но това е въпрос на друга тема.
Повече информация за по-любознателните, както и снимков и видео материал, се намира на долните линкове
https://www.drive2.ru/l/453976532432454172/
https://www.drive2.ru/l/516649244971500042/
http://tc-club.ru/viewtopic.php?f=7&t=2516&start=20 <--към момента неактивен линк
http://tc-club.ru/viewtopic.php?t=881&start=260 <--към момента неактивен линк
beefeater
- ufer
- Мнения: 2822
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Притракващ шум при рязко ускорение между 2000-3500 оборота
Мнение от ufer » 18 Сеп 2020 09:55

ufer
- Toyota Yarispz
- Мнения: 186
- Регистриран на: 20 Яну 2015 00:02
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Притракващ шум при рязко ускорение между 2000-3500 оборота
Мнение от Toyota Yarispz » 18 Сеп 2020 15:38

Toyota Yarispz
- beefeater
- Мнения: 49
- Регистриран на: 15 Дек 2010 14:49
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Toyota Auris Hybrid 2018
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
Притракващ шум при рязко ускорение между 2000-3500 оборота
Мнение от beefeater » 19 Сеп 2020 13:46
Иначе и аз имам съмнение, дали са поставени добре гумичките на клапаните. Но дори да е това - хич не ми се ще да влиза в бокса пак. Ако се закрепи под 1 л на смяна/10000 км, вероятно ще оставя нещата така. Имам време до умувам още половин година.
beefeater
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта