Искам да си сложа преден амортисьор на предният капак !
- Veni1
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 155
- Регистриран на: 01 Май 2010 00:19
- Местоположение: Пловдив
- Обратна връзка:
Искам да си сложа преден амортисьор на предният капак !
Възможно ли е някой да замени навсякъде терминът "амортисьор" с правилното - "газова пружина"?
Това са две различни неща, все пак.
Благодаря.
Това са две различни неща, все пак.
Благодаря.
Mitsubishi Pajero 2800 LWB off-road beast
Nissan Micra K12 - wife car
Toyota RAV 4.2 2000 LWB - city car
Driving experience - since 1976
Nissan Micra K12 - wife car
Toyota RAV 4.2 2000 LWB - city car
Driving experience - since 1976
- pavel_boychov
- Мнения: 71
- Регистриран на: 28 Апр 2016 13:57
- Местоположение: София
Искам да си сложа преден амортисьор на предният капак !
Всъщност пробвах амортисьора и в двете положения, както е на руснака и както е на снимката. Няма разлика монтажно погледнато. Все пак в сгънато положение все си е един и същи цилиндър
Когато е в положение като на руснака отваря плавно капака, когато е като на моята снимка го изстрелва направо. Щеката с нищо не пречи, че не е демонтирана. Без дясната кора се затваря капака, но пак опира и надига с 2мм нагоре капака. Сложа ли кората става по-зле. Това с нагряването го бях пропуснал и мисля, че знам какво ще рече, ама да стигна до него 
Отосно ъглите 30о и 60о - най-просто казано в ухото на стержена ябълковидния болт стои почти фиксиран т.е. измества се само с 30о, докато в ухото на цилиндъра се движи доста по-свободно заради различната форма на ябълката, което е важно за да не изскача болта, когато капака в отворено положение стои по ъгъл спрямо когато е в затворено, затова са тези 60о ъгъл на преместване.
EDIT:
Газови амортисьори
За да поясним по-просто какво е газов амортисьор, можем да кажем, че понякога се наричат газови демпфери. Натискът им е като на обикновена компресионна пружина, но имат демпферен ефект. Общата област на приложение на газовите амортисьори е когато се налага контролирано отваряне и затваряне на основните страни на ремаркето, люкове и гюруци на коли, лодки, ремаркета, каравани, машини и селскостопански машини. Това помага на тези различни устройства да работят, докато превозното средство става с по-гладко движение и по-ефикасно.
Широка област на приложение
Газовите амортисьори имат широка област на приложение. Освен за гореспоменатите употреби се използват също в оборудване в здравеопазването, мебелната промишленост, вентилационни регулатори и различни видове уреди, електрическо оборудване и машинни части. Списъкът може да е много голям и да покрива различни видове промишлености. Доказали са се като особено полезни и могат да спестят много физически труд.
Допълнителни предназначения
Допълнителна област на приложение е да се повдигат много тежки части на ръка, заедно с помощта на газов амортисьор или газов демпфер, както още е известен.
Техническа информация
Газовият амортисьор е изграден от корпус на буталото, бутален прът, бутало и уплътнения. Пълен е с азот под високо налягане, за да се създаде контра сила от 2500 N. Азотът е инертен газ, което означава, че няма да гори, да експлодира или да е токсичен. Освен азота, газовият амортисьор съдържа също малко количество масло. Това масло осигурява оптимално смазване и също така осигурява на газовия амортисьор демпфериране в края на хода.
Газовите амортисьори не се нуждаят от поддръжка. Не трябва да смазвате буталния прът с грес или масло. Буталният прът не трябва да се боядисва и трябва да се пази от удар.
.........................................
Та в този ред на мисли Газовият амортисьор е изграден от корпус на буталото, бутален прът, бутало и уплътнения - конструктивно няма пружина и ЛИЧНО мнение - амортисьор е по-точна дефиниция


Отосно ъглите 30о и 60о - най-просто казано в ухото на стержена ябълковидния болт стои почти фиксиран т.е. измества се само с 30о, докато в ухото на цилиндъра се движи доста по-свободно заради различната форма на ябълката, което е важно за да не изскача болта, когато капака в отворено положение стои по ъгъл спрямо когато е в затворено, затова са тези 60о ъгъл на преместване.
EDIT:
Газови амортисьори
За да поясним по-просто какво е газов амортисьор, можем да кажем, че понякога се наричат газови демпфери. Натискът им е като на обикновена компресионна пружина, но имат демпферен ефект. Общата област на приложение на газовите амортисьори е когато се налага контролирано отваряне и затваряне на основните страни на ремаркето, люкове и гюруци на коли, лодки, ремаркета, каравани, машини и селскостопански машини. Това помага на тези различни устройства да работят, докато превозното средство става с по-гладко движение и по-ефикасно.
Широка област на приложение
Газовите амортисьори имат широка област на приложение. Освен за гореспоменатите употреби се използват също в оборудване в здравеопазването, мебелната промишленост, вентилационни регулатори и различни видове уреди, електрическо оборудване и машинни части. Списъкът може да е много голям и да покрива различни видове промишлености. Доказали са се като особено полезни и могат да спестят много физически труд.
Допълнителни предназначения
Допълнителна област на приложение е да се повдигат много тежки части на ръка, заедно с помощта на газов амортисьор или газов демпфер, както още е известен.
Техническа информация
Газовият амортисьор е изграден от корпус на буталото, бутален прът, бутало и уплътнения. Пълен е с азот под високо налягане, за да се създаде контра сила от 2500 N. Азотът е инертен газ, което означава, че няма да гори, да експлодира или да е токсичен. Освен азота, газовият амортисьор съдържа също малко количество масло. Това масло осигурява оптимално смазване и също така осигурява на газовия амортисьор демпфериране в края на хода.
Газовите амортисьори не се нуждаят от поддръжка. Не трябва да смазвате буталния прът с грес или масло. Буталният прът не трябва да се боядисва и трябва да се пази от удар.
.........................................
Та в този ред на мисли Газовият амортисьор е изграден от корпус на буталото, бутален прът, бутало и уплътнения - конструктивно няма пружина и ЛИЧНО мнение - амортисьор е по-точна дефиниция

Алиса-Кой път да поема от тук?
Котаракът-Зависи къде искаш да стигнеш.
Алиса-Няма значение.
Котаракът-Тогава няма значение и кой път ще поемеш.
Алиса-Стига да стигна някъде.
Котаракът-О, това със сигурност ще се случи, стига да вървиш достатъчно дълго.
Котаракът-Зависи къде искаш да стигнеш.
Алиса-Няма значение.
Котаракът-Тогава няма значение и кой път ще поемеш.
Алиса-Стига да стигна някъде.
Котаракът-О, това със сигурност ще се случи, стига да вървиш достатъчно дълго.
Искам да си сложа преден амортисьор на предният капак !
Има един стар метод за да разберете в коя точка имат два детайла допир в подобни случаи.Просто намажете единия с подходящо за целта в-во ,и търсете отпечатъка върху другия детайл. 

- Veni1
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 155
- Регистриран на: 01 Май 2010 00:19
- Местоположение: Пловдив
- Обратна връзка:
Искам да си сложа преден амортисьор на предният капак !
Ако трябва да сме прецизни в изказа, коментираните устройства са точно газови пружини.
Макар че, газовия амортисьор и газовата пружина имат доста общи неща в конструкцията си, основната разлика между двете устройства е в предназначение им. И докато амортисьора е създаден и се прилага за обиране на резки ударни натоварвания, получени при движението на превозното средство – ( откъдето идва и името му, прочее), то газовата пружина е приложима като асистент за отваряне или затваряне на автомобилни капаци, матраци, в мебели и други.
Една газова пружина не може да работи като амортисьор, или поне ще поработи твърде ограничено време, и с компромисен резултат.
Един амортисьор - независимо газов или маслен, не е приложим там, където се използва газовата пружина.
Инженерно погледнато, прецизния изказ води до еднозначно определяне на това, което човек има предвид.
Макар че, газовия амортисьор и газовата пружина имат доста общи неща в конструкцията си, основната разлика между двете устройства е в предназначение им. И докато амортисьора е създаден и се прилага за обиране на резки ударни натоварвания, получени при движението на превозното средство – ( откъдето идва и името му, прочее), то газовата пружина е приложима като асистент за отваряне или затваряне на автомобилни капаци, матраци, в мебели и други.
Една газова пружина не може да работи като амортисьор, или поне ще поработи твърде ограничено време, и с компромисен резултат.
Един амортисьор - независимо газов или маслен, не е приложим там, където се използва газовата пружина.
Инженерно погледнато, прецизния изказ води до еднозначно определяне на това, което човек има предвид.
Mitsubishi Pajero 2800 LWB off-road beast
Nissan Micra K12 - wife car
Toyota RAV 4.2 2000 LWB - city car
Driving experience - since 1976
Nissan Micra K12 - wife car
Toyota RAV 4.2 2000 LWB - city car
Driving experience - since 1976
-
- Мнения: 108
- Регистриран на: 30 Юли 2019 08:19
- Местоположение: хасково
- Автомобил: рав 4 XA30 1az fe
- Получена благодарност: 1 път
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Искам да си сложа преден амортисьор на предният капак !
И никой или почти никой, който не се занимава професионално с техника и не владее терминологията, няма да я намери тази тема. Уви занимавам се с друго и никога не бих се сетил да търся за "газова пружина", вместо за добре познатият "амортисьор" (и както слабо образованите младежи и девойки от разни крайни населени места още го наричат: амортисЮр, амортсесИОр, амУртисьор и т.н.).
Респективно, потребителят ще отвори нова тема, защото "търсачката не работи" и потенциално ще търпи терор от администрацията, защото не знае за "газовата пружина". Съгласен съм с коректният термин, но некоректния е доста по-популярен и "лесно достъпен".
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- Revenger
- Мнения: 829
- Регистриран на: 27 Яну 2020 21:25
- Местоположение: In the middle of nowhere
- Автомобил: Toyota Aygo, 2017
Искам да си сложа преден амортисьор на предният капак !
Коментираните устройства са пневматични цилиндри. Такова чудо като "газова пружина" няма.
- skydiver
- Мнения: 652
- Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4.2
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Искам да си сложа преден амортисьор на предният капак !
Има ли напътствия за Рав4, или ти на принципа проба/грешка?
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...
- pavel_boychov
- Мнения: 71
- Регистриран на: 28 Апр 2016 13:57
- Местоположение: София
Искам да си сложа преден амортисьор на предният капак !
Видях, че опира в ухото, което държи разширителния съд на антифриза и затова не се прибира капака. Когато демонтирам казанчето и огъна ухото навътре няма проблем. Затваря се като на пича от видеото. Ама оня руснак е спестил тази подробност да я упомене. Стана ми странно, че няма готов сет за тази кола, както има за много други, които стоково са с пръчка, ама то си имало причина. Няма сет, защото не става плъг енд плей. Сега ще го мисля как да сваля с 1см надолу казанчето, че място надолу има 

Алиса-Кой път да поема от тук?
Котаракът-Зависи къде искаш да стигнеш.
Алиса-Няма значение.
Котаракът-Тогава няма значение и кой път ще поемеш.
Алиса-Стига да стигна някъде.
Котаракът-О, това със сигурност ще се случи, стига да вървиш достатъчно дълго.
Котаракът-Зависи къде искаш да стигнеш.
Алиса-Няма значение.
Котаракът-Тогава няма значение и кой път ще поемеш.
Алиса-Стига да стигна някъде.
Котаракът-О, това със сигурност ще се случи, стига да вървиш достатъчно дълго.
- Veni1
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 155
- Регистриран на: 01 Май 2010 00:19
- Местоположение: Пловдив
- Обратна връзка:
Искам да си сложа преден амортисьор на предният капак !
Небезизвестния Саня, познат като GTRacing, споделя опит https://www.drive2.ru/l/3817044/.
Обаче се оплака, че се налага подрязване на пластмасарията, която покрива механизма на чистачките - за да могат при затворено положение на капака да легнат добре газовите пружини - опират инак.
Мен това не ме кефи, и затова не съм си поставил.
Mitsubishi Pajero 2800 LWB off-road beast
Nissan Micra K12 - wife car
Toyota RAV 4.2 2000 LWB - city car
Driving experience - since 1976
Nissan Micra K12 - wife car
Toyota RAV 4.2 2000 LWB - city car
Driving experience - since 1976
-
- Мнения: 108
- Регистриран на: 30 Юли 2019 08:19
- Местоположение: хасково
- Автомобил: рав 4 XA30 1az fe
- Получена благодарност: 1 път
Искам да си сложа преден амортисьор на предният капак !
Има ли напътствия за Рав4, или ти на принципа проба/грешка?
[/quote]
Никъде не съм го видял по този начин сам си го измислих и нищо не пречи.
Имам и други преправяния който не съм ги виждал никъде, като вграждане на навигация без махане на оригиналното СД и монтаж на газова уредба без да има бутилка в багажника.
[/quote]
Никъде не съм го видял по този начин сам си го измислих и нищо не пречи.
Имам и други преправяния който не съм ги виждал никъде, като вграждане на навигация без махане на оригиналното СД и монтаж на газова уредба без да има бутилка в багажника.
Toyota Rav4 XA30 1az fe
-
- Мнения: 532
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 102 пъти
Искам да си сложа преден амортисьор на предният капак !
Offtopic:
Винаги съм си мислел , че тези неща ги слагат на европейските коли заводски, защото се налага често да се вдига предния капак
.................. Шегувам се 
Винаги съм си мислел , че тези неща ги слагат на европейските коли заводски, защото се налага често да се вдига предния капак


- pavel_boychov
- Мнения: 71
- Регистриран на: 28 Апр 2016 13:57
- Местоположение: София
Искам да си сложа преден амортисьор на предният капак !
Леко развитие по темата.
След като разширителното казанче за антифриза слезе с около 10мм надолу от нормалното си положение всичко си дойде на мястото.
Поне когато кората отгоре я няма, капака се затваря без никакъв проблем - да опира или да се надига накъде. Руснака беше писал за кората, че я нагрява с горещ въздух и леко модифицира т.е. улея който си е в нея трябва да стане малко по-дълбок и всичко би трябвало да си дойде на мястото. Когато ми остане време ще се нагряваме
А също и тръбичката за чистачките да мине през отвора на капака вътре в него, а не отвън както е фабрично, че и тя при мен не опира, но минава на косъм от амортисьора, когато капака е затворен, а при наличие на вибрации не е ОК така, да не се търка случайно в него. Онзи младеж не случайно я пъха вътре в капака да се движи.
Няколко снимки:


Още съм с щеката, но лека-полека ще го бъде
След като разширителното казанче за антифриза слезе с около 10мм надолу от нормалното си положение всичко си дойде на мястото.
Поне когато кората отгоре я няма, капака се затваря без никакъв проблем - да опира или да се надига накъде. Руснака беше писал за кората, че я нагрява с горещ въздух и леко модифицира т.е. улея който си е в нея трябва да стане малко по-дълбок и всичко би трябвало да си дойде на мястото. Когато ми остане време ще се нагряваме

Няколко снимки:


Още съм с щеката, но лека-полека ще го бъде

Алиса-Кой път да поема от тук?
Котаракът-Зависи къде искаш да стигнеш.
Алиса-Няма значение.
Котаракът-Тогава няма значение и кой път ще поемеш.
Алиса-Стига да стигна някъде.
Котаракът-О, това със сигурност ще се случи, стига да вървиш достатъчно дълго.
Котаракът-Зависи къде искаш да стигнеш.
Алиса-Няма значение.
Котаракът-Тогава няма значение и кой път ще поемеш.
Алиса-Стига да стигна някъде.
Котаракът-О, това със сигурност ще се случи, стига да вървиш достатъчно дълго.
- pavel_boychov
- Мнения: 71
- Регистриран на: 28 Апр 2016 13:57
- Местоположение: София
Искам да си сложа преден амортисьор на предният капак !
Амортисьора вече е налице 
Ако не беше момента с коронавируса не вярвам дали бих се навил да правя такива щуротии, но вече си е на мястото и работи
Между другото в първия вариант започнах с 1H6 827 550 A , но впоследствие го смених с 6Q6 827 550 , който според мен е доста по-удачен!



ВИДЕО

Ако не беше момента с коронавируса не вярвам дали бих се навил да правя такива щуротии, но вече си е на мястото и работи

Между другото в първия вариант започнах с 1H6 827 550 A , но впоследствие го смених с 6Q6 827 550 , който според мен е доста по-удачен!



ВИДЕО
Алиса-Кой път да поема от тук?
Котаракът-Зависи къде искаш да стигнеш.
Алиса-Няма значение.
Котаракът-Тогава няма значение и кой път ще поемеш.
Алиса-Стига да стигна някъде.
Котаракът-О, това със сигурност ще се случи, стига да вървиш достатъчно дълго.
Котаракът-Зависи къде искаш да стигнеш.
Алиса-Няма значение.
Котаракът-Тогава няма значение и кой път ще поемеш.
Алиса-Стига да стигна някъде.
Котаракът-О, това със сигурност ще се случи, стига да вървиш достатъчно дълго.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта