Теч на дизел
Теч на дизел
Здравейте,
Имам тойота корола версо 12/2007 2.2 д4д 136 кончета. От 2-3 седмици имам следния проблем - забелязах теч на нафта (по-скоро капки от време на време) от задната част на колата, пада се точно под седалката зад шофьора. Има една ламаринена плоскост, която е влажна и от нея забелязвам тези капки. Нарочно оставих една вечер един буркан точно под теча, за да видя колко горе долу изтича. За около 24ч. беше текло около 100-150 милилитра. Забелязах, че изтича определено количество нафта и в един момент теча спира. Интересното е, че 2 дена преди това пак бях оставил буркан и след около 24ч. нямаше никакъв теч. И при двата случая колата беше карана точно преди да я паркирам и сложа буркана. Колата пали без проблем.
Преди няколко дни я оставих на сервиз (не живея в БГ). След два часа ми звънят да ми кажат, че резервоара е "счупен" и трябва да се смени, не можело да се поправи. За нов резервоар и смяна ми искаха 1000 евра. Луда работа. Като ги питах какъв е точно проблема на резервоара, те не успяха да ми кажат конкретно. Отказах им ремонта и отидох да си взема колата. Като я взимах говорих с човека, койото уж я е гледал и ми каза, че проблема е, че резервоара имал ръжда и не можело да се поправи. Каза ми също, че ако сипвам половин резервоар макс не би трябвало да имам проблеми с теча, понеже ръждата била в горната част на резервоара. Взех си колата и я паркирах до нас, като тогава горивото в резервоара беше доста под средата както и сутринта преди да я оставя на сервиза. След няколко часа след като я бях паркирал до нас пак забелязох текли капки, по-малко но все пак. Няма логика хем проблема да е в горната част на резервоара хем да има теч при почти празен резервоар. Това ме навежда на мисълта, че тия от сервиза може въобще да не са гледали какъв е проблема.
Не съм много компетентен, но има ли възможност проблема въобще да не е в резеровара, а в някоя от тръбите между резервоара и двигателя?
Моля да съвети как да процедирам и какъв е евентуално проблема според вас.
Благодаря предварително!
Имам тойота корола версо 12/2007 2.2 д4д 136 кончета. От 2-3 седмици имам следния проблем - забелязах теч на нафта (по-скоро капки от време на време) от задната част на колата, пада се точно под седалката зад шофьора. Има една ламаринена плоскост, която е влажна и от нея забелязвам тези капки. Нарочно оставих една вечер един буркан точно под теча, за да видя колко горе долу изтича. За около 24ч. беше текло около 100-150 милилитра. Забелязах, че изтича определено количество нафта и в един момент теча спира. Интересното е, че 2 дена преди това пак бях оставил буркан и след около 24ч. нямаше никакъв теч. И при двата случая колата беше карана точно преди да я паркирам и сложа буркана. Колата пали без проблем.
Преди няколко дни я оставих на сервиз (не живея в БГ). След два часа ми звънят да ми кажат, че резервоара е "счупен" и трябва да се смени, не можело да се поправи. За нов резервоар и смяна ми искаха 1000 евра. Луда работа. Като ги питах какъв е точно проблема на резервоара, те не успяха да ми кажат конкретно. Отказах им ремонта и отидох да си взема колата. Като я взимах говорих с човека, койото уж я е гледал и ми каза, че проблема е, че резервоара имал ръжда и не можело да се поправи. Каза ми също, че ако сипвам половин резервоар макс не би трябвало да имам проблеми с теча, понеже ръждата била в горната част на резервоара. Взех си колата и я паркирах до нас, като тогава горивото в резервоара беше доста под средата както и сутринта преди да я оставя на сервиза. След няколко часа след като я бях паркирал до нас пак забелязох текли капки, по-малко но все пак. Няма логика хем проблема да е в горната част на резервоара хем да има теч при почти празен резервоар. Това ме навежда на мисълта, че тия от сервиза може въобще да не са гледали какъв е проблема.
Не съм много компетентен, но има ли възможност проблема въобще да не е в резеровара, а в някоя от тръбите между резервоара и двигателя?
Моля да съвети как да процедирам и какъв е евентуално проблема според вас.
Благодаря предварително!
- slowtraveler
- Мнения: 6180
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Теч на дизел
Колега, имаш видим проблем - т.е. или се доверяваш на сервиза, или все пак си оцапваш ръцете и поглеждаш къде е проблема с очите си.
Друг вариант няма.
Няма как дистанционно да се каже какво точно е... Може да е резервоара, може и да е тръбичка...
Не бих рискувал да ми тече гориво дори и от противопожарна гледна точка - бих взел незабавно мерки.
Относно начина на ремонт - след като разбереш къде е проблема - действаш...
Продава се 'пластелин' за ремонт на резервоари и горивни системи, и може да се ползва при определени случаи за закърпване на положението...
Друг вариант няма.
Няма как дистанционно да се каже какво точно е... Може да е резервоара, може и да е тръбичка...
Не бих рискувал да ми тече гориво дори и от противопожарна гледна точка - бих взел незабавно мерки.
Относно начина на ремонт - след като разбереш къде е проблема - действаш...
Продава се 'пластелин' за ремонт на резервоари и горивни системи, и може да се ползва при определени случаи за закърпване на положението...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Freedom
- Мнения: 404
- Регистриран на: 22 Яну 2010 11:04
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 9 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Теч на дизел
Колега, ако имате възможност да повдигнете колата или да я качите на канал, проверете съединенията към горивния радиатор и самия радиатор. Успех!
-
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 28 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Теч на дизел
Вдигни задната седалка и ако виждаш кръгла гумена част с диаметър около педя- хвани я от където може и я извади. Под нея трябва да видиш горната част на резервоара със сондите и нивомера, ако е мокро там - може да е пукнат маркуч на обратната нафта или да е прецакано уплътнението на нивомера, нещо счупено... От това място резервоара се омазва целия и с поглед отдолу не може да се каже къде точно е проблема.
Ако там е сухо - търсиш надолу.
Ако там е сухо - търсиш надолу.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
Теч на дизел
Здравейте колеги, вдигнахме колата и се оказа, че покритието против корозия на самия резервоар е започнало да си ходи. Прикачам снимка, за да видите за какво говоря.
Казаха ми, че това не се оправя, трябва да се сменя резервоара. Гледам, че оригинален на тойота е към 500-600 евро. Ако се сложи неоригинален удачно ли е, понеже цената им е към 200 евра. Или по-добре да се търси оригинален на тойота - нов или втора ръка?-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 29 Яну 2019 13:03
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 2.2 D4D 136кс 2007г
Теч на дизел
Ще използвам темата на колегата с подобен проблем.
Днес отивайки към колата видях малка локва гориво под резервоара. Погледнах отдолу и видях, че има капки по долната част на тръбата от гърловината за зареждане към резервоара - номер 77201-42150. Съответно по гофрирания предпазващ маркуч и пластмасовата кора под резервоара. Предполагам се е пробила вследствие на ръждясване. Не разбутвах много тръбата, за да не разширя дупката, а чак в петък ще карам колата при майстора. Слагам няколко снимки за онагледяване.
Миналата година имах подобен теч с малката тръбичка за обратно гориво при зареждане на резервоара до горе. Ако беше под 3/4 нямаше проблеми. Причината беше малка дупчица заради ръждата. Проверих цената за нов, но се сменят двете тръби заедно, а цената беше леко неприятна - 350 лв. Реших го като срязах тръбичката до гърловината и я замених с маркуч за масло (в долната част тръбичката е хваната към късо маркуче, та реално все едно го удължихме). От тогава няма никакви проблеми. Сега пак погледнах и няма следи от теч.
Някой имал ли е подобни проблеми и само смяна на тръбата ли е решението.
Днес отивайки към колата видях малка локва гориво под резервоара. Погледнах отдолу и видях, че има капки по долната част на тръбата от гърловината за зареждане към резервоара - номер 77201-42150. Съответно по гофрирания предпазващ маркуч и пластмасовата кора под резервоара. Предполагам се е пробила вследствие на ръждясване. Не разбутвах много тръбата, за да не разширя дупката, а чак в петък ще карам колата при майстора. Слагам няколко снимки за онагледяване.
Миналата година имах подобен теч с малката тръбичка за обратно гориво при зареждане на резервоара до горе. Ако беше под 3/4 нямаше проблеми. Причината беше малка дупчица заради ръждата. Проверих цената за нов, но се сменят двете тръби заедно, а цената беше леко неприятна - 350 лв. Реших го като срязах тръбичката до гърловината и я замених с маркуч за масло (в долната част тръбичката е хваната към късо маркуче, та реално все едно го удължихме). От тогава няма никакви проблеми. Сега пак погледнах и няма следи от теч.
Някой имал ли е подобни проблеми и само смяна на тръбата ли е решението.
- Revenger
- Мнения: 829
- Регистриран на: 27 Яну 2020 21:25
- Местоположение: In the middle of nowhere
- Автомобил: Toyota Aygo, 2017
Теч на дизел
Масленият маркуч (материал NBR) не е подходящ за течни горива и след като оригиналните тръби са толкова скъпи, то идеята за маркуч е добра, но той трябва да е горивен. Ако няма такъв стандартен или не успееш да намериш по магазините, то си направи - от тефлон (най-добре) или полиуретан.
Теч на дизел
NBR става за масла и дизел ,даже е по-добър от уретана ,но не държи на агресивна околна среда.Виж от тефлон ако се направи както писа колегата ще е супер.
- Revenger
- Мнения: 829
- Регистриран на: 27 Яну 2020 21:25
- Местоположение: In the middle of nowhere
- Автомобил: Toyota Aygo, 2017
Теч на дизел
Ако NBR бе подходящ за дизел, горивните маркучи на дизеловите коли щяха да се правят от NBR.
Колкото до агресивната околна среда, там първенец е витона, но той е много скъп и в случая използването му е икономически неоправдано.
Колкото до агресивната околна среда, там първенец е витона, но той е много скъп и в случая използването му е икономически неоправдано.
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Теч на дизел
А как се държат силиконовите маркучи с оплетка като тези за турбопътища? Веднъж купувах ф30 и не съм сигурен, но мисля издържат и на гориво. Около лев на сантиметър беше цената.
Carina E 4AFE LB 1992
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 29 Яну 2019 13:03
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 2.2 D4D 136кс 2007г
Теч на дизел
В крайна сметка се стигна до смяна на тръбата (в комплект с тръбичката за обратно гориво). Старата я видях днес и беше прилично ръждясала в най-ниската част (под гофрирания маркуч). Когато майсторът е махнал гофрирания маркуч и полепналите по него кал и ръжда е започнала да тече по-сериозно. Каза, че след почистването е изтекло много гориво и той го е прецедил с много фина цедка и върнал обратно. Преди това засякох около 100-150 мл за една нощ. Сега се замислям дали не е добре да сменя горивния филтър. Последно го смених преди година. И ако го сменям трябва ли първо да изразходя наличното гориво (пълен резервоар)?
- veso_hds
- Мнения: 1476
- Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 39 пъти
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 6 госта