
Проблем с "изрязването" на Toyota RAV-4 II, 2.0 ДИЗЕЛ
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 07 Апр 2020 15:29
- Местоположение: Варна
- Автомобил: RAV 4 , II, D4D 2.0
- Получена благодарност: 1 път
Проблем с "изрязването" на Toyota RAV-4 II, 2.0 ДИЗЕЛ
Здравейте фенове на японското! От скоро в семейството имаме Тойота РАВ-4, втора генерация, 2003 фейслифт с дизелов 2.0 двигател, 116 коня. Колата е доста добра градска джипка, но с времето видяхме следните проблеми. Сутрин я палиш, слизаш до центъра, минаваш 2-3 магазин, теост гасил си я после няма палене. ПОД НЯМА ПАЛЕНЕ означава въртене до 400 оборота макс, треперене на двигателя, но след 20 мин. покой колата пали от раз. Това не се случва всеки път. Втори проблем е когато я изрязваш до 3 оборота се усеща загуба на мощност, но колата не забива муцина, но по-бавно ускорява. Колата върви и вдига доста висока скорост, но винаги около 3 хил. оборота губи мощност. Трети евентуален проблем, когато се дава леко газ, примерно при паркиране виждам как колата изпушва черен дим, не е много, но е очевиден. Колата ще се кара на диагностика очевидно, но исках да се допитам какви може да се евентуално проблеми. Относно разхода си е 8 или под 8 - градско, няма проблем с това, вървежа поне до 3 хил е динамичен, всичко останало е 6+ по автомобила! Благодаря предварително и се извинявам ако съм нарушил правилата на форума с въпросите ми. Нов съм все пак 

- veso_hds
- Мнения: 1476
- Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 39 пъти
Проблем с "изрязването" на Toyota RAV-4 II, 2.0 ДИЗЕЛ
Направи първо качествена диагностика.Много неща може да са -EGR, дюзи,турбина и т.н.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Проблем с "изрязването" на Toyota RAV-4 II, 2.0 ДИЗЕЛ
EGR-а чистен ли е? Моята малко след като я купих почна да прави така, защото блокира.
След почистването се оправи.
След почистването се оправи.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
- veso_hds
- Мнения: 1476
- Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 39 пъти
Проблем с "изрязването" на Toyota RAV-4 II, 2.0 ДИЗЕЛ
Сега видях,че когато е топла,не иска да пали-обичайните заподозрени са дюзите и стартера.Но все пак диагностика!
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 07 Апр 2020 15:29
- Местоположение: Варна
- Автомобил: RAV 4 , II, D4D 2.0
- Получена благодарност: 1 път
Проблем с "изрязването" на Toyota RAV-4 II, 2.0 ДИЗЕЛ
Колата я имаме от 1 месец, не сме го чистили, но и аз подозирам, че проблема е в него. И друг въпрос - когато много лесно натиснете съединителя и се усети като леко ритане, съединителя заминал ли е или започва да умира? Отделя нормално , търпи натоварване да подчертая.
- the_fast_r1
- Мнения: 53
- Регистриран на: 31 Дек 2018 01:47
- Местоположение: Варна
- Автомобил: RAV4 II D4D-116 HP
Проблем с "изрязването" на Toyota RAV-4 II, 2.0 ДИЗЕЛ
Здравей колега и поздрави за избора! Както написаха и колегите над мен е хубаво да се направи качествена диагностика, но въпроса къде по дяволите във Варна могат да направят такава? Ходих в официалното представителство уж за компютърна диагностика, ама след 1 час хем си платих за такава хем нищо конкретно не ми казаха, а трябвало пак да отида... Да съм си записал нов час, че времето не им било достатъчно... Айде не мерси...
Преди имах Golf 3 - 1.9 TDI 1z, а специалист при тях е "ifidik", но моята Тойота още не съм му я карал да я гледа. За проблема с паленето при топъл старт в други теми във форума го обясняваха със проблеми в стартера, но подчертавам ако се случва само при топъл /загрял/ двигател, а ти пишеш че върти енергично стартера с 400 оборота. Възможно е проблема да е в двата клапана на помпата, т.н. SCV /червен и зелен на цвят/. За черното пушене може да са дюзи, дебитомер, ЕГР. И моята RAV4-ка пушеше като я взех и то много, ама и разхода беше доста завишен. Първото нещо което направих е да почистя EGR клапана, който не беше много замърсен. След почистване на дебитомера /MAF сензора/ се подобри уж, но след няколко месеца го смених с друг втора употреба и черния пушек изчезна, а и разхода падна... но това беше при мен.
Преди имах Golf 3 - 1.9 TDI 1z, а специалист при тях е "ifidik", но моята Тойота още не съм му я карал да я гледа. За проблема с паленето при топъл старт в други теми във форума го обясняваха със проблеми в стартера, но подчертавам ако се случва само при топъл /загрял/ двигател, а ти пишеш че върти енергично стартера с 400 оборота. Възможно е проблема да е в двата клапана на помпата, т.н. SCV /червен и зелен на цвят/. За черното пушене може да са дюзи, дебитомер, ЕГР. И моята RAV4-ка пушеше като я взех и то много, ама и разхода беше доста завишен. Първото нещо което направих е да почистя EGR клапана, който не беше много замърсен. След почистване на дебитомера /MAF сензора/ се подобри уж, но след няколко месеца го смених с друг втора употреба и черния пушек изчезна, а и разхода падна... но това беше при мен.
- veso_hds
- Мнения: 1476
- Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 39 пъти
Проблем с "изрязването" на Toyota RAV-4 II, 2.0 ДИЗЕЛ
Сервизи Варна:
viewtopic.php?t=3741&start=30
viewtopic.php?t=3741&start=30
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.
-
- Мнения: 65
- Регистриран на: 26 Юли 2018 09:15
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Avensis T25 2.0 D-4D 1CD-FTV
Проблем с "изрязването" на Toyota RAV-4 II, 2.0 ДИЗЕЛ
А 1CD-FTV (2.0 116) с два или с един клапан са, питам защото наскоро ми заподозряха за подобен проблем, но на въпроса ми "червения и зеления ли" ми отговориха, "на този модел е само един".the_fast_r1 написа: ↑24 Апр 2020 00:10 Възможно е проблема да е в двата клапана на помпата, т.н. SCV /червен и зелен на цвят/
-
- Мнения: 65
- Регистриран на: 26 Юли 2018 09:15
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Avensis T25 2.0 D-4D 1CD-FTV
Проблем с "изрязването" на Toyota RAV-4 II, 2.0 ДИЗЕЛ
Оставих си колата в сервиз за диагностика, тъй като от доста време има влошена динамика и се усеща мудна, особено при скорости над 90км/ч. Един от проблемите се оказа турбото, което вече е отремонтирано (сменена средна част), но ми казаха, че е възможно да има проблем с клапана на помпата или задръстен катализатор (преди това гореше масло), тъй като на 2ра предавка колата набира на тласъци (3-4 и после тръгвна нормално). Та там ми казаха, че е с един клапан, а аз не зная и за това питам 

-
- Мнения: 65
- Регистриран на: 26 Юли 2018 09:15
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Avensis T25 2.0 D-4D 1CD-FTV
Проблем с "изрязването" на Toyota RAV-4 II, 2.0 ДИЗЕЛ
Да търсил съм и аз така бях разбрал, че са два, червен и зелен, но това, което ми показаха и казаха че е въпросният клапан е това от снимката https://imgur.com/a/uuqJ9yD . Номерът на помпата ми също е такъв. Не се заяждам колега, просто наистина не зная и ми е интересно, благодаря ти за отговорите.
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 07 Апр 2020 15:29
- Местоположение: Варна
- Автомобил: RAV 4 , II, D4D 2.0
- Получена благодарност: 1 път
Проблем с "изрязването" на Toyota RAV-4 II, 2.0 ДИЗЕЛ
Здравейте, колеги! Искам да сложа финал на темата и да се знае какъв точно е бил проблемът. Колата не я карахме често и стоеше пред блока дълго време докато не дойде нейния ред за сервиз. Оказа се следното - датчик на турбото и зацапан EGR . Колата върви, пали нормално, чека не свети и всичко е наред. Разбира се дюзите минаха стенд и се оказаха в отлично здраве. Ако на някой му се случват такива проблеми нека погледне първо малките неща и после другите. Проблем с горивната помпа не се откри.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта