Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?
Променил съм съпротивлението му с жичен потенциометър през реле когато е на газ, защото газта е с плочка и оборотите на празен ход стават много ниски. Около 500-600.
Carina E 4AFE LB 1992
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?
Не е по темата, но защо се налага тая гимнастика...преди много години карах на газ моноинжекцион с плочка с щуцер и оборотите и на газ и бензин бяха еднакви. Налагаше се да имитирам ламбда сондата, за да не светва лампата.
Ако включиш постоянно съпротивление вместо термо датчика, то ще е настроено при една температура, но при другата няма да е вярно и ще трябва да включваш на газ само при загрял. двг.
Ако включваш за корекция паралелно или последователно съпротивление към датчика когато е на газ, то неговата характеристика се променя силно нелинейно и пак не става и за студено и за топло...
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?
Или аз не обяснявам добре, или ти не искаш да ме разбереш. Става въпрос за един елементарен трик с намаляване на потока на въздуха при студен старт. Това няма нищо общо с управлението на клапана, а понеже той функционира само докато загрее моторът, след това този въздух въобще не му влияе повече. Това ограничение позволява само на студения старт да се осъществява с по-малки обороти, а когато достигне работна температура, оборотите заспиват на заложените по настройка примерно 850 об./мин., а не падат на 500, защото ограниченото количество въздух вече си е свършило работата при студения старт. А компютърът си контролира нещата през цялото време. Дори и да има дефектни датчици, това няма да промени чисто механичното ограничаване на въздуха, тъй като това става за сравнително кратко време и не влияе на електрониката. Важното е да паднат тези крайно високи обороти, защото при начално тръгване по тесни улички в градски условия колите хукват и се прави висш пилотаж, за да не нацелиш някой рано сутрин. Е, има хора, които подгряват на място, докато паднат оборотите, но скоро и тук ще бъде забранено, както е в Западна Европа... 

- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?
Аз те разбирам, но казах, че при мен няма от къде да огранича механично въздухът на студено... При моята конструкция и на студен старт и на загрял, единственото място от където постъпва въздух е през клапана за пр. ход, който се управлява единствено от ECU, а то взима данни как да управлява от всички датчици. Т.е. има байпасен канал на дроселовата клапа, който минава през клапанчето, а то променяйки сечението а този канал определя оборотите на пр.ход.
Т.е. при всички температури, ECU управлява клапана за пр.ход колко да завърти цилиндърчето си вътре, демек колко въздух да пусне в двг.(байпасно на затворената дроселова клапа) и така определя оборотите на пр. ход. При подаване на газ, дроселовата клапа се отваря и основният въздух минава от там, независимо дали през клапанчето минава или не въздух. При отнемане на газта, др. клапа затваря напълно, датчика за положението и (TPS) казва на ECU, че клапата е затворена, ECU тогава управлява клапанчето колко въздух да пусне за да осигури необходимите обороти за пр. ход при всякаква температура на двигателя...
При моят двигател е така!
Ако пак не е ясно, мога да пусна видео, там подробно е обяснено и с рисунки какъв е принципа...
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?
Къде при теб е началото на байпасния канал преди клапанчето? Ако това се намери, винаги може да се направи нещо. Управлението на клапана в случая не е интересно. То е ясно! Ако намериш някоя снимка с разрез на дросела (а не видео), може би ще даде по-ясно представа дали има вариант за механично редуциране на допълнителния въздух. И както казах по-горе, няма начин да няма някакъв вход за този въздух, колкото и да е скатан... Така мисля по принцип, макар и да е ясно, че винаги може да има изключения. Защо не хвърлиш едно око из английските форуми, там тойотските мотори много ги уважават при определени модели коли, разбира се. Аз оттам почерпих моята информация и разреших проблема! Винаги може да се открие топлата вода!



- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?
За съжаление когато го почиствах не направих снимки, не мислех, че е нещо интересно... Разрез , реален точно за този двг няма как да се намери, само схематични за това което съм обяснил.
Отвора пред клапата има неправилна форма, не е кръгъл до колкото си спомням..., но подозирам, че и да намаля сечението му, ECU то ще се опитва да отваря повече клапанчето, за да следва зададените си параметри...
Както казах, за този двигател, ECU-то прави всичко, сравнявайки текущите данни от датчиците с някакви таблици в паметта и командва всички изпълнителни механизми...
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?
Един малък експеримент няма да навреди, а дали ЕКУ-то ще се намеси или не, е без особено значение при такъв вид механична преграда. Недей да се чудиш заради него. И моят отвор в началото е елипсовиден, но 2-3 мм по-надолу става цилиндричен и капачката от вентил става перфектно. Ако си сигурен, че това е отворът, пробвай с нещо да му намалиш входа, внимателно все пак, за да не се засмуче нещо. Винаги има начин. Сега видях, че си в Бристол, разрови се по форумите. Аз ползвах форума за МР2 (https://www.imoc.co.uk/forums/), голяма част от информацията може да се чете и без регистрация, но не всичката. 7афе моторът е много популярен и в този форум, има го и в Селика, там има доста сравнения и идеи... Пък и пусни я тази схема да я видим, че ми стана интересно...
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?
Аз съм в Бристол, но сега съм блокиран в Плевен заради вируса и ползвам колата на сестра ми и имам време да се позанимая... Това не пречи за форумите, чел съм някои, този не го знаех.
Сега има подобрение, близо е до нормалното, не ми харесва лекото колебаене на стрелката, ще пусна друг път окончателното положение. Иска ми се да проверя лмбда сензора и MAP преди това.
За коя схема говориш?
Сега има подобрение, близо е до нормалното, не ми харесва лекото колебаене на стрелката, ще пусна друг път окончателното положение. Иска ми се да проверя лмбда сензора и MAP преди това.
За коя схема говориш?
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?
Този текст вероятно ме е заблудил. Допуснах, че имаш схема на дросела. И както казах по-горе: Няма начин да няма... ("дупка"). Първо е физиката, после механиката и накрая електрониката! Разрови се в този форум, където има страшно много снимки, но аз нямам време за това...
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?
Прегледах го с търсачката 7A-FE не открих почти нищо, камо ли снимки...
Принципно, където и да се намери писано за този двг, дори в руските форуми, то е все за по-стари модификации, с дистрибутор, с друг тип клапан за пр. ход (със спирала), с отделни датчици за вентиатора, стрелката, за ECU... Очевидно лиин бърн са по-непопулярни.
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?
Защо не потърсиш някой форум за Селика. Тя е с такъв двигател - 7афе, който дори и да се различава от твоя, все ще има доста неща и човек може да се хване за нещо. Все пак и Селиката е култова кола и би трябвало да има много материал... Търсачките, колкото и да са добри, все пак не са перфектни. А като намериш нещо близко до твоя проблем, чети всичко, защото самият текст може да те информира допълнително и да те насочи към друг извор... Няма да стане изведнъж. 

- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?
Този двигател се е произвеждал над 12г с много модификации и странно, защо за всяка модификация не са добавили някой номер, да се различават. Слагал се е на Селика, Карина, Корола и на какви ли не още...Лиин бърн вероятно се е слагал 1-2 години преди да излезе изцяло новият VVti, вероятно известно време са слагали паралелно и двата...
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?
Сигурно има и друго решение, но след проба с две плочки и невъзможна настройка този вариант ме устройва. При 1000 оборота има по-добър вакуум в смукателния колектор и правил ото смесообразуване на празен ход е по-лесно постижимо.JapCar написа: ↑21 Апр 2020 18:02Не е по темата, но защо се налага тая гимнастика...преди много години карах на газ моноинжекцион с плочка с щуцер и оборотите и на газ и бензин бяха еднакви. Налагаше се да имитирам ламбда сондата, за да не светва лампата.
Ако включиш постоянно съпротивление вместо термо датчика, то ще е настроено при една температура, но при другата няма да е вярно и ще трябва да включваш на газ само при загрял. двг.
Ако включваш за корекция паралелно или последователно съпротивление към датчика когато е на газ, то неговата характеристика се променя силно нелинейно и пак не става и за студено и за топло...
Ето и едно клипче с оборотите на студен двигател от днес (положителна температура около 15 градуса).
Ще го кача по-късно, че за момента не става.
Carina E 4AFE LB 1992
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?
Правих доста проверки, тестове, за които ще пиша друг път. Накрая нещата са по-приемливи, но не е напълно ОК.
Сега се заех с проверката на ламбда сондата и искам да питам знаещите нещо:
Гледах я на осцилоскоп, но направих и тестер/индикатор със светодиоди.
Ето видео при първи тест:
Сондата не работи според очакванията ми... Теоретично (така пише по книгите), трябва при около 2000об непрекъснато да скача от 0.1 до 0.9V (бедна/богата смес) с честота около 1Hz , т.е. да пресича нивото 0.45V (червените СД-и) поне един път в секунда. На осцилоскопа ми се виждаше, че повече стои на богата, а тук е на бедна смес, но не е важно за сега..., важна е промяната.
Вижда се. че на пр.ход стои на средата, 0.45V, което се задава от компа, дори и сондата да не работи (не загряла/повредена/прекъснала). На 2000 об се променя, а като върна на пр. ход, стои богата няколко сек. и бавно пада на средата и стои там.
Мисля, че и на пр.ход сигналът трябва да се променя, макар и бавно, но тук не...Имаше и различни видове сонди, май широколентови и универсални, не знам тая каква е...
Някой занимавал ли се е по-подробно с тези неща?
Сега се заех с проверката на ламбда сондата и искам да питам знаещите нещо:
Гледах я на осцилоскоп, но направих и тестер/индикатор със светодиоди.
Ето видео при първи тест:
Сондата не работи според очакванията ми... Теоретично (така пише по книгите), трябва при около 2000об непрекъснато да скача от 0.1 до 0.9V (бедна/богата смес) с честота около 1Hz , т.е. да пресича нивото 0.45V (червените СД-и) поне един път в секунда. На осцилоскопа ми се виждаше, че повече стои на богата, а тук е на бедна смес, но не е важно за сега..., важна е промяната.
Вижда се. че на пр.ход стои на средата, 0.45V, което се задава от компа, дори и сондата да не работи (не загряла/повредена/прекъснала). На 2000 об се променя, а като върна на пр. ход, стои богата няколко сек. и бавно пада на средата и стои там.
Мисля, че и на пр.ход сигналът трябва да се променя, макар и бавно, но тук не...Имаше и различни видове сонди, май широколентови и универсални, не знам тая каква е...
Някой занимавал ли се е по-подробно с тези неща?
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?
По време на карантината доста си поиграх, доста научих, но няма кой знае какъв резултат... Друг път ще пиша подробности, така само за инфо.
Без връзка с темата, да питам-
Случайно влизах в канала под колата и видях някакво реле на необичайно място, някъде на шасито под акумулатора се пада. Снимах с огледало (обърнат образ) челото му, но не се вижда ясно надписа, та да питам, знае ли някой за какво е?
Без връзка с темата, да питам-
Случайно влизах в канала под колата и видях някакво реле на необичайно място, някъде на шасито под акумулатора се пада. Снимах с огледало (обърнат образ) челото му, но не се вижда ясно надписа, та да питам, знае ли някой за какво е?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 4 госта