Изглежда 7А-FE има различни модификации. Гледайки картинките, там има някакъв стар тип DLC куплунг, моят си е OBD2 тип в купето. ЕГР-а изглежда подобен на този на Вектра А и няма как да не съм го забелязал. От картинките не е много ясно къде се намира, но такъв не видях...Akima написа: http://ww2.justanswer.com/uploads/skyvi ... _rolla.pdf
Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?
Мнение от JapCar » 12 Мар 2016 18:09
Yaris, 1,33, 2010
JapCar
- Akima
- Мнения: 7449
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 97 пъти
- Получена благодарност: 178 пъти
Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?
Мнение от Akima » 12 Мар 2016 22:48

Akima
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?
Мнение от JapCar » 13 Мар 2016 01:58
Няма как да проверя, колата е в БГ...Akima написа: Има разновидности.Провери по VIN в http://www.toyodiy.com - има и търсачка след като въведеш рама и избереш колата.
Yaris, 1,33, 2010
JapCar
mirott
- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?
Мнение от ufer » 13 Мар 2016 14:46
ufer
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?
Мнение от JapCar » 13 Мар 2016 22:35
Прегледах ги, но те са твърдее много маркучета и не знам кое за какво е... отгоре на дроселовото тяло има тънка Г образна тръбичка в която влиза маркуче. Когато почиствах, май тръбичката не беше много проходима и я почистих с телчица...няма промяна. При работещ двг. махам/слагам маркучето, няма промяна.
Yaris, 1,33, 2010
JapCar
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?
Мнение от JapCar » 13 Мар 2016 23:47
Колега, моята е 2000г и очевидно има много модификации до края на модела 7А-FE. Колата е в БГ и не мога да проверявам нищо до лятото когато си дойда.
Все пак докато са ми пресни спомените, мога да кажа, че това което описваш го няма при мен... Има отвор с неправилна форма, който влиза надолу в камерата на клапана за пр.. ход и излиза зад клапата, т.е. прави байпас на клапата. Клапана представлява прорязано цилиндърче, което се завърта отвън. Там има цилиндрично магнитче влизащо в пластмасов кожух с намотки управлявани от ЕКУто. Така със завъртане на прорязаното цилиндърче се регулира въздуха през байпаса за пр. ход. Оборотите на пр. ход се настройват външно със завъртане в известни граници на кожуха с намотките при разхлабване на винтовете му.При мен на загрял двг. понякога мога да постигна 1100об, но друг път максимум 800, т.е. другаде има нещо нестабилно...
В някои описания се споменава, че на оста на цилиндърчето има термостатна спирала, която би трябвало да регулира оборотите в зависимост от температурата на охл. течност дори при отказ на системата за пр. ход, но при мен тази спирала липсва.
Излиза, че в системата за пр. ход винаги е имало проблеми и с течение на времето са я осъсвършенствали/променяли, но така и не е съвсем ОК.
Според мен при изправна система конструкторите са предвидили на студено обор. да са около 1600 и когато нещо не е наред стават 1800-2500. Това което описваш дори да дава резултат, е нещо изкуствено и за да се налага, значи, че нещо някъде не работи както трябва.
Предполагам, че високите обороти които са предвидени, се дължи на типа двигател, който наричат Lean burn (бедна смес) и за да може да работи с прекалено бедна смес на студено са оставили високи обороти...Това са само мои разсъждения, за да си обясня, че след многото модификации стандартно оборотите са предвидени високи, както в никой друг двг.
Интересно е, че при мен на загрял двг. работи доста стабилно без тресене и на 450 об.
Yaris, 1,33, 2010
JapCar
- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?
Мнение от ufer » 15 Мар 2016 13:47
- Trottle 1.jpg (157.31 KiB) Преглеждано 5316 пъти
ufer
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?
Мнение от JapCar » 15 Мар 2016 21:47
Струва ми се, че при мен изглежда по-различно...но лятото ще се занимая пак.
Yaris, 1,33, 2010
JapCar
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?
Мнение от JapCar » 16 Апр 2020 15:23
Проблемът си стои, преди да започна да ръчкам отново, оборотите след запалване на студено се вдигаха до 2100 и се меняха леко, като загрее си падат до около 650. Някои преди споменаваха, че тия коли са си така, но не смятам, че е нормално за коя да е кола оборотите на студено/топло да се различават над 3 пъти...
Разглобих отново дросела, чист си е. Разглобих клапанчето за празен ход под него, чисто е, движи се. Сглобих и чрез него настроих на студено да са 1400об, но се колебаят леко. Като загрее стават мн. ниски -около 500 и незабележимо колебаене.
Около клапанчето влизат/излизат маркучи с антифриз и би трябвало загряването да влияе на нещо, но не видях нищо термочувствително вътре.
Колегата ufer е дал по-горе снимка на дросела, но моят изглежда различно, няма такива отвори. ЕГР клапан нямам също, изглежда има различи модификации на същият двг. ...
Знае ли някой по книга колко са об. на пр. ход за този двг.(студен/топъл) и на практика при него колко са?
Yaris, 1,33, 2010
JapCar
Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?
Мнение от memorex » 16 Апр 2020 17:50
На противоположната страна на електомагнита има ли една планка с два винта която може да се наглася?
memorex
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?
Мнение от JapCar » 16 Апр 2020 23:35
Не знам за кой електромагнит/планка говориш, къде е споменато?
Ако имаш предвид клапана за пр. ход в долният край на дроселното тяло, то с неговото завъртане настройвам оборотите.
Преди бях описал какво представлява- едната част е в дроселното тяло, полуцилиндър, който променя сечението на байпасният канал пред/зад дроселната клапа. На неговата ос има цилиндричен магнит. Върху него се нанизва пластмасовият корпус с куплунга. Този корпус е закрепен с два винта за др. тяло (бъбрековидни отвори за винтовете, които позволяват леко завъртане за настройка)
Проблемът е, че ако наглася оборотите на студено примерно 1300, като загрее, падат много ниско. Ако ги наглася на топло примерно 700, на студено стават високи, т.е. разликата м/у оборотите на студено/топло е голяма... И в двата случая леко играят...
Yaris, 1,33, 2010
JapCar
Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?
Мнение от memorex » 17 Апр 2020 11:59
- 1-07d6aecaec.jpg (65.68 KiB) Преглеждано 4688 пъти
memorex
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Avensis T22 7A-FE 2000 - високи обороти на празен ход ?
Мнение от JapCar » 17 Апр 2020 15:34
Нищо общо с това...Очевидно двигателят е последно поколение 7A-FE, с две бобини вместо делко и доста различно дроселово тяло... Клапана за пр. ход ISCV е много подобен на този от Хонда Джаз, само маркучите за подгряване излизат от друго място, иначе е същото:
https://autopeople.ru/forum/honda/jazz/ ... 39491.html
Ето снимки, това черното, със сивият куплунга под дроселовата клапа е тялото, което се върти като се разхлабят двата винта, а вътре е като това от линка. Там цилиндърчето е магнита и е на една ос с прорезания цилиндър, който отваря/затваря байпаса...
- ISCV.jpg (1.34 MiB) Преглеждано 4678 пъти
- Engine 7A-FE.jpg (1.6 MiB) Преглеждано 4678 пъти
Yaris, 1,33, 2010
JapCar
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост