Странно нулиране на средния разход от борд-компютъра
-
- Мнения: 106
- Регистриран на: 08 Сеп 2016 12:40
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
Странно нулиране на средния разход от борд-компютъра
Здравейте, имам следния въпрос:
Случвло ли му се е на някой при запалване, бордовия компютър сам да си нулира средния разход на гориво? Напоследък ми се случва следното: колата не се кара около седмица. Седи навън на много студено. След въпросната седмица я запалвам и борда сам се ре-сетва - средният разход е "00". После, нормално - при потегляне става примерно 66/100 и с карането се нормализира. Даже я карам предимно извънградско, уикенда. Така 2 пъти досега. Каква може да е причината?
Колата е Авенсис 2016 г., 1.6 бензин.
Случвло ли му се е на някой при запалване, бордовия компютър сам да си нулира средния разход на гориво? Напоследък ми се случва следното: колата не се кара около седмица. Седи навън на много студено. След въпросната седмица я запалвам и борда сам се ре-сетва - средният разход е "00". После, нормално - при потегляне става примерно 66/100 и с карането се нормализира. Даже я карам предимно извънградско, уикенда. Така 2 пъти досега. Каква може да е причината?
Колата е Авенсис 2016 г., 1.6 бензин.
-
- Мнения: 106
- Регистриран на: 08 Сеп 2016 12:40
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
Странно нулиране на средния разход от борд-компютъра
Може би. И аз затова си мисля, но съм малко раздвоен - орижиналният е, на три години. Неслуайно споменах, че се кара пр-мно извънграда. Мисля, че зарежда добре, но знам ли. Може и да е тръгнал, но все си мисря че му е рано за пенсия.. Просто е доста "нова" колата - няма 60к, че да мисля и за алтернатор..
Най-вероятно тпябва да проверя терминалите за окисление и дрги мръсотии.
Като допърнително инфо - снощи я запалих, след като сутринта същия ден я бях карал - всичко си беше нормално.
Поздрави!
Най-вероятно тпябва да проверя терминалите за окисление и дрги мръсотии.
Като допърнително инфо - снощи я запалих, след като сутринта същия ден я бях карал - всичко си беше нормално.
Поздрави!
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Странно нулиране на средния разход от борд-компютъра
Вземи един акумулатор назаем ако можеш. Три години ако е "живяла" колата зиме-лете само на открито, на жегата и студа, са си на ръба да си е позагубил капацитета и да "кляка" в началото.
При мен на дизеловата печка, с произволни марки акумулатори правеше подобни номера на третата, максимум на 4-тата година. Лятото си беше чук печката.
Обикновено бруталната жега и студа им разказват играта на акумулаторите, преди да е успяло да се предаде динамото и карантията около него.
Не ти препоръчвам да си прибираш акумулатора на топло у вас, защото се губи ефекта - пак ще ти е ресетнат компютъра. Вариантите са или акумулатор назаем, или колата известно време някъде на топло.
При мен на дизеловата печка, с произволни марки акумулатори правеше подобни номера на третата, максимум на 4-тата година. Лятото си беше чук печката.
Обикновено бруталната жега и студа им разказват играта на акумулаторите, преди да е успяло да се предаде динамото и карантията около него.
Не ти препоръчвам да си прибираш акумулатора на топло у вас, защото се губи ефекта - пак ще ти е ресетнат компютъра. Вариантите са или акумулатор назаем, или колата известно време някъде на топло.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 106
- Регистриран на: 08 Сеп 2016 12:40
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
Странно нулиране на средния разход от борд-компютъра
Благодаря за съвета! Минусът е доста замърсен с един синкаво-бял прах натрупан в ограничен диапазон върху акумулатора - това нормално окисление ли е? Плюсът е чист като момина сълза - мога ли да разкача само минуса, за да почистя тоя прах? Извинявам се за тъпите въпроси, но не разбирам много от тези неща.
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Странно нулиране на средния разход от борд-компютъра
Откачи кабелите, почисти полюсите и клемите и сложи подобна смазка, за да не се получава повече, защото това си е проблем.
https://www.kammarton.com/%D0%BF%D1%80% ... sto-400-ml
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
Странно нулиране на средния разход от борд-компютъра
Полюсите на акумулатора се чистят перфектно с воден разтвор на сода бикарбонат.
-
- Мнения: 106
- Регистриран на: 08 Сеп 2016 12:40
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
Странно нулиране на средния разход от борд-компютъра
Благодаря Ви на всички! Оказа се, че клемата на минуса не е била добре затегната.... Направих всичко необходимо и засега проблеми няма.
Остава обаче съмнението у мен, как може чисто нов автомобил, закупен, няма да кажа откъде, за да не клеветя, да дойде с разхлабен акумулатор... Казвам това, защото по тази кола, откакто се кара от мен - т.е. от 00007 км., акумулаторът не е пипан никога. Подозирам, че от Англия колата е експедирана с разкачен акумулатор, т.к. процесът на транспортиране и престояване не е кратък, а и в моя случай беше по-дълъг. Кабелите най-вероятно са закачени в Хъба на родна земя, но не като хората....
Остава обаче съмнението у мен, как може чисто нов автомобил, закупен, няма да кажа откъде, за да не клеветя, да дойде с разхлабен акумулатор... Казвам това, защото по тази кола, откакто се кара от мен - т.е. от 00007 км., акумулаторът не е пипан никога. Подозирам, че от Англия колата е експедирана с разкачен акумулатор, т.к. процесът на транспортиране и престояване не е кратък, а и в моя случай беше по-дълъг. Кабелите най-вероятно са закачени в Хъба на родна земя, но не като хората....
-
- Мнения: 106
- Регистриран на: 08 Сеп 2016 12:40
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
Странно нулиране на средния разход от борд-компютъра
Здравейте отново, колеги! Надявам се, че сте здрави и намирате време за любимите си занимания извън голямото еднотемие, което е обзело целия свят.
Моля за съвет. За мое съжаление, това, което съм описал по-горе се повтаря - 2 месеца след последния път - след като почистих, смазах, притегнах, пак електриковосинкаво покритие, като опрашаване или окис, около клемата на минуса. Покрай извънредното положение с тоя тъп вирус, колата действително не се кара много. Но и не е като да е седяла 2 или 3 месеца.
1. Това е сулфатизация, прав ли съм?
Пак да повторя, за да не четете пак по-горе: колата е почти на 4 години, карам я от чисто нова, на около 61 хил км. Кара се почти само уикендите, но пък на извънрградско. Т.е. не мога да твърдя, че имам проблем със зареждането. Но колата обаче стои на улицата, търпи огромни температурни разлики - пек, студ. Не правя ритуали през зимата да подгрявам масло, помпа, стартер и не знам още какво, просто си паля и честно казано някакви съществени проблеми с акумулатора засега нямам (притеснява ме само това "окисление"). Има и разни паразитни консуматори, които в общи линии се ползват безотказно и т.н., като всяка нова кола - компютри, електроники, аларма. Колата е Авенсис, бензин, 1.6.
Казвам всичко това, с идеята че акумулаторът може би ми е за смяна. След като обаче не ми създава проблеми засега, въпросът ми е
2. да ходя ли за нов? Или да се ориентирам към десулфатизация? Гледам, че има някакви добавки и програми за целта - вж. напр. тук http://www.dunevmotorsport-r21.com/%D0% ... %BE%D1%80/
Не знам колко това обслужване има ефект. Дори доливат електролит, което не знам при съвременните необслужваеми акумулатори как става и въобще да допускам ли, че ми е паднало нивото на елекролита? Изобщо, се чудя дали си струва, като цяло, да ида да си прегледам акумулатора и да видим, с някоя друга манипулацийка, ще изкара ли още някоя друга годинка Варта-та...
3. Или просто пак да си почистя клемата и с нищо повече да не се занимавам..и да си го приема, като "периодично обслужване", без да се притеснявам, докато даде фира. Някакви други проблеми мога ли да си навлека с тази сулфатизация?
Досега такъв опит с първата ми кола не съм имал, но е и вярно, че много се караше и на дърги разстояния, беше гаражна и т.н.
Благодаря предварително.
Моля за съвет. За мое съжаление, това, което съм описал по-горе се повтаря - 2 месеца след последния път - след като почистих, смазах, притегнах, пак електриковосинкаво покритие, като опрашаване или окис, около клемата на минуса. Покрай извънредното положение с тоя тъп вирус, колата действително не се кара много. Но и не е като да е седяла 2 или 3 месеца.
1. Това е сулфатизация, прав ли съм?
Пак да повторя, за да не четете пак по-горе: колата е почти на 4 години, карам я от чисто нова, на около 61 хил км. Кара се почти само уикендите, но пък на извънрградско. Т.е. не мога да твърдя, че имам проблем със зареждането. Но колата обаче стои на улицата, търпи огромни температурни разлики - пек, студ. Не правя ритуали през зимата да подгрявам масло, помпа, стартер и не знам още какво, просто си паля и честно казано някакви съществени проблеми с акумулатора засега нямам (притеснява ме само това "окисление"). Има и разни паразитни консуматори, които в общи линии се ползват безотказно и т.н., като всяка нова кола - компютри, електроники, аларма. Колата е Авенсис, бензин, 1.6.
Казвам всичко това, с идеята че акумулаторът може би ми е за смяна. След като обаче не ми създава проблеми засега, въпросът ми е
2. да ходя ли за нов? Или да се ориентирам към десулфатизация? Гледам, че има някакви добавки и програми за целта - вж. напр. тук http://www.dunevmotorsport-r21.com/%D0% ... %BE%D1%80/
Не знам колко това обслужване има ефект. Дори доливат електролит, което не знам при съвременните необслужваеми акумулатори как става и въобще да допускам ли, че ми е паднало нивото на елекролита? Изобщо, се чудя дали си струва, като цяло, да ида да си прегледам акумулатора и да видим, с някоя друга манипулацийка, ще изкара ли още някоя друга годинка Варта-та...
3. Или просто пак да си почистя клемата и с нищо повече да не се занимавам..и да си го приема, като "периодично обслужване", без да се притеснявам, докато даде фира. Някакви други проблеми мога ли да си навлека с тази сулфатизация?
Досега такъв опит с първата ми кола не съм имал, но е и вярно, че много се караше и на дърги разстояния, беше гаражна и т.н.
Благодаря предварително.
-
- Мнения: 1026
- Регистриран на: 22 Яну 2016 11:37
- Местоположение: Ст. Загора
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Странно нулиране на средния разход от борд-компютъра
Не, не е. Следващите питания се обезсмислят.
И не му се вживявай толкова, щом е стегната клемата, забърши с мазен парцал, капни му 2-3 капки масло.
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Странно нулиране на средния разход от борд-компютъра
Оригиналния акумулатор трябва да изкарва повече. Ако е дал той фира следва да ти го сменят за тяхна сметка ако си в гаранция още. Т.е. ако мислиш, че е от него трябва да отидеш да ти замерят системата и тестват акумулатора. За мен би било много дразнещо толкова внимание да се налага да му отделям сравнително често, така че пожелавам успех 




Странно нулиране на средния разход от борд-компютъра
Въпросното окисление най-често се причинява от изпарение на електролит ,което идва понякога от презареждане .Става и на паднал много акумулатор и последващо зареждане.Хубаво е да се провери и нивото на електролита и останалите неща описани от горния колега.Какъв е акумулатора като х-ки?
Странно нулиране на средния разход от борд-компютъра
Не съм се изразил съвсем коректно а и не прочетох предните мнения на колегата.Обикновено т.е най-често се окислява минусовата клема от подзаряд.Плюса се окислява от презареждане.Затова при колегата тъй като ползва рядко автомобила ,се окислява минусовата клема. 

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта