Avensis T25 2.0 1CD-FTV D4D 116HP - Черен пушек при подаване на газ?
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: 23 Юли 2018 21:15
- Местоположение: София
- Автомобил: Сorolla Verso 2.2 D4D 136 DPF
Черен пушек!
При ниски обороти има по-малко сажди, а при високи повече черни сажди. Масло видимо на пръчката не гори.
Сorolla Verso 2.2 D4D 136 DPF 2007 г.
- WoLF
- Мнения: 3445
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 688 пъти
- Получена благодарност: 271 пъти
Черен пушек!
Дали са сажди? Дебитомер, въздухопроводи,турбо, дюзи е пътя. Но на диагностика не излиза ли нещо?



Черен пушек!
Най-вероятно на този автомобил системата е от типа CCO+DPF.Следователно едното тяло е катализатор а другото филтър за тв.частици.Има вероятност регенерация да не произтича по ред причини.Хардуерни или софтуерни.Саждите просто не изгарят и затова биват изхвърляни от аспуха навън визуално като черен дим.В сервизите предлагат принудителна регенерация (софтуерна).Може да се пробва и види резултата.И както каза колегата по горе от диагн.ще се разбере причината за липса на самоинициализираща се регенерация .Евентуално.Замяната на хардуер от един тип система за тв.частици с друг понякога води до липса регенерацииbmborisov71 написа: ↑09 Мар 2020 19:39 Мирише от време на време, но по принцип не миришат изгорелите газова, защото има два катализатора.
-
- Мнения: 5666
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Черен пушек!
Това е любопитен въпрос. И често се споменава за черен дим при регенерация. Ако всичко е наред с филтъра за твърди частици - ще е интересно да се види обяснено, защо се получава така. Търсил съм обяснение, но не намирам. (Имам някакви предположения, но са си дилетантски. Ще ми е интересно да видя дали има нещо вярно в тях.)bmborisov71 написа: ↑09 Мар 2020 06:47 не си обяснявам защо саждите излизат от ауспуха, а не се улавят от DPF.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Черен пушек!
ДПФ-а улавя и спира частиците(т.е се задръства защото тези частици полепват по вътр.по-ти) до едно време след което би трябвало да се инициализира регенерация по команда от ЕКУ-то.По тозиначин тези частици изгарят но,една определена част се и отделят от повърхността и отлетяват през аспуха навън .Hursa написа: ↑10 Мар 2020 12:38Това е любопитен въпрос. И често се споменава за черен дим при регенерация. Ако всичко е наред с филтъра за твърди частици - ще е интересно да се види обяснено, защо се получава така. Търсил съм обяснение, но не намирам. (Имам някакви предположения, но са си дилетантски. Ще ми е интересно да видя дали има нещо вярно в тях.)bmborisov71 написа: ↑09 Мар 2020 06:47 не си обяснявам защо саждите излизат от ауспуха, а не се улавят от DPF.
Колегата Борисов може да провери /да проверят в сервиз ,дали регенерацията бива завършена (което май не се получава)и каква е евентуалната причина
-
- Мнения: 5666
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Черен пушек!
Но разглеждайки структурата на филтъра за твърди частици - състои се от канали (не проходни), в които постъпва входящия поток и съседстващи с тях канали (също не проходни) през които изходящите газове се отвеждат към ауспуха. Връзката между входящите и изходящите канали е през порите в стените между тях. Т. е. при задръстване се запълват входящите канали, твърде много частиците са се отложили по техните стени - и така намалявайки пропускната способност на филтъра. Така, че при задръстване на филтъра - няма особени причини да отделя повече частици. До определена степен на "запълване" на филтъра - да. Но над тази "граница" не би трябвало да се увеличава пропуска на твърде малките частици (преминаващи през порите и неуспяващи да се отложат по техните стени), а дори може да се стигне до намаляване. (Това според мен, може да греша.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Черен пушек!
Тези черни неизгорели сажди поради липса на вторичното изгаряне/регенерация,до едно време биват издухвани навън от намаляване на сечението и увеличеното налягане в каналите и порите(повече обороти ,по голямо налягане,повече чернилка).А са черни на цвят защото не са изгорели поради непълноценна регенерация(температура ,доп.впръскване и т.н)
В другия случай когато дима е бял или синкав на цвят причината е недоизгоряло излишно гориво което се впръсква допълнително за вторичнотоизгаряне.Лични разсъждения.
В другия случай когато дима е бял или синкав на цвят причината е недоизгоряло излишно гориво което се впръсква допълнително за вторичнотоизгаряне.Лични разсъждения.
-
- Мнения: 5666
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Черен пушек!
Вероятно е така, както пишете (голямото количество отложени "сажди" при силно "задръстен" филтър и поради това повишената разлика в наляганията, значителна при високи обороти, а поради голямото им количество може да не успеят да изгорят и при изправна система).
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: 23 Юли 2018 21:15
- Местоположение: София
- Автомобил: Сorolla Verso 2.2 D4D 136 DPF
Черен пушек!
Благодаря на всички за информацията. Моля, препоръчайте ми къде да направя диагностика или ако някой има опит.
Сorolla Verso 2.2 D4D 136 DPF 2007 г.
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: 23 Юли 2018 21:15
- Местоположение: София
- Автомобил: Сorolla Verso 2.2 D4D 136 DPF
Черен пушек!
Моля за информация, при корекции на дюзи: -0.8; +0,8; -0.6; +0.8; възможно ли е някоя от дюзите да остава отворена или да не зазваря на време и като резултат - черни сажди. Благодаря.
Сorolla Verso 2.2 D4D 136 DPF 2007 г.
-
- Мнения: 5666
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Черен пушек!
А други проблеми има ли? Загуба на мощност, как държи "празни обороти", лесно ли пали при студен или топъл двигател.
Имаше ли някакви проблеми преди да ползвате добавката.
Имаше ли някакви проблеми преди да ползвате добавката.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: 23 Юли 2018 21:15
- Местоположение: София
- Автомобил: Сorolla Verso 2.2 D4D 136 DPF
Черен пушек!
Няма загуба на мощност, стабилни обороти на празен ход и пали веднага при -10"С. Дюзите много "тракаха" и ползвах Бардал за дюзи и два пъти Протек. Бях заредил дизел от Ромпетрол и на магистралата усетих лош мирис на изгорели газове и чувствително завишен разход на гориво. "Тракането" почти изчезна, но светна check engine DTC Р2002 и в сервизен режим. Последваха три прехода на магистралата, изтриване на грешката и последваха черните сажди от аспуха. Сега я закачихме на Тechstream и показа компенсации -1.1, 0, -1.1,+2.1. Двигателя чувствително "тресе" и е малко по-шумен. Не показва DTC. Утре ще сменя горивния филтър, проверка на турбо пътищата и почистване на ЕГР. Не зная какви са референтните стойности на отделните параметри, но програмата показва някакъв проблем с ЕГР.
Сorolla Verso 2.2 D4D 136 DPF 2007 г.
-
- Мнения: 5666
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Черен пушек!
Това - преди или след ползването на добавките?bmborisov71 написа: ↑13 Мар 2020 23:12 Бях заредил дизел от Ромпетрол и на магистралата усетих лош мирис на изгорели газове и чувствително завишен разход на гориво.
Ако ЕГР клапана не затваря или има проблем с управлението му и подава по големи количества изгорели газове към всмукателния колектор, може да се стигне до бедна на кислород среда в цилиндрите, недобро изгаряне и отделяне на много повече сажди (до колкото разбирам).
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: 23 Юли 2018 21:15
- Местоположение: София
- Автомобил: Сorolla Verso 2.2 D4D 136 DPF
Avensis T25 2.0 1CD-FTV D4D 116HP - Черен пушек при подаване на газ?
Черният пушек се появи след добавките. ЕГР е почистен, сменен е горивния и въздушния филтър. Разхода почти се нормализира. Усетих няколко пъти проявлението на "after injection" и двигателя работеше много равномерно. Преди по ауспуха имаше бял прах (изготели сажди), но това сега го няма. Провериха турбо пътищата и всичко е наред. Но при студен двигател, при работа на място някой път се появяват неравномерни обороти и забелязах, че лостчето за управление на геометрията на турбото се движи в синхрон с оборотите. Дали датчика за управление на геометрията на турбото предизвиква това или е от управлението от ECU? При последната диагностика нямаше грешки. Иначе върви прекрасно, но има сажди в ауспуха. Каква друга възможна причина освен дюзи може да има?
Сorolla Verso 2.2 D4D 136 DPF 2007 г.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта