Avensis T22 1.8 VVTi 1ZZ-FE - След основен ремонт гори масло ?
-
- Мнения: 164
- Регистриран на: 17 Фев 2020 19:43
- Местоположение: Казанлък
- Автомобил: Toyota avensis t22 1.8vvti
- Благодарил/а: 13 пъти
- Получена благодарност: 10 пъти
Avensis T22 1.8 VVTi 1ZZ-FE - След основен ремонт гори масло ?
Здравейте колеги!
Имам Toyota avensis t22 1.8vvti, колата гори масло след основен ремонт, подменени са буталата с нови (направени са допълнителните отвори на буталото на масления сегмент), нови основни и биелни лагери, цялостна ревизия на главата. Блока и главата са шлайфани, цилиндрите са хонинговани (няма ръб) а ключа на сегментите беше 0.4 мм. Разхода на масло в момента след ремонта е около 1л на 1500. Колата се кара смесено не повече от 140км/ч и ауспуха е черен. Въпроса ми е какво съм изпуснал за да има този разход. Единственото нещо което не съм проверил е клапана на картерните газове (PCV). Надявам се че бях изчерпателен, Благодаря предварително!
Имам Toyota avensis t22 1.8vvti, колата гори масло след основен ремонт, подменени са буталата с нови (направени са допълнителните отвори на буталото на масления сегмент), нови основни и биелни лагери, цялостна ревизия на главата. Блока и главата са шлайфани, цилиндрите са хонинговани (няма ръб) а ключа на сегментите беше 0.4 мм. Разхода на масло в момента след ремонта е около 1л на 1500. Колата се кара смесено не повече от 140км/ч и ауспуха е черен. Въпроса ми е какво съм изпуснал за да има този разход. Единственото нещо което не съм проверил е клапана на картерните газове (PCV). Надявам се че бях изчерпателен, Благодаря предварително!
Последно промяна от Akima на 19 Фев 2020 00:28, променено общо 1 път.
Причина: Променено заглавие.Моля прочетете правилата и важните теми.
Причина: Променено заглавие.Моля прочетете правилата и важните теми.
- slowtraveler
- Мнения: 6180
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Какво разбираш под 'ревизия на главата'? Какъв е луфта на клапаните?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 164
- Регистриран на: 17 Фев 2020 19:43
- Местоположение: Казанлък
- Автомобил: Toyota avensis t22 1.8vvti
- Благодарил/а: 13 пъти
- Получена благодарност: 10 пъти
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Не знам какъв е луфта на клапаните защото главата е ремонтирана при друг човек. Под ревизия казвам смяна на гумички, регулиране на клапани
-
- Мнения: 534
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 104 пъти
-
- Мнения: 164
- Регистриран на: 17 Фев 2020 19:43
- Местоположение: Казанлък
- Автомобил: Toyota avensis t22 1.8vvti
- Благодарил/а: 13 пъти
- Получена благодарност: 10 пъти
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Ремонтни бутала който бяха с една точка размера мисля че беше 79.5мм
а на мойте бутала 79мм
а на мойте бутала 79мм
- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Дано да не е това, което си мисля! У нас има внесена много остаряла металорежеща техника и може обработката на цилиндрите да не е качествена. Ако ремонтът на Авенсиса е правен в сервиз, това си е за рекламация. Честно казано, не знам дали този блок подлежи на шлайфане и въобще на ремонт. Някой по-компетентен може тук да помогне с мнение... Предполагам, че новите бутала са и с нови сегменти (не е писано, защото ако са старите...
). Понякога те изискват известни километри за напасване. Ако периферните системи не са виновни за този разход, вероятно ще се наложи нов преглед на мотора, най-малко нова ревизия на главата (клапани, ВОДАЧИ, гумички...), А може би и на блока! 


- slowtraveler
- Мнения: 6180
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Колегата е споменал за сегментите и ключа...
За другото - така си е... Колега от форума наскоро се бореше с такъв проблем - ако иска да сподели решението си (бе свързано с повторна ревизия и май смяна на главата поради некачествен ремонт)
За другото - така си е... Колега от форума наскоро се бореше с такъв проблем - ако иска да сподели решението си (бе свързано с повторна ревизия и май смяна на главата поради некачествен ремонт)

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 164
- Регистриран на: 17 Фев 2020 19:43
- Местоположение: Казанлък
- Автомобил: Toyota avensis t22 1.8vvti
- Благодарил/а: 13 пъти
- Получена благодарност: 10 пъти
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Колата не е ремонтирана в сервиз, бутала ги првмерихме бяха със еднакъв размер. Първоначално изминах 1000 км и след това смених маслото с друго. Вече е почти на 9000 км и сега ще го сменям, мисля да сваля свещите да развият пропката на кратера, през свещите ще сипя газ за горене и ще проверя дали ще се задържи в цилиндъра. Когато свалихме главата гумичките на клапаните бяха в различен цвят, зелен и кафяв. Когато купих новите гумички бяха само в кафяв цвят, майстора който ремонтира главата ми каза че ще станат.
- slowtraveler
- Мнения: 6180
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
След ремонт на 1.8VVTi гори масло
Темата е отделена от другата, защото няма никаква връзка със заводския дефект (май другата тема трябва въобще да я заключа - отдавна няма такива двигатели, проявяващи 'заводския дефект'.... 

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Akima
- Мнения: 7443
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
След ремонт на 1.8VVTi гори масло
Вложките винаги са цветово кодирани - изпускателни и всмукателни са различни цветове.Stanislav96 написа: ↑18 Фев 2020 10:25Когато свалихме главата гумичките на клапаните бяха в различен цвят, зелен и кафяв. Когато купих новите гумички бяха само в кафяв цвят, майстора който ремонтира главата ми каза че ще станат.
13711A SEAL OR RING, O(FOR VALVE STEM OIL)
90080-31061 NO.2, (L) 8 € 3.85
90080-31062 NO.1, (L) 8 € 3.85
90913-02101 NO.2, (J) 8 € 8.58
90913-02111 NO.1, (J) 8 € 8.58
-
- Мнения: 164
- Регистриран на: 17 Фев 2020 19:43
- Местоположение: Казанлък
- Автомобил: Toyota avensis t22 1.8vvti
- Благодарил/а: 13 пъти
- Получена благодарност: 10 пъти
-
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 28 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
След ремонт на 1.8VVTi гори масло
За какво става въпрос...Stanislav96 написа: ↑17 Фев 2020 20:21...направени са допълнителните отвори на буталото на масления сегмент...
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
-
- Мнения: 164
- Регистриран на: 17 Фев 2020 19:43
- Местоположение: Казанлък
- Автомобил: Toyota avensis t22 1.8vvti
- Благодарил/а: 13 пъти
- Получена благодарност: 10 пъти
След ремонт на 1.8VVTi гори масло
Тези отвори са направени за да се подобри охлаждането на буталото, заводски са само с 4 отвори, от други колеги разбрах че трябва да са повече отворите.
-
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 28 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
След ремонт на 1.8VVTi гори масло
Компресия мерихте ли...
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
- skydiver
- Мнения: 652
- Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4.2
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 1 път
След ремонт на 1.8VVTi гори масло
При високи обороти и рязко връщане на газта има шанс да видиш изпушване отзад.
Ако е така, тогава вероятността да са гумички на клапаните се увеличава драстично.
Истината обаче е, че просто спекулираме,защото нямаме достатъчно и достоверна входяща информация.
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта