Celica T23 1.8 2ZZ-GE VVTLi 192HP 2003 - Загуба на налягане на маслото ?
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 03 Ное 2019 22:03
- Местоположение: Kyustendil
- Автомобил: Celica T230 192
Celica T23 1.8 2ZZ-GE VVTLi 192HP 2003 - Загуба на налягане на маслото ?
Здравейте колеги , собственик съм на Тойота Селика 2003г. 192к.с. , проблема ми е следния.
При високи обороти колата прекъсва , на студен двигател се форсира до към 5500 а когато вдигне температура прекъсването става при още по ниски обороти , сменил съм болтовете на лифта , маслена помпа , ангренажен комплект , свещи , горивен филтър , масло (5w30) пълна синтетика. Някъде ми се губи налягането на маслото , то достига около 1 бар. а ми казаха , че трябва да е около 6 бара, лампата за маслото не свети , основните лагери са прегледани и са ок, единствената грешка от диагностиката беше катализатора(тъй като той е премахнат). Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем , имате ли някаква идея какво би могло да причини това прекъсване и загуба на налягане. Благодаря предварително
При високи обороти колата прекъсва , на студен двигател се форсира до към 5500 а когато вдигне температура прекъсването става при още по ниски обороти , сменил съм болтовете на лифта , маслена помпа , ангренажен комплект , свещи , горивен филтър , масло (5w30) пълна синтетика. Някъде ми се губи налягането на маслото , то достига около 1 бар. а ми казаха , че трябва да е около 6 бара, лампата за маслото не свети , основните лагери са прегледани и са ок, единствената грешка от диагностиката беше катализатора(тъй като той е премахнат). Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем , имате ли някаква идея какво би могло да причини това прекъсване и загуба на налягане. Благодаря предварително
Последно промяна от Akima на 07 Май 2024 18:19, променено общо 1 път.
Причина: Променено заглавие.
Причина: Променено заглавие.
- slowtraveler
- Мнения: 6180
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
загуба налягане на маслото Селика 192к.с.
Този двигател има ли пръскалки за подбуталното пространство - да не е изпаднала някоя пръскалка...
Иначе обичайните заподозрени са плъзгащите лагери, помпа... А за прекъсването - ами премахването на катализатора може да е свързано - колата не може да направи добра горивна смес....
Иначе обичайните заподозрени са плъзгащите лагери, помпа... А за прекъсването - ами премахването на катализатора може да е свързано - колата не може да направи добра горивна смес....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 03 Ное 2019 22:03
- Местоположение: Kyustendil
- Автомобил: Celica T230 192
загуба налягане на маслото Селика 192к.с.
Здравей slowtraveler,
Има пръскалки и са си на мястото , проверени са , лагерите също са ревизирани , помпата е чисто нова оригинална , ще поработя в/у въпроса с катализатора и чакам колега със същата селика да ми даде неговите бобини да видя дали нещо не е от тях случайно , също така ще проверя опръстените , макручета , магистрали , да не би нещо някъде да е запушено, не знам какво друго бих могъл да направя, има ли вариант блока да е пукнат някъде вътре на някоя маслена магистрала и от там да губи налягане , това ми хрумва като някакъв краен вариант.
Има пръскалки и са си на мястото , проверени са , лагерите също са ревизирани , помпата е чисто нова оригинална , ще поработя в/у въпроса с катализатора и чакам колега със същата селика да ми даде неговите бобини да видя дали нещо не е от тях случайно , също така ще проверя опръстените , макручета , магистрали , да не би нещо някъде да е запушено, не знам какво друго бих могъл да направя, има ли вариант блока да е пукнат някъде вътре на някоя маслена магистрала и от там да губи налягане , това ми хрумва като някакъв краен вариант.
-
- Мнения: 534
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 104 пъти
загуба налягане на маслото Селика 192к.с.
Ако имаше проблем с помпата, лампата на празен ход щеше да свети, вероятно нещо не мерите налягането коректно. Прекъсването няма общо с липсата на налягане, ако прекъсваше от налягане отдавна да е завлякла лагери и вала да е блокирал. Вижте запалителната система.
- Akima
- Мнения: 7443
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
- slowtraveler
- Мнения: 6180
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
загуба налягане на маслото Селика 192к.с.
Датчикът за налягане гаси лампата при доста ниско налягане - около 0.3-0.4 бара... Така, че не е невъзможно налягането да е ниско, а лампата да не свети...
Това нещо има ли байпасен клапан?
За прекъсването - разбира се няма връзка с налягането на маслото - прилича повече или на лоша смес или лошо запалване...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- skydiver
- Мнения: 652
- Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4.2
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 1 път
загуба налягане на маслото Селика 192к.с.
А как измервате това налягане на маслото ?
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...
- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
загуба налягане на маслото Селика 192к.с.
С манометър... Случайно да ти цапа някоя от свещите? На мен ми изби гарнитурата между маслената магистрала и 4-ти цилиндър, та сега правя ремонт...
- slowtraveler
- Мнения: 6180
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
загуба налягане на маслото Селика 192к.с.
То въпросът навярно бе към колегата - как той е измерил налягането
Но тъй-като пише числови стойности - предполагам и той го е измерил с манометър и затова поне според мен вероятността за грешно твърдение е намаляла...

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- skydiver
- Мнения: 652
- Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4.2
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 1 път
загуба налягане на маслото Селика 192к.с.
Понякога се използват уреди/датчици със съмнително качество.
Та можем да спестим на колегата нерви и време, защото аз като чета "достига 1 бар, а трябва да са 6 бара" си/му пожелавам да е кофти датчик...
Наскоро приятел счупи мотор, който на празен ход даваше 0.5 бара, но при 5к оборота - 4 бара...
А ние все още не знаем при какви условия се постига този 1 бар.
Та можем да спестим на колегата нерви и време, защото аз като чета "достига 1 бар, а трябва да са 6 бара" си/му пожелавам да е кофти датчик...
Наскоро приятел счупи мотор, който на празен ход даваше 0.5 бара, но при 5к оборота - 4 бара...
А ние все още не знаем при какви условия се постига този 1 бар.
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...
- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
загуба налягане на маслото Селика 192к.с.
При по-старите тойотски мотори (4АГЕ) налягането на маслото при празен ход трябва да е 0,3 кг/см2 (прибл. 0,3 бара), при 3000 об./мин: 2,5 - 5,0 кг/см2 (прибл. 2,5 - 5,0 бара). Опита ли се помпата да направи повече от 5,0 кг/см2, тогава се отварят 2-3 байпасни клапана (1. - в помпата, 2. - във филтърната конзола и 3. - в масления филтър), които връщат маслото в картера. Възможно е при някои мотори вторият и третият клапан да липсват, но клапанът в маслената помпа трябва да свърши тази работа. По-високо налягане от допустимото може да бъде почти толкова вредно, колкото и по-ниското. Тази Селика е с по-нов двигател, но принципът е същият. Колегата трябва да даде повече и по-подробни данни, преди някой да може да му даде що-годе нормален отговор. А това форсиране до 5500 об., ако е при студен старт, не е нормално, а ако е само при подаване на газ за проба при студен двигател, не е препоръчително - това си е опит за "убийство"... 

-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 03 Ное 2019 22:03
- Местоположение: Kyustendil
- Автомобил: Celica T230 192
загуба налягане на маслото Селика 192к.с.
Здравейте.
След сумати проверки , тестове, смяна на части (пробвах и други бобини и никакъв ефект) моят майстор прочисти всички маслени магистрали , за съжаление не мога да дам по точно обяснение какво точно е направил , така ми обясни той , каза че е имало е запушване , каза че е свалял валовете и е прочистил всички магистрали , сега колата не прекъсва и всичко е наред , форсирах я до към 7000 оборота ( не намерих за нужно да я докарвам до прекъсвач) , в общи линий смених ангренажен комплект , свещи (иридиум NJK) , масло , филтри , маслена помпа , болтове на лифта , горивен филтър , благодаря на всички за отговорите и предположенията който ми дадохте , знам че е трудно понякога човек да обясни какъв точно е проблемът му, дано съм успял да помогна на колега със сходен проблем.
След сумати проверки , тестове, смяна на части (пробвах и други бобини и никакъв ефект) моят майстор прочисти всички маслени магистрали , за съжаление не мога да дам по точно обяснение какво точно е направил , така ми обясни той , каза че е имало е запушване , каза че е свалял валовете и е прочистил всички магистрали , сега колата не прекъсва и всичко е наред , форсирах я до към 7000 оборота ( не намерих за нужно да я докарвам до прекъсвач) , в общи линий смених ангренажен комплект , свещи (иридиум NJK) , масло , филтри , маслена помпа , болтове на лифта , горивен филтър , благодаря на всички за отговорите и предположенията който ми дадохте , знам че е трудно понякога човек да обясни какъв точно е проблемът му, дано съм успял да помогна на колега със сходен проблем.
- skydiver
- Мнения: 652
- Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4.2
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 1 път
загуба налягане на маслото Селика 192к.с.
И къде се оказа, че е бил проблемът?
Каква маслена помпа сложихте?
Каква маслена помпа сложихте?
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...
- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
загуба налягане на маслото Селика 192к.с.
Чудна работа! То ако има запушване обикновено налягането се вдига, а не пада. Пада при теч! Освен ако запушването е било непосредствено преди датчика за налягане и тогава манометърът да отчита ниско налягане... Мистерия, но добре че все пак се е оправила машинката!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта