Една трагикомична ситуация. Изгоря ми крушката на левия фар, пак. Вече общо съм сменил 5 крушки, та 6-тата трябваше да е просто поредното досадно нещо за няколко минути работа.
Само, че няколкото минути се удължиха до час и половина и псуване по инженерната мисъл.
Кратко описание - за да се извади крушката се вади буксата и след това развиване на една капачка, която пази от навлизане на прах във фара:
Та въпросната капачка както виждате се завива и развива във фара и през отворя ѝ минава крушката, за да излязат изводите ѝ, и да се включи буксата. Нищо необичайно и невиждано.
Както виждате изводът на крушката през гумената капачка не е симетричен и при въртенето ѝ изводът на крушката се изменя. Следователно въпросната капачка има само едно положение, в което би било логично да се поставя. С тази цел производителя от задната ѝ страна е сложил един недвусмислен надпис "горе". Отново всичко точно.
Но този път взех, че реших да следвам точно този надпис "горе" и държах когато тръгвам да затварям капачката, надписа "горе" да се пада точно "горе" на фара (образно 12 часа).
Е да ама капачката влиза в "горе" не точно в 12 часа, а да кажем в 12:10. Съвсем леко изместено от 12 часа. И викам сега няма да издребнявам толкова. Е да, ама като поставиш капачката в най-близката позиция до "горе" и започнеш да я въртиш, отвора започва да напъва крушката, по обясними конструктивни причини (снимката горе за представа).
Следователно крушката започва да не ляга хубаво върху леглото си и се получава разфокусирана светлина - установено след като запалих фара, за да видя дали новата крушка работи. Добре, че имах стена, за да забележа какво мазало прави напред.
И се започна едно напред-назад, изследване на причината и проба-грешка.
И най-накрая решението бе, че капачката с надпис "нагоре" не трябва да се слага нагоре, а нагоре надписа трябва да бъде поставен на 10 часа. Просто не подозирах, че някой гениален японски инженер ще допусне въпросната капачка да има посока нагоре, ама реалната позиция нагоре да трябва да се поставя на 10 часа и след завъртане да отива до 11 часа, което не е толкова нагоре, колкото в следващата позиция на защипване към фара.
Малоумна ситуация и решение на казуса, но реших да го споделя, за да го имате предвид и да обърнете внимание случайно да не се окажете с едни светещи слънца, без фокус, вадещи очите на другите шофьори, а и да нямате хубава светлина върху пътя. След час и половина почти бях решил да свалям броня и да вадя фара, за да видя проблема къде се крие, че всичко е на принципа на напипване.
Не знам как до сега не съм влязъл в това приключение, но ето че има и пръв път. Явно ако не ги мислиш нещата понякога е по-лесно и праволинейно.
