Губене на мощност, прекъсване и затрисане на Toyota Celica 1.8 VVTi 143 hp
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 28 Май 2018 10:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Celica 1.8 VVTi 143 hp
Губене на мощност, прекъсване и затрисане на Toyota Celica 1.8 VVTi 143 hp
Здравейте колеги!
Нов съм във форума и това е първата тема, която публикувам. Извинявам се ако не е коректно написана.
По същество - колата е Toyota Celica 1.8 VVTi 143 hp 2002, кара се само на бензин и никога не е имала газова уредба. Карам тази кола от 6 години и единствения проблем беше разходът на масло, докато не светна чек контрола и колата започна да прекъсва и да губи мощност.Първо премерих компресията на цилиндрите и от 10 атмосфери беше паднала на 6 атмосфери на всички цилиндри. Взех решение да й направя основен ремонт, който включи: Подмяна на сегменти, шлайфане на глава, преглед на клапани и смяна на биелни лагери. Сегментите бяха в окаяно състояние, но сега двигателя е като нов. Атмосферите на всички цилиндри в момента са около 11 и няма никакъв разход на масло. Проблема е, че чек контролът продължава да свети, придърпването продължава да го има и колата няма мощност при по-рязко подаване на газ. Многократно я закачвах на диагностика, дори и в много големи сервизи. Диагностиката показва не добро запалване на цилиндрите (произволно). Заради това подмених всичките свещи и бубини с чисто нови. Проблемът за съжаление си остана и смених и ламбда сондата, която изпраща данни до компютъра, но и това не помогна. След това замерих с мултицет датчика за студено палене, но при достигната работна температура на двигателя, съпротивлението на сензора е 0,3 кило ома, което по общи данни показва, че работи добре. Остава да тествам колата с нов дебитомер, но ако не е и това, се изчерпвам от варианти.
Ще съм благодарен, ако някой колега има опит с подобен проблем и ме посъветва какво да правя.
Нов съм във форума и това е първата тема, която публикувам. Извинявам се ако не е коректно написана.
По същество - колата е Toyota Celica 1.8 VVTi 143 hp 2002, кара се само на бензин и никога не е имала газова уредба. Карам тази кола от 6 години и единствения проблем беше разходът на масло, докато не светна чек контрола и колата започна да прекъсва и да губи мощност.Първо премерих компресията на цилиндрите и от 10 атмосфери беше паднала на 6 атмосфери на всички цилиндри. Взех решение да й направя основен ремонт, който включи: Подмяна на сегменти, шлайфане на глава, преглед на клапани и смяна на биелни лагери. Сегментите бяха в окаяно състояние, но сега двигателя е като нов. Атмосферите на всички цилиндри в момента са около 11 и няма никакъв разход на масло. Проблема е, че чек контролът продължава да свети, придърпването продължава да го има и колата няма мощност при по-рязко подаване на газ. Многократно я закачвах на диагностика, дори и в много големи сервизи. Диагностиката показва не добро запалване на цилиндрите (произволно). Заради това подмених всичките свещи и бубини с чисто нови. Проблемът за съжаление си остана и смених и ламбда сондата, която изпраща данни до компютъра, но и това не помогна. След това замерих с мултицет датчика за студено палене, но при достигната работна температура на двигателя, съпротивлението на сензора е 0,3 кило ома, което по общи данни показва, че работи добре. Остава да тествам колата с нов дебитомер, но ако не е и това, се изчерпвам от варианти.
Ще съм благодарен, ако някой колега има опит с подобен проблем и ме посъветва какво да правя.
-
- Мнения: 452
- Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
- Местоположение: Шумен
- Получена благодарност: 2 пъти
Губене на мощност, прекъсване и затрисане на Toyota Celica 1.8 VVTi 143 hp
Сигурен ли си , че двигателя не смучи от някъде неотчетен въздух?
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 28 Май 2018 10:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Celica 1.8 VVTi 143 hp
Губене на мощност, прекъсване и затрисане на Toyota Celica 1.8 VVTi 143 hp
Здравей dokkito !
Помислих го и това. Всеки един маркуч беше ревизиран и изчистен. Картерното налягане също е в норма.
Ще се опитам да опиша по-подробно проблема. Колата няма проблем с паленето, оборотите на свободен ход ми се струват равномерни. Още разработвам новите сегменти, минал съм към 2100 - 2200 км. , за това не вдигам над 3000 оборота. Проблема настъпва, когато подам газ рязко. Има зачудване и колата претриса на свободен ход. Най-точното определение е прекъсване. Ако подавам газ плавно и терена е прав или спуска, колата ускорява нормално, но ако реша да изпреварвам или има изкачващ момент, започва да се мъчи двигателя и прекъсва. Решението е форсиране или по-ниска предавка, за да преодолее натоварването. В момента на прекъсването чек контрола мига, когато отмине остава само да свети. Единствените ми варианти, за които се сещам са запушени инжектори, горивна помпа и дебитомер, но първите две са много слабо вероятни. Инжекторите са проверени не от мен, но ми казаха, че разпръскват добре...
Пропуснах да благодаря за бързия отговор.
Помислих го и това. Всеки един маркуч беше ревизиран и изчистен. Картерното налягане също е в норма.
Ще се опитам да опиша по-подробно проблема. Колата няма проблем с паленето, оборотите на свободен ход ми се струват равномерни. Още разработвам новите сегменти, минал съм към 2100 - 2200 км. , за това не вдигам над 3000 оборота. Проблема настъпва, когато подам газ рязко. Има зачудване и колата претриса на свободен ход. Най-точното определение е прекъсване. Ако подавам газ плавно и терена е прав или спуска, колата ускорява нормално, но ако реша да изпреварвам или има изкачващ момент, започва да се мъчи двигателя и прекъсва. Решението е форсиране или по-ниска предавка, за да преодолее натоварването. В момента на прекъсването чек контрола мига, когато отмине остава само да свети. Единствените ми варианти, за които се сещам са запушени инжектори, горивна помпа и дебитомер, но първите две са много слабо вероятни. Инжекторите са проверени не от мен, но ми казаха, че разпръскват добре...
Пропуснах да благодаря за бързия отговор.
- slowtraveler
- Мнения: 6180
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Губене на мощност, прекъсване и затрисане на Toyota Celica 1.8 VVTi 143 hp
А каква грешка дава диагностиката?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 28 Май 2018 10:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Celica 1.8 VVTi 143 hp
Губене на мощност, прекъсване и затрисане на Toyota Celica 1.8 VVTi 143 hp
Здравей slowtraveler!
Диагностиката показва недобро запалване на цилиндрите (най-вече на втори). В реално време показва отклонение на тактовете. Друго не показва. Нито засича датчици, нито сензори нищо.. Скоро минах преглед и премериха газовете, бяха абсолютно в норма, следователно дебитомер и датчик студено палене не показаха отклонения. Горивото не беше обогатено. Съмнявам се някой инжектор да не е запушен или да няма проблем по трасето на кабелите. Доста време си блъскам главата, утре все пак ще купя нов дебитомер DENSO и ако отново няма промяна, почвам да се замислям за горивен филтър, бензинова помпа или инжектори.
Диагностиката показва недобро запалване на цилиндрите (най-вече на втори). В реално време показва отклонение на тактовете. Друго не показва. Нито засича датчици, нито сензори нищо.. Скоро минах преглед и премериха газовете, бяха абсолютно в норма, следователно дебитомер и датчик студено палене не показаха отклонения. Горивото не беше обогатено. Съмнявам се някой инжектор да не е запушен или да няма проблем по трасето на кабелите. Доста време си блъскам главата, утре все пак ще купя нов дебитомер DENSO и ако отново няма промяна, почвам да се замислям за горивен филтър, бензинова помпа или инжектори.
Губене на мощност, прекъсване и затрисане на Toyota Celica 1.8 VVTi 143 hp
Здравейте колеги!
Относно проблема с прекъсването на селиката- разреши ли се проблема и ако мже да споделиш по какъв начин, че ме сполетя същото?
Благодаря предварително !
Относно проблема с прекъсването на селиката- разреши ли се проблема и ако мже да споделиш по какъв начин, че ме сполетя същото?
Благодаря предварително !
Губене на мощност, прекъсване и затрисане на Toyota Celica 1.8 VVTi 143 hp
"Благодаря за отговора" - бобина се оказа, дано поне аз помогна на някой, като го сполети същото !
Хубав ден, колеги !
Хубав ден, колеги !
- slowtraveler
- Мнения: 6180
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Губене на мощност, прекъсване и затрисане на Toyota Celica 1.8 VVTi 143 hp
mimchil, благодаря за върнатата информация (без кавички)
Просто някои колеги решават да се регистрират във форума само с цел 'ако може някой дистанционно да им оправи автомобила'... А дори не цитират каква грешка им е дала диагностиката и какви са точните симптоми, за да можем да се опитаме да тълкуваме причините и да посъветваме колегите какво да проверят или към кого да се обърнат...
И решат ли си проблема (или когато не получат желаният 'дистанционен ремонт') - смятат за ненужно да върнат отговор с решениет, като така помогнат на колегите с подобен проблем...

Просто някои колеги решават да се регистрират във форума само с цел 'ако може някой дистанционно да им оправи автомобила'... А дори не цитират каква грешка им е дала диагностиката и какви са точните симптоми, за да можем да се опитаме да тълкуваме причините и да посъветваме колегите какво да проверят или към кого да се обърнат...
И решат ли си проблема (или когато не получат желаният 'дистанционен ремонт') - смятат за ненужно да върнат отговор с решениет, като така помогнат на колегите с подобен проблем...

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 1704
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 38 пъти
Губене на мощност, прекъсване и затрисане на Toyota Celica 1.8 VVTi 143 hp
Защо са тези кавички, пишеш че си сменил бобините с нови и няма промяна. Какво си очаквал? Аз, а и много други вероятно, си помислих точно за бобина.
Губене на мощност, прекъсване и затрисане на Toyota Celica 1.8 VVTi 143 hp
Здравейте колеги, не съм писал аз за сменени бобини, а колегата G.Bor. , от който най-вече очаквах някакъв отговор.
Грешката , която ми показваше беше P3002 (неправилно запалване на втори цилиндър)
Лошото беше, че до тази грешка стигнахме чак в 5тия сервиз . Важното е , че нещата се оправиха!Надявам се да съм бил полезен, хубав ден на всички!
Губене на мощност, прекъсване и затрисане на Toyota Celica 1.8 VVTi 143 hp
и аз го имах този проблем при мен и се оказа прецакана резба на гнездото
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 28 Ное 2019 19:08
- Местоположение: Хасково
- Автомобил: Тойота селика
Губене на мощност, прекъсване и затрисане на Toyota Celica 1.8 VVTi 143 hp
G. Bor, колега, как решихте проблема? На мен ми излезна същия! Закачихме я на компютър и се оказа, че 1 цилиндър не работи-сменихме бобината и колата се стабилизира, но запопна да прекъсва в ниските обороти, като ту прекъсваше, ту се оправяше? Сега започна да прекъсва и във високите като ми премига лампата за check engine! Моля помогнете
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 28 Ное 2019 19:08
- Местоположение: Хасково
- Автомобил: Тойота селика
Губене на мощност, прекъсване и затрисане на Toyota Celica 1.8 VVTi 143 hp
Колеги, отново се оказа бобина, коята прекъсва и не изписваше грешка в компютъра!
-
- Мнения: 164
- Регистриран на: 17 Фев 2020 19:43
- Местоположение: Казанлък
- Автомобил: Toyota avensis t22 1.8vvti
- Благодарил/а: 13 пъти
- Получена благодарност: 10 пъти
Губене на мощност, прекъсване и затрисане на Toyota Celica 1.8 VVTi 143 hp
Здравейте, колеги!
Съжалявам ако запитването ми не е за тази тема.
Имам Toyota avensis t22 1.8vvti 129 коня, чек лампата ми всети може би от 1 година, питах няколко майстора и ми казаха че е от абс защото и той не работи, но от няколко дни ми направи впечатление, че колата като е топла пръкъсва 5-10 секунда и чек лампата започва да мига. Днес обаче чек лампата започна да мига постоянно и колата прекъсва, естествено закачихме я на диагностика и даде грешка mis fire на 2ри цилиндъра и сменихме бобината (свещите са сменени преди 15хил км). След смяната на бобината чек лампата изгасна и колата заработи добре, качвам се и без да гася колата изминавам около 300 км спирам за почивка, гася колата (около 10 минути) и след като я запалих чек лампата отново започна да мига. Може ли някой да ме посъветва какво да правя от тук нататък надавям се че обясних добре.
Благодаря!
Съжалявам ако запитването ми не е за тази тема.
Имам Toyota avensis t22 1.8vvti 129 коня, чек лампата ми всети може би от 1 година, питах няколко майстора и ми казаха че е от абс защото и той не работи, но от няколко дни ми направи впечатление, че колата като е топла пръкъсва 5-10 секунда и чек лампата започва да мига. Днес обаче чек лампата започна да мига постоянно и колата прекъсва, естествено закачихме я на диагностика и даде грешка mis fire на 2ри цилиндъра и сменихме бобината (свещите са сменени преди 15хил км). След смяната на бобината чек лампата изгасна и колата заработи добре, качвам се и без да гася колата изминавам около 300 км спирам за почивка, гася колата (около 10 минути) и след като я запалих чек лампата отново започна да мига. Може ли някой да ме посъветва какво да правя от тук нататък надавям се че обясних добре.
Благодаря!
-
- Мнения: 94
- Регистриран на: 04 Яну 2010 16:18
- Местоположение: Ямбол Тойота Корола 1.6 VVT 2009г
Губене на мощност, прекъсване и затрисане на Toyota Celica 1.8 VVTi 143 hp
Най- лесното, което можеш да направиш е да смениш и свещите. Защото бобините се скапват преди всичко от некачествени или дефектирали свещи. Поздрави.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 6 госта