-
Митхат
- Мнения: 3826
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 132 пъти
Мнение
от Митхат » 08 Яну 2020 18:58
ppeneva написа: ↑08 Яну 2020 18:44
всеки автоматик тръгва напред като му пуснеш спирачката
Ако актуаторът е позициониран правилно,инициализацията която се провежда от блока е в час то тогава тръгват и ММТ-та.иначе не.

Митхат
-
valeriognyanov
- Мнения: 1
- Регистриран на: 06 Яну 2020 09:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla 1.4 D4D
Мнение
от valeriognyanov » 09 Яну 2020 18:51
Здравейте, моля колегата Petar555 да се свърже с мен (ако има време и желание, разбира се

). Имам няколко въпроса относно проблем с ММТ кутията. Нов съм във форума и не мога да пиша лични съобщения. Хубава вечер на всички!

valeriognyanov
-
Shishkovi
- Мнения: 178
- Регистриран на: 02 Дек 2019 10:42
- Местоположение: Казанък
- Автомобил: Toyota Yaris 1,4 D4D MMT
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Мнение
от Shishkovi » 09 Яну 2020 20:12
Някой, колега може ли да сподели, дали кутиите ММТ при Ярис са еднакви с тези при Корола и Айрис? Нашата кола е Ярис Д4Д с ММТ и от прочетеното трябва да съм подготвен за повреди ! Лека вечер !

Shishkovi
-
Shift
- Мнения: 76
- Регистриран на: 18 Окт 2017 08:48
- Местоположение: Плевен
Мнение
от Shift » 09 Яну 2020 20:48
Кутийте са еднакви, актуаторите/които са проблемния възел/ на самите кутии на всички модели с ММТ са различни в зависимост от годината на произвоство.
Yaris 2010 SOL 1.33 74KW MTM, 6-SPEED FLOOR SHIFT (SEQUENTIAL)
Shift
-
Petar555
- Мнения: 568
- Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 34 пъти
Мнение
от Petar555 » 09 Яну 2020 21:26
valeriognyanov написа: ↑09 Яну 2020 18:51
Здравейте, моля колегата Petar555 да се свърже с мен (ако има време и желание, разбира се

). Имам няколко въпроса относно проблем с ММТ кутията. Нов съм във форума и не мога да пиша лични съобщения. Хубава вечер на всички!
Здравейте, с удоволствие, но нека да е другата седмица.
Пишете ми на лични.
Хората с малко акъл и с малки пи...ки си приличат по това, че не смеят да си ги показват.
Petar555
-
Petar555
- Мнения: 568
- Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 34 пъти
Мнение
от Petar555 » 09 Яну 2020 21:29
Shift написа: ↑09 Яну 2020 20:48
Кутийте са еднакви, актуаторите/които са проблемния възел/ на самите кутии на всички модели с ММТ са различни в зависимост от годината на произвоство.
Кутиите са два модела, всяка с по две разновидности.
Актуаторите са два вида механични и един хидравличен. Компютрите са много.
Хората с малко акъл и с малки пи...ки си приличат по това, че не смеят да си ги показват.
Petar555
-
ppeneva
- Мнения: 184
- Регистриран на: 02 Яну 2019 10:33
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla Hatch 2005 1.4 D4D MMT
- Благодарил/а: 2 пъти
Мнение
от ppeneva » 09 Яну 2020 22:20
Днес много необичайно колата превключи от втора скорост директно на четвърта. Трябва ли да съм притеснена?

ppeneva
-
Petar555
- Мнения: 568
- Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 34 пъти
Мнение
от Petar555 » 09 Яну 2020 22:37
Не. При рязко ускорение се случва. Особено ако не я карате на ръчен режим често.
Хората с малко акъл и с малки пи...ки си приличат по това, че не смеят да си ги показват.
Petar555
-
Shishkovi
- Мнения: 178
- Регистриран на: 02 Дек 2019 10:42
- Местоположение: Казанък
- Автомобил: Toyota Yaris 1,4 D4D MMT
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Мнение
от Shishkovi » 09 Яну 2020 23:35
Колега ,Петър, а препоръчително ли е да използваме ръчния режим? Пробвал съм го и не е лош! Харесва ми това,че много добре преценя кога да свали предавката, когато намаляваш скоростта например. Разбира се карам на автоматичния режим и започна все повече да ми харесва! Вярно е, че не е истински автоматик, но е отличен заместител!

Shishkovi
-
Petar555
- Мнения: 568
- Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 34 пъти
Мнение
от Petar555 » 10 Яну 2020 07:50
Ръчният режим е алтернатива, особено за планинско каране. Мен лично ме "боли сърцето", ако трябва да карам нагоре по баир със завои и да натискам спирачката, вместо да свалям предавки в началото на завоите. Иначе в града - автоматичен.

Хората с малко акъл и с малки пи...ки си приличат по това, че не смеят да си ги показват.
Petar555
-
slowtraveler
- Мнения: 6178
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Мнение
от slowtraveler » 10 Яну 2020 08:28
Ползването на ръчен режим зависи от професионализма на шофьора, докато автоматика си работи според професионалния поглед на конструктора...
Предишният ми автоматик много добре отработваше горепосочената ситуация и сваляше автоматично до 3-4 предавки при нужда ако наклонът е по-голям. Затова и след първите експерименти в ръчен режим реших, че и сам се справя повече от добре..
Не е ли реализирано нещо подобно (макар и навярно по-примитивно заради по-старото поколение) и при ММТ?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
Митхат
- Мнения: 3826
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 132 пъти
Мнение
от Митхат » 10 Яну 2020 08:51
Тук нещата са много.....черно ...бели.Няма го и хидротрансформатора.Ръчният режим за катерене и пускане е добър избор.Има случаи в които реално ако караш ръчка не би качил скорост нагоре.Обаче тъпото ММТ качва от 1 на 2 ти задържаш газта и то сваля пак на 1 и убива скороста на движение по наклона.
Митхат
-
Shishkovi
- Мнения: 178
- Регистриран на: 02 Дек 2019 10:42
- Местоположение: Казанък
- Автомобил: Toyota Yaris 1,4 D4D MMT
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Мнение
от Shishkovi » 10 Яну 2020 08:57
Потвърждавам ситуацията при стръмно изкачване! На автоматичен режим не ми харесва момента, когато при втора натискам силно газта да набера и поддържам скорост40-50, но робота отива на трета и убива всичко детско в мен !

Shishkovi
-
slowtraveler
- Мнения: 6178
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Мнение
от slowtraveler » 10 Яну 2020 09:05
mfandakov написа: ↑10 Яну 2020 08:51
Тук нещата са много.....черно ...бели.Няма го и хидротрансформатора.
Въпросът е чисто софтуерен, и не зависи от конкретното изпълнение... При съвременните автоматици хидротрансформатора обикновено се ползва само при потегляне.
Добре е реализирана функцията и при по-новите хибридни лексъси висок клас (особено в спортен режим - редят предавките, като оборотите може и да не слязат под 4х.об/мин

)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
Митхат
- Мнения: 3826
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 132 пъти
Мнение
от Митхат » 10 Яну 2020 09:28
И софтуера не е перфектен/ меко казано/ и хидротрансформаторът който помага за плавното превключване както знаеш

липсва.
Митхат
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта