MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
-
- Мнения: 568
- Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 34 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Хората с малко акъл и с малки пи...ки си приличат по това, че не смеят да си ги показват.
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 01 Яну 2020 18:44
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: Toyta Corola Verso
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Petar555, P0810 показа диагностиката. Ако е възможно ваш телефонен номер, или на лични за съвет. Благодаря!
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 06 Яну 2020 16:35
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Toyota Auris 1.4D
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Здравейте колеги,
От половин година имам стандартния проблем с грешка P0810 на моята Toyota Auris 1.4D (MMT) - изключва от скорост когато намалям скоростта или на свтофар - когато спирам.
Днес се опитах да сваля грешките и параметрите им с Techstream.
Може ли някой, който разбира да им хвърле едно око, и да даде идея дали може да се направи нещо по въпроса?
От половин година имам стандартния проблем с грешка P0810 на моята Toyota Auris 1.4D (MMT) - изключва от скорост когато намалям скоростта или на свтофар - когато спирам.
Днес се опитах да сваля грешките и параметрите им с Techstream.
Може ли някой, който разбира да им хвърле едно око, и да даде идея дали може да се направи нещо по въпроса?
- Прикачени файлове
-
- ts.jpg (324.07 KiB) Преглеждано 2493 пъти
-
- tserr.jpg (1.06 MiB) Преглеждано 2493 пъти
- Митхат
- Мнения: 3826
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 132 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Клини актуатора ,и иска проверка на лоста скоростите.Макар че тази P0820 излиза и като следствие на другата грешка понякога.Акумулатора как е.
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 06 Яну 2020 16:35
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Toyota Auris 1.4D
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Малко предистория на проблема...
Колата в момента е на около 100 000 км., 2007г.
Това нещо започна да го прави няколко месеца след като в сервиза ми смениха съединителя, който беше толкова износен, че се чудеха как съм я докарал до сервиза.
Няколко месеца с новият съединител работеше много добре, но в един момент, по време на движение, скъса остта на актуатора на съединителя - там където започва резбата за гайката, която държи онзи клиновиден накрайник или както и да се казва...
Малко по-късно, след като намерих почти нова такава ос, я смених, заедно с лагерите и втулките вътре в актуатора, също така и сензора за положението (с чисто нов - оригинален). Единият лагер беше в леко лошo състояние, а другият беше добре. Смених ги и двата. Втулките бяха с износен тефлон и леко износен бронз (или месинг ... незнам точно от какъв материал са). И тях ги смених. Двигателят беше с износени четки, но ми се стори, че има още живот в тях, и тъй като нямах нов двигател, само го почистих от праха от четките, който се беше пръснал на всяякъде, и сглобих всичко по същият начин, както го разглобих - с малко помощ от един клип от youtube... Проблема е, че не помня първият път, когато го направи проблема, дали беше малко преди да скъса остта или малко след това, но със сигурност е след смяната на съединителя. С предишният съединител го е нямало този проблем. Друг интересен момент е, че с предишният съединител, или поне от както колата е била на 35 000 км. (от тогава я помня), никога, когато пусна спирачката, колата не тръгваше леко напред, а стои все едно с натиснат съединител - на където е наклона, на там тръгва. След смяната на съединителя, и извършване на онези процедури по инициализация на трите работи, след като пусна спирачката, колата започва леко да дърпа напред. Дори не знаех, че трябва да се държи така...
Акумулатора, до преди две години беше оригиналния. Смених го с някаква сребриста VARTA, която за сега изглежда работи нормално, съдейки по безпроблемното палене зима и лято... (Преди 5-6 години и генератора е сменян - целият.)
След промените по актуатора, изглежда за известно време работеше много добре - плавно превключваше скоростите, но в един момент зачестиха още повече проблемите с мигащото N на светофарите... В момента, имам чувството, че на ниска предавка, като натисна леко спирачката за да намаля, нещо започва да се тормози, все едно не тръгва да натиска леко съединителя, а го държи през цялото време отпуснат и двигателя се мъчи да надмогне спирачния ефект... и често точно в такъв момент, изхвърля на N... Също така, имам чувството, че съединителя (под съединител имам в предвид диска, а не актуатора) също се е поизносил, въпреки че скоро е сменян.
При монтажа на актуатора, онзи луфт 0.5-1мм го обрах на ръка да няма луфт, до колкото може да се обере на ръка. Когато го демонтирах и монтирах актуатора, спазих изискването първо да премина в онзи режим, в които изкарва остта маскимално навън, и след монтажа в същото това положение обрах луфта на ръка. (Като ремонтираният актуатор преди монтажа, също беше с максимално извадена навън ос - както и при демонтажа)
По горният софтуер (Techstream) го пробвах за първи път вчера, и нямам много опит как се работи с него, а и не съм сигурен до колко въобще е читава версията, която имам...
Колата в момента е на около 100 000 км., 2007г.
Това нещо започна да го прави няколко месеца след като в сервиза ми смениха съединителя, който беше толкова износен, че се чудеха как съм я докарал до сервиза.
Няколко месеца с новият съединител работеше много добре, но в един момент, по време на движение, скъса остта на актуатора на съединителя - там където започва резбата за гайката, която държи онзи клиновиден накрайник или както и да се казва...
Малко по-късно, след като намерих почти нова такава ос, я смених, заедно с лагерите и втулките вътре в актуатора, също така и сензора за положението (с чисто нов - оригинален). Единият лагер беше в леко лошo състояние, а другият беше добре. Смених ги и двата. Втулките бяха с износен тефлон и леко износен бронз (или месинг ... незнам точно от какъв материал са). И тях ги смених. Двигателят беше с износени четки, но ми се стори, че има още живот в тях, и тъй като нямах нов двигател, само го почистих от праха от четките, който се беше пръснал на всяякъде, и сглобих всичко по същият начин, както го разглобих - с малко помощ от един клип от youtube... Проблема е, че не помня първият път, когато го направи проблема, дали беше малко преди да скъса остта или малко след това, но със сигурност е след смяната на съединителя. С предишният съединител го е нямало този проблем. Друг интересен момент е, че с предишният съединител, или поне от както колата е била на 35 000 км. (от тогава я помня), никога, когато пусна спирачката, колата не тръгваше леко напред, а стои все едно с натиснат съединител - на където е наклона, на там тръгва. След смяната на съединителя, и извършване на онези процедури по инициализация на трите работи, след като пусна спирачката, колата започва леко да дърпа напред. Дори не знаех, че трябва да се държи така...
Акумулатора, до преди две години беше оригиналния. Смених го с някаква сребриста VARTA, която за сега изглежда работи нормално, съдейки по безпроблемното палене зима и лято... (Преди 5-6 години и генератора е сменян - целият.)
След промените по актуатора, изглежда за известно време работеше много добре - плавно превключваше скоростите, но в един момент зачестиха още повече проблемите с мигащото N на светофарите... В момента, имам чувството, че на ниска предавка, като натисна леко спирачката за да намаля, нещо започва да се тормози, все едно не тръгва да натиска леко съединителя, а го държи през цялото време отпуснат и двигателя се мъчи да надмогне спирачния ефект... и често точно в такъв момент, изхвърля на N... Също така, имам чувството, че съединителя (под съединител имам в предвид диска, а не актуатора) също се е поизносил, въпреки че скоро е сменян.
При монтажа на актуатора, онзи луфт 0.5-1мм го обрах на ръка да няма луфт, до колкото може да се обере на ръка. Когато го демонтирах и монтирах актуатора, спазих изискването първо да премина в онзи режим, в които изкарва остта маскимално навън, и след монтажа в същото това положение обрах луфта на ръка. (Като ремонтираният актуатор преди монтажа, също беше с максимално извадена навън ос - както и при демонтажа)
По горният софтуер (Techstream) го пробвах за първи път вчера, и нямам много опит как се работи с него, а и не съм сигурен до колко въобще е читава версията, която имам...
-
- Мнения: 568
- Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 34 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Здравейте,milenbg написа: ↑06 Яну 2020 22:01 Малко по-късно, след като намерих почти нова такава ос, я смених, заедно с лагерите и втулките вътре в актуатора, също така и сензора за положението (с чисто нов - оригинален). Единият лагер беше в леко лошo състояние, а другият беше добре. Смених ги и двата. Втулките бяха с износен тефлон и леко износен бронз (или месинг ... незнам точно от какъв материал са). И тях ги смених. Двигателят беше с износени четки, но ми се стори, че има още живот в тях, и тъй като нямах нов двигател, само го почистих от праха от четките, който се беше пръснал на всяякъде, и сглобих всичко по същият начин, както го разглобих - с малко помощ от един клип от youtube
След ремонта на актуатора' сменихте ли греста?
Каква грес сложихте?
Хората с малко акъл и с малки пи...ки си приличат по това, че не смеят да си ги показват.
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 06 Яну 2020 16:35
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Toyota Auris 1.4D
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Да. Първо почистих всичко от старата грес, измих всичко с обезмаслител (без лагерите и двигателя) и гресирах необходимите елементи с грес, която вървеше в комплект с кита, който купих от e-bay:
https://www.ebay.com/itm/Toyota-Clutch- ... 3126542477
Греста е синя на цвят и друго не знам за нея. Разчитам на руснака (или Литва / Латвия май беше), от който купих по-горния кит.
Разглобяването и сглобяването направих по едно клипче от youtube, което мисля че беше постнато от същия руснак (Юрий май се казваше).
Пробвах да намеря някоя снимка от разглобения актуатор, но намерих само две тъмни (които малко изсветлих), на които се виждат леко четките на двигателя и прахът от изхабените четки в кутията:
https://www.ebay.com/itm/Toyota-Clutch- ... 3126542477
Греста е синя на цвят и друго не знам за нея. Разчитам на руснака (или Литва / Латвия май беше), от който купих по-горния кит.
Разглобяването и сглобяването направих по едно клипче от youtube, което мисля че беше постнато от същия руснак (Юрий май се казваше).
Пробвах да намеря някоя снимка от разглобения актуатор, но намерих само две тъмни (които малко изсветлих), на които се виждат леко четките на двигателя и прахът от изхабените четки в кутията:
- Прикачени файлове
-
- motor.jpg (386.2 KiB) Преглеждано 2438 пъти
-
- motor2.jpg (630.45 KiB) Преглеждано 2438 пъти
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 06 Яну 2020 16:35
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Toyota Auris 1.4D
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Сега като гледам на тази снимка четките на моя мотор се замислям, че може би не им е оставал още много живот... Ако този в ляво (нов) е същия модел като моя (в дясно) или поне четките на моя са били в началото толкова големи, то май трябва да пробвам да сменя четките или целият двигател... Може би на първо време поне четките за проба... Някой по-напред в темата беше писал от къде е купувал такива, които стават ?!! Бош - Киров или нещо такова?
- Прикачени файлове
-
- motor_comp.jpg (629.36 KiB) Преглеждано 2431 пъти
- Митхат
- Мнения: 3826
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 132 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Четките пишат друга грешка,сигурен ли си че си с точният съединител.
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 06 Яну 2020 16:35
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Toyota Auris 1.4D
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
За съжаление не съм сигурен дали е точният съединител, и незнам какъв е въобще.
Не е сменян и в сервиз на Toyota.
Не е сменян и в сервиз на Toyota.
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 01 Яну 2020 18:44
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: Toyta Corola Verso
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Petar555, Здравейте! Направих теста, нямаше промяна в оборотите!
- ppeneva
- Мнения: 184
- Регистриран на: 02 Яну 2019 10:33
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla Hatch 2005 1.4 D4D MMT
- Благодарил/а: 2 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Моят съединител не е сменян до колкото знам и колата се държи точно по същия начин. Няма грешки в диагностиката за MMT.
Аз мисля, че всеки автоматик тръгва напред като му пуснеш спирачката.

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост