МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Мнение от nod_1979 » 10 Дек 2019 13:46
nod_1979
- liav_dolen_(no)pedal
- Мнения: 248
- Регистриран на: 31 Окт 2015 01:58
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Мнение от liav_dolen_(no)pedal » 10 Дек 2019 22:12
Дали е по-добър никой не знае. Но е вариант: RAVENOL FEL SAE 5W-30
Engine: 3ZZ-FE 1600CC 16-VALVE
Engine oil: Pentosin Pentosynth HC 5W-40 --> RAVENOL VST USVO SAE 5W-40 ---> ROWE HIGHTEC SYNT RSi SAE 5W-40 HC
liav_dolen_(no)pedal
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Мнение от todorakis » 12 Дек 2019 10:05
Подробна спецификация имат на сайта им.
todorakis
-
- Мнения: 178
- Регистриран на: 02 Дек 2019 10:42
- Местоположение: Казанък
- Автомобил: Toyota Yaris 1,4 D4D MMT
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 1 път
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Мнение от Shishkovi » 12 Дек 2019 11:07
https://www.silux.si/izdelki/dodatna-op ... f134%3D811
Shishkovi
-
- Мнения: 145
- Регистриран на: 15 Май 2018 11:58
- Местоположение: Димитровград
- Автомобил: Lexus GS300
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Мнение от Toshiro » 12 Дек 2019 14:10
Toshiro
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 21 Ное 2014 18:57
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla E12 4ZZ-FE 2003
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Мнение от bobbby11 » 28 Дек 2019 19:07
От близо месец съм "новичок" в отбора на "собствениците на Тойота" .
И след известно "четене" тук /и насам-натам/ - мисля да поглезя количката от подписа ми, като й сипя следните течности:
1. двиг. масло - "Toyota 5W30" , код: 08880-80845
https://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-5-Li ... 53f67ba14a
2. масло скорости - "Toyota LV 75W MT" , код: 08885-81001
https://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-Toyo ... 41df392a7d
3. антифриз - "Toyota Super Long Life Coolant Pink" , код: 0888980072
https://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-Toyo ... 33ef9a802d
На прав път ли съм ???
или има и по-удачни "варианти" по въпроса ???
Мерси предварително.
bobbby11
- biro
- Мнения: 2800
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 123 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Мнение от biro » 28 Дек 2019 19:15
По удачни варианти бол. Ако тойката е ръчка само точка 2 си почти нацелил правилно.
За консумативи е коментирано много не знам дали си го чел тук и там.
biro
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 21 Ное 2014 18:57
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla E12 4ZZ-FE 2003
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Мнение от bobbby11 » 28 Дек 2019 19:28
"Модел/година/вид гориво" се виждат /или подразбират/ в "лявата колонка" под името ми,
а "пробег" не съм писал, защото е доста "хипотетичен" по принцип .
Да кажем - между 120 и 220 хиляди.

апропо - тойотката е ръчка .
А кои са "по-удачните" варианти /ако не досаждам много/ ???

п.с.
за 1. - има и доста убедителни мнения в полза на "5W40" / но по книжка си е 5W30 /
за 2. - има убедителни такива в полза на "Red Line Mt-90 Gl-4"
за 3. - май не се сещам
bobbby11
- liav_dolen_(no)pedal
- Мнения: 248
- Регистриран на: 31 Окт 2015 01:58
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Мнение от liav_dolen_(no)pedal » 28 Дек 2019 20:40
Тази кола е за Toyota Long Life Coolant Premixed Red 08889-80006 1L или Toyota Long Life Coolant Premixed Red 08889-80002 5L. Или 08889-80014 Toyota Long Life Coolant Concentrated Red 5 L или 08889-80015 Toyota Long Life Coolant Concentrated Red 1 L.
Engine: 3ZZ-FE 1600CC 16-VALVE
Engine oil: Pentosin Pentosynth HC 5W-40 --> RAVENOL VST USVO SAE 5W-40 ---> ROWE HIGHTEC SYNT RSi SAE 5W-40 HC
liav_dolen_(no)pedal
- biro
- Мнения: 2800
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 123 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Мнение от biro » 28 Дек 2019 20:51
Няма лява колонка при четене на мобилен телефон.bobbby11 написа: ↑28 Дек 2019 19:28"Модел/година/вид гориво" се виждат /или подразбират/ в "лявата колонка" под името ми,
а "пробег" не съм писал, защото е доста "хипотетичен" по принцип .
Да кажем - между 120 и 220 хиляди.
![]()
апропо - тойотката е ръчка .
А кои са "по-удачните" варианти /ако не досаждам много/ ???
![]()
п.с.
за 1. - има и доста убедителни мнения в полза на "5W40" / но по книжка си е 5W30 /
за 2. - има убедителни такива в полза на "Red Line Mt-90 Gl-4"
за 3. - май не се сещам
За моторното юасло най-доброто което съм ползвал е Eneos Sustina кеф ти 5w30 или 5w40. За ръчни скорости задължително оригинално тойота според спецификацията в упътването - лично пробвано с алтернативна марка и не работеше добре на студено. Антифриз не мога да препоръчам без да знам модел и година /след като питам значи определено не го пише на моя екран, ти си преценяваш дали да отговориш. Тия данни се пишат в подписа, а не по разни колонки видими само за теб. Поразгледай форума и ще се ориентираш кое кво що/.
biro
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 21 Ное 2014 18:57
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla E12 4ZZ-FE 2003
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Мнение от bobbby11 » 28 Дек 2019 21:23
И аз четох на много места, че за трансмисионното масло е най-добре да си е "тойотското".
В книжката пише - "75W90 GL-4 или GL-5"
Но на доста места пишат, че за моята - май било по-добре да си е "GL-4", а да не е "GL-5".
А "онова", дето не ти се вижда на телефона - го добавих и в подписа ми.

Сори, ама още съм новобранец.

п.с. liav_dolen_(no)pedal, май не си прав.
И аз се изкушавам да сипя "Long Life Coolant Red" /щото е по-евтин/, ама в книжката ми пише да е "Super Long Life Coolant".
Та не знам и аз.

Но пък /ако не протече отнякъде количката/ - тоя антифриз не е нещо, което се сменя често .
bobbby11
- liav_dolen_(no)pedal
- Мнения: 248
- Регистриран на: 31 Окт 2015 01:58
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Мнение от liav_dolen_(no)pedal » 28 Дек 2019 21:32
Тогава Super Long Life Coolant
Engine: 3ZZ-FE 1600CC 16-VALVE
Engine oil: Pentosin Pentosynth HC 5W-40 --> RAVENOL VST USVO SAE 5W-40 ---> ROWE HIGHTEC SYNT RSi SAE 5W-40 HC
liav_dolen_(no)pedal
- Sk8er
- Мнения: 27
- Регистриран на: 18 Фев 2019 10:55
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.6 CVT
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Мнение от Sk8er » 17 Яну 2020 14:52
Тази тема стана доста дълга и вече няма прочитане - т.е. няма реално хора, които да отделят
толкова време за да си отговорят на един прост въпрос
- Какво масло да й сложа на мойта по дяволите?!?!?
Така като следя темата повечето питащи са прелистили до 5 страници назад, а в темата има доста информация някъде по към началото. Ако се върнете към началото на темата колеги, ще видите, че еднозначен отговор на този екзистенциален дискурс (за мотора) няма и няма как да има.
Избора на масло се прави на база състоянието на Вашата кола.
ДА - някои масла предлагат уникални предимства, някои уникална цена, някои са вискозни, някои са тънки, има температурно устойчиви и не толкова устойчиви, някои мият, някои остават по метала, има с подредени молекули (странно нали) има и с разбъркани, с някои мотора се чувства по-добре, с други не толкова, но си работи напълно фукционално. В крайна сметка има ли универсална формула да предпазим нашата инвестиция?
Всеки има собствен отговор на този въпрос, защото и инвестицията на всеки е различна (от кола за 1000 лв до кола за 90 000 лв). Производителя също иска да се предпази от клеймове и затова е дал указания, които статистически е сметнал, че няма да предизвикат проблеми с Вашият двигател. Естествено трябва да се внимава и с Вносителите, които често си измислят удължени интервали за смяна на консумативи.
Ако синтезираме всичко изписано до момента (а то е много за хора, които не им е интересно да четат 20 часа без накрая да знаят какво трябва да правят) може би се открояват основните
моменти:
За атмосферни коли:
- сменяйте си маслото навреме и по-често (8-10К км макс в зависимост от експлоатацията) и
минимум веднъж годишно; Това с 15-20К го оставете на немските болиди.
- вискозитета може да намерите във всяка книжка за Инструкции на собственика (Owner Manual) за съответните години. Ако тази информация не ви се струва разбираема, допитайте се до механика, който поддържа Вашата кола. Той би следвало вече да има представа за състоянието на карантията в коша отпред и ще ви даде най-добрия съвет (дано само не е представител/вносител на масла)
- правете от време на време промивка на двигателя (примерно веднъж на три смени) с препарат на детергентна основа, който няма да прецака гумените уплътнения и няма да свали наведнъж много мръсотия.
- Проверявайте системно нивото на маслото за да няма изненади, особено в ранните месеци след придобиване.
- Минавайте през доверен сервиз поне веднъж годишно за оглед от специалист (нещо като
профилактичните прегледи при GP) - лекуване на болежки в ранна фаза често е доста по-евтино.
За турбо коли:
- в стоков вариант важи горното, отчитайки особеностите на турбинираните ДВГ и предписанията на производителя за конкретната моделна година.
- при тунинг - ако сте от хората, които са изстрадали тунинга от А до Я с десетки безсънни нощи и мръсотия под ноктите знаете какво ви трябва. Ако сте любител с пари, който си тунингова колата с пълна вяра на механика - слагате това, което той ви каже и за което ще носи отговорност.
Сигурен съм, че ще се намерят хора да критикуват моя пост, но бих искал да задам въпроса, който исках да задам на човека развил темата (Uncle Dido) - може ли някой да ми покаже двигател "счупен" от минерално масло, което е сменяно навреме?
Двигател, в който количествено да е измерено, че се е
износил защото не е карал с марка масло А, ами е бил с марка Б (на атмосферна кола)? Маслото може да задълбочи проблеми на двигателя, когато дълго време те са неглижирани, но стига да го има и да не е станало вече шербет, то ще си върши функцията (смазване и охлаждане) в по-малка или по-голяма степен.
Като човек, който е сменил масла от долнопробен Shell 10W40(в Германия слагат такова), през
долнопробен Мобил 5w40, Eneos 5w40, Mobil 1 0w40 до "супер" марка Amsoil 5w30 и обратно до
Ravenol 5W40 VSI (в момента) мога да кажа, че разлика в работата на мотора с по-тънки и по-вискозни масла има.
С тънките - леко палене, добро развъртане, бавно загряване, загуба от 1,5 -2,5 лтр/10 000 км. С по - вискозните - по -бързо загряване, по-шумна работа на мотора, разход от 1-1.5 лтр на 10000 км. Съществената разлика: Смяна на премиум масло - 120 -150 лв, Смяна на минерален бълвоч - 40-60 лв.
Извод: ако имате пари слагате екзотика и се надявате тя да не си отива бързо. Ако имате проблем с двигателя и той си лапа масло, каквото и да сложите не може да съживите съществено болния кон - вашият мотор или има проблем или няма. В този случай Вашият механик има думата и в интернет няма да намерите отговори.
И накрая - ако колата ви гори 4-5 литра/10000 км ще ви излезе по-изгодно да я продадете или да ремонтирате. Трошенето на космически суми (800 -1000 лв годишно) за проби с бутикови масла, промивки и добавки няма да оправят проблема и е по-добре максимално бързо да върнете автомобила в "релси", защото след такъв разход идват други скъпи дертове (свещи, катализатори, ламбда сонди и прочие).
Извинявам се за загубеното време.
Sk8er
- gimara
- Мнения: 1730
- Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 120 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Мнение от gimara » 17 Яну 2020 19:06
Колега, така написано излиза, че споменатия разход на масло на 10 000км е нормален ?
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016

gimara
- Sk8er
- Мнения: 27
- Регистриран на: 18 Фев 2019 10:55
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.6 CVT
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Мнение от Sk8er » 17 Яну 2020 23:31
За турбиниран мотор 400+ с дрифт и писта е напълно нормален, за ежедневните ни корита е много голям.
...зачети се и виж, че пишех за моите коли и за моите виждания и практически знания за маслата в моторите на колиците ни...
Sk8er
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 0 госта