Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: 28 Авг 2019 15:23
- Местоположение: наоколо
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Мнение от potrebitel333 » 28 Авг 2019 15:45
Също така се казва, че са отстранени от средата на 2005-а година(тоест за произведените след тази дата автомобили). Това означава ли, че ако се вземе кола с този двигател, която е с реална година на производство след 2005(да кажем 2006, 2007)проблемът с горенето на масло заради фабричен дефект ще бъде елиминиран и ще остане риск от такъв, но в резултат на недобра експлоатация или многото килиметри и естественото стареене на материала(а не на фабричен дефект)?
potrebitel333
- Xeku
- Мнения: 1396
- Регистриран на: 27 Сеп 2004 15:33
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Мнение от Xeku » 29 Авг 2019 13:28
Xeku
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Мнение от kickata » 29 Авг 2019 15:45
Suzuki Samurai SJ413 1.3i 2000
kickata
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Мнение от ujeeni » 19 Ное 2019 16:03
Та, закупих моята корола преди вече 3г. и след около 1000км се оказа че харчи масло и пуши като за световно (около 1л/1000км). Оказа се че предишния собственик е набил добавка, за да се оттърве от нея. Реших че не е много колегиално да постъпя по същия начин и да я продам и затова да направя ремонт като поразпитах тук-там и в крайна сметка след много хвалене и обещания я закарах при Дидо от Дикси 7, Модерно преградие. Той смени един куп неща (сегменти, биелни, лагери, гумички, комплект верига, масло, антифриз, гарнитури, чистене на клапани и двигател, шлайфане на глава и каквото още се сетите). По неговите думи трябваше след ремонта да харчи не повече от 1л на смяна, обаче след първата смяна се окоаза около 1,5л. Реших да пробвам с друг вид масло (макар че той не каза с каква марка да карам, само висконзитета да е 10х40) и в крайна сметка след 3 смени и 3 вида масла резултата беше трагичен (1,8 - 2.0л/8000-8500км).
Сега съм вече на повече от 50хил. след ремонта и нещата рязко се влошиха - 2,5л/7500км!!!
Обръщам внимание че съм спазил изрично всички препоръки на майстора, не съм я зорил никога колата, сменям масло и флитри редовно, даже преди 10 000км (обикновенно между 8-9хл.).
Ако някой има подобен случай или решение, моля да сподели! Не очаквам че разхода може да изчезне, но ако има начин да го намаля до около 1-1,2л/9000км ще съм повече от щастлив. Естествено тук не говорим за повторно отваряне и такъв сериозен ремонт, защото за мен е абсурдно за кола на тази възраст да изсипя още 1 камион пари.
ujeeni
- Sk8er
- Мнения: 27
- Регистриран на: 18 Фев 2019 10:55
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.6 CVT
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Мнение от Sk8er » 19 Ное 2019 16:52
няма да е лошо да напишеш с какъв мотор е королата ти ( бензин, дизел или...латекс ), на какъв пробег е и с какви масла, с какъв вискозитет ти е дала този разход на масло...
Аз ще споделя, че старата ми кола - Субару Легаси 2,5 АТ бензин, сипваха с години MOTUL 8100 X-MAX 0W40, докато изведнъж, 1000км. след смяна на масла и филтри се оказа, че трябва да долея около 500гр. масло...
Подпалих телефона на майстора ми и на още трима специалисти, от които не получих никакво логично обяснение за този внезапен разход на масло.
Отговорите им бяха...разнородни и изключнащи се един друг.
Мой приятел ме посъветва да промия и да сменя маслото и филтрите на мотора спешно и да налея ENEOS PREMIUM HYPER 5W40. Добре, че го послушах и до сега в двигателя на възрастната ми кола се налива само такова масло.
Както внезапно изгори 500гр. масло за 1000км., така рязко спря да пипа маслото от кокто карам с този ЕНЕОС.
В България се продават много ментета масла и в последствие стана ясно, че доста хора са гризнали дървото с Мотул през далечната 2014г.
Така, че пробвай да смениш маслото, с някакво друго и с по-висок вискозитетен индекс.
Sk8er
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Мнение от ujeeni » 19 Ное 2019 17:12
Мотора е vvti 1.6, 110кс., бензин с газова Lovato. Kолата e 2002, японска сглобка, вкарана от Италия.
Пробега е 223 000км, но едва ли са реални.
Маслото след ремонта не помня каква марка беше, но след това сложих Castrol 10x40, Vitol 10x40, Motul 5x40, Toyota 5x30 и в момента Motul 5x40.
Разхода беше 1,5л при първата смяна, след това се увеличи до 1,8-2,0 при Castrol и Vitol, при Toyota - 2,0 за под 8000км пробег и сега за 7000км с Motul - 2.5л.
ujeeni
- Sk8er
- Мнения: 27
- Регистриран на: 18 Фев 2019 10:55
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.6 CVT
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Мнение от Sk8er » 19 Ное 2019 17:42
Съветче - пробвай с това масло - LIQUI MOLY SUPER LEICHTLAUF 10W40.
Потърси го и го вземи от някой надежден и сигурен вносител, или ако имаш възможност го вземи направо от Германия.
Задължително преди смяната на маслото промивка на мотора с Рrо Тес Еngіnе Fluѕh
( изпробвано е и работи страхотно, ако стриктно спазиш указанията на опаковката разбира се ).

Sk8er
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Мнение от add_bg » 03 Дек 2019 12:19
Моята тойота е 1.8 129 к.с.2005г и предполагам е засегната , също гори масло.
Може ли някой компетентен да напише какво точно е нужно да се ремонтира,смени за да се отстрани този заводски дефект,освен стандартните ремонти като смяна на сегмети гумички и т.н..
Благодаря
add_bg
- slowtraveler
- Мнения: 6209
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 345 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Мнение от slowtraveler » 03 Дек 2019 15:02

А относно
Защо мислиш, че причината за горене на масло при теб на 15 годишен автомобил е 'заводски дефект', който се проявява още в първите километри на колата, и прави невъзможна нормалната експлоатация на автомобила до отстраняване на 'заводския' дефект (едва ли автомобилът би доживял тези години ако се е налагало доливане на 2л масло на всеки 1000км).....
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Мнение от add_bg » 03 Дек 2019 15:49
не,поне за сега не мисля че колата е за ремонт ,
гори ми малко повече от литър на смяна, и си мисля че рано или късно ще дойде време за ремонт и за това искам да знам какво трябва да се оправи докато е отворен двигателя,за да не се отваря повторно.
add_bg
- slowtraveler
- Мнения: 6209
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 345 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Мнение от slowtraveler » 03 Дек 2019 16:00
Навярно все пак не си си направил труда да прочетеш тази тема - описано е какъв е ефекта, какво е причинявало и какво се е сменяло за 'заводския проблем' - в България сегменти, бутала (с нов модел с повече маслено-охладителни отвори), щека за масло. В чужбина - шорт-блок - т.е. целият двигател без глава и навесно оборудване.
Също така в темата е описано, че някои колеги са 'побългарявали' (в смисъл - ефективно решение, повтарящо заводското, но изпълнено в неоторизиран за тази дейност сервиз) старите бутала чрез просто разпробиване на местата, на които са се появили отвори в 'новите' бутала, за да се осигури нужното смазване и охлаждане на сегментите..
Но в случая ти имаш нормално износване на двигател - щом го отваряш - измерваш и подменяш нормално амортизираните детайли... А кои са те - ами като отвориш двигателя и ги измериш - ще разбереш...

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: 19 Яну 2017 20:04
- Местоположение: Tutrakan
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Мнение от Angel Spasov » 19 Дек 2019 09:05
Angel Spasov
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 19 Апр 2021 13:51
- Местоположение: Свиленград
- Получена благодарност: 1 път
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Мнение от morfei1 » 19 Апр 2021 14:25
След отварянето на мотора, първоначалната диагнозата беше - натегнати клапани (тъй като има и газов инжекцион с който я купих). Втората диагноза беше загуба на компресия (около 7) на 4-ти цилиндър. Ето така изглеждаше буталото (а и състоянието на мотора като цяло) на 4-ти цилиндър по целият диаметър буталото. Майстора не беше виждал толкова натрушени сегменти в практиката си. Въпреки всичко, количката навъртя около 1200км с тропащ мотор и не се предаде на пътя, а си ме прибра на ход.
- 1.jpg (222.54 KiB) Преглеждано 17154 пъти
-4бр к-т сегменти,
-2бр. нови клапани на 4-ти цилиндър
-к-т гарнитури за мотора
-Профилактично сменихме Ангренажната верига к-т
-Почистихме дросела + стъпковото моторче (имаше доста нагар по тях и педала на газта и празния ход не бяха наред)
-Сменихме и двето ламбда сонди с DENSO (понеже ми даваше грешки за бедна смес)
След близо 4000км. мотора работи добре, меко и равномерно. Пали много лесно на на четвърт оборот, маслото е бистро и не се губи. Направих една смяна на масло на 2000км, следващата ще е след още 3000км. По препоръка на майстора, за да направим промивка на мотора от нагарите до колкото е възможно, понеже не всичко може да се измие на 100%. Съветва ме след около 60000км да прегледаме клапаните отново тъй като съм с ГИ.
Разхода на газ със скорост 110км. каране по магистрала е 8.8л. , нещо което до преди това беше невъзможно въртял съм се около разход 10-10.5л. откакто я имам.
Предполагам, че колата съм си я купил с проблема, но е бил в някакъв начален стадии и тъй като това ми е първият сбълсък с японски автомобил, въобще съм си нямал идея какво точно да гледам и внимавам.
morfei1
- slowtraveler
- Мнения: 6209
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 345 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Мнение от slowtraveler » 19 Апр 2021 18:08
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 19 Апр 2021 13:51
- Местоположение: Свиленград
- Получена благодарност: 1 път
Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)
Мнение от morfei1 » 19 Апр 2021 19:44
Биелните лагери светеха, без видимо износване, но профилактично сменихме и тях за всеки случай. За смяна на основни, процедурата по смяната им била сложна и по-негова преценка няма нужда да влизаме в допълнителен филм.
Далеч съм от мисълта, че по двигателя няма износване за тези години и километри, едва ли е като нов, но щом е преценил, че са в рамките на нормалното аз му се доверих.
По една или друга причина съм в бранша макар и да не съм майстор, та сме правили доста двигатели и си имаме доверие в това отношение.
За сега, това което получих за парите които ми костваше ме устройва, ако успее да изкара 100000км. берекет... с моите темпове на каране това са 10+ години, тойотата ще гони 30-така когато ги направи, а до тогава я камилата я камеларя.
morfei1
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 5 госта