gimara написа: ↑27 Ное 2019 19:56
В Емаг писали, че от 1268,10 лв. комплекта е намален на 20 лв
И както си писал, шараните ще клъвнат брутално. Нелоялна практика, или по-скоро "сива", като целта е да излезнат по нечестен начин най-отгоре ако си бутнеш сортирането на "С най-голямо намаление" - нали се сещаш че разликата гони 100%. На теория не знам дали е наказуемо, дори от страната на оператора (еМаг), особено ако могат да докажат че има и периоди в които това го предлагат (не казвам продават, защото едва ли има такива идиоти да го платят) на тази цена. Ясно е че продукта не се сваля от платформата, като свърши а просто цената се надува до 1268,10 лв. Което пак мисля е в ущърб на оператора и другите участници на платформата, но не е незаконно "да знаеш реалната цена на продукта си, спрямо неговото качество" който от време на време го продаваш на "безценица"

Навремето бях шокиран в часовете по Маркетинг в техникума (тогава имаше такова животно), когато се оказа че има 3 вида цени на един продукт - производствена (разходи и печалба и дъра-бъра), търговска (на колко може да го продадеш минимално, и да ти го купят според ножицата на търсенето и предлагането) и потребителска - стойността на използваемост на продукта от крайния потребител и степента на сантименталната стойност за него изразена в пари. И ... продукт който не се търси е с нулева цена, защото е непродаваем (цена 2 и 3), в началото на жизнения му цикъл на пазара с приоритет е цена 2 и цена 3 е приблизително равна на 2. След като се наложи на пазара вече се разтваря разликата между 2 и 3 и не е проблем да продаваш на 3-та.
Пример:
- И аз и ти продаваме коли, аз продавам Дачия и ЗАЗ, ти Мерцедес и Тойота. Конете, кубиците и гумите са еднакви. Всички са да кажем седани или комбита, но само едното. Цените 1, 2 и 3 на теория са равни, но само на теория.
- Цената на ЗАЗ-а който никой не купува и не иска да купи е 0, защото не мога да го продам, на Дачията ще е между 2 и 3, но по-скоро 2. Защото е Дачия и трябва да е евтина и неособено "хубава" в очите на потребителя.
- Ти ще си продадеш твоите "премиум" марки на почти цена 3. Защото са по-надежни, по-красиви и по-наложени на пазара като "по-хубави от другите", независимо че в точка първа уточнихме че всичко е еднакво. Освен "славата и авторитета на марката". Разбира се няма да успееш и с двете да стигнеш (лесно) до цена 3 - "За тези пари ще си купя 2 Дачии или 3 ЗАЗ-а и ще изкарат повече от тази кола"
Разликата между цена 2 и 3, обикновено на разговорен език я наричаме "цена/пари за марката".
Което не е незаконно - да си знаеш потребителската стойност на стоката.
Дали ще я продадеш на тази цена или на 1,2 или някъде по скалата на цените - зависи доколко е наложен продукта на пазара, какво му е търсенето и колко много го иска потребителя "на всяка цена". Та така за лампите по 1200 лева - това им е потребителската стойност, според продавача. Ако не намери клиенти, обаче е съгласен да ги продаде и за 20 (според тъсенето и цените на конкурентите), а може и на 15, ако никой не му обърне внимание и не ги иска за 20. Ако съвсем никой не ги иска, или всички ги мразят ("За 1200 лева изгоряха за 3 часа!!!") цената им е 0, и ако е продукт със срок на годност го изхвърляш и си на загуба с размера на цена 1. Или го продаваш на нива около цена 1, колкото да не плащаш за склад и да ти се оскъпява стоката, и да трупаш нови загуби.
Но това обикновено операторите на сайтовете го санкционират като нелоялна практика - има една обява повече, за по-дълго, без реално да има стока зад нея. Това на първо четене оставя още 1 конкурент на другите. Отделно по някакъв начин излиза най-отгоре на списъка и може да е предпочетена за сметка на другите лоялни търговци.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.