MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
-
- Мнения: 570
- Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 34 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мнение от Petar555 » 11 Ное 2019 19:53
Колега slowtraveler,
Виждам че ги разбирате тия работи.
А къде и как според вас мерят тока?
През шунт?
Поздрави,
Виждам че ги разбирате тия работи.
А къде и как според вас мерят тока?
През шунт?
Поздрави,
Хората с малко акъл и с малки пи...ки си приличат по това, че не смеят да си ги показват.
Petar555
- slowtraveler
- Мнения: 6188
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 338 пъти
- Получена благодарност: 369 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мнение от slowtraveler » 11 Ное 2019 20:30
Не съм разглеждал схемата как точно е реализирано... (вероятно гледайки какво излиза от компютъра може да се направи някакъв извод)
Вариантите според мен са два - през шунт, или косвено - чрез това, което е подадено към транзисторите като ШИМ...
В единият случай навярно ще има 'целеви' и 'реален' ток, а във вторият случай - само една стойност върната от компютъра...
Ако имаш по-подробна схема - може да анализираме....
Но относно мостовата схема - за това съм убеден, че трябва да са еднакви (диоди/транзистори/тиристори и т.н.) - просто асиметрията при такива решения обикновено наистина води до дефект в 'различния' елемент...
Дори в някои случаи сме сменяли всички елементи с друг модел/не съвсем точен аналог - пак си работи, но само ако всички елементи са еднакви (а в други случаи сме подбирали от купа елементи такива, с напълно еднакви параметри, ама това е друг случай
)...
Вариантите според мен са два - през шунт, или косвено - чрез това, което е подадено към транзисторите като ШИМ...
В единият случай навярно ще има 'целеви' и 'реален' ток, а във вторият случай - само една стойност върната от компютъра...
Ако имаш по-подробна схема - може да анализираме....
Но относно мостовата схема - за това съм убеден, че трябва да са еднакви (диоди/транзистори/тиристори и т.н.) - просто асиметрията при такива решения обикновено наистина води до дефект в 'различния' елемент...
Дори в някои случаи сме сменяли всички елементи с друг модел/не съвсем точен аналог - пак си работи, но само ако всички елементи са еднакви (а в други случаи сме подбирали от купа елементи такива, с напълно еднакви параметри, ама това е друг случай

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 570
- Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 34 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мнение от Petar555 » 11 Ное 2019 20:50
Благодаря. Мислех и за безконтактно - с хол-сензор.
Дали е възможно. За съжаление имам само блок-схеми от патента. За другото гадая и ровя.
Дали е възможно. За съжаление имам само блок-схеми от патента. За другото гадая и ровя.
Хората с малко акъл и с малки пи...ки си приличат по това, че не смеят да си ги показват.
Petar555
- slowtraveler
- Мнения: 6188
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 338 пъти
- Получена благодарност: 369 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мнение от slowtraveler » 11 Ное 2019 21:18
Не вярвам да е безконтактно...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 570
- Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 34 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мнение от Petar555 » 12 Ное 2019 20:40
Да, ето ги шунтовете. По един за трите мотора и един на входа на 12 волта. Мерят тока през тях с IR2171S.
- IMG_20191112_202436~3.jpg (949.58 KiB) Преглеждано 2457 пъти
Хората с малко акъл и с малки пи...ки си приличат по това, че не смеят да си ги показват.
Petar555
- slowtraveler
- Мнения: 6188
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 338 пъти
- Получена благодарност: 369 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мнение от slowtraveler » 12 Ное 2019 22:00
Да, умно е направено (интересно решение - информацията за пада на напрежение върху шунта +/-260мВ го връща като PWM - интересно как ли го обработват след това)...
Сменяй транзистора и вероятно ще тръгне без други драми...
Сменяй транзистора и вероятно ще тръгне без други драми...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
borkata
Petar555
-
- Мнения: 40
- Регистриран на: 18 Яну 2014 11:23
- Местоположение: Благоевград
- Автомобил: toyota verso D4-D
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мнение от Yanko_RG » 16 Ное 2019 13:39
Здравейте съфорумци. Моята е Ярис 2009 vvt-i MMT. Сутрин като я запаля на студено, я оставам да поработи 10мин. и при потеглянето тресе. Между първа и втора пак тресе, като натисна да спирам - пак притриса. Като загрее добре тресенето почти изчезва. Като превключва често се чува много отчетливо. Пробвах номера с тест на съединителя на 5-та с 50-55км/ч включвам на М и подавам газ до ламарината, НО колата си ускорява съвсем равномерно и оборотите също. Дайте мнения. Аз съм от Благоевград! Благодаря на всички отзовали се!
Yanko_RG
Митхат
-
- Мнения: 40
- Регистриран на: 18 Яну 2014 11:23
- Местоположение: Благоевград
- Автомобил: toyota verso D4-D
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мнение от Yanko_RG » 17 Ное 2019 12:13
За съжаление аз не съм правил нищо досега по този автомобил и не съм по ремонтните дейности. Разбирам от много други неща но не и от това. Хабер си нямам какво е актуатор и как се прави инициализация на съединител. По добре да ида в специализирания местен сервиз - Тойота Монца Блгд.
Yanko_RG
Митхат
-
- Мнения: 570
- Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 34 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мнение от Petar555 » 18 Ное 2019 20:05
Здравейте,
Червеното зъбно колело показвало ли се е досега?
Километраж?
Последно промяна от Akima на 19 Ное 2019 00:48, променено общо 2 пъти.
Причина: Съкратен цитат.
Причина: Съкратен цитат.
Хората с малко акъл и с малки пи...ки си приличат по това, че не смеят да си ги показват.
Petar555
Митхат
Иди на
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 0 госта