Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
- slowtraveler
- Мнения: 5529
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 253 пъти
- Получена благодарност: 259 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
'Спирачният ефект' е пряко свързан точно с тока през генератора. Как ще регулираш тока - дали с реостат, или електроника ще се грижи за това - това е второстепенен въпрос и лесно се реализира със съвременната схемотехника в зависимост приложението... Някои решения са съвсем 'електромеханични' - например електромагнитна спирачка, при която просто поднасяш магнит до въртящ се диск, и самоиндукцията създава 'спирачен ефект'... Без никакви кабели, електроники и т.н. - спирачния ефект се управлява чрез промяна дистанцията между магнита и диска...
Как се регулира токът на заряд на една батерия? Ами както се регулираше и на времето - променяйки зарядното и напрежение... Разбира се - се следи да няма презаряд (и прекалено високо напрежение върху батерията).
Не съм гледал точната схемотехниката на Хибрида (предполагам всичко го прави инверторният блок), но чисто технически това може да се реализира елементарно - на входа имаш едно променливо напрежение от генератора, което го изправяш и от там - регулираш напрежението след 'инвертора' - колкото по-голямо е напрежението към батерията, толкова е по-голям зарядния ток - т.е. по-голям 'спирачен ефект' би имало върху генератора..
Т.е. в първият сектор на работния ход на педала на спирачката имаш регулатор на ток през генератора, плавно увеличаващ се.
След което плавно преминава и към хидравличен натиск. Особено ако желаното спирачно усилие не може да бъде покрито от електромагнитната система (например около окончателното спиране, когато генератора не може да отдаде достатъчно голям ток).
Как се регулира токът на заряд на една батерия? Ами както се регулираше и на времето - променяйки зарядното и напрежение... Разбира се - се следи да няма презаряд (и прекалено високо напрежение върху батерията).
Не съм гледал точната схемотехниката на Хибрида (предполагам всичко го прави инверторният блок), но чисто технически това може да се реализира елементарно - на входа имаш едно променливо напрежение от генератора, което го изправяш и от там - регулираш напрежението след 'инвертора' - колкото по-голямо е напрежението към батерията, толкова е по-голям зарядния ток - т.е. по-голям 'спирачен ефект' би имало върху генератора..
Т.е. в първият сектор на работния ход на педала на спирачката имаш регулатор на ток през генератора, плавно увеличаващ се.
След което плавно преминава и към хидравличен натиск. Особено ако желаното спирачно усилие не може да бъде покрито от електромагнитната система (например около окончателното спиране, когато генератора не може да отдаде достатъчно голям ток).
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5138
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 10 пъти
- Получена благодарност: 92 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Въпроса не е принципно за генераторите, а
До каква мощност може да достигне генератора в случая при такъв режим? Т. е. до колко би го ограничила батерията.
Ако е така
Защо е необходимо товаslowtraveler написа: ↑09 Ное 2019 15:59 Не съм гледал точната схемотехниката на Хибрида (предполагам всичко го прави инверторният блок), но чисто технически това може да се реализира елементарно - на входа имаш едно променливо напрежение от генератора, което го изправяш и от там - регулираш напрежението след 'инвертора' - колкото по-голямо е напрежението към батерията, толкова е по-голям зарядния ток - т.е. по-голям 'спирачен ефект' би имало върху генератора..
Няма ли да е достатъчно "инвертора" "плавно" да повиши напрежението към батерията? Ще зависи силно и до каква степен е заредена батерията в момента - предполагам?slowtraveler написа: ↑09 Ное 2019 15:59 имаш регулатор на ток през генератора, плавно увеличаващ се.
До каква мощност може да достигне генератора в случая при такъв режим? Т. е. до колко би го ограничила батерията.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 5529
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 253 пъти
- Получена благодарност: 259 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
При електричеството всичко е свързано - говоря за едно и също.
Какво влияние ще окаже степента на заряд на батерията - ако не е заредена докрай (а тя работи винаги в що годе 'средни' режими), не би оказвало влияние конкретната степен - ползва се генератор на ток, а не напрежение...
А мощността - мисля някъде колегите го споменаваха - върти ми се нещо като 20кВт, но колегите да подскажат..
П.С. Някои тролеи имат едни 'радиатори' на покрива - представляваха точно част от електромагнитното спиране. Т.е. когато шофьорът удари спирачка, не се задейства директно пневматиката, а маршевият двигател 'се окъсява' през едни 'реотани' на покрива, и енергията се разсейва като топлина от тези резисторите...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5138
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 10 пъти
- Получена благодарност: 92 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Благодаря!
Но това не го разбрах. Заредената над определена степен батерия - може ли да бъде зареждана с мощност близка до максималната?slowtraveler написа: ↑09 Ное 2019 23:14 Какво влияние ще окаже степента на заряд на батерията - ако не е заредена докрай (а тя работи винаги в що годе 'средни' режими), не би оказвало влияние конкретната степен - ползва се генератор на ток, а не напрежение...
Свързано ли е с "максималната" мощност която отдава на хибридната система?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 5529
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 253 пъти
- Получена благодарност: 259 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Свързано е с максималната мощност, която може да поеме батерията... Би трябвало да е по-малка от мощността на хибридната система като цяло.
Не съм гледах характеристиките на батерията, но предполагам, че в работните и режими възможната мощност е приблизително равномерна...
Но това си е усвояване на 'излишна енергия' - събираш максимално, а ако няма как да я съхраниш - разсейваш я като топлина и толкова...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4473
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 167 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
В случая ако няма къде да съхраниш енергията не я правиш, за се се наложи да я разсейваш като топлина.
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
- slowtraveler
- Мнения: 5529
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 253 пъти
- Получена благодарност: 259 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Да - имах предвид спирачките... При използване на спирачки - ти все пак искаш да спреш, и системата трябва да ти осигури по някакъв начин 'усвояването' на енергията... Дали ще е зареждане на батерията, или директно разсейване на топлина през спирачките - това е въпрос, който не те интересува като видиш отпред ограда
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5138
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 10 пъти
- Получена благодарност: 92 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Но колко може да е? Дали при 37 кс (27 кВт) отдавана мощност може да се зарежда с 27 киловата или по-голяма мощност. Дали не намалява тази допустима мощност с увеличаване на заряда. При зареждане на батерия на ел автомобил на зарядна станция над 60 - 70 процента от капацитета на батерията - мощността на зареждане се понижава постепенно. Дали това може да важи и за зареждането на батерията на хибрида от хибридната система.slowtraveler написа: ↑09 Ное 2019 23:50 Свързано е с максималната мощност, която може да поеме батерията...
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 5529
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 253 пъти
- Получена благодарност: 259 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Всичките тези неща важат, обаче хибридната батерия нали работи само в малка част от капацитета си - 'стабилният си капацитет' 40-60% (BoZ май бе изкарвал таблица)...
Моментно превишение не е проблем, но като цяло - зарядния ток винаги е по-малък от пиковият разряден... Т.е. генерацията ще е под двадесеттина киловата...
Но предполагам всичките тези неща могат да се прочетат през софтуера и да спрем гадаенето, а да говорим с точни числа.
Моментно превишение не е проблем, но като цяло - зарядния ток винаги е по-малък от пиковият разряден... Т.е. генерацията ще е под двадесеттина киловата...
Но предполагам всичките тези неща могат да се прочетат през софтуера и да спрем гадаенето, а да говорим с точни числа.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5138
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 10 пъти
- Получена благодарност: 92 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Дали тези 27 кВт отдавани от батерията могат да се нарекат пикови. Дали не са номинални - мощност която може да отдава в целия работен диапазон. (Ако с тази мощност е свързана зарядната мощност.)
Помните ли къде е това.slowtraveler написа: ↑10 Ное 2019 19:20 'стабилният си капацитет' 40-60% (BoZ май бе изкарвал таблица)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 5529
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 253 пъти
- Получена благодарност: 259 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Не, нямам спомен... Имаш приус под ръка - предполагам едно включване на кабел и гледане през софтуера ще отговори на много въпроси
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4473
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 167 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Ето една интересна статистика от това лято, когато батерията ми беше на път за вечния покой.
Казвам, че е интересна, защото много добре се вижда как системата лимитира заряда, който е способен или по-точно трябва да се наложи върху батерията.
Такива резки ограничения почти не можеш да видиш в нормалния ѝ живот, като "стандартно" нямаш ограничения и техния лимит съм го отбелязал в табличката с жълто:
Казвам, че е интересна, защото много добре се вижда как системата лимитира заряда, който е способен или по-точно трябва да се наложи върху батерията.
Такива резки ограничения почти не можеш да видиш в нормалния ѝ живот, като "стандартно" нямаш ограничения и техния лимит съм го отбелязал в табличката с жълто:
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
- slowtraveler
- Мнения: 5529
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 253 пъти
- Получена благодарност: 259 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Супер информация
Явно решават, че при изправна батерия пиковото натоварване е прекалено кратко и генерираната енергия могат да я предават директно в максимална степен към батерията...
И само когато усети проблем - почва да 'пази' батерията...
Явно решават, че при изправна батерия пиковото натоварване е прекалено кратко и генерираната енергия могат да я предават директно в максимална степен към батерията...
И само когато усети проблем - почва да 'пази' батерията...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4473
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 167 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
С едно доуточнение, че не се разбира и може да се приеме грешно, че генерираната енергия трябва все пак да е в лимита на възможностите на батерията. Или демек да кажем въпросните 25кВ. Ако ти трябват 35кВ енергия за спиране, останалите хибридното ЕКУ ги изисква буквално от спирачното ЕКУ.slowtraveler написа: ↑11 Ное 2019 12:33 Явно решават, че при изправна батерия пиковото натоварване е прекалено кратко и генерираната енергия могат да я предават директно в максимална степен към батерията...
Или математически изглеждат нещата като:
Сж=Сг+Сс
където
Сж=желано/крайно спирачно усилие от шофьора - измерено чрез отместване на педала на спирачката (потенциометър) + измерено/създадено налягане в спирачния цилиндър
Сг=спирачна енергия произведена от генератор (МГ2)
Сс=спирачна енергия от дискове/накладки
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
- slowtraveler
- Мнения: 5529
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 253 пъти
- Получена благодарност: 259 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Да, това си е ясно - въпросът бе колко енергия може да приеме обратно хибридната система и променя ли се лимита на тази енергия при нормални нива на заряд...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост