

Руснаците се чудят зимата в по-далечния север откъде да изровят 86

Къде има 100 октана за 200лв на 15к км?Corolla_E12_hs написа: ↑02 Ное 2019 18:37 Ползвай си само 100 октана, ценовата разлика за 15 000 км е няма и 200лв, така че не е кой знае какво, а определено има разлика откъм вървене. Е, трябва си и от време на време да се настъпва колата, връщаш 1-2 предавки с идеята да се прочистят малко дихателните пътища.
Лятото, при голяма жега, 100те октана горят по-стабилно. Зимата не виждам причина да не се кара на 95 октана.
Реално повишение на мощността е възможно само в максималните режими, когато е вероятна детонация. При нормални режими няма разлика...
Зареждам на Круиз бензин 99 с чип за отстъпка. Най-доброто съотношение цена/качество за мен. Отново зависи и къде зареждаш, в София/Кулата/Тракия съм нямал проблеми.biro написа: ↑02 Ное 2019 21:32Къде има 100 октана за 200лв на 15к км?Corolla_E12_hs написа: ↑02 Ное 2019 18:37 Ползвай си само 100 октана, ценовата разлика за 15 000 км е няма и 200лв, така че не е кой знае какво, а определено има разлика откъм вървене. Е, трябва си и от време на време да се настъпва колата, връщаш 1-2 предавки с идеята да се прочистят малко дихателните пътища.
Имайте в предвид, че 98 октана не е 100.
Примерно на шел цената днес 95 2.24лв и 100 2.68лв
Разликата 0.44лв за литър. Ако колата ти харчи 5/100 бензин (което при повечето автомобили е далеч от реалност) за 15к км отиват 750л бензин. По 0.44 отгоре на литър са 307лв. С 18% повече е разходът за гориво.
Сигурно сте прав. Не би трябвало да се стига до детонационно горене при частичното натоварване на двигателя (нормално работещ), а обикновено при такова натоварване работи над 95% от времето (освен, ако не се "състезаваме"). Но мисля, че високото октаново число оказва влияние на задръжката - от подаване на искрата, до сформирането на фронт на изгарянето („подготовката” на горенето). При висока компресия, при двигателите с висока степен на сгъстяване - поради по-високото налягане в горивната камера, тази задръжка се съкращава (както и се увеличава скоростта на изгаряне). Но при двигателите работещи на по-нискооктанов бензин тя би оказвала влияние и при частични натоварвания (негативно влияние, водещо до макар и незначително снижение на мощността и незначително увеличаване на разхода, увеличеното предварение компенсира, но не напълно тези негативи - според мен). (Скоростта на изгаряне, мисля, че също се влияе от повишаващите октановото число добавки, но не съм сигурен.)slowtraveler написа: ↑03 Ное 2019 08:04 Реално повишение на мощността е възможно само в максималните режими, когато е вероятна детонация. При нормални режими няма разлика...
Има разликата в количеството гориво\въздушна смес при различните температури, но човечеството не използва само атмосферни двигатели.Hursa написа: ↑03 Ное 2019 18:51При горещо време - според мен - масата на въздуха постъпващ в цилиндрите, поради по-ниската плътност на топълия въздух ще е по-малка. А поради това ще се впръсква по-малко гориво (на такт). И поради това, поне според мен, не би оказало голямо влияние на проявата на детонационно горене.
.. дали определена добавка би помогнала малко да се прочисти системата или просто да заложа не бензин с добавки като Шел, ЕКо,Омв ….100 октановите. Колата си е все още нова, под 100х км ., но явно нашите горива не и се нравят.
Потребители разглеждащи този форум: bladyle и 6 госта