Offtopic, нищо общо с Тойота , Корола или стандартните автомобили.
Батерията на 3, както и на другите модели, има специален mode, когато колата не се кара се поставя в него и батерията пада с 10% за седмица паркирана отвън на слънцето/студа.. Иначе вървят активната камера, ако някой мине около колата записва, ако има ъпдейт, то колата го прави, подгрява автоматично купето или го охлажда до определена температура. Това всичко става без собственика дори да е на същия континент.
за 60к лв тесла 3 няма в бг, почват от 80-90 хиляди, за 60к има S model , обаче от старите 2013/4г., което е общо взето все едно да купиш поколение Тойота от 2001г.
Завода в Китай си е само за там, отделно ще се строи още 1 завод в Германия (най-вероятно, че знаят как да правят коли) 2020г. за европейските модели.
Колата си заслужава доста повече от конвенционалните модели, ако живееш от Хърватия на запад, ако си в БГ чакаме 2020г. supercharger станциите и тогава нещата ще тръгнат доста по-бързо откъм закупени модели. Тесла имат и център за поръчки/поддръжка в Румъния (в бг забравете, малък и беден пазар), както и Словения, така че има от къде да се купи нова и да се поддържа. Поддръжката за гориво е 1/3 от цената на бензинова/дизелова кола и то ако плащате на Supercharger, който зарежда за 30 минути до 100%, ако ползваш безплатните станции имаш шанс и да не платиш и лев за придвижване. Единствено се въртят гумите , прави се реглаж и се проверяват отдолу защитите, че събират прах и камъчета, дето дрънкат; сменя се 1 филтър на климатика и това е

Да, имат проблеми със софтуера в даден момент, но все пак е компютър на колела , не кола с бордови компютър. Голяма част от проблемите с панели и т.н. са отстранени, а и големите марки също имат проблеми с ненапаснати панели и неравномерни шевове, кофти уплътнения, така че нищо ново.
Ако се замислиш при тойота с 55 литра гориво 15% са 8.25 литра, ти би ли си оставил колата да стои на 8 литра бензин докато караш градско примерно? По същата причина не се оставят и батериите да падат без зареждане под 10-15% или дори да падне трябва да се зареди след това на поне 80%, след това се пуска saving mode и може и 1 месец да не я караш. Да, изисква малко повече подготовка от бензинка, но като ти паднат разходите за автомобил с 85% и караш космически кораб си струва малко зор отгоре.
Подробност при втора употреба Тесла модели - тъй като в много държави дават помощи при купуване и то не малки (5000евро +) много хора купуват Тесла, взимат помощите и я продават веднага, но цената й е по-висока отколкото на нова с доставка за след 2 седмици, затова е и добре да се провери цена нова спрямо модела, който се предлага в някой сайт, защото често за същите или по-малко пари взимаш чисто нова кола вместо такава на 1г и 10 000км. Тесла обновяват цените през месец и нещо, втора ръка си заслужава при поне 30-40% надолу в цената от тази за новата и то за кола на 2-3г. макс, иначе изтървате част от хардуерните подобрения, софтуера се обновява доживот без плащане.