Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Колега има същата,ниво Luxury+ преди два дни се возихме на нея. Стоя на паркинга от 7 сутринта, до два следобяд. Качихме се, и директно тръгна на ток, като измина около километър и нещо. Тогава се включи двигателя. Питам го аз защо така веднага тръгва, и на ток, той вика ако имам батерия, е така
Ама все пак я кара от май месец, като застудее ще видим.

Toyota Corolla 1.6 E17 132
ps

- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
На студено ще пали или ако е пуснато отоплението и температурата вътре е по-ниска от зададената. Също така ако настъпиш повече газта и запали, няма да премине на ток докато не подгрее катализатора дори да спреш на място и натиснеш бутон EV.
Приус 2 не тръгва ли на ток в топло време?
Приус 2 не тръгва ли на ток в топло време?
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Само Приус-4 производните не палят двигателя първоначално по подразбиране.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Ако не натиснеш EV след READY ще запали двигателя след около 10-20 секунди и ще работи до подгряване на катализатора, което като време зависи много от околната температура...



-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 25 Окт 2019 16:00
- Местоположение: София
Въпроси за хибридните автомобили
Здравейте колеги. Отдавна съм почитател на toyota, дори и в момента карам корола дизел. Искам да сменя колата с по-нова и да не е дизел. Доста съм се загледал в toyota auris 2012>. Имам едно изискване към колата, да е автоматик. Карам предимно в София. Та на въпроса, да ме ориентират колегите които имат наблюдения между идентични коли с хибриден двигател и същия бензин. Как е подръжката на хибрида, лесно ли се намират част. Доста съм чел по темата и ако мога да вярвам на изписаното, казват че хибридите са по-щадящи за двигателя и като цяло по-здрави. Добре, това е супер, затова харесвам toyota, но си нямам понятие от хибрида, освен от изчетеното във форумите. Мислите ли че хибрида би бил близък до ремонти с идентичен бензинов мотор. В случая мисля да видя ето тази кола, някой колега ако я е видял и може да сподели мнение да заповяда
мерси
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?a ... ink=cwna6g

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?a ... ink=cwna6g
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Няма разлика в поддръжката в сравнение с аналогов "бензинов" автомобил.
Отивай и гледай.
Чудех се къде да напиша това, но за последната година статистиката на средните обороти на двигателя ми е 1378.
Отивай и гледай.
Чудех се къде да напиша това, но за последната година статистиката на средните обороти на двигателя ми е 1378.

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 536
- Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
- Местоположение: София
- Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
- Получена благодарност: 5 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
https://priuschat.com/threads/tsb-on-ex ... ne.198649/
Същия двигател, проявява се и при ct200h, този yaris, т.н. - кажи речи подобно на ZZ сериите, само че тук имаш EGR + събиране на масло... мини през това.
Не е някакъв уникален "специфичен за хибридите" проблем - горе долу всеки двигател със картерна вентилация и EGR го има това до някаква степен. Бензина чисти клапаните, но EGR пътищата са друга тема
Нищо друго "впечатляващо" - имаш инвертер, батерия, електрически спирачки (и рейка естествено, обаче Toyota със хидравлична още съм нямал, та така). Стандартен хибрид. Батерията би трябвало да е най-скъпото, ако замине - другите две ги има кооооолкото щеш по моргите:
https://www.toyodiy.com/parts/xref?s=G9 ... E=on&mJ=on
https://www.toyodiy.com/parts/xref?s=47 ... E=on&mJ=on
@BOz - взимай ls600h, това не иска да си развие макс. оборотите преди 180км/ч
Същия двигател, проявява се и при ct200h, този yaris, т.н. - кажи речи подобно на ZZ сериите, само че тук имаш EGR + събиране на масло... мини през това.
Не е някакъв уникален "специфичен за хибридите" проблем - горе долу всеки двигател със картерна вентилация и EGR го има това до някаква степен. Бензина чисти клапаните, но EGR пътищата са друга тема

Нищо друго "впечатляващо" - имаш инвертер, батерия, електрически спирачки (и рейка естествено, обаче Toyota със хидравлична още съм нямал, та така). Стандартен хибрид. Батерията би трябвало да е най-скъпото, ако замине - другите две ги има кооооолкото щеш по моргите:
https://www.toyodiy.com/parts/xref?s=G9 ... E=on&mJ=on
https://www.toyodiy.com/parts/xref?s=47 ... E=on&mJ=on
@BOz - взимай ls600h, това не иска да си развие макс. оборотите преди 180км/ч

gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Не карай, докато пишеш

Като поддръжка е като аналогичен бензинов автомобил, който караш двойно по-малко

Аз лично се спрях на хибрид поради евтината поддръжка и липса на сериозни ремонти общо взето и до сега напълно оправдано. Откакто съм я взел преди 2 години и половина и 30к км имам сменен лагер-главина, крушка Н4 и лентов кабел волан




-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 25 Окт 2019 16:00
- Местоположение: София
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Ясно
типична тойота, е благодаря много
) наклонихте везните към хибрида определено


-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Какво се случва като "натиснем" спирачката при хибрида?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Обикновено или стрелка започва да се движи обратно на часовниковата такава, или разни цифри започват да броят на обратно. Като бомба.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
А без оригиналничене?
Няма ли спецове по електротехника или ел машини. Как се увеличава съпротивителния момент на синхронен генератор с "постоянни" магнити? До колкото знам - с увеличаване на ел товара на генератора. Но как се реализира това при хибрида?
Няма ли спецове по електротехника или ел машини. Как се увеличава съпротивителния момент на синхронен генератор с "постоянни" магнити? До колкото знам - с увеличаване на ел товара на генератора. Но как се реализира това при хибрида?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Що за въпрос?! Ел-машината с постоянни магнити си е идеалната машина за реализация на мотор и същевременно - генератор...
С колкото по-голям ток е натоварен генератора (т.е. колкото по-малко съпротивление има 'товара')- толкова 'по-големи съпротивителни сили' упражнява
За електрониката е елементарно да увеличава или намалява товара на генератора, или дори да го 'окъси' - тогава съпротивителните сили биха били са максимални
Но разбира се - спадат пропорционално на генерираният ток. При липса на въртене - няма ток, няма и съпротивителни сили.
На времето дори имахме лабораторни упражнения на тази тема - подобен генератор с реостат на изхода го товарим с различен товар и смъквахме 'спирачните' характеристики
С колкото по-голям ток е натоварен генератора (т.е. колкото по-малко съпротивление има 'товара')- толкова 'по-големи съпротивителни сили' упражнява

За електрониката е елементарно да увеличава или намалява товара на генератора, или дори да го 'окъси' - тогава съпротивителните сили биха били са максимални

На времето дори имахме лабораторни упражнения на тази тема - подобен генератор с реостат на изхода го товарим с различен товар и смъквахме 'спирачните' характеристики

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Да де ама в реостата енергията се губи под формата на топлина. А при хибрида идеята е да се зареди батерията. Как се регулира тока на заряд според силата на натискане на спирачките? Нали се сещаш, че съпротивлението на батерията не може да се регулира.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта