Крушки купе бяла светлина Корола Е12 и други
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Крушки купе бяла светлина Корола Е12
Важи и за двете. Крушката или диодният панел по време на монтажа в началото няма добър контакт и може да преискри/прецвърка и/или да опре някъде и да даде късо. И в двете ситуации губиш интеграционното реле. Което е на гърба с голямото табло с бушоните на Авенсиса. На старо е около 60-80 лева, обаче ставаш гинеколог докато го извадиш и смениш без да сваляш цялото арматурно табло. Ново за Авенсиса би ми струвало 560 лева с 2-3 седмици доставка. По методичката на Тойота се сваля цялото арматурно табло с еърбеците заради него. При повреда някои от симптомите са например - не ти работи централното заключване. Фаровете не светват, или ако си късметлия като мен - не изгасват докато не отскубнеш акумулатора. Може да не ти работят помпите на чистачки и/или измиване на фаровете. Може да не запалиш - едното реле на стартера се командва от там, ел.стъклата не работят, климатроника не работи или прави каквото си иска... Аз вече успявам да си го сваля за около 3 часа ... и си мисля че не искаш да го играеш този танц, а ще си щракнеш копчето на OFF - доста по-леко упражнение е. Имам си тема по въпроса как се сваля и слага на Авенсис Т25, не го пожелавам на никого. Тези дни ще го сменя още веднъж, за последно надявам се.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- gimara
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
- Благодарил/а: 49 пъти
- Получена благодарност: 111 пъти
Крушки купе бяла светлина Корола Е12
Отнася се за всички лампи. На Корола Версо е плафона на снимката: Отражателната пластина е свързана с масата и стига да плюсовата пластина. При слагане на крушката, много лесно могат да се окъсят с края на самата крушка. Ако стане късо в положение ON гори предпазител, при положение DOOR гори и интеграционното реле. Ако LED крушката е с поляритет, в положение ON може внимателно, без да се поставя, да се провери къде е плюса. После в положение OFF се поставя крушката. Включвате на ON и ако нищо не гръмне, и крушката свети, превключвате на DOOR.Двигателист написа: ↑16 Окт 2019 21:43 Може ли по-подробно да обясните, какъв е проблема при смяна на крушка на плафона в положение ON или DOOR, и само за LED ли се отнася?
P.S. Колегата mapamop сподели- На Авенсис Т25 конструкцията е същата.
Toyota Manuals/Сервизни ръководства/Ръководство на потребителя
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016

- peterhr
- Мнения: 635
- Регистриран на: 31 Яну 2007 12:24
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 31 пъти
- Обратна връзка:
Крушки купе бяла светлина Корола Е12
Добре, че не съм чел тези тези за това реле, преди да слагам диоди при мен. Иначе щях да бера много страх дали го имам това реле, ще изгори ли ...
Но наистина OFF и затворена врата е достатъчно.
Но наистина OFF и затворена врата е достатъчно.
Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: 08 Яну 2013 13:02
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Крушки купе бяла светлина Корола Е12
Привет колега,gimara написа: ↑16 Окт 2019 22:35Отнася се за всички лампи. На Корола Версо е плафона на снимката:Двигателист написа: ↑16 Окт 2019 21:43 Може ли по-подробно да обясните, какъв е проблема при смяна на крушка на плафона в положение ON или DOOR, и само за LED ли се отнася?
Плафон.jpg
Отражателната пластина е свързана с масата и стига да плюсовата пластина. При слагане на крушката, много лесно могат да се окъсят с края на самата крушка. Ако стане късо в положение ON гори предпазител, при положение DOOR гори и интеграционното реле. Ако LED крушката е с поляритет, в положение ON може внимателно, без да се поставя, да се провери къде е плюса. После в положение OFF се поставя крушката. Включвате на ON и ако нищо не гръмне, и крушката свети, превключвате на DOOR.
Благодаря за подробната инфармация.
Последно питане - отзад и отпред по сайтовете ги дават уж еднакъв размер крушките - 31 мм, така ли е или тези отпред са друг размер ?
Поздрави
ех Corolla 1.4 d4d 2006 г. / Corolla 1.8 sedan hybrid 2020 г.
- gimara
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
- Благодарил/а: 49 пъти
- Получена благодарност: 111 пъти
Крушки купе бяла светлина Корола Е12
Мога да кажа за Корола Версо. За Корола не знам. Най-добре си премери оригиналните, не разчитай на сайтовете.
Toyota Manuals/Сервизни ръководства/Ръководство на потребителя
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016

-
- Мнения: 102
- Регистриран на: 08 Яну 2013 13:02
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Крушки купе бяла светлина Корола Е12
Като гледам снимката по-горе, са същите като мойте май. Твойте 31 мм ли са ?
Благодарско

ех Corolla 1.4 d4d 2006 г. / Corolla 1.8 sedan hybrid 2020 г.
- gimara
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
- Благодарил/а: 49 пъти
- Получена благодарност: 111 пъти
Крушки купе бяла светлина Корола Е12
Колега, питаш, отговарям ти. Ама искаш всичко наготово. Щом ти изглеждат като твоите, купувай смело. Размерите са 28,31,36,39и 41 мм. Ако по снимка можеш да определиш размера......Моите отпред са 36, отзад 28 мм.
P.S. Форумът е да си помагаме. Но всичко наготово няма как да получите. Трябва малко и да се потрудите колеги?

Toyota Manuals/Сервизни ръководства/Ръководство на потребителя
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016

- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Крушки купе бяла светлина Корола Е12
Само да вмъкна - преди поръчката се свалят по една от вид и с линийка, шублер или каквото намерите за добре си мерите крушките от край до край заедно с "гилзите" и само "стъклото"....
И после четете какво написал бат' китаец на сайта или какво пише на кутийката. Аз един-два пъти се "наиграх" с неподходящи диодни крушки от eBay и от Aliexpress - бяха ги написали без размерите на металните накрайници ("гилзите") и единия път ми дойдоха къси, после пък дълги. Но си пишеше из описанията че са без накрайниците, и гранатата си гръмна при мен. За нашите магазини и вериги, обикновено им дават целия габарит заедно с накрайниците, и е много вероятно да няма такива проблеми.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: 04 Окт 2019 15:43
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla Verso 2003г
Крушки купе бяла светлина Корола Е12
А някой може ли да ми каже как се отваря предният плафон на корола версо 2003г.
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Крушки купе бяла светлина Корола Е12
По прозрачната част трябва да има съвсем лек жлеб или прорез по ръба. Бръкваш със стара пластмаса от СИМ карта в него и разкопчаваш щипките на "стъклото". Ако съм гледал вярната картинка, трябва да са 2 жлеба и са от станата на бутоните за светването. Аз лично използвах парче мебеларски кант, защото това имах подръка.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- Кръстинко
- Мнения: 19
- Регистриран на: 06 Ное 2018 10:11
- Местоположение: Велико Търново
- Автомобил: Corolla E12 2005 комби 4ZZ-FE
Крушки купе бяла светлина Корола Е12
mapamop,
Съгласен съм с това, аз така го и мислех. Лошото е, че си нямам идея каква е мощността на оригиналната крушка, за да съобразя колко и каква лента да сложа. Разглеждах я под микроскоп (преувеличавам, лупа беше), но няма никакъв надпис.
А за поляритета - не че диода ще го обърне, а че ключето ON-OFF-DOOR го обръща. Т. е. когато е на ON, дава "+" и "-" на крушката, а когато е на DOOR, ги обръща - там, където е давал "+", сега дава "-" и обратно. В такъв случай на едното положение лентата (а и всяка диодна крушка) ще свети, а на другото положение - не.
Съгласен съм с това, аз така го и мислех. Лошото е, че си нямам идея каква е мощността на оригиналната крушка, за да съобразя колко и каква лента да сложа. Разглеждах я под микроскоп (преувеличавам, лупа беше), но няма никакъв надпис.
А за поляритета - не че диода ще го обърне, а че ключето ON-OFF-DOOR го обръща. Т. е. когато е на ON, дава "+" и "-" на крушката, а когато е на DOOR, ги обръща - там, където е давал "+", сега дава "-" и обратно. В такъв случай на едното положение лентата (а и всяка диодна крушка) ще свети, а на другото положение - не.
Corolla E12 4ZZ-FE 2005
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Крушки купе бяла светлина Корола Е12
Кръстинко,
Мисля че няма сериозна логика ключа да ти обръща поляритета. Доколкото мога да си го представя, крушките много вероятно са захранени статично с "+" и ключето в позиция ON ти подава постоянен "-" от инсталацията (да кажем условно - директно от акумулатора), в позиция DOOR ключето превключва "-" да дойде от интеграционното реле (което да ти "направи" плавното изгасване). А вече релето как "прави" крушките да изгасват плавно, е друг въпрос. Принципа на плавното изгасване е в общи линии, или с постепенно намаляване на напрежението или с постепенно намаляване на мощността/ампеража. Реализации няколко - с кондензатор, волтажен регулатор или както го е решил инженера (това мисля че е малко извън темата). Та за обръщането на поляритета - няма логика, защото с обикновена крушка, ако ти обръща поляритета, ще ти върне "+" към релето и ще изгори.
За мощността на крушката:
- виж в каталозите какво пише (toyodiy.com, japan-parts.eu, catcar.info, toyota.7zap.com/en/)
- Измери си с мултиметър съпротивлението на крушката и по закона на Ом може да си сметнеш каква ѝ е мощността. Има и доста калкулатори в нета за целта. В сметките залагаш 14V напрежение - това е мисля предела на добре работещо динамо и акумулатор. За измерването ще ти свърши работа произволен мултиметър - дори и такъв за 8 лв. от боклучарите на пазара/битака. С него ще можеш, да си измериш и поляритета на крушките. Само трябва да си много внимателен да не опреш със сондите някъде на корпус и да "убиеш" релето.
** за да не се ровиш много - обикновените пластмасови непрозрачни диоди са с 0.2W/3.5-4.5V мощност/консумация, прозрачните са с 0.3W/3.5-4.5V, тези за SMD монтаж са според зависи - 3850 има 0.3W,0.5,1W, 5050 има мисля и 0.5 и 1ват. Но това е ако мислиш да си запояваш сам някакви тела. На повечето готови ленти по веригите пише поне колко е консумираната мощност за цялaта лента - При 12V, разделено метрите на броя сегменти в метър може с калкулатор да си сметнеш стойността на ват/за метър, ват/за сегмент и после да си ги умножиш по броя на сегментите които ти трябват, за да влезеш във ватовете на оригиналната крушка. По мое мнение, системата има някакъв допуск за по-голяма мощност на крушката, но аз лично не бих надхвърлил стойността на оригиналната крушка, и не бих разчитал това да е факт. За това вече ти си решаваш...
*** За моят VIN всички "големи" крушки в плафоните ми ги дава 12V/5W, малките които са около огледалата в сенниците са 12V/1.2W. Part numbers: 90981-WE002, 90981-11021, 90981-WB012 ("големите"), 90981-11018 w/o socket (1.2W "малката").
**** Click me (не съм сигурен 100% дали е за твоят модел/сглобка): http://www.catcar.info/toyota/?lang=en& ... FnZTcwPT0w
Мисля че няма сериозна логика ключа да ти обръща поляритета. Доколкото мога да си го представя, крушките много вероятно са захранени статично с "+" и ключето в позиция ON ти подава постоянен "-" от инсталацията (да кажем условно - директно от акумулатора), в позиция DOOR ключето превключва "-" да дойде от интеграционното реле (което да ти "направи" плавното изгасване). А вече релето как "прави" крушките да изгасват плавно, е друг въпрос. Принципа на плавното изгасване е в общи линии, или с постепенно намаляване на напрежението или с постепенно намаляване на мощността/ампеража. Реализации няколко - с кондензатор, волтажен регулатор или както го е решил инженера (това мисля че е малко извън темата). Та за обръщането на поляритета - няма логика, защото с обикновена крушка, ако ти обръща поляритета, ще ти върне "+" към релето и ще изгори.
За мощността на крушката:
- виж в каталозите какво пише (toyodiy.com, japan-parts.eu, catcar.info, toyota.7zap.com/en/)
- Измери си с мултиметър съпротивлението на крушката и по закона на Ом може да си сметнеш каква ѝ е мощността. Има и доста калкулатори в нета за целта. В сметките залагаш 14V напрежение - това е мисля предела на добре работещо динамо и акумулатор. За измерването ще ти свърши работа произволен мултиметър - дори и такъв за 8 лв. от боклучарите на пазара/битака. С него ще можеш, да си измериш и поляритета на крушките. Само трябва да си много внимателен да не опреш със сондите някъде на корпус и да "убиеш" релето.
** за да не се ровиш много - обикновените пластмасови непрозрачни диоди са с 0.2W/3.5-4.5V мощност/консумация, прозрачните са с 0.3W/3.5-4.5V, тези за SMD монтаж са според зависи - 3850 има 0.3W,0.5,1W, 5050 има мисля и 0.5 и 1ват. Но това е ако мислиш да си запояваш сам някакви тела. На повечето готови ленти по веригите пише поне колко е консумираната мощност за цялaта лента - При 12V, разделено метрите на броя сегменти в метър може с калкулатор да си сметнеш стойността на ват/за метър, ват/за сегмент и после да си ги умножиш по броя на сегментите които ти трябват, за да влезеш във ватовете на оригиналната крушка. По мое мнение, системата има някакъв допуск за по-голяма мощност на крушката, но аз лично не бих надхвърлил стойността на оригиналната крушка, и не бих разчитал това да е факт. За това вече ти си решаваш...
*** За моят VIN всички "големи" крушки в плафоните ми ги дава 12V/5W, малките които са около огледалата в сенниците са 12V/1.2W. Part numbers: 90981-WE002, 90981-11021, 90981-WB012 ("големите"), 90981-11018 w/o socket (1.2W "малката").
**** Click me (не съм сигурен 100% дали е за твоят модел/сглобка): http://www.catcar.info/toyota/?lang=en& ... FnZTcwPT0w
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- peterhr
- Мнения: 635
- Регистриран на: 31 Яну 2007 12:24
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 31 пъти
- Обратна връзка:
Крушки купе бяла светлина Корола Е12
Не сравнявайте мощност на светодиод и на обикновенна крушка. Светодиода трябва да се подбере по лумени, не по мощност. Почти всички китайски варианти на ЛЕД са достатъчно силни, за да осветят купето.
За лентата трябва да се види какви светодиоди има и колко са нагъсто. Един сегмент от три диода 5050 е напълно достатъчен и даже надхвърля обикновенната крушка като осветеност.
За да ме налучквате, свалете прозрачния панел на осветителното тяло и с мултицет измерете при ръчно светната крушка, при отворена врата какво е напрежението. Така ще е ясно дали става или не.
На моята Корола няма обръщане на напрежението и монтирането на ЛЕД е много лесно. На предишната ми Лагуна беше много странно управлението на плафона и там го преправях из основи.
За лентата трябва да се види какви светодиоди има и колко са нагъсто. Един сегмент от три диода 5050 е напълно достатъчен и даже надхвърля обикновенната крушка като осветеност.
За да ме налучквате, свалете прозрачния панел на осветителното тяло и с мултицет измерете при ръчно светната крушка, при отворена врата какво е напрежението. Така ще е ясно дали става или не.
На моята Корола няма обръщане на напрежението и монтирането на ЛЕД е много лесно. На предишната ми Лагуна беше много странно управлението на плафона и там го преправях из основи.
Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT
- gimara
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
- Благодарил/а: 49 пъти
- Получена благодарност: 111 пъти
Крушки купе бяла светлина Корола Е12
Щом е ръчно светната крушката, т.е. положение ON, какво значение има вратата? И какво има толкова да се мери? Бордовото напрежение е 13-14 v.
Аз съм с Osram 0.5w - 30 лумена и ми е достатъчно, не бродирам в колата. Колкото по-силно е осветлението, толкова повече време трябва после на окото, да се адаптира към тъмнината. Като погледнеш към китайските, може да ослепееш.
Toyota Manuals/Сервизни ръководства/Ръководство на потребителя
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016
Toyota Corolla Verso 1.8/2008 >> Toyota Verso 1.8,CVT/2016

- peterhr
- Мнения: 635
- Регистриран на: 31 Яну 2007 12:24
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 31 пъти
- Обратна връзка:
Крушки купе бяла светлина Корола Е12
С мултицет може да се провери дали се променя поляритета на напрежението. 1 - при ръчно светната крушка и 2-при отверена врата.
Никой не агитирам да слага силно осветление.
Даже напротив, казвам да не се избира светодиод по мощност същата като крушката.
Само за сравнение - в багажника оригинално имах такава крушка. Ами виждах че свети само при абсолютна тъмнина около колата. Но само виждах, че свети, а багажника си беше тъмен. Смених я, но е въпрос на вкус
Никой не агитирам да слага силно осветление.

Само за сравнение - в багажника оригинално имах такава крушка. Ами виждах че свети само при абсолютна тъмнина около колата. Но само виждах, че свети, а багажника си беше тъмен. Смених я, но е въпрос на вкус

Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: imthedevil и 4 госта