Чукане във волана на Аурис
-
- Мнения: 27
- Регистриран на: 27 Юли 2019 10:48
- Местоположение: България
- Автомобил: Аурис
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Чукане във волана на Аурис
Здравейте, доста търсих в темите, но за такъв проблем не открих за Аурис. Когато карам по неравен терен и павета има едно дразнещо почукване горе високо на волана. Майстор го гледа, но ми каза, че имало някаква кутия на волана/по неговите думи електрическа/, която не смее да отвори. Колата е Аурис 2007, 1.6, 16V.
Ако някой е наясно да сподели.
Ако някой е наясно да сподели.
-
- Мнения: 1132
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Чукане във волана на Аурис
Усеща се на волана, но тропането е долу под ел. усилвателя. Едно карданче има там, закачено за рейката- то потропва. Напипва се след като се свали маншона на пода под педалите. На Корола 2007-2012 г. е същото, тез 2 коли се различават само по багажника.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
-
- Мнения: 27
- Регистриран на: 27 Юли 2019 10:48
- Местоположение: България
- Автомобил: Аурис
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Чукане във волана на Аурис
Видях каре при педалите. Това карданче по-надолу ли е. Как се отстравява този проблем.
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Чукане във волана на Аурис
Я виж дали като мръднеш волана в някоя крайна позиция, дали тропането намалява/изчезва.




Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 1132
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Чукане във волана на Аурис
...изтегляш волана назад, щипваш го и тръгваш по паважа- ако е бил пъхнат напред /или обратно/ би трябвало да си промени звуците
Опитна трета ръка на квадрата на 2 см над сините точки между двете части, мотора пуснат и клатене на волана като за тест на кормилен накрайник дава резултат. В краищата трудно.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
-
- Мнения: 27
- Регистриран на: 27 Юли 2019 10:48
- Местоположение: България
- Автомобил: Аурис
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Чукане във волана на Аурис
Когато карам и правя остър завой тропането изчезва. Почна ли да изправям тропането се появява. Когато съм на място и обирам така наречения луфт на волана, като го движа рязко наляво и надясно също тропа.
-
- Мнения: 1132
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Чукане във волана на Аурис
В този момент е под напрежение заради естествения стремеж на колелата да заемат позиция "направо" и противодействието с волана. Затова не тропа. Тази част е с квадратен профил, чрез който въртенето от волана се предава към рейката, а в същото място се разтяга и прибира като телескоп заради реглажа на волана напред- назад, може да се свали без да се разпарчетосва таблото /благодарение на таз сглобка/ и служи още за пасивна безопасност. Така смятат японците- 3 в 1.
п.с. не се вкарвайте във филм, това е само по-голям технологичен допуск.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
-
- Мнения: 27
- Регистриран на: 27 Юли 2019 10:48
- Местоположение: България
- Автомобил: Аурис
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Чукане във волана на Аурис
Благодаря за помоща, но дразнещо тропа та затова искам да отстраня проблема. Даже мисля, че е долното каренце /при педалите/, защото като хванах с тръбен ключ между двете каренца, за да блокирам движението на долното каренце и накарах жена ми да движи волана налаво - надясно тропането изчезна.
-
- Мнения: 27
- Регистриран на: 27 Юли 2019 10:48
- Местоположение: България
- Автомобил: Аурис
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Чукане във волана на Аурис
Проблема беше в кормилната колона /електрическата/. Сменена е ....всичко е точно.
-
- Мнения: 27
- Регистриран на: 27 Юли 2019 10:48
- Местоположение: България
- Автомобил: Аурис
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Чукане във волана на Аурис
Кормилната колона я купих втора употреба 300 лв./ с опция да я върна ако не става/. Но за радост стана. За труд не съм плащал......ще ходим да пием по ракия с майстора....няколко пъти. Сваля се целия волан, като се налага и таблото да се свали/става лесно/, защото двете букси където трябва да се включат на кормилната колона са високо зад таблото и трябва да се бръкне.
Чукане във волана на Аурис
Описания проблем не е с кардана. В него има друг проблем. Тропането е в червячната двойта на ел усилвателя. Той си е скъпа работа, но може и да се направи и още да кара.
Под кормилото и над педалите има една пора. Маха се с два винта.
Над нея се намира ел усилвателя. В долната му част се вижда една ламаринена тапа. Тя се маха лесно с отвертка. Тя крие долния лагер, който държи вала на червяка. В горния край има още един лагер, но той засега не ни трябва. Тропането е в положение на волана за движение направо. Износено е червячното колело от много работа. Това му е най-използваното положение и така става.
Та намирате начин да притиснете здраво лагера в посока червячното колело. Аз завих там една къса видия. Има малко отворче между лагера и корпуса. Там го навих и това винтче притисна плътно лагера, от там оста на червяка и самия той към червячното колело. Хлабината се обра и готово. След това вече не мога да сложа капачката, но прихванах със свински опашки найлон, който пази от влизане на прах.
Кормилото стана много стегнато, но с времето пак започва износване и се охлабва. Трябва да се свикне с по-тежкия волан, но няма как. За без пари толкова.
Вече карам над 20 000 км и е добре. Като се износи наново, дано да издържи 70 -100 хил ще го сменя целия механизъм.
Това е от мен.
Руснаците са го описали много точно не на едно място. Има даже клипове направени.
Под кормилото и над педалите има една пора. Маха се с два винта.
Над нея се намира ел усилвателя. В долната му част се вижда една ламаринена тапа. Тя се маха лесно с отвертка. Тя крие долния лагер, който държи вала на червяка. В горния край има още един лагер, но той засега не ни трябва. Тропането е в положение на волана за движение направо. Износено е червячното колело от много работа. Това му е най-използваното положение и така става.
Та намирате начин да притиснете здраво лагера в посока червячното колело. Аз завих там една къса видия. Има малко отворче между лагера и корпуса. Там го навих и това винтче притисна плътно лагера, от там оста на червяка и самия той към червячното колело. Хлабината се обра и готово. След това вече не мога да сложа капачката, но прихванах със свински опашки найлон, който пази от влизане на прах.
Кормилото стана много стегнато, но с времето пак започва износване и се охлабва. Трябва да се свикне с по-тежкия волан, но няма как. За без пари толкова.
Вече карам над 20 000 км и е добре. Като се износи наново, дано да издържи 70 -100 хил ще го сменя целия механизъм.
Това е от мен.
Руснаците са го описали много точно не на едно място. Има даже клипове направени.
Последно промяна от alvanovo на 01 Ное 2019 19:12, променено общо 4 пъти.
Чукане във волана на Аурис
Друг е момента ако трака при завиване и особено при тръгване. Тогава се прави провяна в работното положение на кардана.
Развиват се болтовете на двата хамута на кардана в горната и долната част. Леко се придвижват хамутите като се цели свиване в работното положение на кардана. Върши работа свиване от двеме страни и по 5 мм. След това отново се затягат.
Ако имате възможност, защото е труден достъпа, затегнете гайката, която държи накрайника излизащ от кормилната кутия в посока купето. За сего се захваща кардана. Достъпа е от купето. Лежи се до педалите и се бърка в една дупка с ключа.
Това е работата.
Цели се промяна в работното положение на шлиците на кардана. За да се износва на друго място.
Не е трудно. Аз го направих.
Развиват се болтовете на двата хамута на кардана в горната и долната част. Леко се придвижват хамутите като се цели свиване в работното положение на кардана. Върши работа свиване от двеме страни и по 5 мм. След това отново се затягат.
Ако имате възможност, защото е труден достъпа, затегнете гайката, която държи накрайника излизащ от кормилната кутия в посока купето. За сего се захваща кардана. Достъпа е от купето. Лежи се до педалите и се бърка в една дупка с ключа.
Това е работата.
Цели се промяна в работното положение на шлиците на кардана. За да се износва на друго място.
Не е трудно. Аз го направих.
Чукане във волана на Аурис
И като последен вариант при наличието на двата дефекта, сподет това, кой имате сменяте ел усилватела или кардана или и двете. При мен засега ги реших и двата сам, но съм готов за смяна. Цените не са много ниски. Ел усилвателя оригинален е над 2 хилки, а кардана май над 500-600лв. Отделно смяната им.
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: 30 Сеп 2020 21:18
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Avensis 1.8 VVT-i 2006
- Благодарил/а: 3 пъти
Чукане във волана на Аурис
И при мен има един неприятен луфт. Мислех си, че е каренце, но след като се заврях през отвора за предпазителите и си светнах с телефона видях, че шава май точно електрическата помпа или там каквото се води.
Не ми се ще да минавам през подобна процедура, но в крайна сметка ако нямам друг избор ще го направя. Ето клипче какво се случва при мен.
https://photos.app.goo.gl/Dw8YDeWc5yvYv3Yw5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 3 госта