В твоята ситуация по-ценно ще бъде, че ще пазиш батерията и няма да я "амортизираш" толкова много с такива големи цикли на заряд-разряд постоянно с всяко тръгване.AlexPP написа: Като свърши бензина (аз винаги чакам да падне на 2 черти нивото на горивото и пълня до горе) и заредя пак, вече ще изчаквам да зареди батерията на място преди да потегля и ще видя какъв разход ще даде. Предпочитам да изчаквам, щото някакси не ми харесва звука на двигателя, когато батерията падне на 2 черти.
Странно държане на нивото на батерията
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Странно държане на нивото на батерията
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Странно държане на нивото на батерията
Аз леко полека си копая в тази насока и имам вече готов демо продукт, който да зарежда, разрежда, балансира и всичко необходимо, специално направен за клетките на тия хибриди.
Първоначалните тестове текат, та някой ако изпадне в беда и има желание да минем през жив тест за възстановяване на батерията, нека го изпробваме. За жалост времето ми е толкова ограничено в последно време, че ако не отделя време в часовете от 02 до 04 сутринта (примерно), то трудна работа, със скоростта на охлюв.

Ако и там мине, то следва да го изпълня в мултиканален режим и да прави цялата батерия наведнъж и да имам/е/ възможност за възстановяване на батерията в рамките на един ден да кажем.

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Странно държане на нивото на батерията
Странно държане на нивото на батерията втора част.
Както се вижда изминаха две години от както правих батерията и отново съм в изходна позиция. Въпреки по-крутите мерки, които взех тогава, като смених всички модули, които бяха с намален капацитет.
Без никаква индикация и симптоми до неделя, вчера изведнъж нивото на батерията се срина отново рязко. Добре, че правя логове почти постоянно и видях с тъга, че пак ще го играя този цирк:

Този път реших, че ще играя на много по-сигурно и след претърсване на всички обяви за коли на части, то се сдобих с "нова" батерия на 20к километра от C-HR:

Следва да направя трансплантацията и да си реша проблема веднъж завинаги, или поне за следващите 10 години.
Както се вижда изминаха две години от както правих батерията и отново съм в изходна позиция. Въпреки по-крутите мерки, които взех тогава, като смених всички модули, които бяха с намален капацитет.
Без никаква индикация и симптоми до неделя, вчера изведнъж нивото на батерията се срина отново рязко. Добре, че правя логове почти постоянно и видях с тъга, че пак ще го играя този цирк:

Този път реших, че ще играя на много по-сигурно и след претърсване на всички обяви за коли на части, то се сдобих с "нова" батерия на 20к километра от C-HR:
Следва да направя трансплантацията и да си реша проблема веднъж завинаги, или поне за следващите 10 години.

Последно промяна от BOz на 30 Юли 2019 14:31, променено общо 2 пъти.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Странно държане на нивото на батерията
Вторият линк не се вижда...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Странно държане на нивото на батерията
Пропусна най-важното - цената на "новата" батерия
1:1 ли е като дизайн със тази на приуса? Все пак ги делят 15 години?

1:1 ли е като дизайн със тази на приуса? Все пак ги делят 15 години?
Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Странно държане на нивото на батерията
Линка с батерията сега вижда ли се горе?
Иначе дизайна не е баш 1:1 със старите модули. Ако забележиш старите модули отгоре са доста по-релефни (долната снимка), виждайки се по-ясно отделните клетки, а новите (в предишното ми мнение) са по-гладки:

Нарочно се спрях на най-новите батерии, защото се водят, че могат да поемат и отдават с 28% повече енергия, демек с толкова е оптимизирана химията им при П4 и C-HR. И за това реших да е възможно най-нова, хем да е най-безпроблемна за годни напред, хем и най-оптимизирана химически.
Иначе я спазарих за 1.5к.
Последно промяна от BOz на 30 Юли 2019 14:54, променено общо 2 пъти.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

Странно държане на нивото на батерията
Снимката се вижда, ама линк не :/
А ти няма да присаждаш директно батерията, а ще си смениш модулите на твоята шина?
Че супер е и като цена и като идея. Дали не са и с по-голям заряд?
А ти няма да присаждаш директно батерията, а ще си смениш модулите на твоята шина?
Че супер е и като цена и като идея. Дали не са и с по-голям заряд?
Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Странно държане на нивото на батерията
Да, модулите ми трябват, защото батерията физически е доста по-различна. Ще изкормя модулите и ще ги сложа в моята батерия/шина. Това е плана.
Иначе като капацитет ги дават да са едни и същи така, че като заряд е все тая. Може би при разряд/заряд ще става с по-малко загуби и съответно очаквам по-бавно да пада и да се зарежда по-бързо в последствие. Но ще видя това когато приключа с трансплантацията и натрупам малко наблюдение/километри и статистически данни.
п.п. Имах предвид снимката на батерията, че нали Слоу каза, че не се вижда и преправих малко линка.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Странно държане на нивото на батерията
Сега вече виждам снимката на батерията... 

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Странно държане на нивото на батерията
Приключих трансплантацията.
Отворих старата, ремонтирана батерия:

Оказа се умрял модул, пети от горе надолу, от сменените такива.
След разглобяване на новата и преместване на новите модули в старата батерия, вече си имам чисто нова стара батерия:

При огледа ми харесаха и чисто новите медни свързващи пластини между модулите, малко по-различни, но с леко преправяне (премахване на острите ръбчета, които пречат за наместването им в старата батерия) работата заспа:

И малко скрап за планетата:

Поне на този етап мисля, че реших кардинално проблема за следващото десетилетие.
Отворих старата, ремонтирана батерия:
Оказа се умрял модул, пети от горе надолу, от сменените такива.
След разглобяване на новата и преместване на новите модули в старата батерия, вече си имам чисто нова стара батерия:

При огледа ми харесаха и чисто новите медни свързващи пластини между модулите, малко по-различни, но с леко преправяне (премахване на острите ръбчета, които пречат за наместването им в старата батерия) работата заспа:
И малко скрап за планетата:
Поне на този етап мисля, че реших кардинално проблема за следващото десетилетие.

Последно промяна от BOz на 05 Авг 2019 17:37, променено общо 1 път.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Странно държане на нивото на батерията
Да, добра хирургична операция 

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Странно държане на нивото на батерията
След малко натрупана статистика мога да споделя, че новата батерия държи с около 4-5 градуса по-ниска температура.
Теория:
1. При пълен капацитет на модулите, самите те не се товарят толкова много химически, което води до по-малко отделяне на топлина.
2. Еволюция на производството, както се споменава.
Теория:
1. При пълен капацитет на модулите, самите те не се товарят толкова много химически, което води до по-малко отделяне на топлина.
2. Еволюция на производството, както се споменава.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Странно държане на нивото на батерията
Според теорията - при изправни модули имаш по-ниско вътрешно съпротивление и от там - по-ниска отделена температура 
И двете предположения разбира се са вярни - батериите еволюират и то сериозно. Вчера някъде пишеха, че Самсунг планирал 2020-2021 да изкара телефончета с графенови батерии, което веднага може да предизвика пробив и в електромобилите - все пак тези батерии би трябвало да предлагат многократно по-бързо зареждане, голям капацитет и т.н.

И двете предположения разбира се са вярни - батериите еволюират и то сериозно. Вчера някъде пишеха, че Самсунг планирал 2020-2021 да изкара телефончета с графенови батерии, което веднага може да предизвика пробив и в електромобилите - все пак тези батерии би трябвало да предлагат многократно по-бързо зареждане, голям капацитет и т.н.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта